Jump to content

Датчик за нивото на антифриза?


sskamen

Recommended Posts

Колеги колата е ТДИ. Смених разширителния съд с такъв от 1.8 Т който е с правоъгълна букса. Моя беше с кръгла. Смених и буксата. Като запаля колата без антифриз не ми светва лампата за нивото. Как да тествам дали е от датчика или от нещо друго? Как работи самия датчик?

Редактирано от sskamen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При работещ двигател извади и дай на късо двете пинчета на буксата.Така имитираш липса на течност в казанчето и лампата трябва да светне.Предполагам поплавъка на датчика е устоял в горно положение,пробвай да го разклатиш по-силно може и да се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колегата не му свети индикацията за спаднало ниво на антифриза.Ако даде накъсо буксата ще му свети постоянно,ако всичко друго по инсталацията е наред.Аз го посъветвах да направи това за да види дали проблема е в датчика на казанчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При фейс значи е друго. Окъсих и почна да мига. Мислех че ще мина от морга но не работят. Явно като се застоят на сухо и поплавъка залепва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така. Поръчах чисто нов разширителен съд. Закачих го без антифриз и пак я няма индикацията. Какво да правя или каква марка да взема. Този беше Topran, защото нямаше друго налично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди време си сменях казанчето и направих същия тест. Направи ми впечатление, че алармата на таблото се задейства със закъснение (поне 10-15сек).

Ти изчакваш ли малко преди да решиш, че не работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Проблема е в различните видове датчици на казанчетата! По-старите -с кръгла букса са с поплавък и там датчика действа ,като дава накъсо клемите при липса на течност. По-новите - с правоъгълнта букса действат на съвсем друг принцип.При тях датчика представлява два електрода ,които по електронен път улавят нивото на антифриза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципа на който действт по-новите датчици за ниво на течността!

 

http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/sensor3.htm

 

 

cir80.gif

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е както описва колегата ru6.Разглобих(разрязах)едно от тези с по-голямата букса и наистина вътре има само два стърчащи електрода.Докато старите с кръглата букса имат поплавък и при липса на течност залепва на късо.Следователно трябва да търсиш казанче с кръгла букса,иначе няма да ти работи индикацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Здравейте. Малко да опресня темата. Имам казанче с по-новия модел датчик. Лампата мига, антифриз има. Като дам на късо лампата спира да мига. Казанчето видимо е чисто (беличко, не покафеняло като повечето). Като го откача и разклатя силно лампата спира да мига, като поседи няколко дена без да се пали пак започва да мига. Та въпросът ми е няма ли някъв вариант да изчистя с нещо тези електроди. Снимката я няма да видя горе долу колко са дълги и дебели. Примерно с бензин или нафта или разни други работи за почистване да изчистя само казанчето и електродите ?! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...