Jump to content

Смяна на демферен маховик с плътен 1.9ТДИ АФН


LUDsAUDI

Recommended Posts

Ясно е на всички за какво става дума. Преди време сменях на баща ми на АФН-а с такъв от 2.0 16в АЦЕ мотор и като цяло нямам оплаквания освен леко повишена вибрация на празен ход.

В момента трябва да сменя на още един АФН маховика и се замислих дали АЦЕ-то е най-добрия заместител, дали няма да е по-добре от 90кс 1З мотора, други са сменяли и от АБК нз дали е на 100% идентичен с АЦЕ. Идеята е да сложа нещо изпитано и като цяло не искам май да е от АЦЕ да направя съпоставка какви ще са разликите спрямо него и как е преди/сега спрямо демпферния. Имам налични и АЦЕ и 1З маховика ама идеята е да разглобя веднъж и да го сменя, не да сменям през 2-3 дни да гледам с кое как се държи :)

ПС: колата няма да се засилва или каквото и да е така, че некви перформански части не са нужни :)

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АВК,АСЕ,АВТ,ААD,1Z и някои други са с идентичен маховик,дори каталожния им номер е бил един и същ.Един колега ги беше написал всичките двигатели,които са с този маховик,но не се сещам в коя тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте прегледах коментарите по темата и разбирам че сте подготвени по нея и затова ще задам въпросаси към вас. Обиколих сумати сервизи из Бургас и никой не ми даде конкретен отговор на въпросът ми.

Карам ауди а4 1.9 tdi 90 к.с. Код на двигателя 1Z. Маховикът на тази кола демферен ли е или не? И колко струва приблизително подмяната на съединителя и евентуално маховика? Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващия път да четеш по-внимателно :) 1Z е с нормален недемпферен маховик. Той се сменя само ако има видима щета по него или е бил прегрят(което също се вижда доколкото знам). За цени е по-добре да питаш там, откъдето ще го купуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е на всички за какво става дума. Преди време сменях на баща ми на АФН-а с такъв от 2.0 16в АЦЕ мотор и като цяло нямам оплаквания освен леко повишена вибрация на празен ход.

В момента трябва да сменя на още един АФН маховика и се замислих дали АЦЕ-то е най-добрия заместител, дали няма да е по-добре от 90кс 1З мотора, други са сменяли и от АБК нз дали е на 100% идентичен с АЦЕ. Идеята е да сложа нещо изпитано и като цяло не искам май да е от АЦЕ да направя съпоставка какви ще са разликите спрямо него и как е преди/сега спрямо демпферния. Имам налични и АЦЕ и 1З маховика ама идеята е да разглобя веднъж и да го сменя, не да сменям през 2-3 дни да гледам с кое как се държи :)

ПС: колата няма да се засилва или каквото и да е така, че некви перформански части не са нужни :)

От коя бензинка ще вземеш комплекта е все тая!

Повишената вибрация на празен ход едва ли е от маховика. Виж настройките на помпата и тампоните на мотор и скорости. Това с вибрацийте от преминаване към едномасов от двумасов маховик са общо взето митове и легенди. Поне ти би трябвало да си чувал,карал и т.н. едномасов маховик в тди и да си на ясно с поведението му...

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващия път да четеш по-внимателно :) 1Z е с нормален недемпферен маховик. Той се сменя само ако има видима щета по него или е бил прегрят(което също се вижда доколкото знам). За цени е по-добре да питаш там, откъдето ще го купуваш.

Разбира се, че четях внимателно и също достигнах до това заключение но просто исках да го прочета ясно и точно без възможност за двусмислие. :)

Както е в твоя отговор за което благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От коя бензинка ще вземеш комплекта е все тая!

Повишената вибрация на празен ход едва ли е от маховика. Виж настройките на помпата и тампоните на мотор и скорости. Това с вибрацийте от преминаване към едномасов от двумасов маховик са общо взето митове и легенди. Поне ти би трябвало да си чувал,карал и т.н. едномасов маховик в тди и да си на ясно с поведението му...

