Konstantin993 Публикувано 3 Март 2015 Доклад Share Публикувано 3 Март 2015 (Редактирано) Здравейте колеги и честит празник!Отдавна не съм се появявъл във форума, надявам се всички да сте добре, както и Аудитата ви Имам нужда от няколко мнения относно едно тропане при въртене на волана.Появи се вчера, има го при въртене на волана, но по-някога тропва и при преминаване от първа на втора скорост, веднага след пускането на съесинителя и подаването на газ (момента в който гумите зацепят), също така може да се чуе и при 90 градусов завой точно в момента в който волана започва да се изправя. Вчера когато го чух за първи път беше в момент на натискане на спирачката по рязко, което е нелогично според мен.Звукът наподобява този на чукането на пиньона на рейката когато волана е в крайно положение, но се получава и при изправени гуми, затова не смея да кажа че е от него.Поствам клипче в тубата за да чуете за какво става дума.По някога както в края на клипчето, тропането е доста силно и се чува дори на няколко метра от колата.Ако се заслушате на клипчето се чуват два звука при въртене на волана, единия е по-тих който винаги си го е имало, другия е въпросното тропане.Малко инфо за колата:- А4 б5 2000г. 1.9тди(110)- рециклирана рейка преди 3.5 години- няма загуба на хидравлично масло- ходовата част е здрава- вътрешни кормилни накрайници сменени преди двадесетина дни.Като сменяхме вътрешните накрайници с Пепи направихме и едно клипче на гребена на рейката, поствам го и него за да споделите дали от този луфт може да произлезе тропане или си е в рамките на нормалното.Ще ми е от полза да споелите мнение къде да търся проблема Редактирано 3 Март 2015 от Konstantin993 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
birdman Публикувано 3 Март 2015 Доклад Share Публикувано 3 Март 2015 Разхлабен/разбит кормилен прът, тампон на скорости/двигател ! Това са моите предположения ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 3 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 3 Март 2015 Тампоните са здрави, гледахме ги.Ще обърна внимание на пръта.Благодарско за насоката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 4 Март 2015 Доклад Share Публикувано 4 Март 2015 Ако ще я търкаляш още години напред, сменяй рейката с нова, тая е фира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 5 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Март 2015 (Редактирано) Уж ходих при тези на Орион където е рециклирана. Направиха доста обстоен преглед и казаха че не е рейка.Днес на два пъти се случи при десен завой да изтропа когато волана се изправи напълно.пп - Забелязах че долния прав носач отляво е със скъсано гумено уплътнение откъм ябълката. Редактирано 5 Март 2015 от Konstantin993 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vesojoor Публикувано 5 Март 2015 Доклад Share Публикувано 5 Март 2015 Колега,аз имах подобни изпуквания и притропвания(най -вече при спиране и потегляне),докато един ден нещо не се счупи.И то какво ,направо си се беше откъснал шарнирчето на долен заден носач на лявата ми гума.Та прегледай си и окачването ,защото може да е и от това Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 13 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 (Редактирано) Да ви споделя последното клипче отпреди 4 дни за още разлисли по темата.Онзи ден се бяхме разбрали с Пепи да я гледаме, но от четири дни тропането/тупкането го няма, и се разбрахме че е безпредметно да го търсим докато не се появи пак.Просто ми е интересно от какво може да е, че да го има и при ускорение или при по рязко спиране.https://youtu.be/UGWHUOotwUc Редактирано 13 Март 2015 от Konstantin993 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thekiller Публикувано 14 Март 2015 Доклад Share Публикувано 14 Март 2015 при мен същия проблем се появи след смяна на съединител. оказа се че не са завили болта на тампона на скоростната кутия. и тя си хлопа. при потегляне , при спиране , при ляв и десен завой. бях сигурен че не е окачването , защото цялото съм го сменил преди около половин година с ново оригинално Лемфьордер. Когато я качихме на крика в сервиза се оказа , че са ми отишли и тампоните на задния мост и вътрешен десен кормилен накрайник . Та сега и това смених всичко пак с Лемфьордер. Не ме питайте колко пари съм налял в тая кола , защото са много , но няма такава возия никоя друга когато всичко е наред. