Jump to content

Пренадуване на турбо, няма решение.


Freaky

Recommended Posts

Реших да се допитам тук. Колата е а3 1.9 131. Прави пик от 1.9 бара, без значение дали колата е с чипс или не. Геометрията е лъсната възможно най-добре, Н75 клапана е сменен, Мап сензора е сменен, дебитомера е сменен, катализатора е махнат и егр затапен. Колекторите изчистени и маркучите са сменени и колата продължава да си прави 1.9 до 4200об без да забива. Актуатора се пипа във всички посоки и отново няма ефект като и той е изчистен, но съвсем леко изпуска вакуум и все пак това трябва да води до загуба на мошност, а не пренадуване и то с много. Къде другаде може да се търси проблем с това пренадуване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучето от въздушния филтър до n75 да не е прегънато/запушено?

 

Не е запушено. 

 

това е нормално 1.9 защото ти го мери без да изключва атмосферното налягане от 1бар и затова показва 1.9бара

 

Пич 1Z (90 к.с. ) надува на 0.9~1 с чип .. разбира се, че съм махнал атмосферното. С него компа показва 29ХХ.

 

Има ли някакъв шанс турбото да си прави колкото иска компютъра, но самия компютър да показва друго? Защото не е нормално всичко да е ново и да прави толкова много налягане. И другото което е, замерихме я с gtech и направи 105 kw + - на всеки тест на колела при зададено 1550кг на колата. Тоест вади коне на мотора като за нормален чип. Не би ли трябвало ако наистина държи постоянно 1.9 както показва компютъра да извади повече коне ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

егра чистен ли е?кулера?няма как да пренадува ако всичко е ок

с леки съкращения ,чат по скайп с един приятел

//////////////////////////////////////////////////няма да се смееш
[7.6.2014 г. 07:39:49] Mimi: иначе няма да разказвам
[7.6.2014 г. 07:40:01] Pepi-Mimi: (ninja)
[7.6.2014 г. 07:41:50] Pepi-Mimi: и така ,както знаеш съм с по голямо турбо
[7.6.2014 г. 07:42:00] Pepi-Mimi: от почти 6 месеца
[7.6.2014 г. 07:42:11] Pepi-Mimi: обаче
[7.6.2014 г. 07:42:31] Pepi-Mimi: все нещо не ме кефи се го настройвам ли ,настройвам
[7.6.2014 г. 07:42:35] Pepi-Mimi: преди 2 дни
[7.6.2014 г. 07:42:42] Pepi-Mimi: понеже стана топло
[7.6.2014 г. 07:43:14] Pepi-Mimi: свалих си пасажерския джам ,минавайки покрай едни огради
[7.6.2014 г. 07:43:21] Pepi-Mimi: наложи се да дам газ
[7.6.2014 г. 07:43:46] Pepi-Mimi: и се чу едно супер странно изсъскване
[7.6.2014 г. 07:44:25] Pepi-Mimi: наострих уши ,като вълчак
[7.6.2014 г. 07:44:36] Pepi-Mimi: отивам при едни приятели
[7.6.2014 г. 07:44:40] Pepi-Mimi: давам газ
[7.6.2014 г. 07:44:45] Pepi-Mimi: слушат
[7.6.2014 г. 07:45:14] Pepi-Mimi: ама като не е под товар силата не е голяма
[7.6.2014 г. 07:45:34] Pepi-Mimi: и само някакво пренебрежително свистене
[7.6.2014 г. 07:45:43] Pepi-Mimi: спокоен тръгвам
[7.6.2014 г. 07:46:04] Pepi-Mimi: ама вече  само пасажерски джам свален
[7.6.2014 г. 07:46:16] Pepi-Mimi: свисти и свисти
[7.6.2014 г. 07:46:19] Pepi-Mimi: тая кола
[7.6.2014 г. 07:46:27] Pepi-Mimi: качвам на моя крик
[7.6.2014 г. 07:46:33] Pepi-Mimi: пипам светя
[7.6.2014 г. 07:46:41] Pepi-Mimi: уй тате
[7.6.2014 г. 07:46:44] Pepi-Mimi: нищо
[7.6.2014 г. 07:46:48] Pepi-Mimi: е свалих
[7.6.2014 г. 07:46:51] Pepi-Mimi: маркуча
[7.6.2014 г. 07:47:04] Pepi-Mimi: от турбото до гредата
[7.6.2014 г. 07:47:09] Pepi-Mimi: неговата мама
[7.6.2014 г. 07:47:24] Pepi-Mimi: сцепил се един път от вътре
[7.6.2014 г. 07:47:35] Pepi-Mimi: ама конците не се скъсали
[7.6.2014 г. 07:48:07] Pepi-Mimi: и разминато малка около 1 см цепка и от външната страна
[7.6.2014 г. 07:48:14] Pepi-Mimi: е такава педерастия няма
[7.6.2014 г. 07:48:34] Pepi-Mimi: и
[7.6.2014 г. 07:48:47] Pepi-Mimi: смених всички с нови
[7.6.2014 г. 07:48:50] Pepi-Mimi: и сега
[7.6.2014 г. 07:48:56] Pepi-Mimi: ебаси ,ебаси
[7.6.2014 г. 07:48:57] Pepi-Mimi: ебаси
[7.6.2014 г. 07:49:15] Pepi-Mimi: чакам всеки момент да писне съединителя
[7.6.2014 г. 07:49:21] Pepi-Mimi: ебаси
[7.6.2014 г. 07:49:36] Pepi-Mimi: още не мога да повярвам какво ми се случи
[7.6.2014 г. 07:50:02] Pepi-Mimi: на логовте съвсем леко се пренадуваше
[7.6.2014 г. 07:50:12] Pepi-Mimi: до около 1350 -1400
[7.6.2014 г. 07:50:30] Pepi-Mimi: при искано 1300
[7.6.2014 г. 07:50:42] Pepi-Mimi: просто още не вярвам

