Jump to content

Въпрос за 2.0TDI и 2.4 бензин


Recommended Posts

Здравейте колеги искам да ви помоля за малко информация относно двата двигателя,понеже от доста време гледам А6-те  4Ф 2005г и реших че е крайно време да се сдобия с такъв автомобил.Интересуваме  с верига или ремък са?На колко км се сменят и каква е цената за обслужването?Имат ли някакви често появаващи се проблеми и как е разхода при двата двигателя?От прочетеното тук разбрах че мултитроника дава ядове за това се насочих към механичната скоростна кутия,удачен избор ли е?Има ли проблеми и при нея.Колата ще се кара предимно извънградско.А и бензина подлежи ли евентуално на гас и добре ли я понася?

Редактирано от pavcho85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Цитиране на предходен пост!

Не виждам нищо смешно в предишния ми пост и все още не знам какво се е почнало.Винаги ли трябва да има такива ............!!!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да беше писал тоеа отгоре да беше почнал да четеш, никой няма да отговори на нещо на което е отговарял 500 пъти поне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам защо го пращате колегата да чете из милионите спам мнения в питанките, където в питанка номер 2 на 197ма страница някой е споменал колко харчи колата му.

 

Павчо, аз и arsov82 караме 2.0TDI, andrei_s40 кара 2.4 бензин. Ако четеш глупостите из форума ще стигнеш до извода, че едва ли не не тръгват на нагорнище, въпросните коли, което естествено е абсолютна глупост. 2.0 TDI е с ремък, мисля, че и 2.4ката, но не съм на 100% сигурен. Обслужването на тези коли е на половина на 2.7, 3.0 дизела и на 3.2/4.2 бензиновите агрегати - по-малко масло, по-малко данъци, по-малки спирачни дискове, по-евтини накладки, по-малко разход и тн. 

 

За 2.0 дизел мога да ти кажа да гледаш модели след 2007 година и да избягваш BLB разновидността на двигателя. Не, че е кой знае какво, но чат пат им дефектират главите, пукат и трябва да се сменят. Балансьора им се разваля и трябва да се смени - стария тип е към 550 лева, новия повечко към 1600 до кокото помня. С новия колата става малко по-тиха, но честно казано не си заслужава. Мултитроника дава ядове когато не се поддържа както трябва, както всичко останало в колата. Ако си намериш хубав екземпляр, не се отказвай от него ако е мултитроник. Най-малкото, че демпфер + съединител ти е колкото кажи речи най-тегавия ремонт на мулти-то. Ръчкта си е ръчка, хубава скоростна кутия каквато може да очакваш от Ауди.

 

За бензина и газ-а за мен е върха на простотията точно за тази кола. Имаш прекрасен, голям багажник, който е грехота да го расипваш с газова бутилка. Да не говорим, че не харчат чаааак толкова много тия коли и на фона на останалата поддръжка трябва е меко казано глупост. Иначе 2.4 се газифицира елементарно. 

 

Разхода на 2.0 в София ми е някъде около 7,8,9 в зависимост от това как карам и какво е движението. Междуградско до морето ми в Гърция и обратно ми даде 5.8 колата лятото. Ако ще караш предимно междуградско обаче е по-смислено да се насочиш към големите дизели - 2.7 или 3.0. И двата са хубави мотори, но поддръжката на колите с тези агрегати е по-скъпа. И са с вериги.

 

Иначе гледай конкретната кола да е читава и да има екстрите, които искаш. Няма нещо в който и да е модел, което да го заклейми така, че да не го взимаш предвид въобще. Зависи колко са ти приходите и колко може да отделиш. Ако ще се напрягаш с 3.0, по-хубаво си вземи по-малкия 2.0 двигател и си го обслужвай на 100% с оригинални части и си ти. Иначе почваш с циганиите - газови, масълце от сульо и пульо, ремонти по моловете и гаражите и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за бързия и точен отговор,дай боже повече хора като вас колега  :flehan: .Искам само да попитам тъй като не искам да взимам голям дизел понеже всичко опира до финансовата страна на нещата.Бихте ли ми помогнали ориентировъчно колко струва облужването като смяна на ремъци,ролки и масла и на какъв пробег се сменят?И трябва ли да обърна повече внимание на нещо при закупуването на автомобил с 2.0TDI двигател,някакви проблеми с електрониката?Още веднъж много благодаря>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти някои неща, които съм си записвал с времето:

