Jump to content

Проблем с парното на Ауди A4 (B5)


ALL Red

Recommended Posts

Здравейте, наскоро се сдобих и аз с Ауди А4 (B5), но имам лек проблем с парното. Колата трудно загрява повече от 70-75 градуса в покой, тръгна ли някъде дори пада на 60 и си мислех че проблема е в това че не загрява достатъчно. Направих един експеримент и сложих отпред на радиатора картон, покарах малко докато дигне 90 градуса и пуснах парното, но разликата беше минимална и топлия въздух ми го изкарва само от дясната страна на парното под прозореца и в средата (страничните и в краката духат студено). Някой има ли напредстава какъв може да е проблема и как да го разреша ?

 

ПС: При бавно каране (50км/ч) с картон на радиатора загрява до 90 градуса, но като вдигна скоростта до 70км/ч  и започва да сваля градусите с доста бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата по-горе е писал"ТЕРМОСТАТ".Колата трябва да загрява за около 4 -5 км и да държи 90 градуса независимо къде и как я караш.Относно парното след като оправиш загряването ако не доийде,трябва да се погледнат клапите дали работят.Ако са наред вече идва по-лошия момент с радиаторче на парното,за смяна на което се сваля цялото табло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имам колата от скоро и не съм я разучил, можете ли да ми кажете къде точно се намира термостата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какъв двигател си ? По принцип проблема можеби е комбиниран, защото миналата година и на мен не ми работеше термостата, но с кашон пред радиатора парното беше 6+. Всичко ще си проличи след смяната. Успех 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз немисля ,че трябва да ти е на 90 градуса двигателя за да имаш парно,поне съдя по мойта печка.Паля карам и стрелката още не е дори на 60 градуса застанала и почва да  си духа топло,не е горещо както при 90 гр,но е напълно достатъчно да се стоплиш,по другия въпрос ,термостата ти е заминал,а проблема с студеното духане от една страна и топло от другата е някоя от клапите да е забила или изгоряло моторчето,както и варианта да се запушва радиаторчето на парното което е доста неприятно,но поправимо .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже аз също в момента съм за термостат, но отлагам , докато другата ми кола излезе от бокса, че е за ремонт на тенекии, та си я карам така.И тъй като от стрелката на таблото се вижда какво се случва чак след 60 градуса, си пускам 51-ви канал на климатроника и там я гледам как загрява.Значи до около 40 градуса загрява за около минута - минута и половина и след това до 55-60 градуса вече отнема повече време според зависи дали съм на място в задръстване или съм в движение.От 60 градуса нагоре трудно отлепя ако съм в движение, в тежко задръстване вече си качва 85.

Парното почва да се усеща още на 40 градуса и започва да загрява купето.Сега, ясно е че на 75-80 града е друго, но мисълта ми е, че ако хептен нямаш парно и стрелката на таблото не отлепя от долната си граница, която е 60 града, виж през климатроника изобщо до каква температура се качва мотора и ако качва до 45-50 градуса, трябва да имаш що годе някакво парно.Ако качва и по-нагоре, а не духа топло, може би трябва да седнеш да попрочетеш за клапите на климатроника.Една от тях беше точно за Топло / Студено и ако имаш температури от порядъка на поне 50 градуса, може би има и друг проблем освен термостата.

Редактирано от bivolan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам един въпрос.Карам ауди А4 1.9TDI 110 к.с 97г. Проблема ми е в парното сменил съм термостат държи 90 градуса смених миналата година и радиатора на парното знаете колко е гадно.Проблема е че като съм в движение и има топло като спра на место колата не стине но не духа топло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой може ли да разкаже - или да даде ръководство как се обезвъздушава охладителната система... На 49 и 51 канал на климатроника ми показва 90 градуса... Сменен е термостат и датчик на температурата... Имах нормално парно преди да ми сменят антифриза... Сега трябва да съм на високи обороти за да започне да духа наистина по-топло....

Правилно ли съм се насочил...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Проблема е че като съм в движение и има топло като спра на место колата не стине но не духа топло.

А вентилатора духа ли?

 

...

Правилно ли съм се насочил...?

Като възможно решение добре си се насочил. :)

Има много изписано по темата за обезвъздушаването. Двата маркуча, които ти идват към купето за радиатора за парното на единият има отвор. Разтягаш скобата и издърпваш леко маркуча докато потече антифриз. За изкарване на въздуха има 2 варианта. Единият да запалиш колата да загреее и гледаш, като спре да излиза въздух от отвора набиваш го обратно и завиваш скобата. Вторият е да стиснеш тънкият маркуч на казанчето и да помпиш с ръка на дебелия на радиатора пак докато спре да искарва въздух. Аз лично ползвам вторият, че е по-евтин. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам подобен проблем имам а4 (б5) 1.9 tdi 115 коня колата не ще да дига до 90 градуса,парното работи отлично но постоянно седи между 65-75 градуса, смених термостата обаче разлика няма. Днеска ми направи впечатление че като пусна климатроника на топло и включва и перката на климатроника не сам сигурен дали трябва и я спрях да пробвам дали има промяна обаче няма. Някакви идеи от какво може да е благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали ти парят маркучите. Това, че си сменил термостата не гаранция, че новият работи.



Смених термостата, парното започна да духа топло, но от дясната страна духа по-силно от лявата...

Клапи или смотания дунапрен е запушил нещо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема там вече е в клапите.

 

Аз също минах през това упражнение. Не загряваше колата и не духаше топло.

Стъпка1: Смених термостата и пак не духаше топло.

Стъпка2: Явно проблема беше в радиаторчето или клапите. Тъкмо се чудих как ще сваля цялото табло, когато ми дойде гениалната идея да го промия с кислол. Два литра кислол и един маркуч забит в чешмата и о чудо, радиаторчето се отпуши. Явно не е било толкова зле, защото съм виждал други така наблъскано с мръсотия, че с чук не можеш да го разбиеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами как да ти кажа, смених термостата и парното ми духа топло просто от дяснтата страна е по-силно от лявата.

 

@Shubert - да, забелязах че дунапрена седи зад решетките на парченца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тънка отверка внимателна отстрани решетките от таблото.Пусни вентилатора да върти на макс за да издуха дунапрените които са във въздуховодите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че става и без да сваляш таблото, но жабката трябва да я свалиш.



Пробвах кодовете на климатроника на 51 канал стигна до 90 градуса а на 49 до 72 някакви предложения

Аз гледам само 51,  другият не го знам за какво е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с проблемен термостата беше същото - на 51 канал 90, а на 49 канал 70-72 градуса.

Може би пак нещо термостата... Или просто си смени температурния датчик?

 

Аз така и не обезвъздуших системата - мисля, че сама се обезвъздуши малко и сега е много по-добре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам малък въпрос за каналите на климатроника. На мен на 51-ви ми изписва нещо подобно: 9о (задната цифра е по-малка от предната), а на 49: 7о (примерно пак едната цифра е по ниска от другата). Това нормално ли е или? Иначе колата си има супер парно и бързо загрява по табло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...