Jump to content

Непостоянно 4х4 и за надлъжни мотори?


ole

Recommended Posts

Душегубче автомат предлага всичко това, само не знаеш кое кога ще блокира :lol:

Анди, ако зарежем спама, не ми става ясно защо нещо подобно на Халдекс мислят да внедряват, като и към момента има такава система ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Според мен просто защото им излиза по-евтино за производство, върши достатъчно работа, а крайният клиент по-скоро щом не купува S/RS или някое Q7 му е все тая дали отдолу ще е Торсен или брат му Халдекс.

 

Най-вече силно се съмнявам да е толкова лошо като изпълнение. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко:

Както вече отбелязах аз и колегата niikoo_1 тези системи отдавна реагират проактивно, тоест спрямо куп датчици преценяват предварително да са нужното 4х4 разпределение на въртящия момент. Освен всичко с чиста ръка на сърцето си най-отговорно заявявам като шофьор на Халдекс от малоумно поколение, че дори и да трябва да зацепи, то това се случва за такова кратко време, че не знам кой точно би усетил нещо. Усещането при водача остава, че никога не си бил на нещо по-различно от двойно предаване. Сиреч това преведено към днешна дата след повече от 10 години смятайте, че нещата абсурд да бъдат усетени! 

 

Както сами виждате чисто механичните диференциали са ужасно далеч в миналото не само при Ауди, а и при всички останали реномирани производители. Силно се съмнявам всички да вървят в грешна посока :) Пък в крайна сметка Mercedes-Benz G-Class все още се продава, който иска да цъка механични 3 броя блокажи на диференциали нека не се притеснява, а бързо да притича за някоя друга оферта! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хамърите са дори с 3 торсена, но това не им пречи да затъват качествено заради теглото.

Анди, никой не отрича качествата на Халдекс и темата не е Торсен с/у останалите, просто тенденциите при марката изглежда са от 4x4 към AWD...което е нормално хард-кор феновете да не го одобряват. Отделно като поведение механиката е по-предвидима, колкото и новите поколения Халдекс да се доближават към Торсен като поведение. За мен специално , това "нововъведение" приближава една премиум марка, към всичката ширпотреба, която се движи по улиците с подобни такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, хайде няма нужда хард-кор феновете да гледаме под лупа всеки модел, че и от ниските класове  :) Аз предлагам докато няма някой RS или Q5/Q7 модел с подобна измишльотина да сме максимално спокойни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премиума на Ауди е всичко над А6 , S и RS другото си е точно ширпотреба за масите. Там се гледа и финансовата част от страна на производителя и от страна на клиента.

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Ауди цялата гама е премиум без изключение дори и А1 и А3. 

Средно оборудвани Ауди А1 и Ауди А3 се търгуват нови по 50-80к. А4-ка с 2.0ТДИ и добро оборудване е 100к BGN. 

По-скоро се гледат вредни емисии и разход на гориво, тъй като законите се затягат и всеки производител трябва да сваля средните нива на емисии. Отделно това колко гориво харчи и колко  CO2 отделя един автомобил от среден клас като А4/А6 е ключово за fleet продажбите, които са голяма част от общия обем.

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената не определя това дали една кола е премиум . Няма нищо премиум в а1 освен цената , а3 е на кантар вече 4ката айде може да се каже.

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво излиза ? Ще имаме премиум А4 олроуд, който е дори и с някакви 4х4 претенции, реално със нискобюджетно силово предаване, подобно на автомобили, които са среден клас и дори не претендират да са вседеходи ? Надявам се да съм в грешка, но поне на първо четене не ми се струва така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената не определя това дали една кола е премиум . Няма нищо премиум в а1 освен цената , а3 е на кантар вече 4ката айде може да се каже.

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

 

Audi A1 си е премиум компактен хечбек от Б-сегмент (както и Mini), цена на А3 изобщо не е на кантар с А4. 

Премиум могат да бъдат автомобили от различни сегменти, примерно компактен хечбек, компактен SUV/SAV (RR Evoque, Q3), спортно купе и така нататък, не е нужно една кола да е 5метров седан за да е премиум!

В общи с линии си много далеч от всякаква истина и си пишем празни приказки в момента!