 

 

Ангренаж комплект 03G 198 119 399.76лв.
Водна помпа 03L 121 011 GX 124.58лв.
Пистов 35.73лв.
Ролка 57.95лв.
Обтегач с ролка 93.25лв.
Маслен 18.36лв.
Горивен 68.96лв.
Въздушен 42.27лв.
Поленов комплект 4F0 898 438 C 74.30лв.
Горивна помпа в двигателя 03G 145 209 D 496.46 лв.
 
Турбо 038 145 702 NX 1879.75 лв.
Тампони на двигател: Ляв 396лв Десен 260лв

Добавка помпа дюза гориво: 17лв

Подгревни свещи - 4x57.60лв

 
Това са цени и парт номера на различни благини по колата без отстъпка. Зависи вече къде и кой ти ги носи.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за информацията вярвам,че ще е много полезна на много хора като мен.Може ли някой колега с 2.4 бензин да сподели нещо за подръжката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе-долу еднакви са нещата... Аз си бях харесал една от Швеция 2.4 и не я взех заради мултитроника. Сега съжалявам :( с най-голям кеф бих карал мулти на тия двигатели :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм останал с впечатление,кутията е приятна за каране,но е чуплива,вече не съм много наясно дали конструктивно е несполучлива или е заради пробега или заради друго. Аз лично бих я пробвал,при положение че го има Мишо,който ги ремонтира  нескъпо и за много километри напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам един приятел който има познат с А6 2.7TDI и като си говорили той му казал,че е сменял мултитроника с нов и  официалния дилър му казали че по принцип тези кутий дефектирали понякога(не всички),явно е въпрос на късмет.Колега Emilion и колко струва ориентировъчно цената на ремонта?

Редактирано от pavcho85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може за всяко нещо да имаш цена горе-долу и тн. Първо 2.7 е с типтроник, а не с мултитроник и второ и двете кутии са достатъчно сложни, че да може да им се счупят най-различни неща. Може да ти е 500 лева ремонта, може да е и 2000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.4 е с верига, всички бензинови мотори на 4ф без 3.0 са с вериги.

Консумативите на 4.2 са малко по евтини от на 2.0тди. Предполагам за 2.4 ще е доста по евтино. 

2.4 е безпроблемен стига да не е с мултитроник. Ако е куатро и типтроник ще е доста муден. Ръчка на предно е идеалната комбинация откъм вървеж/разход/поддръжка. 

При слагането на газ вече и разхода няма значение. Не виждам причина да си взимаш 2.0тди вместо бензиновия шестак. Няма нито едно предимство.



Доколкото съм останал с впечатление,кутията е приятна за каране,но е чуплива,вече не съм много наясно дали конструктивно е несполучлива или е заради пробега или заради друго. Аз лично бих я пробвал,при положение че го има Мишо,който ги ремонтира  нескъпо и за много километри напред.

При положение, че е ясно че е чуплива и дава ядове особено при неправилна поддръжка понеже е скъпо и масло и филтрите не виждам смисъл да се купува кола с такава. Освен повече клиенти за мишо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля ви всеки си има право на мнение и да кара каквото му харесва.Аз не съм състезател искам колата защото ми харесва и искам да и се радвам и да се наслаждавам на моментите когато съм в нея.Разбирам,че си иска своята поддръжка все пак е Ауди и е автомобил от премиум клас-а ,ако мога така да се изразя и знам че не мога да очаквам да ми излиза все едно да караш VW или нещо френско.Просто понякога когато си купи човек автомобил и започне да налива в него някакви ненормални цифри и удоволствието изчезва.Не казвам че няма да я поддържам,напротив дори,но се интересувам от тези неща понеже искам да си направя добра равносметка какво искам за да отговаря на мойте финансови възможности.Не ми пречи да карам 2.0TDI или бензин просто искам да избегна евентуални проблеми които за коли на 200к +км е все по вероятно да се случат.предпочитам да е с ръчни скорсости понеже не искам да натискам само гаста.Разбирам че си е удобство автоматика и дори голяма екстра,но след като има такива проблеми предпочитам да го избегна все пак за това се допитвам до вас за което съм много благодарен за съветите ви.На мен лично ми прави удоволствие да сменям предваки и т.н.Искам само да се върна на бензина понеже питането ми беше за 2.4 мотора шест цилиндров ли е?На колко км се сменя веригата и някой може ли да каже колк излиза като цена?За какво трябва да се оглеждам при покупка на такъв мотор има ли някакви слаби места?Благодаря ви много на всички за съветите.