Аз за кой какво чул и тнт не говоря, казвам нещо което лично съм направил и видял факт е че има вибрация точно след смяна на маховика преди това нямаше, минимална е и се усеща само на студена кола леко в скоростния лост като отлепи от 60градуса и се оправя. Тампоните по кутията и мотора са ми втора ръка на коли които съм карал и не са имали никакви проблеми, преди година сменях съединител на въпросната кола и свалях маховика да го разгледам нищо видимо му нямаше, колата вече кара 50к км с тоя маховик. Карал съм и на приятел със същия маховик държи се подобно, само че той сменя и тампони на мотора на Топран и дори е по-зле. Просто ми е интересно защо се прибягва до маховик от АЦЕ а не от 1З примерно, към момента клоня да си сложа 1З ако ще и за проба да е поне тая кола е преднячка и няма да махам и кардани като на баща ми. Карал съм някои 1З-ки на А4 работят толкова невибриращо, че на моменти мисля че на светофарите са угаснали или просто съм свикнал с тракането нз.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че има разлика в маховик от аце и 1з ;)

Иначе за чуването имах в предвид имемнно, че ти имаш поглед и впечатления от тди заводско с едномасов маховик и това ,че няма драми с вибрациите. Ако има вибраций след интервенцията и маховика е добър, то причината я търси другаде.

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да споделя и наблюденията си от два дни на личния си АФН в Б5 с едномасов маховик....

Използвах налични части и се получи следното:

- маховик свален от АБК

- притискател и ферото от ААД

- лагер от АФН

Вибраций няма. Може и да се заблуждавам, но ми се струва, че мотора се развърта по-бързо и е малко по рязък. На 100% съм доволен след интервенцията.

Държа да отбележа, че частите които монтирах са в топ състояние, въпреки че са употребявани. Старият ми маховик също е като нов. Стигнах до замяната заради прецакан венец,който не намерих от къде да купя.

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко ъп на темата, на баща ми колата се оказа мека връзка вибрацията на празен ход, супер съвпадение, че се появи точно след смяна с твърд маховик, в момента никаква вибрация нищо с твърдия и съединител на около 10000км...

По въпросната кола за която бях пуснал темата смених десния тампон на мотора който видимо му нямаше абсолютно нищо а се оказа прерязан от средата и звънтящия звук е при гасене на мотор е идвал от търкането му в планката и ме подведе за маховик. В момента и този шлеп е в движение без проблеми и не съм отварял за маховик, като цяло обаче наблюдението ми е, че маховика от 2.0 16в няма никакви странични дефекти и след смяна е ОК, та ако ще свалям демферен определено ще сложа пак такъв от АЦЕ мотор

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги

Другата седмица ще сменям маховика на колата(от подписа).Ще слагам едномасов от двигател АСЕ .Че въпроса ми е какъв коплект сединител да взема.Не като марка а като размер вид.Колегата КОКО 100 C4 ми направи оферта за комплект за двг.1Z и за двг.АСЕ .Дайте жокер ..Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще засилваш мотора, слагаш притискател от S2 и феродов от 2.5 TDI 115 кс от А6 на 240 мм. Заглажда се маховика и се балансира и разпробива според притискателя. Вече го направихме на един AFN. Иначе и двата комплекта които ти предлага коко стават

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да я подсилваме,просто демпферния маховик е за смяна.Благодаря.Забравих да попитам,ще трябват ли нови болтове бях чел някъде,че старите ще са дълги

Редактирано от stan355
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш болтове намини да ти дам, купи си комплект за АФН феродовия диск е с малко по-корави пружини мисля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш болтове намини да ти дам, купи си комплект за АФН феродовия диск е с малко по-корави пружини мисля...

Искаш да кажеш комплект съединител за AFN към едномасов маховик? Пасват ли нещата?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не помня точно, че минаха 2г ама ако не се лъжа си взех нов феродов 228мм от АФН( а беше с 210мм) и последно с него сглобих а претискателя си беше АФН-ския поне аз претискател не сменях, какъвто е бил преди смяната такъв върнах беше като нов само го избърсах, вече се карат доста км от тогава проблеми няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно да се бъркам нещо, но мисля че при преминаване към едномасов маховик няма как да се запази съединителя от двумасов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ето ви варианта които аз направих феродо и притискател от 2.0 20в или 2.3 20в -80 б3.Това феродо е на 240мм и е с пружини а не като на ААТ без

Колата е А6-турбо от 130к.с,дюзи от АЕЛ и чип на МАХ,съединителя няма изтърване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как, ААТ 2.5 TDI 115 кс е с демпферен феродов диск. Маховикът ти на колко милиметра е? Доколкото знам маховика на 5 цилиндров мотор, не пасва на 4 цилиндровия

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маховика не пасва 

аз съм пратил да ми разпробият и балансират един от АБК

и сложих комплект съединител от посочените мотори-перфектно

 

А за съединителя от ААТ нещо съм се заблудил там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

От днес съм с едномасов маховик от АСЕ купен от лудия с Ауди за което му благодаря.Голямо благодаря на КОКО 100 С4,За качествените части и за помоща му.Колата е супер няма никакви вибрации

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...