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 14 Март 2015 Доклад Share Публикувано 14 Март 2015 Колега, и аз го имам това тропане, а на изгасен двигател е много по-ясно и отчетливо, виж при теб как е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thekiller Публикувано 14 Март 2015 Доклад Share Публикувано 14 Март 2015 Обикновено такова тропане идва от рейката. Вариантите не са много разбити кормилни накрайници вътрешни или външни. Или самата рейка е чао. При въртене на място е това. Колега по нагоре го е написал. Ако го прави в движение вече е друго. При мен беше само в движение при тръгване и спиране. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thekiller Публикувано 15 Март 2015 Доклад Share Публикувано 15 Март 2015 Също може някой от носачите да ти чука. Огледай ги за хлабини. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 16 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 16 Март 2015 Ще го мислим с Пепи, само да се появи отново, че не е постоянно и това ще ни затрудни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
X_4e Публикувано 18 Март 2015 Доклад Share Публикувано 18 Март 2015 Може да прозвучи смешно но случайно да сте сваляли някоя гума и да сте забравили да затегнете болтовете ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 18 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 18 Март 2015 Не сме. А и не е смешно, в последно време гумаджиите са много "разсеяни".Нещата май не отиват на добре. Вчера свалих кората под волана за да мога физически да хвана карето, за да усетя евентуолно дали то тропа. Струва ми се обаче, че тропането идва отзад преградата, демек откъм рейката.Ще я закарам при момчетата на Орион за компетентно мнение.Предния път като ходих при тях ми обраха луфта и я затегнаха малко, да видим дали не е от това.https://youtu.be/_UqJ75yU_Sg Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 18 Март 2015 Доклад Share Публикувано 18 Март 2015 (Редактирано) Уж ходих при тези на Орион където е рециклирана. Направиха доста обстоен преглед и казаха че не е рейка. Не че се съмнявам в коректността на нашенския "майстор", но какво очакваш да ти кажат точно хората, правили "рециклажа"?Ще я закарам при момчетата на Орион за компетентно мнение.За да ти вземат още малко парички ли? Сега, едва ли ще ми повярваш, пък и то не е за вярване докато не се види стотина пъти със собствени очи, но "рециклиране" на разтропана и често протекла рейка е нещо като "Мисията невъзможна", по чисто конструктивни причини. Да, наистина има няколко хитри трика за обиране на луфта, някои разстъргват тялото и сменят втулки, други набиват разни....неща, трети дори наварят пръта по най-хамалски начин и го пилят с ъглошлайфа, но резултатите са само и единствено временни. Тия рейки се износват по такъв начин и на такива места, че в 90% от случаите са НЕВЪЗМОЖНИ за възстановяване. За малък реглаж да, но пълен и дълготраен рециклаж определено не. За такова тропане имаш и още един-два варианта, първия е големия "кокъл", долу ябълковидния шарнир на главината, втория е (странно но) амортисьор.А в редки случаи и каренцето на кормилния прът понякога тропа така фантомно. Редактирано 18 Март 2015 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ksi1 Публикувано 18 Март 2015 Доклад Share Публикувано 18 Март 2015 Случайно да си забелязал дали при мокро време тропането изчезва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 18 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 18 Март 2015 Мина ми през ум, но днес е сухо, пък тропа най-много откакто се появи проблема.Не че се съмнявам в коректността на нашенския "майстор", но какво очакваш да ти кажат точно хората, правили "рециклажа"?За да ти вземат още малко парички ли?Те незнаят, че те са правили рециклажа!И когато ходих при тях за компетентно мнение не ми взеха и стотинка.Не искам да те занимавам с историята на колата ми, но януари бях при тях относно едно друго тропане отляво и тогаваха гледаха рейката, защото други преди тях ме бяха убедили че е от нея. Тогава се оказа вътрешен накрайник и решихме проблема. Та към януари рейката беше здрава, което може и да се е променило вече. Утре ще разберем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gen4o0 Публикувано 18 Март 2015 Доклад Share Публикувано 18 Март 2015 Сигурен ли си във външните кормилни накрайници.Имах подобно чукане и се оказа външен накрайник Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 18 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 18 Март 2015 Дотолкова, доколкото са сменяни скоро и след това повторно проверени. Казано накратко - сигурен съм!