Редактирано от pavcho85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по принцип здрав мотор е в пъти по-евтин за поддръжка от умрял мотор, но към 4.2 двигателя вървят още доста неща като типтроник в който половината форум е налял по 2к за ремонти, повечко цилиндри за които трябва масло, точно два пъти по-скъп спирачен апарат, каско данъци и тн, да не говорим за горивото. Ама нали е да си чешем езиците.

 

Върни се и прочети поста ми, говоря за консумативите. Не данъци, каско и т. н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да се върна на бензина понеже питането ми беше за 2.4 мотора шест цилиндров ли е?

 

Аз съм с 2,4 ръчка куатро, да мотора е шест цилиндров.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега VERADO моля ви дайте малко повече информация за подръжката?Ако не ви е проблем да напишете цени на консумативи и части.Сменя ли се нещо по ангренажния механизъм(обтегачи,вериги) и на колко км?Има ли някакви чести проблеми самия двигател? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По колата съм сменял само масло на двигателя  7 литра, филтри и две биалети 2х70лв.

Когато купувах колата и проверих сервизната история, до последно  беше обслужвана в сервиз на ауди германия. Не съм се интересувал каква е цената на веригата и обтегачите към нея. Има един пистов ремък който се сменя на определени км. За проблем с двигатея не съм чувал на късмет е както при жените :) . Колата съм я газифицирал затова съм избрал този двигател а и данъка и застраховката е по малка макар ,че сега като се замисля 4.2 е по добър вариан, ако изкаш да е по динамична това е мотора според мен.

Редактирано от verado
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за бързия и точен отговор,дай боже повече хора като вас колега :flehan: .Искам само да попитам тъй като не искам да взимам голям дизел понеже всичко опира до финансовата страна на нещата.Бихте ли ми помогнали ориентировъчно колко струва облужването като смяна на ремъци,ролки и масла и на какъв пробег се сменят?И трябва ли да обърна повече внимание на нещо при закупуването на автомобил с 2.0TDI двигател,някакви проблеми с електрониката?Още веднъж много благодаря>

За обслужване / като хората / с оригинални части и консумативи, след като купиш колата си приготви около 2000 /ДВЕ ХИЛЯДИ / лева....Мога да говоря за 4F 2.4 V6 двигател BDW

2.4 бензин е с ангренажна верига, а не с ремък...

Колега VERADO моля ви дайте малко повече информация за подръжката?Ако не ви е проблем да напишете цени на консумативи и части.Сменя ли се нещо по ангренажния механизъм(обтегачи,вериги) и на колко км?Има ли някакви чести проблеми самия двигател?

Веригага е май 250-300 ева само тя...но се сменя само в оторизиран сервиз..Доста сложна е смяната и в гаражен сервиз е на риск.

маслото за двигател 2.4 BDW е 6.5 литра

Общо всичките консумативи / смяна масло, филтри вкл. и поленови такива / е 550 -570 лева с труда. При използване на оригинални консумативи.....

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какъв разход дава на газ?И какъв газов инжекцион е най-добре да се монтира на такъв двигател?Проблеми с електрониката имат ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

С Газов инжекцион не знам разхода, но на бензин е горе-долу слес(дният:

1. Градско / в София / зимата 13-14 литра на 100 км

2. Градско лятото 12-12.5 литра на 100 км / по метода на реабния разход или ,,празно-пълно" /

извънградско

1. по магистрала с умерено каране 10 литра на 100 км

2. С по-агресивно каране стига и да 11-11.5 на 100 км / ако караш постоянно на 4500-5000 обората / тва са ти 180-190 км час по килемотраж /.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...