Jump to content

Охладителна система на а4 1.8 125 к.с. загряване


shimao

Recommended Posts

            Здравейте колеги,

горд собственик съм на Ауди а4 1.8 125 к.с. 96г. Моите премеждия започнаха от момента в които ми забравиха да завият капачката на разширителният съд на антифриза в сервиза и останах без охладителна течност. Проблемът ми се състои в следното: загрява до 95 градуса, след това охлажда до 90 и отново си загрява до 95. Миналата седмица смених виско съединителят но за съжаление ефектът е само, че преди стигаше до 100 градуса, а сега само до 95.

             Моля за помощ да открия дефекта ! Благодаря предварително !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не съм. Не бях вдигнал повече от 95-7  градуса, веднага се усетих. Мотора работи перфектно. Към момента се колебая за 2 неща: дали водната ми помпа работи оптимално; дали маркучите на изпарителя са с достатъчен цолаж /в този период смених изпарител/. Най странното е че не губя антифриз и парното работи перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За водната помпа тя или работи както трябва или тече от някъде там средно положение няма.Ако не откриваш никъде теч около водната помпа значи всичко с нея е наред.За цолажа на маркучите трябва да се допиташ до някои газаджия,но за да си сигурен че няма проблем с главата на мотора ако не си го пргрял може да направиш диагностика във сервиз със оцветител който слагат в антифриза и си проличава дали всичко е наред,но дори и малко да я караш след като си вдигнал близо 90 градуса без антифриз си е опасно.Съвета ми е да отидеш във сервиза където са забравили да ти завият капачката на разширителния съд и да им търсиш сметка да си оправят "Бакийте" защото "АМАН" от некадърни майстори и майсторчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за помпата не е вярно.

Ако е с пластмасова перка може да се е спукала в основата на оста, и като загрее колата и се натовари двигателя, започва да превърта.

Все едно нямаш помпа и колата вдига много бързо градуса.

Тогава обаче почти няма да имаш парно, защото няма какво да ти върти антифриза.

 

В случая, ако си сигурен, че не си прекалил с карането на висок градус:

- допълни казанчето

- сложи си капачката и карай с едно наум

- при всеки удобен случай наглеждай какво е положението

 

Ако пак започне да губи антифриза:

- търсиш теч по водните съединения и гарнитури

- след като двигателя е загрял до работна температура и си карал нормално поне 5-10 км, погледни в задния край на двигателя (м/у него и купето) - там се намира прословутия пето*уйник :), който с времето се деформира и започва да изпуска антифриз. Понеже изтеклият антифриз пада в/у горещия двигател и се изпарява е много трудно да намериш от него - личи си само по омазняването, но прахолякът бързо го покрива

Ако не намериш теч - може би е избила гарнитура...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За водната помпа тя или работи както трябва или тече от някъде там средно положение няма.Ако не откриваш никъде теч около водната помпа значи всичко с нея е наред.За цолажа на маркучите трябва да се допиташ до някои газаджия,но за да си сигурен че няма проблем с главата на мотора ако не си го пргрял може да направиш диагностика във сервиз със оцветител който слагат в антифриза и си проличава дали всичко е наред,но дори и малко да я караш след като си вдигнал близо 90 градуса без антифриз си е опасно.Съвета ми е да отидеш във сервиза където са забравили да ти завият капачката на разширителния съд и да им търсиш сметка да си оправят "Бакийте" защото "АМАН" от некадърни майстори и майсторчета.

Интересното е че не губя антифриз. Не е и от мъркучите на изпарителя, карах само на бензин и пак загря. Относно сервиза досега съм нямал проблеми, това им е първата грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имах подобна драма след монтаж на ГИ. След това колата загряваше до подобни градуси. Газаджиите бяха вързали изпаритела последователно на масления охладител. Вързахме го паралелно и колата заспа.Нямаше значение дали е на бензин или газ, потока на антифриза минава през изпаритела

Редактирано от vladyp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това за помпата не е вярно.

