Jump to content

Да се притеснявам ли?Ауди А4 Б7 2.0 дизел, автоматик


ZX10R

Recommended Posts

Здравейте като за начало.Карам б7 2.0 литра/дизел, автоматик от известно време, сравнително отскоро всъщност. Относно кутията имам някои питания и незнам доколко нещата са повод за притеснение. Та колата си върви и превключва ок, но понякога (отскоро като че ли по-често) символите на таблото PRNDS започват да мигат. Това става при всеки режим на каране-на директна, спорт и ръчна смяна. Не забелязвам промяна в поведението на колата, но и знам, че това не е нормално. Сега е момента да спомена, че не съм обслужвал кутията още и откакто я имам при ускорение има едно не много силно, но осезаемо тресене в почти целия диапазон обороти, по-силно като че ли в ниските. От какво може да е и доколко е сериозно? Така или иначе ще я карам при Мишо най-вероятно, но сега не съм в Бг. и незнам доколко да се притеснявам!?Благодаря предварително на отзовалите се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като я закараш при Мишо, той ще каже най-точно какво и е! Не е добре че не си я обслужил....тая кутия е много чувствителна към качеството и навременната смяна на маслото, освен това има и много  скъп филтър, от който също зависи качеството на маслото с напредване на километрите.  Както и да е..... това с мигането може да е от компютъра/може и да не е разбира се/, та....може да имаш и механичен и електронен проблем. Но....затова има специалисти........другото са догадки :)    Успех и....дано не се наложи да се поизръсиш доста финансово. 

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението ти Fireblood!Причината за това да не я обслужа е,че я купих дни преди да тръгна от Бг. и смених абсолютно всичко,но не остана време за кутията.Трябваше да чакам скъпия филтър и затова.Погледнахме само маслото,че е бистро и на ниво,и така си остана.Предположих,че някой може да се е срещал с подобно явление и да знае за какво точно иде реч.Ще гледам и за други мнения по темата.Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че знам какъв е проблема ти,защото съм наблюдавал при мен същите симптоми и Мишо разбира се беше човека,който ги прави тия неща.Това е проблем в електронния блок който управлява скоростите и мигането в червено е авариен режим и има нужда от ремонт.Източва се маслото,сваля се този блок,защото той е вътре в кутията,ремонтира се и пак се качва.След време пак се появява този проблем,успокои ме Мишо и така докато не се хвърли тази кутия.Аз вече съм се настроил за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам,става въпрос за така наречения "мозък" на кутията.Мой приятел е имал проблем с него.Незнам какъв точно,но поради скъпата част след доста лутане си е решил проблема като са му я отремонтирали в Англия чак,с гаранция уж.Трябва да видим как стоят нещата при мен-това относно мигането.Другата част за мислене ми е това тресене,при ускорение,споменато в първия ми пост.Казваха ми,че може да е и от дюзи или тампон си мисля аз,но силно се съмнявам при положение,че на свободна и подаване на газ не се усеща нищо.Благодаря на отделилите време да опитат да помогнат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо ми каза че в Германия не се дава гаранция като се ремонтира мозъка,сам си направи изводите доколко надежден може да е ремонта на тази част след като веднъж се е появил проблем.За претрисането при даване на газ миналата седмица и аз се бях паникьосал да не е свързано със скоростна кутия защото там ремонтите са страшни цифри,но се оказа бубина на единия цилиндър.То си изкара и грешка съответно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами докато не я погледне кадърно лице,което знае какво прави само ще гадая.Просто реших,че някой може да се е сблъсквал и да знае за какво иде реч,благодаря на отзовалите се.Аз я карах при един монтьор и той каза,че няма никакви грешки след като я връзва и прегледа всичко,а интересното е,че и тогава премигна ако не се лъжа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако усещаш претрисане при ускорение на мулти-то дори и леко бягай да я прегледат кутията, едно време на нашата а6-ца това беше един от първите симптоми че кутията е тръгнала.  :zustimm:

