Jump to content

Проблем със задните спирачки, или просто тъпа настройка на спирачното усилие


JoroM

Recommended Posts

  • Отговори 84
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

Добре тогава, откъде да си намеря Акебоно или Галфер. Днес питах в еврото, и нямаха Акебоно, предните ми Акебонки са оттам. За Галфера ще проверя в представителите на Пежо и Ситроен - накладките им са същите като на ваг, но ми се искаше да не плащам надценката на официалния вносител.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много ментета на пазара. Освена марката гледай откъде купуваш. Според мен се разходи до http://www.tech-co.bg/в Бургас. Харесай си нещо на TRW, АТЕ, FERODO и ще си доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Преди два дена сложих новите дискове, и накладките Текстар, които имах отпреди...не съм ги купувал, даде ми ги познат - съвсем малко са карани. Аз за всеки случай им пуснах един вятър на фрезата за да ги изравня челно. Накладките са с набита щампа Textar на самата пластина, отделно имат емблеми TRW и VW AUDI - трябва да са оригинални. Притеснява ме че изглеждат доста твърди в сравнение със тези които свалих, както и в сравнение със Феродо SL , за разлика от другите, Текстара има метални зрънца във феродото и си е по-твърд и при фрезоването си личи. По принцип ги слагам за проба - не ми ли хареса как спира с тях, ще ги сменя.

Какво можете да кажете за тези Тextar/TRW накладки? Как спират, диска ядат ли го( мене това ме притеснява най-много), свирят ли....тези неща ме интересуват.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм я карал изобщо след смяната. Но след две седмици ми предстои да мина около 1000 км и съм оставил разработката на спирачките за тогава. Сега ме интересува накладките които сложих, някои има ли впечатления за тях...че за две седмици доста неща могат да се случат...вкл. и да махна тея накладки които сложих...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше попитал по рано за Акебоно колега. Ако все още не си ги пробвал препоръчвам ти да ги пробваш. Може и да ти харесат. Като цяло са клас меки накладки и в сравнение с Текстар който си сложил ще има голяма разлика. Преди бях с текстар и не бях доволен. Сега съм с Акебоно, но само на предницата понеже я правих отделно. А когато реших да сменя и задните направо разглобих взех накладките и отидох за сравнение и уж да взема акебоно и за там. Е да ама грешка моя че не съм проверил и нямаха в момента. Трябваше да сглобявам и взех каквото имаше съответно Тръстинг. Акебоното съм го вземал от Евро 07. 34 000 километра съм вече с тях и оня ден чак ми се стори че вземат да прискърцват ама не съм сигурен дали не е от задните. Колата спира като чук. Следващия път като сменям задни задължително ще търся Акебоно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Всъщност аз питах откъде да си намеря задни Акебоно...понеже и аз съм много доволен от предните ми Акебоно. С тях съм от три години мисля, това е най-добрата накладка която съм ползвал - много спира, не ядат диска, много прах отделят. От Еврото ги взех, но там има само предни - английско производство, бяла кутия със сини надписи. Цената мисля беше около 60 лв. Предполагам твоите са същите. Задни обаче бунаците изобщо не са внесли. Са се чудя на кои модели на PSA задните накладки са на практика същите като на Vag...да видя дали нямат задни Акебоно за тях. И другия ми избор е Galfer от вносителите на Пежо и Ситроен.

Изобщо не ми се кара с тея твърди Textar/TRW дето ги сложих. Общо взето изчаквам да видя какви отзиви ще има по техен адрес, до момента в които колата ще ми трябва за пътуване..тогава ще преценя да ги оставя ли за пробата поне или не...обаче пробата ще е поне 800 км, и няма да имам възможност да ги сменя докато не се върна, и ме е страх да не ми надерат новите дискове през това време.

Някакви мнения за Ferodo SL? Тези които имам, ми изглеждат по-меки от Текстар, Ремза, Тръстинг.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Иване, има шанс да намерим задни накладки Акебоно за аудитата. Намерих инфо, че нашите задни накладки се ползват и при:

Пежо 306, 307, 405, 807

Рено меган, лагуна

Ланчия гама

Ситроен c8

Форд галакси

Разликата между vag - овата и за френските примерно, е в дебелината на феродото, разликата е 0,5-1мм.

Все за някой от изброените модели би трябвало да имат задни накладки в Еврото...ако нямат много ще ги псувам!

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще ми е чудно да нямат информация дали пасват или не. Предполагам че щяха да ми кажат ако имаше заменяемост някаква. Пък може и да не са информирани знам ли. Трябва да се иде с накладка за сравнение с изброените от теб модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под различни номера им се водят...разлика половин мм, но е под друг номер накладката - защото е за Пежо примерно. Тая седмица ще отида в склада им със vag накладка за мостра, и се надявам да си тръгна с накладки Акебоно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Надявах се ама нъц...няма никакви задни накладки Акебоно в Еврото, които мога да сложа на аудито. И за френските няма - не са внасяли. Проверих и за задни на фокуса ми...приготвил съм му и на него нови задни дискове...ама и за него няма Акебоно...ква е тая политика на фирмата, да не внася задни накладки, а само предни на тази марка...не разбирам. От Еврото като че ли единствения ми избор е Ferodo FDB - много цапат, изглеждат доста меки - изглеждат като графитна четка за колекторен ел.мотор. Предполагам и че много прах отделят.

Друго интересно предложение са накладки Delphi...предложиха ми такива за без пари направо в един магазин - 27 лв, само че накладката не е 17 мм обща дебелина, а 14,5 - на кутията пишеше че са за А4 и голф, A3не беше написано. Изглеждат меки, доста цапат и те, но по-малко от ferodo-то разбира се. С Galfer-a не се получиха нещата, така че за момента това са двата варианта пред мен - Ferodo FDB и Delphi...някой ако има впечатления от тях да сподели как се държат...