 

 

Какво излиза ? Ще имаме премиум А4 олроуд, който е дори и с някакви 4х4 претенции, реално със нискобюджетно силово предаване, подобно на автомобили, които са среден клас и дори не претендират да са вседеходи ? Надявам се да съм в грешка, но поне на първо четене не ми се струва така.

 

Защо реши, че задвижването е ниско бюджетно, все пак не говорим за Голф 2 с вискомуфа  :hilezh:

При положение, че при не малко ситуации има предимство такова задвижване (може да му кажеш в точно определен момент какво да прави) не виждам проблем да го монтират в моделите с по-базова моторизация.  

Основните предиства на торсена според мен са, че не изисква никаква подръжка, доста е надежден и oпростен. 

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето тука пишете за халдекс, който пращал постоянно поне 10% назад, обаче навсякъде по статиите включително и в тази от английския сайт пише, че при ултра варианта по дефолт няма да праща нищо назад. И често казано тва с тая история малко ми звучи като на мн изкуствени неща от модерния свят. Значи купуваш 4х4 кола дет в повечето време е кола на предно, тя ще определя кога на шофьорите им трябва и задния мост, елементите на задвижването щели да се констроират с идеята, че нямало да се ползват постоянно и от там и е по-лека системата с цели 4 кила надолу засметка на пестене от здравина. Allroad, който по принцип ще е с ПРЕДНО предаване и само като реши ще пуска задния мост, тва сериозно ли е? За А3 и подобни добре, ама за олроуд?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и Nissan GT-R основно е на задно и при нужда пращам към предния мост, както и Xdrive, Audi R8 и още доста сериозни спортни автомобили, не виждам какво толкова срашно има.

Първо поколение Audi R8 и Porsche 996/997 911 Turbo са с viscous coupling на предния мост, при новите модели вече е многодисков съединител.

Като си криузваш по магистралата с 130км/ч какво значени има колко % отиват отпред или отзад, при положение, че системата реагира проактивно т.е. колата става 4х4 преди предните гуми да изгубят сцепление и шофьора да усети нещо. 

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе говорите проактивно реагира, ама на теория или на практика? И едно е автомобила да е предимно на задно, друго е да е предимно на предно.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яко жертви на маркетинга. Про-активно...дрън-дрън. След този грандиозен скандал с емисиите и въпреки това повишаващите се продажби.....се прави оптимизация на разходите, спестява пари, да ама на VAG. Както е казано и лайна да продаваш, щом са в хубава опоковка, ще има търсене. Ето даже вече има измислен нов маркетингов термин за работата на таз щитня

.. проактивно...

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яко жертви на маркетинга. Про-активно...дрън-дрън. След този грандиозен скандал с емисиите и въпреки това повишаващите се продажби.....се прави оптимизация на разходите, спестява пари, да ама на VAG. Както е казано и лайна да продаваш, щом са в хубава опоковка, ще има търсене. Ето даже вече има измислен нов маркетингов термин за работата на таз щитня

.. проактивно...

И стааа премиум гоуф ама премиум му е емблемата само ;)

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За quattro преди време се коментираше, че механизмът торсен изпращал въртящият момент към колелото с най-добро сцепление, а при quattro ll е точно обратното, изпраща към колелото, което има най малко сцепление.

Тези 10 % към задния мост при халдекс може ли някой да обясни как става, какво правят тези 10 %, защото само с цифри е неразбираемо.

В статията пише че тази система ще слагат на А4 Allroad, но никъде не пише ще я слагат ли на А4 quattro.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и Nissan GT-R основно е на задно и при нужда пращам към предния мост, както и Xdrive, Audi R8 и още доста сериозни спортни автомобили, не виждам какво толкова срашно има.

Първо поколение Audi R8 и Porsche 996/997 911 Turbo са с viscous coupling на предния мост, при новите модели вече е многодисков съединител.

 

Не съм сигурен, че са ползвали Виско при положение, че по-тъпо нещо в света на двойното предаване едва ли е имало. По-скоро да е бил Quaife, трябва да се зачета малко и аз

 

p.s.

зачетох се малко и баси мамата - R8 вярно ползвала Виско. :wall:  Според AudiWorld.com

 

Audi cars are known for their sure footed quattro all wheel drive grip, and the R8 is no exception. Standard equipment includes quattro all wheel drive featuring a viscous center differential with a yet undisclosed torque distribution. It is very likely that the all wheel drive system and torque bias is shared with the Lamborghini Gallardo which splits the power 30/70% Front-Rear.

