Jump to content

2.5TDI VP44 и как да се предпазим от неочаквано изгаряне и механични проблеми.


DJANO

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Забелязвам често срещани теми, в които хората се оплакват от прословутата VP44. Реших да потърся малко информация затова как да се предпазим от неочаквано изгаряне на електроника на помпата и съответното "оставяне на пътя". Ето и някои от съветите на които попаднах:

 

  • Добавяне на уред за измерване налягането на горивото след помпата, чрез който да се слеги налягането и при намалено такова да се открива и отстранява проблема
  • Използване на добавка за гориво, която подобрява смазочните свойства на горивото
  • Подменяне на "banjo" болтовете на помпата, с такива имащи по-голям дебит (за сверка що е то: LINK)
  • Поддържане високо ниво на горивото в резервоара (минимум 1/4 особено при градско каране), което предполага по-добро охлаждане на помпата
  • Монтиране на охладител за горивото
  • Навременна подмяна на горивния филтър с качествен такъв.
  • При дефектирали уплътнения по горивопроводите или самата помпа да се подменят веднага за да не се напълни системата с въздух и съответно да избегнем излишно въртене на празен ход

Очаквам и вие колеги да се включите или да ме поправите, ако има нещо невярно в горе-написаното.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубава тема.

 

Имам следните въпроси:

- от някъде ги видя ли тия съвети, или сам се сещаш за тях?

- нивото на горивото какво отношение има към ГНП (изключваме празен резервоар)

- охладител на горивото май имаше на Олроуд, да кажат колегите с такъв дали е така и как е вързан

- по отношение на налягането на горивото след ГНП, за различните версии на мотора то варира, какви са препоръчителните нива и как те се отнасят към състоянието на помпата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Съветите ги видях от чужди форуми, не си ги измислям аз :razz:

  • Предполага се, че по-високото ниво на в резервоара ще понижи температурата на горивото и съответно по-добро охлаждане в помпата

 

За налягането след ГНП ще направя проучване и ще пиша, ако открия информация. :schlaumeier:

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се нямаш проблеми с VP44 ....... Единственият разумен вариант е: след покупка на автомобила, помпата да се свали и да мине качествена диагностика. Това гарантира доста километри безаварийна работа. Ако се чака на късмет .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен има радиаторна ламела на тръбата под купето.

За да спасите помпата, чистене на резервоара и хубаво гориво, здрави маркучи за да пали от раз. И никакви допълнителни клапани за задържане на горивото в помпата. Но каквото и да правите... помпата има определен живот и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ти е друга? Не се филмирайте с тази помпа. Вече се ремонтират доста успешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да драсна малко по темата. Според ЕТКА 180 коня моторите имат охладител на обратната нафта.

c65ea281cf11a53a.jpg

Пълния резервоар помага точно за това ама не виждам как влияе на живота на помпата. Виж за вървежа е друга бира - всеки знае като покара по дълго лятото как колата се "скопява", а като напълниш резервоара и "литва".

От разните английски форуми съм гледал и че има вариант да си смениш (поне за Голф) сондата в резервоара с Канадска която е с по-голям дебит. Масово си вързват и подкачващи помпи за VP44 - пълно е с такива в ибей, но за Додж. На разн пикапи съм гледал и въпросния уред за налягането.

Каква е идеята на тея "банджо болтове"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живота на помпата,зависи само и единствено от качеството на гориво-смазочните вещества който минават през нея.......а тук в БГ,сте наясно с какво караме

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една примерна покачваща помпа за VP44 - http://www.ebay.com/itm/FASS-DDRP-PUMP-RELOCATION-KIT-Fits-98-5-02-DODGE-CUMMINS-/120964690963?hash=item1c2a0eb413&vxp=mtr

Ама цената е доста солена. Има и по-евтини варианти - колегата doktorec ми беше показвал неговата с цена под 100 долара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за180 ама за allroad или за модели след 2003. Аз нямам охладител(топлобменик). На този болт... му казваме(по камионджийски) бушон... или клапан за излишното гориво. Ролята му е да задържа гориво в помпата и да отваря канал за излишното гориво при точно определено налягане в помпата. Тоест да подържа ниското налягане в точно определени граници. Но по неразбираеми причини за мен, точно преди съчмата Ханс е пробил един малък отвор свързващ горивото в помпата и шлауха за излишвото гориво... обесмислящ цялата идея за подържане на налягане в помпата при изгасен двигател. От там следва, че дори при най-малкият проблем след помпата(шлаух,дифтхунги, маркуч, дюзи и маркучи за излишно гориово от тях) въздуха ще отиде в помпата. То и затова Ханс е дал схема за обезвъздушаване(с прищипване пред и зад клапана на филтъра) за да може горивото под налягане да напълни и изкара въздуха през този малък отвор. Вместо да отвиваш малко целият болт( бушон).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Банджото не е ли само болта които притиска тоя клапан? Искаш да кажеш че обратната нафта е вързана преди клапан ли?

 

Ето две теми които има доста инфо (не съм ги изчел още целите):

http://articles.mopar1973man.com/2nd-generation-24v-dodge-cummins/25-fuel-system/49-fuel-pressure-specification-for-bosch-vp44-injection-pumps

http://www.turbodieselregister.com/threads/59880-Latest-evolution-of-my-Carter-pusher-pump/page2

Няма да е лошо да се съберем повече хора да си поръчаме от тея болтове щом са чак такъв рестриктор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@TDI_Fan

 

Да, не е лоша идеята, стига да се докаже, че ще има ефект и няма да скапем нещо друго :steinigung:

 

P.S. Някой може ли да ми каже как да си редактирам първото мнение? :stupid:

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е проблема? Щом Ханс го е направил този отвор значи има смисъл от него. По закона на логиката и всеобщата гадост, когато е на стартер и е без този малък отвор сигурно няма да може да прокарва гориво през големият за да избута съчмата и помпата ще остане без охлаждане.

