bsdnikolov Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 Убеден съм, че си с повече от 2 антени и за това не стават толкова лесно нещата (не можеш да постигнеш читав сигнал). Според мен, радиото ти е показвало силата от входовете. В къщи оставих да се инсталира Base за VW на ELSA-та, което значи че довечера ще мога да проверя на 100% колко антени имаш, къде са и в каква конфигурация работят.Не пречи да си направиш един експеримент. Вкарай радиото в сервизен режим и следи скалата на антените. Откачи антената от покрива и виж как ще мръднат скалите. Почти съм сигурен, че промяната ще е минимална в едната скала, тъй като диверситито ще те суичне на друга антена. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 (Редактирано) Китайската схема, която и ти си постнал и аз е (малко грозно го нарисувах, но става): Редактирано 4 Февруари 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kokonai Публикувано 4 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 (Редактирано) От месец оригиналното радио се вози в един пасат на колега по марка. Не мога да проведа експеримента. Довечера ще си покаже като видиш кое как е по схемите. Може и да си прав за повечето антени, но ако е така не се ли очаква диверси бокса да е външен от радиото и тогава всеки напън за фантомно захранване да е безмислен. Ако е така следва всичко да работи прекрасно с просто закачане, защото сигнала вече е подбран а то не е така.Да, това е схемата, (объркал си радио входа с антената )но защо след нея усилвателя консумира под 30 mA, а след Авителското почти 50? Редактирано 4 Февруари 2015 от kokonai Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 объркал си радио входа с антената Мерси, поправих го . Нека първо разгледаме схемата, пък после тя сама ще си каже какво не и харесва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 А ето как я виждам принципната схема на оригиналния VAG фантомен антенен адаптер 1H0 035 551. Стойностите на елементите още не съм ги набарал. Но това ще стане след като изчертая схемата в Proteus 8 Professional, на входа пусна генератор а на изхода осцилоскоп и пусна симулация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 Не си губи времето - стойностите нямат значение. Единствения интересен чарк е предпазния диод дали е ценер, трансил или нещо друго. Коконай, онези зеленичките на китайската платка също са дросели. Не е проблема в тези платки. Другаде е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 Единствения интересен чарк е предпазния диод дали е ценер, трансил или нещо друго. Според мен е шотки диод. Корпуса ми е непознат, но като базисни характеристики на типа диод (много бърз, малък капацитет на прехода), чудно би се вписал в схемата. Аз лично, често използвам тези диоди като предпазни в схеми с PWM. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 Прав си, че си само с две антени. Но, не ги търсиш на правилното място: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kokonai Публикувано 4 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 Нямам антени на страничните задни стъкла. Имам на задното стъкло и горе на покрива. Тигуан 2011 но преди фейслифта.Горе антената е пръчка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 Утре ще задам 2010 год на ELSA. Опса, грешката е моя. Задал съм Touran, вместо Tiguan. Ще се поправя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 При теб, нещата не са толкова прости колкото си ги представяш. Погледни схемата (този път внимавах докато задавах колата): Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kokonai Публикувано 5 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2015 Е не е кой знае колко сложна. Цялото това величие от филтри си е налично и си е на мястото. Това е тракта на задното стъкло. Горния с пръчката не го виждам в схемата. Вероятно и него ще го откриеш. Това обаче като група си се захранва от радиото. Въпроса е защо като го захраня с фантомно, не желае да работи както на фабричното радио. Ефекта е все едно не съм включил нищо. Подавайки или не захранване няма промяна в приемания сигнал. Тестовете с този тракт или с горната втора антена водят до еднакво лоши резултати. Според мен тази схема доказва предположенията ми, че всичко се захранва фантомно от радиото и си е пълноценна сложно изпълнена приемаща система. Как да я накарам да работи?Удобно ли е като имаш възможност да извадиш и втория канал с горната антена на схема! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 5 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2015 Там е въпроса, че го търсих и не ми излиза. От вкъщи мога да ти изкарам пълната схема за радиото, но за антените само това е дадено в Current fow diagrams. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kokonai Публикувано 5 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2015 Там е въпроса, че го търсих и не ми излиза. От вкъщи мога да ти изкарам пълната схема за радиото, но за антените само това е дадено в Current fow diagrams. Страшен филм. Свалих антената и се оказа, че усилвателя е в основата на антената. Дали е закачен обаче или просто завра една глупава жица в центъра на кабела в белия конектор все се лови. Даже само с жица ми се струва по добре. Сега сглобих всичко като оставих една гола жица вместо антена да виси вертикално в багажника. Да покарам ден два да разбера има ли разлика или не. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 5 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2015 До усилвателя пристига ли захранване и колко е? Това без да е разкачен трябва да се измери някак през буксата. Да не се окаже че има много голям пад по веригата и усилвателя не работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kokonai Публикувано 5 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2015 Стига, но не ми хрумва как да го измеря през буксата....ще помисля! Иначе разгадах за какво са му две антени. Едната е хоризонтална другата вертикална - избират си по-силния сигнал на станцията заради поляризацията, която се оказа, че невинаги е вертикална при FM. Вече имам лесен достъп до куплунзите, утре ще опитам да премеря на включен. Съмненията ми вече изцяло са върху качеството на тунера в новото радио. Ако е така, все тая колко волта е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 5 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2015 Може да има прекъснат кабел. За това те карам да измериш на буксата накрая и то на включено. Тунера може да пробваш като извадиш радиото да е достъпна буксата за антената и пъхаш/вадиш някоя жица. Без антена не трябва да хваща. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kokonai Публикувано 5 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2015 Проверено, няма жица - няма радио. Слагам жица - лови горе долу. Не доумявам на FAKRA-та как да измеря при включено какво става. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 5 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2015 Примерно с две жички като косъм от разплетен многожичен проводник. Отваряш куплунг, пъхаш жички, затваряш куплунг и мериш (без да даваш късо).Като почти работи системата опитай от към входа на радиото да му набуташ гола жица. Требе да пее без много акъл. Може пък то да е прецакано. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kokonai Публикувано 6 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2015 Има си 12В, като слънце. Явно всичкото антена работи коректно, радиото си е скапано, та шумка и не приема чисто.Повече няма да му се занимавам. Темата стана обаче без аналог по форумите в БГ, та се надявам да е полезна за още много хора. Благодаря на Гризли и на bsdnikolov за отделеното време и професионалната намеса! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Април 2015 Доклад Share Публикувано 9 Април 2015 (Редактирано) Нека да използвам темата на колегата, тъй като става въпрос отново за фантомното захранване на антените.Дилемата е следната:Преди време, правихме на колега retrofit на радиото. Той премина от Concert II: на Concert II+: Бяхме наясно, че първото работи с diversity антена, докато Concert II+ е с два фантомни усилвателя. В момента подготвям същия ретрофит и при мен, но аз вече ще сменя и антенните усилватели. Но, докато разглеждах електро диаграмите, ми направи впечатление, че при колегата съм допуснал грешка (гледал съм друга схема) и утре смятам да я поправя.Нека Ви представя, как е фабричното свързване и в двата случая (при Concert II и при Concert II+) и как аз смятам да реша проблема, без смяна на усилвателите. Бих желал, ако допускам някъде грешка да ме поправите, за да не се излагам пред колегата все пак, бъркайки за втори път! Фабрично свързване на антенните усилватели при радио Concert II:и фабричното свързването при Concert II+: До тук с фабричното. Ето аз как ги виждам нещата:Имам си факра мъжко с кабелче на него, схемата е елементарна - за това смятам да я вдигна на учебна платка, стига да не съм се объркал със схемата (за което разчитам на Вас да кажете). На две на три е това. Ще съм благодарен на проверка от Ваша страна. Редактирано 9 Април 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 9 Април 2015 Доклад Share Публикувано 9 Април 2015 Така както си го дал не е ясно на антенния усилвател кой пин за какво е. Ако приемем че А/2 е маса, А/1 е + захр. и А/3 е изход на усилвателя схемата е вярна. Евала на мерака за шарената схемичка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Април 2015 Доклад Share Публикувано 9 Април 2015 Евала на мерака за шарената схемичка. Благодаря. Като настане скука в бачкането и с нещо трябва да си уплътня времето. На 50% съм убеден в пиновете. За червения с кафява нишка - на 100%. Но разбира се, два - три пъти първо ще прозвъня кабелите. Идеята ми бе за принципната схема. Притеснява ме, дали не се поулях с дроселите. Купил съм един 47uH и един 470uH. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 9 Април 2015 Доклад Share Публикувано 9 Април 2015 (Редактирано) Дроселите нямат особено значение стига да блокират високата честота и да издържат по ток консумацията на усилвателя. Ако си взел серия CECL са особено подходящи. http://store.comet.bg/Catalogue/Product/22908/ 47uH има близо 30 Килоома XL при 100 МХз, което е предостатъчно за филтриране. Редактирано 9 Април 2015 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Април 2015 Доклад Share Публикувано 9 Април 2015 За тока не се бях сетил, благодаря. Първо ще мина на амперметър схемата, само с 47uH-овия дросел. Той е 200mA. Ако прекрача границата от 90mA, лошо. На толкова е 470-ката. Comet утре не бачкат и нямам от къде да купувам други. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване