Jump to content

Стойности канал 13 АЕЛ


mshbul

Recommended Posts

За всеки случай да питам и вас. мотор АЕЛ

 

Оня ден нещо не ми хареса колата как пуши сиво и малко тресе на празен ход и включих компютъра да видя какво става.

Грешки нямаше, но силно са се влошили показателите на канал 13.

Преди 1 месец бяха нещо от сорта - 0 0,5 1.2 0,8, някъде може и да беше в минус, но не помня точно.

Сега бяха от -2 до -3.

 

За мен това значи, че на умната дюза вкарва много повече нафта, отколкото на останалите.

Предполагам, че не е добре разпръсквача и не прави добро разпръскване.

 

Някой може ли да потвърди и евентуална друга причнина за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко информация, която вече ме озадачава.

 

Мръднал ми е аванса малко в закъснения. Преди 2 месеца беше между 2 и 3 на канал 4. 

Интересно е и друго - като поработи на празен ход се увеличава закъснението. Като включих компютъра беше почти като преди, но докато се разходя из каналите и се върнах и гледам спаднало с 1, че може и с 2 градуса и авансатора се вдигнал от 5-10 на 50%.

 

Не съм пипал каквото и да било по мотора от преди 2 месеца.

 

Не вярвам да е механичен проблема - в смисъл нещо да е мръднало. И тъй като стана заедно с тия показания на дюзите се чудя дали не е проблема в дюзата с датчик. Или е започнала да дава невярно или пък дава вярно, но се е изместил момента на впръскване заради разпръсквача. Но не съм толкова наясно, че да знам дали лош разпръскавач може да промени момента на впръскване или пък вдигнало се налягане на отваряне на дюзата да я кара да пръска по-късно и това да бъде отчетено от датчика в дюзата.

 

Моля ви, ако има някой с информация и опит да помогне!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Положението се оказва още по-лошо.

Установих, че под товар след 2500 оборота яко пуши черно, прави следа по асфалта.

 

Чудя се може ли да е заради дюза или се е сцепил някой маркуч.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално погледнато, ако е само от един цилиндър проблема (визирам коментираната от теб умна дюза), едва ли би оставило чак следа по асфалта. Но от друга страна нищо не пречи да провериш маркучите с ВАГ-КОМа. Иначе казано, стойностите на дебитомера и налягането на турбото, като това би ти дало макар и косвена информация относно състоянието на системата за захранване на двигателя с въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пътувах и тъй като имам бустметър ми се струва, че няма пробит маркуч. Държи се като преди.

 

Ще го видя и с компютър като имам възможност.

 

Сега ще гледам да сменя умната дюза и да видя как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не помага.

Но ще ви кажа какво установих.

 

Купих втора употреба умна дюза вероятно с по-малък разпръсквач, но за проба става.

Сложих я и авансът се оправи, както съм го направил.

На канал 13 стойностите отидоха към +1,5 до 2, а бяха по (-2) и повече в минус.  Това значи, че силно е намалил горивото на умната дюза и на всички останали сега пуска повече отколкото на умната. Може би и те не са много добре. А може и от по-малкия разпръсквач да се получава.

 

Ей тук ако има някой с опит да каже дали като сложиш дюза с по-малък рапръсквач успява да държи празния ход с по-малко гориво.

 

Не съм гледал в движение, че стана тъмно и не исках да рискувам да карам и да гледам компютър и то в тъмницата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Носих свалената дюза за проверка. Оказа се в ред. Пръска добре и е на 180-190 бара.

 

Значи остава проблема да е в самата дюза. 1 колега ми каза, че при него имало такъв проблем. Изглежда при тия с датчика може да се получи проблем в горната част, въпреки, че разпръсквача е в ред и е с добро налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, никой ли не може да помогне с информация?

 

Малко развитие.

 

Преместих разпръсквача на дюзата от 1,9 и работи добре, но се появи почукване, което е явно от дюзата.

Интересното е, че и с 2-дюзи нямаше чукане, а след размяната на разпръсквача от едната на другата се появи. ИДЕИ?

 

И друг лек проблем се появи - едно съвсем леко претрисане на празен ход, не постоянно, а от време на време. Преди размяната на рапръсквачите съм го забелязвал, но рядко. Сега е много често. Идея от какво може да е освен от дюзата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Мисля, че се оправи дюзата като поработи. Сигурно не е много в ред, но то вече какво ли е по колата.

 

Оставям така нещата. Тя и много леко пуска, ама толкова я стегнахме, че няма накъде повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...