Jump to content

Какво е захранването и тока при фантомно захранване на антенен усилвател


kokonai

Recommended Posts

Поради смяна на навигацията с неоригинална такава, се налага да захраня антенните усилватели - При мен са два - по един за покрива и за задното стъкло. 

Захранвам го с преход за фантомно захранване от Авител, но нещо радиоприемането не ме радва и шуми. Имам 12 волта по кабела но консумацията ми е 50 mA. Колко трябва да според разбиращите, защото се съмнявам, че я ограничават в прехода за фантомно захранване и затова усилвателя не работи добре.

 

Качвам снимка на задния усилвател за пълнота.

 

 

post-265-0-06295600-1422878847_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

50мА ми изглежда повече от нормално за антенен усилвател. Все пак е интересно дали пристига 12В до усилвателя. Ако има значителен спад под 12В тогава може и да не работи добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стигат си 12 волта. Лошото е, че аз си мисля че може и да ограничава тока защото...с или без фантомно захранване сигнала в радиото си е един и същ. А 12 В има или няма както пусна.

Едната схема на китайчетата се оказа че подава захранване през два последователни резистора от по 130 ома....и кондензатор на маса между тях. Филтъра добре, ама тока през това чудо ограничен и повече от 30 mA не минава. Със схемата на Авител изглежда + са излиза директно през дросел или казано друго яче май ползват LC филтър (или по нискоомни резистори). Ама пак кофти сигнала....все едно не съм захранил усилвателя, а 12В има и тогава тока е 50 mA.

За съжаление тази схема не мога да я разглобя (или не ми се иска да я съсипя).

Гледах на други антенни усилватели тока стига до 100 mA.

Редактирано от kokonai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря  bsdnikolov точно това и мислех да правя, но ми бе по лесно да взема готово такова с недеждата да работи без преправяне. Нали знаеш, конектори кутийка ... Явно ще трябва да се оправям сам. И все пак ми е интересно ако някой зане порядъка на тока за захранване на усилвателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kokonai, ти не си само с една антена.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антените определено са повече от една а доколкото виждам, усилвателите също са два отделни. Поразгледай малко.

 

Качвам ти схемата на антените за Audi Q7 2010 година и модел MMI radio and sound system standart

 

image.png

 

image.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Антените с усилватели са цели две (една на покрива и една на задното стъкло) и оригиналното радио си има селектор на най добрия сигнал. Аз с новата навигация не мога да се възползвам от това и се налага да използвам само едната - горната ми се струва по удачна за случая.

Иначе колата която правя е Тигуан 2011. Захващам се да разгледам схемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление ме домързя да си инсталирам базата за VW в ELSA-та и няма да можеме да видиме реалните схеми.

Но, селектора за антените в единия усилвател ли ти е или е в самото радио. Ако е в единия усилвател, тогава може да се наложи леко да преработиш схемата (с едно просто преходче fakra-fakra):

180222760.jpg

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На оригиналната музика RCD510 селектора е в радиото. Т.е. извън радиото си има два отделни кабела водещи до всеки усилвател. Двойна FAKRA букса. Затова си избирам единия (загърбвам селекция на антени) и се опитвам да го захраня по коаксиала така, че да върне читав сигнал. Засега - все едно не е захранен. Лош сигнал и дали има или не захранване на фантомнотот захранване все тая. Подозирам фантомното захранване с основание. С оригиналното радио е слънце сигнала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа и с двата усилвателя. Все едно не успявам да ги накарам да заработят в нормален режим. Усещането е че лови само с жицата до там. Промяната вкл/изкл антена в буксата е около 5-10%

Това е и причината да си мисля че фантомас ги захранва криво с ограничен ток. Ако примерно работно си е ОК 80-100 mA...а подава през крив дросел за малък ток или пък както видях при първото през резистори 260 ома...няма как да заработи нормално усилвателя. Иначе съм се запасил с букси и кабели. Чудя се колко е критична индуктивността на дросела или да взема да навия едни 20-30 навивки на един молив и да приключа с бобината. Нали смисъла е да не метне в + високите....а те ще изгаснат с почти каквато и да е ипровизирана бубина. Как мислиш?