Днес бях при Пепи с помоща на който физически пипахме рейката и тропането се усеща вътре.Утре мисля че ще имам пълна яснота по въпроса и ще пиша. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 21 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 (Редактирано) Онзи ден ходих при Наско на Орион.Както и предполагах, карам кола с характер, която като я закарам в сервиз и спира да тропа.Пуснах му записите, изгледа ги и каза: "Моето мнение е, че ако рейка започне да тропа, тя ще тропа постоянно"Покарах я малко из кваталните улички в опити да я накарам да дапочне да тропа. Успях, но не както се чува на клипчетата от темата. Закарах я отново (така се бяхме разбрали), чуха тропането, качиха я на крика, прегледаха ходовата, затегнаха два три не добре затегнати болта по ходовата, и обърнаха внимание на скъсания маншон на ябълката на единия долен носа отляво.Общо взето, говорихме дълго и той каза че ако искам ще ми смени рейката, но на моя отговорност, и ако тропането не изчезние ще си е за моя сметка. Смята че рейка или тропа постоянно или е здрава.Последното което направи е да ми разхлаби леко рейката по мое желание, понеже предния път я бяхме затегнали леко.Тръгнах си, тропна три пъти и това беше. Вече два дни е тишина, даже волана се върти много леко и мазно от край до край.Днес ходих на един канал с приятел, като идеята беше той да слезе под колата докато аз въртя волана, и като почне да тропа да чуе дали идва откъм носача или рейката.Въртяхме, въртяхме, тропане нямаше. Даже моя френд вика, айде стига, ти сега зорлем ще я развалиш.Иначе Наско ми препоръча ако искам да си сменя рейката, да търся от пасат 4, били алуминиеви и немски. Намерих една, рециклирана с 2г. гаранция за 150лв.Поисках второ мнение в този сервиз [url="http://airshox.eu/" ,понеже пак не тропаше, пуснах клипчетата и на тях. Те пък бяха на обратното мнение, че сък сигурност е от рейката и че трябва да я рециклирам час по-скоро. Тааа честно казано съм малко объркан и незная какво да предприема!Предполагам че най-разумно е да сменя носача и да поизчакам известно време и да видя дали ще се появи пак.Дайте някакъв акъл! По запознатите могат ли да кажат дали е вярно твърдението че рейка ако започне да тропа няма спиране и постоянно ще тропа? Редактирано 21 Март 2015 от Konstantin993 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thekiller Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Не съм специалист , но и аз съм на мнението , че започне ли да тропа рейката ще е за постоянно. Според мен може да имаш тропане от скъсания тампон на носача. Но толкова ясно изразено тропане при въртене на волан и то на място , а после да изчезне просто ей така . Няма обяснение. Рейка не съм рециклирал до сега и няма и да го направя. Прекалено важна част е за да се довериш на някой да си играе с нея. По добре събирай пари за нова , ако трябва няколко месеца и после да ти я сложат . Няма по хубаво от нова и маркова част. Карай я така и като се разтропа ще го мислиш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 31 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2015 Вече нямам съмнения че тропането е в рейката. Взех рециклирана, немска от пасат 4, мисля че като марка е ZF. В четвъртък ще я сложат и силно се надявам драмата да свърши.Намерих я за 150лв. рециклирана и с две годишна гаранция каквото и да означава последното. Проверихме я в сервиза и е супер.Ще драсна като я сложим. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 31 Март 2015 Доклад Share Публикувано 31 Март 2015 И така ще я вадите старата, използвай момента и си провери каренцето на кормилния прът. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 31 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2015 С Пепи го гледахме преди десетина дни. Изглежда че по-здраво не може да бъде. Но ще им кажа и на тях да го погледнат.Ще се пробваме с Пепи да направим снимки на старата като я свалят, да видим дали ще са видими луфтове разни такива. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 31 Март 2015 Доклад Share Публикувано 31 Март 2015 Е то като извадиш пръта в едно от крайните положения, като го хванеш и разклатиш спрямо корубата, всичко си лъсва, т.е. луфт в крайно положение значи тоталка. Ако там няма осезаем такъв, а в средно има лек, може и да живне рейката, ама струва ли си е въпроса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване