Jump to content

Нестабилна задница при Б4 куатро - причини?


Sklepi

Recommended Posts

Здравейте колеги, в последно време имам чувството, че задницата ще ме изпревари в завой. Вчера гледах на канал и запъвах насам-натам и открих една биалетка с много лек луфт за смяна. Амортисьорите ми се струват здрави, няма тропане отзад. Каква марка биалетки да избера за отзад - ясно ми е че няма да изкарат 20+ години, но неискам да ги сменям догодина пак? Известно ми е че цените на частите за отзад са х2 спрямо предницата. След смяната трябва ли да се ходи на реглаж?

 

Имам и един лагер на главината за смяна - марката знам каква е, но някой ако се включи с насоки за смяната ще е екстра. Колата е тази от профила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро сменях лагер отзад (същия е като предния).

Аз сложих ФАГ и за сега е ок... но, имам все още малко километри.

Важно е как ще се монтира за да не почне да вие след 1000 км пак.

Отделно срещам все повече мнения, че новите лагери идват почти сухи вътре което е много противопоказно.

Та, не е лошо да надигнеш леко капачката и да го гресираш преди монтажа (с някаква спринцовка).

Относно биалетките скоро взех две TRW от тези пластмасовите за отзад.

Имат щампата на ауди и фолксваген на тях.

Номера им е 8D0 505 466 и 8D0 505 465 (различни номера са за различните страни).

Нямам идея каква е разликата но явно има значение (коя къде ще се сложи).

А за нестабилната задница дали някоя от гумите не е изядена от вътре и да приплъзва по често?

И от там да лъже куатрото да подава повече задвижване.... не съм запознат много в тая област.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задницата ти ако "сее", може да е и само от по-широки гуми, неподходящи за джантите. Те се усукват в завои или резки маневри и се създава такова усещане за нестабилност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@Sunshine: Това за лагера е интересно - чисто нов СНР за един месец го хвърлих на предната главина и беше доста "сух" като го свалих (ще ги топя в разтопена грес преди монтажа) Гумите са купени чисто нови - вече са на около 10000 км, нямат видимо неравномерно износване. Размера им е 195/60/15. Джантите са оригинални алуминиеви за Ауди 80 - 8A0601025B

 

@Тони: Здрави са :(

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да го хвърли за месец се сещам за две причини.

Или лагера е бил тотално "сух" и вътре е посинял за няма и месец.

Или е имало нещо но от жегата на спирачките се е изпарила и малкото грес която е имало вътре.

Предполагам, че спирачките са ок и не задържат (и да правят допълнително жега).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре са спирачките. Нямаше излезнала грес от него, вътре имаше нещо като гмеч. Възможно е да е прегрял, по-принцип пускам да свободна и държа спирачките вместо на скорост :) Всички ми казват че изпичам яко спирачките. Забелязал съм, че сменям накладки всяка година - независимо каква е колата :)

 

Нестабилността се състои в това, че при завой независимо дали подавам газ или съм на свободна тръгва леко да се поднася задницата. Имах 90 Б3 куатро (там е различно окачването) но не правеше така. Тази също допреди 2 седмици :) Комплект задни амортисьори някой купувал ли е? Виждат ми се същите като при колите на предно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същото усещане при моята Б4 (също куатро) , ходих на различни места за реглаж, всеки майстор упрекваше предния ,че  не е добре регулирана, След последния колата залепна за асфалта. Сега обаче също ме чака лагер за смяна, след смяната му реглажа е задължителен.Ползвам лагери от 18 лв, махам внимателно заглушката и го пълня с грес,Сменил съм останалите три , преди зимата ,а този оставих за по късно.Биалетки си порчъвам за А4 куатро, същите са, а цената е на половина, нямам идея защо.Имам и б4 тди, определено е доста по стабилна от куатрото, дали заради окачването ,че е с твърди и ниски пружини.Някъде четох за подмяна на задната стабилизираща щанга с предна такава, но дали става с малко преправка не ми е ясно, но лятото ще го мисля това.




 

 

Нестабилността се състои в това, че при завой независимо дали подавам газ или съм на свободна тръгва леко да се поднася задницата.

 

Ако имаш канал, опъни една рулетка на задния мост, от вътрешната страна на гумите, мерено в предната част и после задната част.Трябва да няма разлика.Метода не е точен , но така си намествам задницата след ремонт докато стигна  най близкия стенд .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е тоя лагер от 18 лева, че ми е интересно?

Да, реглажа е задължителен после.

Все още не съм усетил при мен задницата да тръгва.

Дали, че е скопен газовец или, че карам леко нямам идея.

Единствено тръгва ако подам доста газ на хлъзгава настилка.

Вероятно това, че ейбах пружините също играят някаква роля с жълтото кони... не разбирам чак толкова от физика.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагер китаец, с малка отстъпка колко да е?, трябваха ми 4 , а тия от 50 кинта няма гаранция какви са, затова най ефтиното. Сменям си ги за отрицателно време с преса самоделка.

Не си усетил щото е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих 3 полски от 21 лв на куатрото.На В3-ката струва 19 лв,скоро смених един и ако не съм изхвърлил кутията ще напиша производителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще бъде полезно, да я намериш и напишеш марката.

Ако издържат 50 000 инвестицията си струва.

(според мен)

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

купени са от евро 07, марка няма на кутията пише ITN, на лагера made in germany, ама тва китайците също могат да го напишат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@bagera979: Имам една реглажна щанга за Лада с нея баща ми проверява горе-долу сходимостта на колите си и ако не е в ред ходи на реглаж. Лошото е, че нямам канал в гаража, а ходя на един открит и сега не си е работа да ходя. Имах за малко и А4 Б5 куатро и окачването отзад ми се струва същото, ще питам как са цените и при Б5  :)

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

купени са от евро 07, марка няма на кутията пише ITN, на лагера made in germany, ама тва китайците също могат да го напишат.

Аз както писах, че скоро смених един заден...

Почнах да чувам сега другия заден, та се чудя дали пак да купя тоя от 80 или да бодна един от евро-то.

Мерси за отговора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

miki69 кара с полските лагери от около 3-4 години, не е споделил оплаквания до момента

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес взех колата от сервиз, защото в тези студове не ми се занимаваше - сменени са някои неща и отзад и отпред :) но не е правен реглаж нито отзад, нито отпред :( Отпред ми е ясно как се прави реглаж, но ми е интересно да разбера отзад как се прави. Стори ми се, че специалистите като им споменах за отзад да правят реглаж и останаха очудени... Видимо задна дясна гума (там е сменян лагера) стои разкрачена навън и колата е една идея по-нестабилна отпреди ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тампона в долната част на шенкела ,болта е с ексцентрични шайби изнася колелото навън или на вътре, има и две хоризонтални щанги,там пак са със подобен болт и шайби те местят колелото странично,..........така го написах че се обърках

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този болт се наложи да го диря и аз когато сменях лагера.

Оказа се, че моя е с изядена резба от корозия, намерих го в ссм (юнитрейд) и беше около 15 лева мисля.

255c08c7705638d8.jpg 90d97bbac324eaad.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...