Jump to content

Проблем със задните спирачки, или просто тъпа настройка на спирачното усилие


JoroM

Recommended Posts

Интересно пътуване беше...след няколко аквапланинга, лекинко така се качих на магистралата.

Всъщност при последния тест на мократа тревичка набих наистина яко спирачката, и чак последните 10 см преди да спре колата, задната ми лява гума блокира...

При последния преглед, не натисках аз спирачката на тестовете с валяците, а техника...ако аз си натисках спирачката щях да се усетя че имам задни спирачки едва при много силно натиснат педал...

Интересното е че колата като почнах да я карам преди няколко дена, за няколко км се изчистиха задните дискове - значи все пак работят задните.

Ще пробвам с текстар-ите, че вчера не можах - сменях четките на динамото. Ако не се оправят задните, работата отива на по-големи дискове.

Ако сложа по - големи( от пасат синхро - 269мм) мисля ще дойдат добре.,

GLS, с какви предни си и какви точно задни дискове като размер, и ако може да кажеш как е баланса при твоя сетъп? Ако може да пишеш и какво точно ми трябва от донора. Ако и друг е направил като колегата, да каже, всяка информация ще ми е полезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

 Отпред съм с 312мм и 57мм апарати. Отзад съм с 256мм вентилирани и 43мм апарати.

 Задните апарати ги свалих от Пасат Синхро незнам какъв двигател беше. Взех ги заедно със дисковете и направо ги сложих на мойта кола. След няколко месеца смених дисковете и накладките с нови.

 Всичко ми е АТЕ - и отпред и отзад.

 Като ги смених отначало усещах по-доброто спиране отзад - колата като че ли много леко кляка, все едно дърпаш ръчната. Сега вече не го усещам понеже съм и свикнал.

 В момента обаче май имам някъкъв проблем със сервото. Струва ми се, че губи вакуум и не мога да разбера от къде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Тези вентилираните - 256 мм от пасат синхро, не са ли същите като дисковете на S3(разбрах че апаратите са с по-голямо бутало) ? Щом си усещал че колата ти спира и отзад с 312 мм предни, може би ще са ми достатъчни и само 256 мм за да стане по мой вкус спирането...

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах - колата, като е на предно, има ли кантар на задния мост? Ако има, защо не направиш теста с тежест в багажника?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези вентилираните - 256 мм от пасат синхро, не са ли същите като дисковете на S3(разбрах че апаратите са с по-голямо бутало) ?

 На Пасата, А6 и А4 са 5х112мм, а твоите и на С3 са 5х100мм м/у болтово. Иначе и двата са вентилирани.

 Апаратите на С3 са с 38мм бутало, като твоите, но сигурно имат ралика понеже са за вент. дискове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Щом са с ралично междуболтово разстояние дисковете на пасата, отпадат като вариант при мен. Значи единствения ми вариант за ъпгрейд са задни спирачки от S3.

Robobug, таблета ми не зарежда картинката, кое точно е разпределителя според теб? Багажника ми не е празен като пътувам извънградско( празен е само на гонки) - има 45 литрова газова бутилка на мястото на рез. гума, рез гума, крик, субуферче, инструменти+гедоре и др. Не съм бил с празен багажник в нито един момент като съм тествал спирачките. В С.Загора знам един свободен канал, ще отида да разгледам подробно около задния мост за разпределител.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Огледах колата на канал...и друг път съм я оглеждал, но не съм търсил специално този разпределител. При днешния оглед се потвърди че нямам система за разпределение на спирачното усилие, или дори и да имам, липсва лоста, който е закачен на задния мост - при мен, има ухо на моста за захващане на лостовата система, точно срещу мястото където се събират спирачните магистрали. За съжаление този възел се намира под термо-щит, и не можах да погледна под щита.