Редактирано от zlobil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,мерси.Взехме автоматик,главно защото приятелката ми искаше,а и аз немога да отрека комфорта и удоволствието...Но какъвто съм черноглед и ме беше страх като търсех автоматик все си мисля,че ще имам харчове по кутията.Ще видим какво е и дано не оставам по пътищата само.Благодаря и на теб за отделеното време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматика е хубаво нещо но аз лично никога вече не бих взел мултитроник като човек минал през ремонт на такъв.... няма да казвам трябваше да търсиш типтроник но да знаеш че мултито на ауди не е точно най-надеждното нещо. Сега вече ремонтите са по-поносими, ние на нашата а6-ца го правихме преди 4 години, тогава нямаше много хора които да ги разбират. Пък и в крайна сметка не се знае какво има при тебе, може да е лека диагнозата. 

Редактирано от zlobil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да не боли много,от друга страна като се замисли човек,не трябва да се изненадваме при положение,че "новите" ни коли са 7-8 годишни.Дано не се чупи по път,а като му дойде времето ще търся Мишо най-вероятно.Днес забелязах,че като замига,като че ли на спорт не е така динамична.В сферата на догатките си мисля,че може да имам проблем с "мозъка"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ремонта на мозъка не е много скъп,но казах ти че пак ще се появи проблема.Моята кола е на 14 год така че вашите са нови :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нови за нас,нали-когато хората ге нещат вече хахаха...Трябва да я закарам и ще видим.Единствено отлагам,защото както казах я взех малко преди да замина и нямаше време да обърна внимание и на кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така останових,че когато символите на таблото за предавките мигат имам разлика в минус в мощността на колата.на задна колата мърда при подаване на газ все едно съм на полусъединител и мигането зачестява.След ровене по чуждите форуми като съпоставям симптомитес ва други потребители личи,че както някои от Вас ми отговориха ЕСU-то заминава.Мисля,че намерих и начин за решаване на проблема-рециклиране с Lifetime warranty.Ще се поинтересувам какво точно е,но мой приятел е оправял неговото и няма оплаквания досега.Въпроса остава с вибрациите при по-рязко подаване на газ,което като че ли се пазасили в диапазона 1800-2600 оборота някъде.Изглежда това си е отделен проблем в кутията,колкото и да ми се иска да е някой тампон да речем:).Тук ще ми съдерат кожата сигурно,незнам ще свършат ли нещо въобще,а чак лятото ще си идвам да я закарам на Мишо...и имам бая километри до Бг.Ще следя какво ще стане като оправя проблема с ECU-то и влошават ли се вабрациите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

добре де, понеже и аз съм с въпросния мултитроник и идва време за обслужване кажете колко пари всъщност излиза това обслужване /масло, филтър, работа и тн./

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е задължително и само това-G052180A2,като един литър е около 30 лв поне и ти трябват близо 6 литра.Сменя се на около 60 000 км.Относно филтъра има различни теории- някои казват,че се сменя когато се отвори кутията за по-сериозен ремонт понеже той е вътре.А други са на мнение,че трябва да се сменя със всяка смяна на маслото.Струва около 1000 лв.За труд не мога да ти кажа...зависи от сервиза.Аз съм сменял само маслото преди около 40 000км и следващата смяна ще е на мултитроника със скоростна кутия с ръчни скорости, а не на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Така е горе долу,ама не точно.Маслото е скъпо да,може и да трябват повече от 6л.Относно филтъра,който се сменя само при отворена кутия за ремонт не е скъп(30£ го намерих аз).Но не той е важния.Мултитата имат външен,който е скъпия(около 600лв.ми казаха на мен,но му нямам номера да се опитам да го намеря аз) и той има по-голямо значение.Би трябвало да се сменя на всяка смяна на маслото(60000км).След баня,кой обува старото си бельо и защо сме се къпали всъщност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примера с къпането и бельото не е много подходящ и предизвиква предимно смях.Някой друг пък беше дал за пример двигателя-когато му сменяме маслото нали сменяме и масления филтър....Да,сменяме го,но скоростната кутия не е двигател с вътрешно горене,тоест не гори масло,не го зацапва толкова и съвсем други са процесите които стават в нея.Така,че въпроса с този филтър остава отворен и обект на бъдещи дискусии и спорове.

Редактирано от Kissman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...