Jump to content

Проблем пуснато парно -пада температура


O.Pavlov

Recommended Posts

Не ми решава проблема...

А ми омръзна от опити на майстори с моята кола..затова се съветвам тук!

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Здавейте колеги,

и аз да се оплача по тази тема.Аудито ми е Б6 AWX. От края на Ноември месец 2014г. забелязах че паказанията на температурата започнаха да падат при работа на едно място и при спускане надолу.Колата загрява много бавно до 90 градуса и когато достигне 90 градуса ако спра някъде или започна да се спускам по наклон температурата започва да пада. Преди една седмица си смених термостата с нов BERT не е оригинален ко казаха че е от най хубавите. Но проблемът продължава. Преди ноември месец температурата кикога не е падала независимо дали е стигнала или не 90 градуса. Закачих я на компютър и там показанията са същите както на таблото. Когато работи на едно място държи около 70 градусаи не се качва. Също така на компа не показа да имам грешки. По странното е че снощи когато се прибирах температурата беше почти стигнала 90 когато започнах да спускам наклон и температурата падна. след това дадох газ и се качи на 90 после спрях постоях 2-3 мин на едно място температурата не падна после пак почнах да се спускам и тя пак не падна. Странна работа замислям се да си поръчам оригинален термостат. Някой да изкаже някакво мнение???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен на място е същото ,но в движение е ок без значение дали се спускам.При теб е същото ,когато термостата не е наред ,но казваш ,че е сменен.А относно марката мисля ,че най доброто на пазара е "wahler"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и от мен малко по темата. Имах същия проблем преди 4-5 г. Колата загряваше по-бавно и ако въобще достигнреше 90 гр. при спиране на място или спускане по нанадолнище(т.е. без натоварване на двигателя) температурата падаше до 70гр. Естествено проблема беше в термостата. Смених си го сам с Behr "неоригинален" за 20-ина лв, тъй като за "оргинален" ми искаха 80 лв и нагоре, а аз не бих дал за една пружинка толкоз пари. Естествено си реших проблема и вече 4-та година карам и колата си ми загрява до 90 и ги държи въпреки пускане на парно или работа на двигателя без натоварване. Значи при смяната има една особеност. Термостата е в пластмасова тръба, която има едни "ушета" на които се захваща новия термостат. АКО НЕ Е захванат на тези ушета както трябва, той пак си седи все отворен и не уплътнява въпреки, че е нов. Възможно е да е счупено едното или и двете "ушета" и пак ефекта е същия. Ако сте сменяли термостат и пак градусите ви падат, то проверете този плстмасов щуцер, или тръба или както му е там името и дали ушетата за захващане са хванали термостата. А иначе и при здрав термостат,  зимата при много ниски температури колата загрява бавно....при -15 са й нужни около 10 км за да достигне 90 гр(никога не гася парното и не пускам само на вътрешна циркулация- така би загряла по-бързо).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Ivanu6ka можеби е напълно прав за тази тръбичка защото мойте крачета със сигурнос са счупени.Аз вече съм си поръчал трабичка ОРИГИНАЛНA защото ми предлагаха и обикновенна без тези чопчета. Събота и неделя ще я сменя и ще пиша дали има резултат.

Редактирано от Nikolay Arhipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този с който съм в момента е същият като на колегата ivanu6ka, термостат (BEHR) и не смятам да вземам оригинален ако някой не каже нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я купих като беше на 6 години и оригиналния термостат се беше предал. След смяната му с "неоригинален"я карам вече нови 4 г. и  все си мисля, че и дори да се предаде вече ресурса му е от същия порядък като на оригиналния. Все пак това си е консуматив....няма "вечен термостат", па бил той и от 100 лв и повече!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа какво се случи след като си смених въпросната тръбичка в която се монтира термостата. Според мен резултатът е почти същият. В движение когато се спускам по налкон температурата продължава да пада. Но когато стои на едно място температурата не пада държи се между 78,3 -81градуса ( данни от програмата) а на таблото показва 90. Другото интересно което забелязах е че когато карам и колата загрява за първи път когато температурата от програмата показва 81 градуса, стрелката на таблото показва малко под 90 градуса. Стрелката отива до 90 чак когато на програмата покаже 82 градуса. Заводски тези коли са така настроени че при показания от програмата между 80-110 градуса, на таблото винаги трябва да показва 90. Другото което забелязох че че имам следната грешка в HVAC  модула.

 

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

30-10- Open or Short to Plus- Intermitent

 

Пробвах да изтрия грешката но след малко каране тя се върна.

 

Някой имали някой други идей на какво може да се дължи това падане на температурата и има ли вероятност тази грешка да е причината????

Само да добавя че според мен колата си духа нормално. В същност аз винаги катрам на Auto и зимата климатроника винаги е на 20 градуса. Като запаля колата сега започва да духа малко студено докато започчне да се мърда стрелката след това започва да духа топло.  ECON никога не натисам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има голяма вероятност да е проблема в моторчето на клапата. Те са с потенциометри за позициониране, дето понякога прискърцват. Сваляш, пръскаш с контактен спрей и проблема в повечето случаи се решава( поне при мен стана така). Това не е много свързано с бавното вдигане на градуси на колата, освен ако не е запецнало моторчето е напълно отворено положение за външен въздух, а ти искаш за по-бързо да включиш само вътрешна циркулация. Съвсем нормално е, като отнемаш топлина(пускаш парното на колата) да падат градусите на охладителната течност- не се паникьосвайте. Това се проявява в ранните минути след запалване, когато още термостата не е отворил и е подгрята сравнително малко течност в малкия кръг. Веднъж обаче подгряла (около 10-ина км минати) колкото и да усилваш парното не би трябвало да падат градусите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично при мен температурата на охладителната течност пада само когата се спущам по наклон в продължение на около 4 км. Иначе в града докато стигне 90 мърда на горе заради спри тръгни и това го виждам както на таблото така и на компа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска забелязох че когато на компютъра температурата е 80,1 градуса на таблото стрелката е съвпсем малко преди 90 буквално на косъм но стои том и не мърда. Чак когато на програмата покаже 81 тогава стрелката се заковавана 90. Това дали е нормално???

При положение че софтуерно е настроено да показва на таблото 90 когато реалните градуси са между 80 и 110.

Редактирано от Nikolay Arhipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Проблема е решен..оказаха се пластмасовите щипки които държат термостата:)

Благодаря на 

vladi_di

 

Всичко е точно!

Загравя си безпроблем..държи 90 градуса..само на място ако се застои малко пада температурата но при по-дълго каране изчезва проблема:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...