Тук вече идва питанката дали не съм купил колата с премахнат лост/целия разпределител, или просто този разпределител е опционален/само за високото ниво на оборудване, и на мен не ми се полага. Не знам какво ниво се води моята, но няма борд-комп, и тапицерията е на сини и черни квадратчета...за мен си е някакво базово ниво.

Ще помоля колегите които са с А3 - ПРЕДНЯЧКИ, ако могат да проверят имат ли лост захванат към задния мост. Мен конкретно ме интересуват същите като моята 1.8 т агу 97/98 набор, но и за другите модификации ако има инфо ще е полезно. Проверката може да стане и без да се качва колата на канал. Достатъчно е да си вкарате ръката пред задната лява гума( от страната на шофьора) докъдето може да се протегнете, достигайки точно пред задния мост и да снимате с телефон или фотоапарат под ъгъл около 45 градуса. Ухото се намира непосредствено до спирачния маркуч който е захванат на моста.

Мисля че ще е полезно да разберем кои нива на оборудване имат такъв разпределител, съответно по-адекватни спирачки, и кои са като мен - да му спира колата на практика само с предните. Ще помоля ако някой направи проверката, като пише резултата, да дава подробности за автомобила.

След малко ще кача снимки.

Имам проблем с качването на снимките. Как се казва на немски и английски този разпределител, да потърся снимки в нета.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Б4 на предно го има !
За А3/А4 не съм обръщал внимание


С наличието му се регулира усилието на задната ос
Пробвал съм със и ...без
Без него се увеличава драстично спирането, но е опасно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Кое спиране се увеличава драстично? На задната ос ли?

При мен както нямам разпределител, ако знаеш колко е безопасно...на мокрия и хлъзгав асфалт в С. Загора ако спирам от малко по-голяма скорост и волана не е изправен тръгва да върти гъза щото задните никви ги няма. Леко контриране, и така си я карам...ама съм и свикнал де, от 2008-а досега.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли не виждам логиката при липса на задни спирачки да върти задницата. По скоро ако ти задържа някое задно колело повече би тръгнала да играе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно !
Ако са изправни на предната ос... няма да поднася (дори ако са само те)
При работещи предни някак... и задни... при натискане на спирачката ще има стремеж за поднасяне при задържане на колело (обикновено- задно)
Карал съм кола, която имаше работещи само предни, а задните бяха аут.. заради повреда в АБС (докато бе заменен). При екстремни спирания не е поднасяла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не е поднасяла щото сигурно и волана ти е бил изправен и е било сухо, пробвай екстремно спиране с навит волан на кола без задни спирачки на мокро, особено на завой.

При задържане на задно колело, много повече върти задницата отколкото както е при мен с аудито и го прави и при изправен волан..карал съм около 70 км една лада, която не даваше да пипнеш спирачката и задна дясна блокираше и колата тръгваше да се завърта....тръпката беше голяма! При мен не е кои знае какво, но може да се получи неприятна изненада. А и при мен тръгва да се завърта САМО когато спирам по-интензивно на мокро и волана не е изправен...колкото е по-навит, толкова повече върти гъза.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябва да се направи профилактика на задната спирачна система съпроводена с нова спирачна течност, няма си познаеш колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачките на тройката са страхотни !
Предните дискове са спортни- перфорирани на 288 с оригинални накладки от Порше. Задните дискове са почти нови с Текстар накладки.
Спирачната течност е сменяна скоро. Колата е на предно !
Всяко натискане на спирачката е удоволствие (и си позволявам да правя... какво ли не...)
На едната от другите коли сложих спортни- перфорирани и нарязани предни дискове с накладки Текстар. Задните нямат и ръб, а накладките са АТЕ. Скоро смених, като профилактика и спирачната течност и съм доволен от спирането

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, и мойта искам да бъде със перфектни спирачки, и в момента най-важното е да разбера защо моята няма, и не трябва ли да има разпределител( кантарче)? Ще съм много благодарен на който си направи труда да щракне една-две снимки и да напише има ли лостче свързано със задния мост до спирачния маркуч точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голф 4 тди 110 2001, ауди а3 1.8 1997 - нямат нищо закачено за ухото на задния мост, тоест нямат разпределител/кантар. Интересно ми е коя модификация на г4/а3 има разпределител. Утре продължавам издирването на такава кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече имам интересното усещане, че тази тема гони вятърни мелници.

