NITRO1

Нестабилни обороти на пр.ход АБТ

Recommended Posts

С цел да не отварям нова тема,с което се извинявам на колегата.Когато е позагряла(60-85градуса) държи високи обороти (не винаги)но много е дразнещо да ти работи на 1400об.(на газ)на бензин са 1600об..И след като тръгна се нормализират,във движение ли е,и освободя от скорост винаги държи 900-1000об.На студено си държи 1100об,и на 90-94градуса са същите обороти.И друго забелязах,високи ли са на място оборотите много мудна става,както на бензин така и на газ.Някой ако има мнения да помага,свещите са еднополюсни NGK на 5000км ако има значение,благодаря предварително.

Edited by SeXy27

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен е същото положение високи ли са оборотите - колата става много мудна, сега са много ниски (с тая извадена букса на датчика), но отговаря много по-директно като подам газ. Проблема е с паленето на студен двигател - ако не подам леко газ започват да светят лаНбите, все едно изгасва.След първото подаване на газ всичко си идва на мястото.

За кои писти говориш колега - на самия датчик, или на буксата която влиза в него?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вътре в ТПС-а има мисля че два керамични потенциометъра и плъзгачи (пластинки), които контактуват там. Целия ТПС е закрепен с 4 винтчета с разпилени отвори за настройка, трябва да се бележат ако се сваля.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко да ъпна темата. Проблема с оборотите се появи отново. Проблема е, че и на бензин и на газ на празен ход държи 1200-1300 без значение загрял или не двигател. Преди година сменях стъпково моторче с такова втора употреба, синия датчик за температурата е сменян преди година и нещо. Разкачвах клемите на акумулатора за половин час но резултат няма.

Някой да знае дали случайно няма някъде някакво винтче от което да се регулират оборотите или всичко това го върши стъпковия мотор. За АБТ става въпрос.Заслужава ли си да се купува ново стъпково моторче, ако може да се намери такова?

P.S. Пропуснах да отбележа че на бензин между 1700 и 2000 оборота има едно като замисляне (нещо като турбо дупка).Незнам дали има връзка с гореописания проблем.

Edited by NITRO1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега, ако можеш намери още някой син датчик, може от някой колега, само за проба. От неговото съпротивление пряко зависят оборотите. Това е термистор, който си променя стойността. Аз имам 3-4. С всеки оборотите като запаля са различни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тампона е здрав, син датчик сменях скоро, ако я закача на диагностика дали ще покаже къде е проблема, например стъпков мотор, ТПС?

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен качваше обороти заради ТПС. На АБТ незнам какъв е (потенциометър или с 2 ключета), ама е хубаво да се провери дали работи коректно. Стъпконото има за регулиране, ако е алуминиемо има външен винт, а пластмасовите трябва да се разглобят за да се регулират (сваля се капака на който е буксата, аз моя го отворих там и изгорих).

Share this post


Link to post
Share on other sites

На АБТ ТПС е с потенциометър, не е с ключета. А стъпковия мотор няма нищо общо с АСЕ и АБК.

Не знам на диагностика дали ще покаже нещо, защото моята не е виждала диагностика! Сигурно ще покаже, ама за тия пари за диагностика ще вземеш 3 датчика от морга.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, koko60 said:

 ама за тия пари за диагностика ще вземеш 3 датчика от морга.

Кой датчик имаш предвид синия за температурата или тпс-а?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега като се замисля при загрял и работещ двигател температурата на таблото не ми минава 70 градуса, а реално предполагам е поне 90-няма логика в тия жеги да си стои на 70 градуса.Това е вероятно от синия датчик, но го сменям почти всяка година, той ще излезе консуматив като маслото. Откъде да поръчам качестввен такъв датчик и каква цена е горе долу.Сегашния ми е 10-12 лева.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това което ти показва таблото, няма нищо общо със синия датчик. Сивия датчик е за показанието на таблото. Най-добре е да търсиш датчик от морга. Към 5 лева е. Слагаш го, правиш едно кръгче и ще прецениш как е, ако не ти хареса, го връщаш веднага.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи сивия е за температурата на таблото, а синия за какво е?

P.S Прочетох няколко поста по-нагоре за какво е синия датчик и каква му е функцията.

Директно ще купя нов син датчик, ако не се оправи поне една причина по-малко.

Edited by NITRO1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само за инфо и на други с подобен проблем - смених синия датчик, но проблема остана. След по обстоен преглед забелязах, че един малък маркуч който влиза в кутията на въздушния филтър отдолу се е откачил, закачих го и всичко е ОК.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е този маркуч не е ли само за клапата топъл/студен въздух, как ще повлияе така?

Sent from my 6037Y using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.