Jump to content

Обслужване на А3 8P 1.6 FSI


Wolfgar

Recommended Posts

Здравейте,

В процес на финализиране съм на закопуването на http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11386677007159366&f1=details&slink=57uabn

Искам да Ви попитам,какво обслужване трябва да направя?Казаха ми,че маслото е сменено,а двигателя е с верига и карал до 500 000 километра.

Трябва ли да сменям обтегачи или нещо подобно,което е задължително както при ремъците?Знам,че веригата не се сменя често,защото карам Лада 21053 с верига и там само си я обтягам при нужда.

Благодаря Ви предварително за отговорите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно са ти казали, 1.6 FSI е с верига. Тя няма предопределен сервизен интервал и не се сменя ако не се налага, т.е. ако няма оплаквания. Но е хубаво периодично (на Х00 000 км) да се проверява визуално за удължаване или хлабавост за да се избегне лоша изненада.

 

Добре дошъл в клуба! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре заварил :)

Благодаря за отговора.Някакъв друг съвет за първоначално проверяване по двигателя,нещо което трябва да се смени за да няма изненади?Аз за дискове,накладки,амортисьори,маркучи и тем подобни ще си я закарам да ги проверят(даже за амортисьорите и стрес тест ще има).

И като цяло,така като гледате колата,добра ли е?

Редактирано от Wolfgar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, да си я караш със здраве! :)

 

На мен поне от тези снимки ми допада колата, свежа изглежда! Запазана ми се струва като цяло и 100% оригинален вид. Километрите няма да ги коментирам, но така или иначе този агрегат е желязо и едва ли ще имаш проблеми с него като цяло! Ако си уверен, че масло/филтри са обслужени няма какво да ги мислиш, надявам се, че са ти показли "документ" който потвъждава това все пак! Виж си спирачките и ходовата част, може някое тампонче да има за смяна, ама това са бели кахъри! Правилно си се насочил към марката, няма да съжеляваш! Малко са за сега колегите с този агрегат на 8Р шаси, но годинките минават и тепърва ще расте бройката! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам тези филтри-горивен,въздушен,за климатика(дъждовен мисля че му казваха) е хубаво да се сменят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако действително са ти сменяли маслото би следвало масления да е сменен. Аз лично бих си сменил филтрите ако не съм 100% сигурен, че са сменяни скоро. Специално горивния задължително, като сме наясно относно качеството на горивата в БГ! 

 

П.С. Като си отвориш жабката свети ли ти лампата вътре?

Редактирано от Tsvetkov83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 8Р осветлението в жабката се задейства от контактен ключ адаптиран в амортисьорчето което отговаря за плавното й отваряне и затваряне. Проблема е,че е произведен от пластмаса която се амортизира и чупи след определен период. Понякога подлежи на поправка, но трябва да си сръчен! :) Ако при теб се окаже здраво и не поправяно, това поне според мен би било добър знак в посока, че автомобила е гледан и пазен от бившите си собственици!  ;)

 

Айде като я вземеш и покараш малко пиши пак, сигурен съм, че ще имаш още въпроси! Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за пожеланието fender :)

Tsvetkov83 мерси за съвета,ще обърна внимание на това :) И да 100% ще имам въпроси,все пак минавам от Лада на Ауди и единственото общо е,че и двете са коли. :hilezh:

Щом я покарам,ще търся съвети,ако се налага :) Благодаря още един път :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 8Р осветлението в жабката се задейства от контактен ключ адаптиран в амортисьорчето което отговаря за плавното й отваряне и затваряне. Проблема е,че е произведен от пластмаса която се амортизира и чупи след определен период. Понякога подлежи на поправка, но трябва да си сръчен! :) Ако при теб се окаже здраво и не поправяно, това поне според мен би било добър знак в посока, че автомобила е гледан и пазен от бившите си собственици! ;)

Айде като я вземеш и покараш малко пиши пак, сигурен съм, че ще имаш още въпроси! Успех

Има още няколко фабр. дефекти като например закопчалката на подлакътника и тапицерията на вратата под лакътя. Те се проявиха при мен в доста по късен етап. :)

Sent from my Xperia S using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това определено не са  масови фабрични дефекти (сравнено с жабката), а доста рядко срещани и то до колкото усещам свъразни с конкретен период на производство, особено по отношение на "подлакътника" на вратата.