Редактирано от kokonai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли идеята кондензатора да не пропусне правия ток към радиото, а само MНz -ите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е точно така! Кондензатора пропуска променливите, а дросела задържа, но пропуска постоянния ток. Всичко това оформя LC филтър, въпроса е доколко е критичен като параметри. В случая който си ми дал за пример е настроен на около 2,2 MHz смятайки на ум. Та се чудя какво ако е на 1MHz или е на 20 MHz? За радиото май е все тая. Изхождам от грижата с дросела, той ми е крив, докато кондензатора е лесна работа - пише си колко е и имам със шепи

Редактирано от kokonai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са критични. Кондензатор 100пф до 4700пф мисля е добре. Дросел повече от 100 микрохенри, може и 1000. Да не е по-голям че може и да не работи хубаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдейки по снимката:

 

Screen_Shot292.png

 

и цвета на факрата (светло-кафяв), този конектор е за diversity, не е за phantom. Ще ни трябва все пак базата за VW на ELSA. Тази вечер, ако не ме домързи ще я дръпна в къщи и ще я инсталирам.

 

user107773_pic53727_1411385614_1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси, трябва да мина на гинкобилоба! Отне ми 3 часа, докато се сетя къде си записах номера на ОЕМ фантом адаптер. Крайно време е да му свия схемата. 

 

VAG номер: 1H0 035 551

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

Всяка помощ от колегите разбира се, ще е добре дошла!  ^_^


i-748.jpg

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със схемата на Авител изглежда + са излиза директно през дросел или казано друго яче май ползват LC филтър (или по нискоомни резистори). Ама пак кофти сигнала....все едно не съм захранил усилвателя, а 12В има и тогава тока е 50 mA.

За съжаление тази схема не мога да я разглобя (или не ми се иска да я съсипя).

 

Ето я разглобена:

 

99044a8s-960.jpg

 

1e844a8s-960.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече ти ме разби с тези снимки! Благодаря за усилията които полагаш! Караш ме да се усмихвам :)

Последната платка много прилича на китайската в която има два последователни резистора от 120 (или 130) ома и 10 uF електролитен между тях към маса. 

Не ми е много ясно какво означава diversity антена. Конектора към радиото си е двоен бял

 

http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1900896297_3/vw-car-styling-car-Radio-FAKRA-Antenna-RCD510-RNS510-Antenna-Adapter-Radio-2-in-1-MFD.jpg 

Схемата на оригиналното фантомно не изглежда толкова проста. има и отзад някакви SMD изглеждат кондензатори.

 

Гризли това според теб ценер диод ли е на схемата или така ми се струва? Дали пък захранването въобще не е 12В ами 5 например. Изглежда ми на резисторен делител на напрежение подпрян с ценер диод и добавени кондензатори за филтър.

Ако е така май съм изпепелил усилвателя. Но пък колата работи с това псевдофантомно китайско захранване два месеца и когато закачих пак оригиналното за проба сигнала си бе кристален от него. Май пък не са изгорели усилвателите. И все пак остава загадката как да захраня пустите два усилвателя. Снимах само този на задното стъкло защото предполагам че на тавана е същия или почти същия вид.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези двете на снимката не са резистори а два дросела. Като се прибера в кэщи ще погледна и стойностите им, според цветовия код. Схемата, която аз виждам е два дросела, електролитен конденз и SMD керамичен такъв.

Соред мен, имаш 4 антени. Две по две са дивърсити и заедно фантом.

Това ще се види след ваденето на ел. схемата от ELSA.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това бялото диодче вероятно е ценер. Конкретните стойности на дроселите нямат никакво значение за работата. Стига да издържат по ток и да не се наситят. НО и това едва ли пак ще има значение. Струва ми се невъзможно да се опукат усилвателите с 12В ама знае ли човек...