P.S. не отбирам много от английски. Ако споделите какво пише ще бъда мн доволен.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тея прословути болтове ги сменях взех нови ефект нямаше никакъв .. явно и старите са ми били добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , и мен ме изостави въпрoсният модел помпа на 2,5 тди 180 к.с.   , по време на движение, изпратих я във СОФИЯ ДИЗЕЛ ЦЕНТЪР , и ми казаха че като цяло помпата е ок , но ми е изгорял компютъра , и можела да се ремонтира , казвам ок ремонтирайте каквото трябва , бутало аванс гарнитури и комп 500 лв .Идва помпата иииииии ДЪРВОООО ,колата не пали , помпата не смучи нафта и не пали , изписва същата грешка каквато установихме и първият път - РЕГОЛАТОР ЗА КОЛИЧЕСТВО, или както казваме изгорял комп. И какво правя сега ,връщам я и уж ще я видят какво е станало , Мен ще ме е страх да пътувам с тази помпа, Предпочетох ремонт пред втора употреба , и вече не знам какво да правя . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен беше така 2 пъти я носих и сега пак нещо проблеми прави но поне пали. първия път не искаше да пали като засмуче нафта припалва за малко след това цялата се източваше и се връщаше оттам дет идваше  нафтата.... върнах я след 2 дена ми я върнаха турих я ии ооо запалии .а пак прекъсва една идея по-малко... грешки никакви на стенда нищо и никой нз отде идва шибания проблем. транзисотори мранзистори всичко окей било .. е тъй де ама явно не е :) чи тъй де ще свикнеш с времето се изтръпва ,отначало се палих палих че и да спя неможех. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се връща нафтата в резервара има само една причина- смуче въздух и не държи гориво . Много малко, но достатъчно за да се стече горивото обратно. Ако подкачваш ще пали, поради по-голямото налягане(от атмосверното) но угасиш ли я, гравитацията я връща малко по малко обратно в резервара. Когато работи и създава вакум(подналягане) може да не се усеща въздуха поради големият дебит на помпата но угасена след време остава без нафта и посли не пали. Това е основният проблем на всички дизели: херметичност на системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е да то точно това е станало отнякъде е смукала въздух така и не ми казаха но си отстраниха проблема с въздуха сега си пали остава само електрониката си направят че ми писна да я вадя тая помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ви бъда адски благодарен, ако сподилите какво пише тук:

http://articles.mopar1973man.com/2nd-generation-24v-dodge-cummins/25-fuel-system/49-fuel-pressure-specification-for-bosch-vp44-injection-pumps

Че изгарям от любопитство какви изненади е скрил швабина.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането на изхода (предполагам на бушона за обратна нафта) не трябва да пада под 10 psi и да не бъде над 20 psi. Най-добре 14-16 psi.

Малкия процеп които си забелязал на "бушона" е за самообезвъдушаване - как са го осигурили да на дърпа въздух на обратно "тъна в блаженно невидение"

0ae2c62366dcf975.jpg

d13e0b43fb6bbfe0.jpg

 

 

Пишат също и че оригиналните им горивопроводи са 6 мм със съответните "банджо болтове". При нас са 11 мм което ме навява на мисълта, че тази драма с "рестриктора" може и да я няма. Също тка при тях винаги има подкачваща помпа.

 

Във втората тема пък е описано закачането на подкачваща помпа Walbro с цена под 100 долара която обаче изисква и редуциращ клапан да не превишава налягането. Тук важното е помпата да е с висок дебит, а не с налягане.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това се двоумях и тънех в предположения, за чиичй аджеба им е тоз отвор. За обезвъздушаване или за охлаждане или за двете заедно. Та този отвор е причина за засмукването на въздух от всевъзможни места по излишната нафта при изгасен мотор. И не престава да ме гложда съмнението, че Дойчо има скрит замисъл и не е могъл да сложи обикновен бушон за излишното гориво.Като човек 18 години по камионите обезвъздушавал стотици пъти не мога да се начудя на малоумните технически решения. Този отвор и клапана на филтъра са предпоставка за огромни главоболия. Обратната нафта(излишното гориво) за това се казва така... няма работа с засмукваното иначе въздуха се върти в кръг и няма обезвъздушаване истината е една излишното гориво директно в резервара. Та поради тези тех. решения се създава цяла технология за обезвъздушаване въпреки че има отвор за това. Сега остава да се направят тестове с манометър и обикновен бушон как ще се държи VP44 и да се изхвърлят тези сонструктивни недомислици. TDI FAN въпреки наличието на този отвор на бушона ако системата е 100% херметична и шлауха за излишното гориво в резервара е потопен в нафта няма как да засмуче въздух. Но при всяко палене ще се изискват обороти за да вдигне VP44 налягане за да напълни елементите. Тъпо и безмислено сложно според мен.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея защо точно такава система за обезвъздушаване са ползвали. Иначе историята с обратната нафта тук е усложнена защото тя играе охлаждане - реално 70% от нафтата се връща обратно.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...