Jump to content

Тропане при въртене на волана


Konstantin993

Recommended Posts

Здравейте колеги и честит празник!

Отдавна не съм се появявъл във форума, надявам се всички да сте добре, както и Аудитата ви :)

Имам нужда от няколко мнения относно едно тропане при въртене на волана.
Появи се вчера, има го при въртене на волана, но по-някога тропва и при преминаване от първа на втора скорост, веднага след пускането на съесинителя и подаването на газ (момента в който гумите зацепят), също така може да се чуе и при 90 градусов завой точно в момента в който волана започва да се изправя. Вчера когато го чух за първи път беше в момент на натискане на спирачката по рязко, което е нелогично според мен.
Звукът наподобява този на чукането на пиньона на рейката когато волана е в крайно положение, но се получава и при изправени гуми, затова не смея да кажа че е от него.
Поствам клипче в тубата за да чуете за какво става дума.

По някога както в края на клипчето, тропането е доста силно и се чува дори на няколко метра от колата.



Ако се заслушате на клипчето се чуват два звука при въртене на волана, единия е по-тих който винаги си го е имало, другия е въпросното тропане.
Малко инфо за колата:
- А4 б5 2000г. 1.9тди(110)
- рециклирана рейка преди 3.5 години
- няма загуба на хидравлично масло
- ходовата част е здрава
- вътрешни кормилни накрайници сменени преди двадесетина дни.

Като сменяхме вътрешните накрайници с Пепи направихме и едно клипче на гребена на рейката, поствам го и него за да споделите дали от този луфт може да произлезе тропане или си е в рамките на нормалното.



Ще ми е от полза да споелите мнение къде да търся проблема :) Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Уж ходих при тези на Орион където е рециклирана. Направиха доста обстоен преглед и казаха че не е рейка.

Днес на два пъти се случи при десен завой да изтропа когато волана се изправи напълно.

пп - Забелязах че долния прав носач отляво е със скъсано гумено уплътнение откъм ябълката.

Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,аз имах подобни изпуквания и притропвания(най -вече при спиране и потегляне),докато един ден нещо не се счупи.И то какво ,направо си се беше откъснал шарнирчето на долен заден носач на лявата ми гума.

Та прегледай си и окачването ,защото може да е и от това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да ви споделя последното клипче отпреди 4 дни за още разлисли по темата.

Онзи ден се бяхме разбрали с Пепи да я гледаме, но от четири дни тропането/тупкането го няма, и се разбрахме че е безпредметно да го търсим докато не се появи пак.

Просто ми е интересно от какво може да е, че да го има и при ускорение или при по рязко спиране.

https://youtu.be/UGWHUOotwUc

Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен същия проблем се появи след смяна на съединител. 

 

оказа се че не са завили болта на тампона на скоростната кутия. и тя си хлопа. при потегляне , при спиране , при ляв и десен завой.

 

бях сигурен че не е окачването , защото цялото съм го сменил преди около половин година с ново оригинално Лемфьордер.

 

Когато я качихме на крика в сервиза се оказа , че са ми отишли и тампоните на задния мост и вътрешен десен кормилен накрайник . Та сега и това смених всичко пак с Лемфьордер. Не ме питайте колко пари съм налял в тая кола , защото са много , но няма такава возия никоя друга когато всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено такова тропане идва от рейката. Вариантите не са много разбити кормилни накрайници вътрешни или външни. Или самата рейка е чао. При въртене на място е това. Колега по нагоре го е написал. Ако го прави в движение вече е друго. При мен беше само в движение при тръгване и спиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сме. А и не е смешно, в последно време гумаджиите са много "разсеяни".

Нещата май не отиват на добре. Вчера свалих кората под волана за да мога физически да хвана карето, за да усетя евентуолно дали то тропа. Струва ми се обаче, че тропането идва отзад преградата, демек откъм рейката.

Ще я закарам при момчетата на Орион за компетентно мнение.

Предния път като ходих при тях ми обраха луфта и я затегнаха малко, да видим дали не е от това.

https://youtu.be/_UqJ75yU_Sg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж ходих при тези на Орион където е рециклирана. Направиха доста обстоен преглед и казаха че не е рейка.

 

Не че се съмнявам в коректността на нашенския "майстор", но какво очакваш да ти кажат точно хората, правили "рециклажа"?

Ще я закарам при момчетата на Орион за компетентно мнение.

За да ти вземат още малко парички ли?

 

Сега, едва ли ще ми повярваш, пък и то не е за вярване докато не се види стотина пъти със собствени очи, но "рециклиране" на разтропана и често протекла рейка е нещо като "Мисията невъзможна", по чисто конструктивни причини. Да, наистина има няколко хитри трика за обиране на луфта, някои разстъргват тялото и сменят втулки, други набиват разни....неща, трети дори наварят пръта :stupid:  по най-хамалски начин и го пилят с ъглошлайфа, но резултатите са само и единствено временни. Тия рейки се износват по такъв начин и на такива места, че в 90% от случаите са НЕВЪЗМОЖНИ за възстановяване. За малък реглаж да, но пълен и дълготраен рециклаж определено не.

 

За такова тропане имаш и още един-два варианта, първия е големия "кокъл", долу ябълковидния шарнир на главината, втория е (странно но) амортисьор.

А в редки случаи и каренцето на кормилния прът понякога тропа така фантомно.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мина ми през ум, но днес е сухо, пък тропа най-много откакто се появи проблема.

Не че се съмнявам в коректността на нашенския "майстор", но какво очакваш да ти кажат точно хората, правили "рециклажа"?

За да ти вземат още малко парички ли?

Те незнаят, че те са правили рециклажа!

И когато ходих при тях за компетентно мнение не ми взеха и стотинка.

Не искам да те занимавам с историята на колата ми, но януари бях при тях относно едно друго тропане отляво и тогаваха гледаха рейката, защото други преди тях ме бяха убедили че е от нея. Тогава се оказа вътрешен накрайник и решихме проблема. Та към януари рейката беше здрава, което може и да се е променило вече.

Утре ще разберем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дотолкова, доколкото са сменяни скоро и след това повторно проверени. Казано накратко - сигурен съм!

Днес бях при Пепи с помоща на който физически пипахме рейката и тропането се усеща вътре.

Утре мисля че ще имам пълна яснота по въпроса и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Онзи ден ходих при Наско на Орион.

Както и предполагах, карам кола с характер, която като я закарам в сервиз и спира да тропа.

Пуснах му записите, изгледа ги и каза: "Моето мнение е, че ако рейка започне да тропа, тя ще тропа постоянно"

Покарах я малко из кваталните улички в опити да я накарам да дапочне да тропа. Успях, но не както се чува на клипчетата от темата. Закарах я отново (така се бяхме разбрали), чуха тропането, качиха я на крика, прегледаха ходовата, затегнаха два три не добре затегнати болта по ходовата, и обърнаха внимание на скъсания маншон на ябълката на единия долен носа отляво.

Общо взето, говорихме дълго и той каза че ако искам ще ми смени рейката, но на моя отговорност, и ако тропането не изчезние ще си е за моя сметка. Смята че рейка или тропа постоянно или е здрава.

Последното което направи е да ми разхлаби леко рейката по мое желание, понеже предния път я бяхме затегнали леко.

Тръгнах си, тропна три пъти и това беше. Вече два дни е тишина, даже волана се върти много леко и мазно от край до край.

Днес ходих на един канал с приятел, като идеята беше той да слезе под колата докато аз въртя волана, и като почне да тропа да чуе дали идва откъм носача или рейката.

Въртяхме, въртяхме, тропане нямаше. Даже моя френд вика, айде стига, ти сега зорлем ще я развалиш.

Иначе Наско ми препоръча ако искам да си сменя рейката, да търся от пасат 4, били алуминиеви и немски.

Намерих една, рециклирана с 2г. гаранция за 150лв.

Поисках второ мнение в този сервиз [url="http://airshox.eu/" ,понеже пак не тропаше, пуснах клипчетата и на тях. Те пък бяха на обратното мнение, че сък сигурност е от рейката и че трябва да я рециклирам час по-скоро.

Тааа честно казано съм малко объркан и незная какво да предприема!

Предполагам че най-разумно е да сменя носача и да поизчакам известно време и да видя дали ще се появи пак.

Дайте някакъв акъл!

По запознатите могат ли да кажат дали е вярно твърдението че рейка ако започне да тропа няма спиране и постоянно ще тропа?

Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм специалист , но и аз съм на мнението , че започне ли да тропа рейката ще е за постоянно. Според мен може да имаш тропане от скъсания тампон на носача. Но толкова ясно изразено тропане при въртене на волан и то на място , а после да изчезне просто ей така . Няма обяснение.

 

Рейка не съм рециклирал до сега и няма и да го направя. Прекалено важна част е за да се довериш на някой да си играе с нея. По добре събирай пари за нова , ако трябва няколко месеца и после да ти я сложат . Няма по хубаво от нова и маркова част. 

 

Карай я така и като се разтропа ще го мислиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Вече нямам съмнения че тропането е в рейката. 

Взех рециклирана, немска от пасат 4, мисля че като марка е ZF. В четвъртък ще я сложат и силно се надявам драмата да свърши.

Намерих я за 150лв. рециклирана и с две годишна гаранция каквото и да означава последното. Проверихме я в сервиза и е супер.

Ще драсна като я сложим.

 

 

post-46279-0-26131800-1427823660_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Пепи го гледахме преди десетина дни. Изглежда че по-здраво не може да бъде. Но ще им кажа и на тях да го погледнат.

Ще се пробваме с Пепи да направим снимки на старата като я свалят, да видим дали ще са видими луфтове разни такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то като извадиш пръта в едно от крайните положения, като го хванеш и разклатиш спрямо корубата, всичко си лъсва, т.е. луфт в крайно положение значи тоталка. Ако там няма осезаем такъв, а в средно има лек, може и да живне рейката, ама струва ли си е въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...