 

Дроселите ми приличат на 150 и 1500 микрохенри (с червеното е 1500).

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е много ясно какво означава diversity антена.

 

Diversity е когато не радиото, а компатор избира антената. Или иначе казано: както предполагам, при теб има 4 антени. Те са навързани 2 по 2. Две от тях са с общ усилвател и захранване и съответно се избират посредством компатор. Компатора сравнява силата на сигналите, който получава и съответно допуска до усилвателя този с повече мощност. При другите две антени картинката е същата и съответно до радиото достигат два сигнала. То (радиото) вече си избира кой от двата сигнала да ползва.

Или иначе казано, четирите антени първо се сравняван две по две и в последствие до касетофона се допуска двойката с по-силния сигнал, пък той да си избира. Разбира се, тези действия се извършват на микросекунди.

При по-старите поколения радиа, антените са две, но антенния вход е един. Освен антенния вход, радиото има и diversity изход. Тоест, двете антени са вързани към общ усилвател, но този усилвател има връзка с радиото посредством diversity изхода. Но този усилвател ще усили сигнала само на една антена. Радиото за части от секундата кара избирача (diversity) на антените в усилвателя да превключва от едната антена на другата и преценява от коя е по-добър радио приема и съответно усилва нейния сигнал.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

99044a8s-960.jpg

 

 

 

По тази схема виждам два дросела(не резистора) тип CECL, съответно със стойности 50uH и 500uH  +- 10% и мощност около 100mА. Също така и един електролитен кондензатор 10uF. На другата снимка, която не постнах, имаше един керамичен SMD кондензатор, който бих предположил че е около 100-тина pF.

 

P.S.

ELSA-та за VW още се поти. 35 гигабайта не се дърпат бързо.  :hilezh:

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази схема виждам два дросела(не резистора) тип CECL, съответно със стойности 50uH и 500uH  +- 10% и мощност около 100mА. Също така и един електролитен кондензатор 10uF. На другата снимка, която не постнах, имаше един керамичен SMD кондензатор, който бих предположил че е около 100-тина pF.

 

P.S.

ELSA-та за VW още се поти. 35 гигабайта не се дърпат бързо.  :hilezh:

 

Това е схемата на китайците любезно разглобена от мен :) тия зелените си мисля, че са резистори защото са по 100+ ома всяко. Може и да са дросели ама ...малко съм се отдалечил от съвременната електроника. Ако приемем че това е ценер на оригиналната VW схема, най много да е на 12 волта избягвайки пикове при палене. Някак си е нелогично да се произвежда усилвател за автомобил на различно то 12 В захранване.

 

Колега bsdnikolov, Сигурно е че комутацията между двете антени става в самото оригинално радио, защото в сервизен режим показваше сигнала на всяка антена по отделно с бар линии.

 

Двете антени всяка през собствен усилвател влизат в радиото по оригинална схема. Има два варината да оправя нещата. Първия - да търся бокс който прави селекцията и захранва усилвателите...а от него да подам готов обработен сигнал в радиото. Струва ми се скъп.

Втория вариант е да си харесам едната от двете антени и да използвам само нея захранена фантомно. Това няма да е най-софистикетед варианта, но ще даде достатъчно качество за нуждите ми. Въпреки снимката на усилвателя на стъклото, съм се насочил към тази на покрива която предполагам е през същия усилвател.

Има и трети, да си намеря читава проста активна антена която да използвам, а фабричните да останат за красота. Този вариянт ми е се струва най-пораженчески :) Въпреки това, пък ще е най -лесен за реализация. Ако имате идеи за читава активна автомобилна натена приемам предложения. Въпреки това работя усилено по варианта всичко да се използва фабрично.

Благодаря Ви за усилията!

post-265-0-84237900-1423039740_thumb.jpg

post-265-0-99036300-1423039752_thumb.jpg

post-265-0-15165400-1423039772_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...