Jump to content

Въпроси относно ауди а3 8л 1.9тди 110кс 2001г.


//RS 6

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

онзи ден си купих горе посоченото ауди. Естествено като всяка стара кола и то си има своите недостатъци. По тази причина имам и няколко въпроса, за които се надявам да можете да ми помогнете.

 

1. Какво масло ми препоръчвате? В сервизната му книжка пише че са ползвани само лонг лайф масла. Те по добри ли са или годишната смяна си е най добра? Мисля че годишно ще карам 12 -15 хил км. Трябва ли да се пренастройва бордкомпютъра ако се мине от лонглайф към нормални масла? Вярно ли е че разходът на масло се качва с лонглайф?

 

2. Имам и малък проблем с таблото. Когато спра на светофар стрелката на оборотомера внезапно пада за секунда на 0 оборота и като дам газ се вдига пак. Другият проблем е че резервоара все пълен ми го показва макар че не е.

 

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първото не би трябвало този мотор да ти пипа грам масло, ако всичко е наред... Преди карах пасат с такъв мотор и от смяна до смяна колкото сипеш, толкова вадиш, пък и колата хич не се жалеше :) Това бих ти препоръчал на теб, ако караш по-често в града(което ме съмнява да направиш 12-15 хилки за 1 година само в града) е добре да я изкарваш от време на време за продухване. Турбините са им слабо място и много се запушват :) Относно какво масло съм сипвал.. 10W40 и винаги съм сменял на 10 хиляди км.

Редактирано от venkYYY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблото ти е Jaeger - проблемни табла, дефектиращи по различен начин най-често със стрелките на температура и ниво на гориво. Решението е да го смениш цялото с табло VDO - пише го отзад на капака му.

Редактирано от qnkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря да колегите за отговорите!

 

Знае ли някой, ако си сменя сам маслото и то не е лонглайф задължително ли е да ходя на сервиз да ми пренастроят управяващия блок за нормали сервизни интервали? При настройка на лонглайф компютъра смята сам колко км ти остават до смяна на масло, а ако искаш да сменяш твърдо веднъж в годината на всеки 15000км съм чувал че трябва да ти го настроят в сервиз?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега може би врътката е че карам 1 година по-стара кола, но двигателя вероятно е същия...На мен не са ми пренастройвали нищо по таблото. И си сменям горе долу на 10-12 хил км по едно и също време всяка година февруари-март. Нито ми излизат сервизни интервали, ни нищо. Но може и някой бай италианец преди мен да е направил тая схема :nixweiss:

Между другото карам с 5w40 и някъде по книгите го пише да е такова, а не 10w40.

Редактирано от Lo_Ridah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забелязах че сутрин като запаля се получава лек облак от синьо-сив пушек който мигновенно след секунди изчезва.

охладителната течност със сигурност не се губи, следователно възможноста за повреда в главата отпада.

някой има ли подобни наблюдения с такъв мотор?

не съм му навил повече от 300км зада установя дали гори масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се каже, че е нормално ако не заработват веднага и 4- те цилиндъра. Усеща се с леко притракване и тресене на купето първите секунди. А синьото може да е от маслото, да го пипа леко. Наоблюдавай. Турбото как е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

поне за сега не се усеща да има проблеми с турбото. няма загуба на мощност не пуши  по време на движения, няма някакви странични звуци.

лекото секундно потрепване на мотора се случва не винаги. на какво се дължи това не заработване на цилиндрите?

 

може ли да е от подгряващите свещи или пък от гумичките на клапаните?

Редактирано от //RS 6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или подгряване, макар че за нашите мотори няма особено значение през сезоните освен зимата или някоя дюза може да дава ядове. Сивия пушек е неизгоряла нафта, синия е от масло. Следи си нивото редовно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...