Jump to content

Какво масло да сложа на AUDI A6 3.0 TDI Quattro (4F,C6)


Стойчо

Recommended Posts

  • Отговори 233
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Супер,мерси за информцията. А не е ли хубаво след този флъш да се свали и картера, няма ли опасност от запушване на цедката на маслената помпа.

 

Чувал съм за бели след такива процедури.

 

Кой в България предлага тази малса АМС. Или се поръчват от чужбина.

 

Мерси

Амс по-добре си ги поръчай от Англия - opie oils е добър източник. В БГ също има, но доставките им от САЩ са много тегави. Самият производител си е тегав и капризен.

Опасност от флъш има, и то не малка, но само от флъшовете, базирани на разтворители (масовите са такива). Детергентните са много културна и много по-сложна химия, която е абсолютно безопасна. Минусът им е, че са по 40-50 лв, а не по 5-15 лв. Няма начин детергентен флъш да ти запуши нещо, още по-малко цедката в картера. Има много по-фини места от нея в мотора. Идеята му е да разтвори депозитите и да ги поддържа в суспензия, докато има висока температура. Обърни внимание, че именно температурата активира някои компоненти в тези флъшове, затова и не бива да се допуска изстиване. Ако изстине - да, може да стане беля, но така, или иначе - ще се види веднага, че не качва масло, дори и да сте го изпуснали и да е застинало всичко в картера. По принцип това, което енджин флъша сваля в картера трябва да се изхвърли, тези "загинали" полимерни депозити не трябва да са в мотора.

 

Алекс

Кой е аналога на 507 от гамата на АМСОЙЛ?

Даже още по-точно кое им е маслото за 3.0тди с чип?

Имаш ли DPF, или е махнат? От това зависи избора на масло -> колкото повече клониш към запазване и щадене на еко-агрегатите, толкова повече сваляш защитата на мотора с маслата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Motul 8100 x-clean 5w40 и 5w30 =ALex= какво ти е мнението за тях?

Зависи за каква кола. Ако имаш DPF е един от много добрите лубриканти, и най-важното - не е RC масло (Resource Conserving). В него Мотул ползва доста качествен хидрокрек (група 3). Има и РАО в него. Ок избор е.

 

Ако си махнал DPF-a, има и доста по-добри full saps алтернативи.

 

Имай предвид, че дизеловите масла рядко (или почти никога) не са фрикшън моднати, и можеш спокойно да му добавиш качествен модификатор на триенето, за да го направиш брутално работещ лубрикант. Пример за такъв е фюлерина на Бардал, или още по-съвременния - Nanoborate AR9100 на Archoil.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..........

Какъв Пърпъл и на каква кола ще слагаш? API гамата им не е нищо особено (като всяко масло формулирано за спецификации, а не перформънс ) - HPS & XPR са правилните 2 масла от този бранд. API гамата им е група 3, както повечето от марките на пазара. XPR е рейсингово масло и не е за ежедневно каране, нито за катализаторни коли.

Поздрави

HPS ще слагам, ще направя номера с флъша, мерси.

Дърт атмосферен агрегат от миналия век.

Хонингът е с глазура и обикновено е жълто-кафяво изпечен

Е тая картинка ма кара да направя флъш:

ea019c98d68a8c308c2fe6c89c0e3ab0.jpg

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабрично съм без ДПФ.

Нямам и катализатори.

Значи в такъв случай можеш да се радваш - нямаш никаква причина да се придържаш към 507.00. Избери си хубаво full-saps масло. Amsoil Heavy Duty Diesel SAE 5W-30, Ams EURO Series 5W-40 (full saps), Red Line 5W-40, или Red Line 5W-40 EURO, Royal Purple HPS, Eneos Sutina, има много алтернативи, включително и този Fuchs от линка по-горе в грейд SAE30 или SAE40. Всички тези са много по-добри за мотора от който и да е формулиран по 507.00 либрикант.

Ако искаш добро масло - търси си такова, формулирано с групи 4 и 5 Base stock (PAO & esters), вместо конвенционалната синтетика с минерален произход (гр. 3).

Имай предвид, че ОЕМ-ските спецификации (както и API & ACEA) са просто базови стандарти, а не бенчмарк за перформънс в лубриканта и са ориентирани към екология, а не защита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи за 2.0 тди фабрично без DPF, ако примерно не бяха ограничение парите и колата 2 години е карана с оригиналното масло на Ауди какво би направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HPS ще слагам, ще направя номера с флъша, мерси.