 

 

та колкото и да сте проверили всичко,нещо пропускате

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР-а е изчистен и затапен с ламаринка и болт + софтуерно. Кулера не е пипан, но той с какво толкова може да се запуши ? Явно ще има процедура за сваляне на кулер и проверка на всичко що де прави вакум. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 1.8т колега вчера ми пренадуваше, и се оказа сцепено маркучле на Н75,а въпросния клапан съм го свалял поне 20 пъти и нямаше признаци на лош маркуч, но се скъса, трябва да провериш всички вакумни маркучи най вече в близост до скобите, там са най-уязвими

Sent from my HTC One using Tapatalk

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще споделя като имам резултати. Сега съм поръчал чисто нов актуатор от ebay, защото дори и да не е той проблема все пак мембраната изпуска вакум и е въпрос на време да спре да прави вакум изобщо и след като пристигне се прави ревизия на вакумите и кулера, защото само те останаха като варианти. До тогава ще си карам с чипса до към 3хил обор и да се надяваме, че турбото ще държи. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Актуатора дойде, сложихме го в положението на стария и колата си пренадува, сложихме го в едното крайно положение - пренадува, после в другото крайно положение и пак си пренадува като няма никаква промяна. На място иска 1050 (с атмосферното) тя държи 1275, свалихме маркуча от колектора и би трябвало да спре да надува, но не.. единствено свали на 1170. Маркучите са си в ред.. къде може да е ш*бания проблем с тоя котур? Ако н75 клапана е несвързан правилно има ли вероятност да пренадува? защото аз знам, че само няма да надува? Онзи ден я натиснах до долу и чак на 190-200 заби пустиняка, нищо че до тогава се е държала 1.9 бара. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен забивше , правих какво ли не . Само , че имах проблем и с компютъра ( не ни пускаше за чека да ровим в двигателя ) смених компютър и сега не  забива , а преди го правече към 100 120 км. в час . Ама пък чак на 200 да забива не съм пробвал ... къде да ги вдигна и какъв е проблема , ако ти забива на 200 ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Актуатора дойде, сложихме го в положението на стария и колата си пренадува, сложихме го в едното крайно положение - пренадува, после в другото крайно положение и пак си пренадува като няма никаква промяна. На място иска 1050 (с атмосферното) тя държи 1275, свалихме маркуча от колектора и би трябвало да спре да надува, но не.. единствено свали на 1170. Маркучите са си в ред.. къде може да е ш*бания проблем с тоя котур? Ако н75 клапана е несвързан правилно има ли вероятност да пренадува? защото аз знам, че само няма да надува? Онзи ден я натиснах до долу и чак на 190-200 заби пустиняка, нищо че до тогава се е държала 1.9 бара. 