Вчера карах BMW x3 и специално пробвах да видя кои колела блокират при пълно натискане на мокро - отново предните. Гумите й са перфектни, спирачките също. От обясненията, които даваш - че си правиш тестовете с клонящи към лоши гуми и на мокро, и в завои, ми се струва съвсем нормално задницата да ти танцува/да ти блокират предните гуми/да се случват странни неща, даже да виждаш бяла светлина. Също така е нормално спирачното усилие да ти е изнесено напред, колата е с предно-разположен двигател и освен това тежестта така или иначе при спиране отива напред. Когато нещата са калибрирани за перфектни условия(хубави гуми и суха настилка без пясък и камъни), е нормално при разлики по тези параметри поведението да не е перфектно, но ако бяха направени така че да не ти блокират само предните на мокра тревица(този тест предизвика спонтанна реакция WTF), нямаше да можеш на асфалт да постигнеш оптимални резултати и колата щеше да ти носи на куче.

Моето лично мнение относно спирането на това А3 е, че е невероятно. Като я взех бях впечатлен, но наскоро сложих дискове и накладки АТЕ и направо ми падна ченето.

Даже имам прясна случка от тази сутрин-наложи ми се в 90 градуса плавен завой да намаля интензивно от 80 до 30 при влажна настилка и пясък - резултата беше успешен, с леко танцуване отзад, но без блокиране където и да е.

И не, при мен също няма разпределител за усилието.

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ама не ми обяснявай че е нормално дори на мокра трева и яко набита спирачка, да не може да си блокира задните гуми а3, закво има датчици на абс-а и на задните гуми, като по никакъв начин не мога да докарам колата до блокиране на задна гума, ни на трева, ни на ситен чакъл. Сега, ако някой мисли че това което се получава при мен е нормално...еми не е.

А3 или голф 4 с разпределител/ кантар отзад май няма да намеря...такова животно няма най-вероятно...така четох в няколко теми, някой са в този форум. Така че варианта да си намеря и сложа евентуално липсващия ми кантар, отпада. Сега ми остава единствено да се надявам със смяната на задните накладки да вземе да спира добре отзаде.

Някой със задни накладки TRW има ли да сподели как се представят, вчера пича с голфа който огледах за кантар, ми разправя как се завъртял като дръпнал ръчната с около 90 и му блокирали задните гуми.. При мен същото действие на мокро, води до слабо намаляне на скоростта, за блокиране е абсурд да говорим.

Та сега искам да разбера кои задни накладки осигуряват най-силното спиране...който ефект търся аз.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Реших да не се занимавам с половинчати работи - новите дискове са вече в багажника...ако не съм доволен от накладките Текстар, най-вероятно ще сложа други - засега като че ли се насочвам към TRW...ако не успея да намеря Акебоно - като предните ми от които съм много доволен.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Дисковете са марка АВЕ - полски, изпаднаха ми на много добра цена. При всички случай трябва да са по-добри от моите, както предполагам и от китайските (феродо, ремза, уокинг, itn).

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вече разбирам защо си възмутен.

Иначе за TRW мога само негативно мнение да дам, преди АТЕ-тата бях с такива. В най-добрия случай посредствени, прегряват лесно според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Вариантите при задните накладки при мен са( освен Textar-a който ще пробвам първо):

1. Акебоно

2. Galfer( задните на фокуса са такива - много добри, много меки накладки, много спира с тях) - оригинално вграждане при PSA, BMW - някой модели. Някой ако има идея откъде да си търся Galfer, да каже...

3. TRW

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...