Дърт атмосферен агрегат от миналия век.

Е тая картинка ма кара да направя флъш:

Ами да, има осезаема нужда. HPS ще ти хареса. Ако тази снимка е от твоя мотор, остави флъша поне 3 часа да си работи на място. След това няма да го познаеш как ще замърка тоя мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виещия балансьор няма как да утихне. Няма как да замърка и дизела, защото шумовете идват от взрива на нафтата, а не от чукане на метал в метал. Тия дизели са с ролкови повдигачи и са безшумни както и 4.2 v8.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи за 2.0 тди фабрично без DPF, ако примерно не бяха ограничение парите и колата 2 години е карана с оригиналното масло на Ауди какво би направил.

Само да уточним, че става въпрос за 2.0 CR, a не PD, нали? (че не ми стана ясно за твоята кола ли питаш)

Виещия балансьор няма как да утихне. Няма как да замърка и дизела, защото шумовете идват от взрива на нафтата, а не от чукане на метал в метал. Тия дизели са с ролкови повдигачи и са безшумни както и 4.2 v8.

Да, така е, абсолютно. За утихването от процеса на горене има други продукти (горивни модификатори), и въпреки това дизелът си е дизел - няма как да заработи буквално като бензинов мотор, но може да се подобри значително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточним, че става въпрос за 2.0 CR, a не PD, нали? (че не ми стана ясно за твоята кола ли питаш)

Да, така е, абсолютно. За утихването от процеса на горене има други продукти (горивни модификатори), и въпреки това дизелът си е дизел - няма как да заработи буквално като бензинов мотор, но може да се подобри значително.

 

За мойта питам, помпа-дюза е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България кой предлага въпросните масла?

- Amsoil нямат вносител, но чат-пат някой буден перформънс сервиз накупи повечко. Поръчай си ги от Англия ако си се спрял на тях. Пристигат за няколко дни. - opieoils. Имай предвид, че от този производител истинските масла (РАО + малко естери) са Signature Series, EURO Series, Heavy Duty Diesel 5W-30, Premium Diesel 5W-40 и цялата Severe Gear серия. Останалото (XL & OE серии) са група 3, сиреч - нищо особено - минерален хидрокрек.

- Red Line, LubeGard, Archoil и подобни - Бест Брандс

- Royal Purple - Регалис трейд

Кажи за 2.0 тди фабрично без DPF, ако примерно не бяха ограничение парите и колата 2 години е карана с оригиналното масло на Ауди какво би направил.

Задължително бих го флъшвал продължително, след което бих му сложил едно от двете:

1. Red Line Euro Series 5W-40 505.01 (естерна синтетика + малко РАО)

2. Amsoil EURO Series 5W-40 505.01 (РАО + малко естери)

 

Ако моторът е много мръсен отвътре, при първото масло бих сложил и Archoil 9100, за да изчисти добре около сегментите, хонинга и прочее.

 

И друго хубаво нещо - бих използвал само Nano-Synthetic oil filter, вместо хариените ОЕМски. Ефикасността на първите е брутална, надминавайки 99%, спрямо 50-70% при ОЕМските. Пример за такъв нано-маслен филтър е Fram Ultra, Amsoil Ea и прочее. Виж графиката по-долу и обърни внимание, че ОЕМските филтри масово се разработват за 50 микрона, докато синтетик филтрите филтрират на 20 микрона.

 

EAO_efficiency_900.jpg

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е огледало отвътре защото сме сменяли глава с такава след 2007 пачната, че имах проблем с някви иглени лагери вътре дето беше седяла години без да се кара колата и тн. От тези двете, кое препоръчваш? Аз в момента карам с 50W30, това масло, което ми препоръчваш е 12 долара 5 литра, което някак си не ми се струва смислена/реална цена?

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това Heavy Duty Diesel 5W-30 гледах.

Мислех че е щатско, тъй като цената е с дойлери.

Да, Щатско е. Това е едно от най-хубавите и стабилни масла, произвеждани в индустрията. UOA-тата (Used Oil Analysis) са им винаги брилянтни, дори при срамни OCI от по 20,000 мили. В САЩ такситата масово карат с такива и ги сменят на по 30,000-50,000 мили (шок е, знам). 