 

Не зная при дизела как е, но моята 1.8Т пренадуваше точно защото го бях сложил погрешно този Н75...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проблема е, че държи 1.9 бара почти постоянно, а не че забива на 200. Турбото няма никакъв луфт, не ми се ще да го съсипа толкова бързо и да ме остави на път някъде само щото не мога да го оправя. Н75 е нов, казаха ми че има разлика в буквите за съответните мотори, нещо което не знаех и не съм погледнал, силно се надявам да е объркан. Ще проверя по късно и ще намеря информация как се свързва, ако не ще се ориентирам към компютър .. 

Редактирано от Freaky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не, разбира се, но какво да я правя? Да излъжа някой невинен човек и той да си трови нервите ? А и на какво да мина като кола от сорта на а6/5 серия/е класа все още не ми трябва, а под тях от сорта на 3 серия/а4/ц класа няма смисъл да ъпгрейдвам :)

 

Добре, другото което. Сложихме мап сензор от на баща ми колата (1.9 105кс ПД) разликата до колкото си спомням бе последната буква и последната цифра, но не съм сигурен. Възможно ли е моя мап (който е сложен на неговото място) да е бил проблемен и този понеже е с друга буква заради това да си прави мизерии ? Или няма особено значение мапа щом си е от 1.9 ? Четох други форуми от англия, германия със същите проблеми и същия надув (2983.5) и един пич е сменил мапа и всичко се е оправило. Но ако мапа е проблемен не би ли трябвало след откачване на маркуча от колектора да показва същите стойности като исканото от компютъра (тоест да не надува) ?

Редактирано от Freaky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си наясно с написаното, но все пак:

http://www.myturbodiesel.com/wiki/limp-mode-fix-repair-troubleshooting-vw-seat-skoda-audi-tdi-engine/

По-специално 1c.

 

Или иначе казано  - проблемът трябва да се търси измежду задържаща геометрия, актуатор, N75/вакууми около него, мап сензор.

На твое място бих пробвал с мап/n75 които са доказано работещи за тази кола (не знам колко лесно може да намериш познат със същата за единия тест), както бих проверил и окабеляването до map сензора /може и да бъркам за последното като възможна причина за проблема/.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста полезна информация тук, аз обаче имам един въпрос на които не мога да намеря решение. Колко % трябва да е 'duty cycle' или иначе казано колко трябва да е отворен актуатора на 4к об. на този мотор с чип?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично нямам идея. Предполагам че си зависи от чипа. В елсата, доколкото съм гледал стойности, се упоменават такива за стокови двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Малко да избутам прахта от темата. Преди половин месец решихме да пробваме отново (до сега се караше така) да решим проблема. Започнахме с актуатора, врътнахме болтчето до такава степен, че колата започна чак на 3600об да тегли (до тогава чист дизел), но отново пренаду и стигнахме до заключението, че не е до настройка на актуатора, нали ?! (след това го настройхме по стокова 131ца и така го оставихме). Щом тръгва толкова късно и пак пренадува не би трябвало да е до актуатор, поне така мисля ? Във форума на vwclub бях чел , че от дебитомер не може да пренадува турбо, така ли е? Защото дава малко странни стойности.. 

 

И така оставихме нещата с актуатора, но .. забелязахме, че колата при 85% примерно натиснат педал на газта ускорява без да пренадува (направих 210 на правата без натиснат до долу педал и задържах повече от 10сек и не пренаду, а и на компютър се вижда, че не пренадува) и ми казаха, че при 100% натиснат педал турбото не разтоварва (очевидно) и имало някакво стоп палче на турбото което спирало геометрията да не отваря повече, след толкова отчаяни опити все пак решихме да погледнем, като имахме безпроблемна А3 131 на разположение и нямаше видима разлика на това въпросно палче, но все пак се нави доста с цел да се види дали ще пренадуе отново ако се спира геометрията да отваря толкова... и познайте - отново пренадува :D 

 

Сега, понеже преди чипа исках да се елиминира ЕГР-а и (а и всъщност, че се сетих.. махнахме болтчето дето запушва вакума на ЕГР-а да видим дали евентуално е от там проблема, но не е и това.) едно приятелче понеже се учи все още му дадох да отвори компютъра, като отвори картата на ЕГР-а и го елиминира (това в краткия вариант) и от тук следва, може ли нещо той без да иска да е направил и това да кара колата да пренадува и съответно после Маднес да не са видяли, че софта е пипан и са пипали вече пре*бана карта и там някъде да се крие проблема ? В самия софтуер. Той ми гарантира (а и аз видях уж) че друго не е пипано. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...