Но за всякакви такива дреболии може колегата да прочете в посветената на A3 8P тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги колата я взех и я покарах 120 км някъде.Върви идеално.Подлакътника закопчалката му е счупена.В жабката осветление има,но не се гаси при затваряне на жабката,не знам защо,понатиснах я тук там,но е стабилна.Просто не изгасва и махнах плафона.

За сега единствения проблем,който открих,е че при пръскане на течност на задната чистачка,започва да тече течност отпред през халогена.Когато седи или се кара,не изтича и капчица,също така не тече и при пръскане на предното стъкло.Някакви идеи защо така прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и твоята жабка очевидно е минала по реда си, точно това е проблемът, за който Tsvetkov83 писа по-горе.

Какво ще рече "през халогена" !? Имаш предвид пръскалките на фаровете ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, и аз съм мяркала доста писано за въпросния проблем с жабката по форумите. Мен още не ме е достигнало, но освен ако с времето не са подобрили нещо, рано или късно и при мен ще се случи вероятно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще рече "през халогена" !? Имаш предвид пръскалките на фаровете ли?

Не,на фаровете нямам пръскалки.Когато пръскам за отзад,започва да се стича явно от вътре,мината през дупката на халогена и по бронята се стича надолу.Ще видя дали ще успея да кача снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето оградил съм пътя на стичането.От там се стича,като тръгва от отвора на халогена,и после капе под колата.Прави си прилична локва след 1-2 пръскания.Направи ми впечатление,че течността не тръгва веднага отзад,а първо върти на сухо и после почва да пръска.Предполагам тръбата се изпразва и след това на ново се пълни докато стигне отзад.Както казах от пред пръска абсолютно без проблемно и не тече.



А проблемът с жабката оправя ли се някак си?

Редактирано от Wolfgar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега разбрах, че имаш предвид фаровете за мъгла под "халогени".

Точно отляво е резервоара за течността за чистачките. Имаш спукване на маркуч или лоша снадка някъде. Съответно му трябва време докато образува достатъчно налягане за да изкара течност отзад, а през това време тече от снадката или спуканото. Трябва да обследваш от къде е точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А проблемът с жабката оправя ли се някак си?

 

Има много начини да се оправи, но за начало трябва да се види в какво състояние е. Казваш, че свети постоянно, значи държи контакт и не отваря веригата при затваряне, както би трябвало, следователно не се движи (достатъчно) буталцето на амортисьора. Обичайно се чупи планката свързваща амортисьора със статичната част на жабката, пластмасата е много тънка, още повече, че ако не си смазваш механизма на няколко месеца съпротивлението се увеличава неимуверно и ще неще се чупи! За начало свали дясното капаче на таблото, като отвориш пасажерската врата на цяло и ще го видиш, сваля се много лесно,на щипки е! От там имаш директен визуален достъп до въпросният амортисьор, ползвай фенерче за да провериш какво се случва вътре, ще се ориентираш сам, но очаквай да видиш нещо такова: 

032336088-big.jpg?r=0

Замислям се дали не е добра идея да се направи едно DIY за ремонта на този малък, но дразнещ проблем. 

Редактирано от Tsvetkov83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се да питам и още нещо.Електрическото регулиране на фаровете и на двата фара ли е?При мен само левия се мести надолу нагоре.Ако е изгоряло моторчето,сменя ли се,и защо не ми е дало грешка в компютъра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че е и на двата, иначе би било безсмислено.

Защо си убеден, че не ти е дало грешка? Видя ли за грешки с VAG-COM?

Но дори и да не е - за съжаление диагностиката не е всемогъща - има неща, които не се хващат от нея, тъй като или електрически всичко изгежда наред, или просто не е предвидено да следи и за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...