 

Мотора е огледало отвътре защото сме сменяли глава с такава след 2007 пачната, че имах проблем с някви иглени лагери вътре дето беше седяла години без да се кара колата и тн. От тези двете, кое препоръчваш? Аз в момента карам с 50W30, това масло, което ми препоръчваш е 12 долара 5 литра, което някак си не ми се струва смислена/реална цена? 

 

От тези двете, аз бих избрал RL заради естерния му base stock. В Европа е на цени от EUR 18-20/1 US quart (946 ml) - не знам къде си видял $12/5 л. - такава цена е абсолютно нереална.

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми харчи масло, даже не доливам докато не дойде времето за смяна просто защото си е в нормата винаги. 2.0 TDI съм човек, доста масов 4цилиндров двигател на ауди, турбиниран дизел. Мисълта ми е има ли според теб по-качествено масло, което бих могъл да сложа за да има позитивен ефект върху двигателя.  За цената явно е на литър или нещо такова, за това съм се объркал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

=Alex= ако имаш ЕГР маслото се сгъстява и не го харчат моторите. Спреш ли го почва да яде до половин литър, ако даваш много газ. Лично го изтествах. Запекли сегменти може да се оправят с газ за горене...Ако сегментите са се отвърнали с никво масло не можеш да ги оправиш. Аз карах с Мотул 50к км преди да отворя мотора,и  единственото, което беше заминало бяха леглата на клапаните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@кремаtop - Ако си карал с X-Clean, не ме учудва. Прилично е това масло, въпреки по-ниския си клас база, с която е формулирано. Само ми е чудно за леглата на клапаните.

 

За EGR - погледни това и другата статия, от линка на дъното на първата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР-а ми е спрян софтуерно и не мисля да го пускам :) Да, с X-Clean карам вече 60к км. Леглата се приплескват с километрите, каквито и масла да слагаш това си е механично износване от ударите на клапана при затваряне. На бензиновата Ланча си правя промивката с 500мл нафта в маслото и 10 минути на празен ход. Горе доле мотора беше чист след тази процедура :) На дизела ми всичко свети отвътре като сменям маслото на 8-10к км. Малко или много нафта влиза в маслото и мие добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За спирането на EGR-a приветствам напълно. Аз лично цялата екология обикновено я изхвърлям да духа навън, но зависи и от колата, де. 

За X-Clean вече казах моето мнение - добро е, макар, че има и по-добри. Въпрос на бюджет. При маслата обикновено е вярно това "You get what you paid for". Естествено, Щатските лубриканти ще са по-скъпи в Европа заради по-скъп транспорт, мита и прочее. 

 

Xenum също имат някои много интересни лубриканти с нано-керамика, графит и прочее. Xenum X1 5W30 OEM GROUP A - Ester Hybrid Synthetic Motor Oil също е чудесна естерна синтетика за тези, които задължително искат 507.00, но да е с добра база. Това също така е отлично за гаранционните Аудита.

 

Сега е адски модерен прословутия nano-WS2 (nano-tungsten disulfide) - компонент, който NASA и евреите (Weizmann institute) откриха и ползват масово в совалките. Разни марки го вкараха в автомобилната индустрия и резултатите са им просто брутални. Свалиха триенето до (COF) 0.0034, което си е ебаси... има няма - 10-на пъти по-добро от фюлерините (които пък са си технология на 90-те години)

 

За леглата на клапаните не съм много съгласен, че е нормално такова износване за толкова малък пробег. Има нещо нередно според мен. 

 

Нафта, газ и прочее не бих ти препоръчал да слагаш :) Други са почистващите компоненти за тази цел, ще направиш беля с тия разтворители. Иначе, ще поизчистят, няма спор. Просто карай с добра естерна добавка, ако не ти се дават пари за естерно масло и няма да имаш драма със студени стартове и депозити в мотора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравиш и на мен да пишеш :)

 

Поправих си поста по-горе - от двете аз бих грабнал Red Line заради естерите, но и двете са добър избор. Можеш да скочиш и на естерния Xenum от предишната страница. 
Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е лесно и бързо за доставяне до България

http://www.ebay.com/itm/Red-Line-Euro-Series-5W-40-Engine-Oil-1-US-Quart-12504-/111460202686?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19f38bb8be

 

Става за моя двигател нали така?

Гледам че е 5W40, а аз карам 5W30.К Лайк съм къде е разликата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...