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Пътуването което чаках за да се сработят задните накладки с дисковете, се отложи неопределено напред във времето, и ми стана ясно че трябва да ги сработя без да разчитам на дълго пътуване - за два дни навъртях 120 км, с често опъване на ръчната спирачка за да се сработят накладките(TRW/Textar) с новите дискове...но гледах да няма кола зад мен като го правя. Иска още малко да се сработят, но и сега съм доволен от ефекта - при по-силно опъване и по-хлъзгав асфалт се усеща блокиране на задните гуми, и АБС-а на задните гуми сработва - чува се едно специфично жужене. Това не се получаваше по никакъв начин с Remsa/Woking - предишните ми накладки и оригиналните дискове. Вече мога да спирам и само с ръчната - толкова се подобри спирането на задните спирачки. Само ме притеснява че с новите накладки ще ми заминат по-бързо дисковете, но явно пълно щастие няма. Засега оставам с тези накладки...ако вземат да ядат много дисковете, ще ги сменям.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз.Преди пет хиляди километра сложих нови задни дискове и накладки.Дисковете са Starline, а накладките Textar Pro.Не знам кой е виновника, но спирачките се влошиха, диска вече е с ръб и целия е на вълни като на места има и ръжда.В началото по джантата имаше черен прах от накладките, а сега не виждам.След преглед при Пепи (Бъзи), апаратите са в добро състояние.Явно пак ще се сменява. :2gunsfiring_v1:

post-16274-0-64570200-1430724692_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Сега виждам темата защото чета за накладки ама за а4,споделям само за информация.Акебоното според мен не го мисли вече,имах за предни такива спираха брутално,свършиха за около 35000 км цапаха си доволно.Пак си взех такива от същото място 1 към1 със старите обаче-греда.Махнах ги след 5-6 хиляди не спираха.Не съм ги убил аз така си бяха умрели /явно дървета/.В момента съм в дилема за задните и аз ама това е съвсем друга тема.Успех де!Не знам кое е по-трудно да  се направи да върви или да спира колата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,и за да не прозвучи като плюене и сега съм с накладки от тях и спирам много добре /имат и хубави части,които не са евтини обаче/.Разликата е от около 2.5 години май между двете покупки.Реших,че с първите бях и с нови дискове и затова са спирали яко ама за 35хиляди км дисковете им няма почти нищо.След подмяната на вторите пак си спирам като преди.Довечера ще ги почистя да снимам ако може по снимка да се разбере нещо де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчайте здрави ПРЕДНИ спирачни маркучи, вчера забелязах че единия е наранен външно от ухото на амортесьора. Другия не беше прекаран през ухото и не е наранен. Тез уши само за бела са ги сложили. Игра чука, ама късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със старите и да ти изработят тефлонови за да усетиш, че имаш спирачки.
Бях го замислил, но смених спирачната течност, а и нямах мостри да занеса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ама аз си имам много яки спирачки предни...отскоро и задни. Интересуват ме читави маркучи - готови...не ми се занимава да обикалям града да търся някой който да ми ги изработи...освен ако няма читави фабрични, само тогава бих се занимавал с правени...но не горя от желание да си поверявам сигурността на спирачките на някой си...ядох бахура с уж подсилените плътни бг тампони правени от някой тъпак.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ок, благодаря за инфото. LPR не могат да ми доставят от магазина от който купувам чаркове-няма в наличност. Предлагат ми на Starline(чешки), маркуча бил на Семперит. Друг вариант е Malo - от еврото. Имат удебеление по средата за ухото на амортесьора. Тези моите и двата нямат гумено удебеление по средата(затова и се е протрил единия), което влиза в ухото на амортесьора, за разлика от на други коли, на които ориг. маркучи имат такова удебеление( тампон да го нарека) ...та моите оригиналните ли са или са сменяни след като нямат удебеление?

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Взех маркуч Starline(уж са чешки) но с уговорката да го върна, ако Malo-то от евро 07 е по-добро...на вид поне. Оригиналните на колата изглеждат по същия начин - имат същия тампон като този...но нямат удебеление което да влиза на ухото на амортесьора което ми протри единия маркуч. Мисля си че амортесьорите ми не са оригиналните, след като имат ухо,което не се ползва..пружините със сигурност не са оригиналните - имат три жълти точки, може би и амортесьорите са сменяни...не знам. Някой да каже оригиналните амортесьори имат ли ухо. Четох някъде че маркучите Старлайн са с маркуч на Семперит...на този не пише никаква марка. Някой може ли да потвърди дали е Семперит, или поне дали е читав този маркуч?

8115320L.jpg

 

 

 

 

 

8115319l.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Да,и за да не прозвучи като плюене и сега съм с накладки от тях и спирам много добре /имат и хубави части,които не са евтини обаче/.Разликата е от около 2.5 години май между двете покупки.Реших,че с първите бях и с нови дискове и затова са спирали яко ама за 35хиляди км дисковете им няма почти нищо.След подмяната на вторите пак си спирам като преди.Довечера ще ги почистя да снимам ако може по снимка да се разбере нещо де.

 

Давай ги тея снимки да сравним твоите и моите накладки, и да се опитаме да разберем защо втория ти комплект Акебоно не са били добри.
Това са моите, от които съм много доволен, и искам пак да си взема за новите дискове които ще купувам...но това е за друга тема.

 

http://prikachi.com/images/363/8115363T.jpg

 

http://prikachi.com/images/364/8115364n.jpg

 

http://prikachi.com/images/367/8115367r.jpg

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...