Ако е с пластмасова перка може да се е спукала в основата на оста, и като загрее колата и се натовари двигателя, започва да превърта.

Все едно нямаш помпа и колата вдига много бързо градуса.

Тогава обаче почти няма да имаш парно, защото няма какво да ти върти антифриза.

В случая, ако си сигурен, че не си прекалил с карането на висок градус:

- допълни казанчето

- сложи си капачката и карай с едно наум

- при всеки удобен случай наглеждай какво е положението

Ако пак започне да губи антифриза:

- търсиш теч по водните съединения и гарнитури

- след като двигателя е загрял до работна температура и си карал нормално поне 5-10 км, погледни в задния край на двигателя (м/у него и купето) - там се намира прословутия пето*уйник :), който с времето се деформира и започва да изпуска антифриз. Понеже изтеклият антифриз пада в/у горещия двигател и се изпарява е много трудно да намериш от него - личи си само по омазняването, но прахолякът бързо го покрива

Ако не намериш теч - може би е избила гарнитура...

Не губя антифриз, реално на равно и надолнище няма проблеми но в момента в който тръгна да изкачвам бавно почва да загрява до 95-8 градуса. Тръгна ли по надолнище на скорост веднага охлажда, а на равно по бавно.

Чудя се дали термостата не може да отвори досъатъчно и да не стига водата про изкачване.

При вариант водна помпа има ли вариант за тези симптоми. Не съм губил парно, даже като загрява е по-силно.

Редактирано от shimao
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не губя антифриз, реално на равно и надолнище няма проблеми но в момента в който тръгна да изкачвам бавно почва да загрява до 95-8 градуса. Тръгна ли по надолнище на скорост веднага охлажда, а на равно по бавно.

Чудя се дали термостата не може да отвори досъатъчно и да не стига водата про изкачване.

При вариант водна помпа има ли вариант за тези симптоми. Не съм губил парно, даже като загрява е по-силно.

 

Пу, да го ева...

Как не съм ти прочел поста, колега...

Че написах и цял ферман за в случай, че губи антифриз, а то ясно си пише, че не губи.

Извинявам се :steinigung:
 
Разбрах и от един път, че съм я оплескал.
Не цитирай така, че може да те санкционират админите ;)
 

Иначе, по въпроса - щом имаш парно, значи помпата е ок.

Ако си прегрял когато ти е паднал антифриза е възможно термостата да се е прецакал и да се е изкривил, съответно да няма достатъчно ход.

Само със сваляне може да го разбереш.

Аз имах случай, че не затваряше достатъчно и го разбрах чак когато захладня през октомври и то на извънградско.

Карам нормално и колата охлажда до 70 градуса, а иначе си държеше 90 градуса без проблем в жегите в града.

Другото е дето е писал колегата vladyp - да са ти вързали криво изпарителя, а това може да го видиш много лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега имах подобна драма след монтаж на ГИ. След това колата загряваше до подобни градуси. Газаджиите бяха вързали изпаритела последователно на масления охладител. Вързахме го паралелно и колата заспа.Нямаше значение дали е на бензин или газ, потока на антифриза минава през изпаритела

Нямах проблем със стария изпарител. Може и да е съвпадение, но факт е че старият ми изпарител беше 2 пъти по малък от новия, а газаджията не подмено мъркучите, а ползва старите. Вързани са до дросела и вкарва в радиатора. Редактирано от shimao
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата ще го проверя във вторник задължително.

За изпаротеля - ходих при газаджията и тои каза че няма проблем. Не знам лакво да гледам. Ще съм много благодарен ако ме насочите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж на климатроника на колко градуса си. Може и датчика да ти прави проблем за температурата. Този който е за таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проблемът е решен. Оказа се капачката на разшерителния съд на антифриза, както и маркучите на изпарителя. Благодаря на всички за съветите.

Редактирано от shimao
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...