Jump to content

Показания в VCDS?!?


s.vidolov

Recommended Posts

Колеги малко помощ от разбиращите от VCDS. Имам 3 стойности в Measure blocks който не са в норма и не мога да разбера какво ги поражда. Колата е А3 1.8Т АГУ мотор 
1. В 7 канал 2 поле стойностите много играят, заедно с това и оборотите на колата (в порядъка на 840-900 при норма от 860)
2. В 8 канал 3 поле стойноста е двойно по висока от нормалната. Отчетени 18.8% при норма +-10%
3. В 16 канал имам доста голяма разлика в волтажа на отделните цилиндри. Свещите са чисто нови NGK PRF6Q както и две лули са смени с нови BERU това преди няма и 1000 км.
Прикачам лог файл на отделните канали да погледнете.

 

LOG VCDS.xls

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А случайно да ти е известно че волтажа на ламбдата по принцип трябва да играе? Дори си мисля че твоята не работи нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има газ, но разлика в показанията няма при бензин и газ. Направих си опит и карах над 50 км на бензин и пак я закачих...същата история. А и това с волтажа не го знаех, именно затова качих и лог файла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по принцип стойностите на сондата винаги си варират между 0 и 1 волт. Това е в идеалния вариант. Обикновено стойностите са между 0.1 и 0.8 волта. Ако сондата забива на едно показание примерно 0.35 волта ти е богата сместа, а ако забива на 0.7 е признак на бедна смес. Тогава компа се опитва да я обогати. Не е задължително да е друга причината за бедна и богата смес. Може да се дължи на самата сонда. Ако е дала фира точно това се получава. Друго важно нещо за работата на сондата е клапана за бензиновите пари. Ако той не работи се наблюдават същите аномалии. При тези стари коли тези клапани често не работят правилно и особено като е газифицирана колата прави големи мизерии. Чувал съм че му слагат една съчма от лагер в изходния маркуч и се решава проблема, но още не съм се навил да го пробвам това. На мен също ми прави мизерия понякога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега прегледах пак ЛОГ файла и на 7-ми канал където си показва волтажа... еми те си мърдат от 0,15 най-ниската до 0,79 волта най-високата отчетена стойност. Не знам къде го видя че са забили на една стойност. А иначе доста често ми набива само една и единствена грешка, а именно: 00561 - Mixture Adaptation 

            12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка ти я набива заради ГИ. Дава ти, че е бедна сместа. Отиди при майстора си да я обогати малко и виж тогава как ще са стойностите. Ламбда сондата трябва да прави синусоида при загрял мотор на ПХ. Отвори ВАГКОМА на графика и виж как изглежда самата графика и я качи тук.
Какъв е ГИ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не казах че сондата ти е забила. Имах в предвид че за мен не работи нормално. И да колегата е прав. Тази грешка ти я набива заради неправилно настроен ГИ. Аз също доскоро бях с тея дилеми с абсолютно същата грешка. Е освен че си ми беше и изпаткала сондата де. Смених я, настроихме ГИ-то и сега нямам грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип газовата ми е слагана от предишния собственик и е слаба за този двигател. Явно от там идва проблема испарителя ми е до 100 kW а колата е 110kW. Те ми я настройваха преди време и бяха много мъки, или вървеше и гореше 18/100 или прекъсваше и имаше нормален разход. Сега е с малко по висок разход 13/100 и пак не върви така както на бензин. Също така когато ми правиха настройките оня се изненада че ламбда сондата не е вързана към газовия компютър, но каза че щом работила така явно нямало проблем.... За какво се прави това и да ходя ли да ми е връзват и нови настройки?... А и каква цена е ламбда сондата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип газовата ми е слагана от предишния собственик и е слаба за този двигател. Явно от там идва проблема испарителя ми е до 100 kW а колата е 110kW. Те ми я настройваха преди време и бяха много мъки, или вървеше и гореше 18/100 или прекъсваше и имаше нормален разход. Сега е с малко по висок разход 13/100 и пак не върви така както на бензин. Също така когато ми правиха настройките оня се изненада че ламбда сондата не е вързана към газовия компютър, но каза че щом работила така явно нямало проблем.... За какво се прави това и да ходя ли да ми е връзват и нови настройки?... А и каква цена е ламбда сондата?

 

След като ти е малък изпарителя няма как да постигнете нормален разход и вървеж - просто няма как да стане. Ако не ти се дават много пари, вземай един Magic 3 Compact изпарител, той е до 250 к.с. Ще ти свърши работа, После хубава настройка и си ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондата не е задължително да е вързана към ГИ-то. Тя се ползва само за настройка на ижекциона и след това е ненужна за него. Обаче пък е нужна на бензиновия комп за да си регулира смесите и от там се влияе и газовия. Той работи по параметри от бензиновия. Ако сондата ти е фира вземаш нова, караш на бенз известно време и настройваш. Ама първо си смени изпарителя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да ме пускам нова тема ,а имам подобен проблем ще питам тук . Колата е А6 2.8 и ми забива грешка на едната сонда ,с записана грешка колата си работи нормално само че върви една по-малко от нормалното след като изтрия грешката си върви тръгва както трябва .Грешката е временна ,но въпреки това запише ли я вървежа спада . Има ли как колата сама да изтрива грешките си ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо е хубаво да кажеш каква грешка записва и второ... НЕ .... няма как сама да си изтрие грешките. Ако го правеха щеше да се обезсмисли диагностиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

миииии до оня ден и аз бях с такава :D. Купих си нова. Но това не означава да бягаш веднага към магазина да я вземаш. Може да се дължи на прекъснат кабел, окис по някоя букса и т.н. Трябва да се провери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре за сондата и газовата разбрах, донякъде. А относно стойностите в 16 канал ?!? Нормални ли са такива разлики във волтажа м/у отделните цилиндри? Преди на 1, 2 и 4 цил бяха еднакви а 3 имаше минимална разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...