 

До колкото прочетох в новите R8 вече е Торсен.....

 

 

 

Абе говорите проактивно реагира, ама на теория или на практика? 

 

Какво означава на теория? :huh: Ако толкова силно някой се съмнява някой да хваща VAG-COM, мята се на първото Халдекс 4х4 от генерация 3 нагоре и гледа в реално време какво се случва. 

 

Изобщо защо трябва да си го представяте като тотален rocket science всичко това, че не мога да си го обясня? :huh:

 

 

Яко жертви на маркетинга. Про-активно...дрън-дрън. След този грандиозен скандал с емисиите и въпреки това повишаващите се продажби.....се прави оптимизация на разходите, спестява пари, да ама на VAG. Както е казано и лайна да продаваш, щом са в хубава опоковка, ще има търсене. Ето даже вече има измислен нов маркетингов термин за работата на таз щитня

.. проактивно...

 

Пазарът на В4 куатро процъфтява за такива като теб. Ще притежаваш възможно най-доброто про-активно лишено от скандал превозно средство :gut:

 

За quattro преди време се коментираше, че механизмът торсен изпращал въртящият момент към колелото с най-добро сцепление, а при quattro ll е точно обратното, изпраща към колелото, което има най малко сцепление.

Тези 10 % към задния мост при халдекс може ли някой да обясни как става, какво правят тези 10 %, защото само с цифри е неразбираемо.

В статията пише че тази система ще слагат на А4 Allroad, но никъде не пише ще я слагат ли на А4 quattro.

 

Нямам никаква идея къде ги четеш тези неща. Ето ти малко опресняване:

http://www.awdwiki.com/en/quattro+evolutions/

https://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(four-wheel-drive_system)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне, новите Халдекси са много добри като система, а про-активно означава, че може по предварително зададени стойности да работи като Торсен диф да речем, без да му е нужно ,да отчете промяна в ъгловата скорост 1/4 оборот на гумата, за да "заработи"...като при първите поколения Халдекс.

На мен не ми става ясно все пак, защо не се ползва Халдекс, а нова фирма, по всяка вероятност Австрийска, която произвежда системите за някои БМВ и Мерц и като цяло е някакво модерно Синхро...Нещо ми намирисва на корупция, намаляване на разходи и маркетингов подход, без никаква инжинерна обосновка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се говореше за а1,2,3 горе-долу е преглъщаемо...но да урод с псевдо-куатро...излагация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче в статиите за quattro ultra в новия А4 allroad пише, че по дефолт колата ще е САМО на предно и когато реши системата ще подава към задния мост. Демек ще имаме ALLROAD на предно и от време на време 4х4, е не е ли гавра това? Никъде по статиите не пише, че постоянно ще праща поне 10% назад както сте писали, че е при халдекс.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекс никъде нищо не праща постоянно. 10% никъде не съм срещал да се твърди, че отиват към задните колела. Постоянно предавания въртящ момент към задните колела е в порядъка на 3-5% и реално този предаван назад въртящ момент по всяко време обира механичните загуби в раздатката и кардана, които се въртят нон-стоп. При нормални обстоятелства, помпата на маслото на халдекс поддържа минимално налягане, достатъчно за да може да реагира по-бързо при нужда от зацепване на халдекса.

При първо и второ поколение халдекс, където имаме и механична помпа между входящ/изходящ вал в модула, има и електрическа, която прави точно това, което казах по-горе - поддържа системата в готовност за активиране. От 3-то поколение нататък има само електрическа помпа, която върши всичко.

Реално погледнато, активирането на халдекса става наистина много бързо и недоловимо, а единствения проактивен момент в поведението му е, може би, при потегляне по наклон, иначе едва ли има начин да се предвиди в бъдещето, че ще е нужно задвижването и на задните колела, за да се активира предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитват се да го предвиждат, подобно на ЕСП, според ъгъл на завиване, скорост, предавка и т.н., дори тази ултра система обещава да работи по такъв начин, като наблъскват цялата кола с датчици и софтуер, за да ти спестят ДО 300мл гориво...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекс никъде нищо не праща постоянно. 10% никъде не съм срещал да се твърди, че отиват към задните колела. Постоянно предавания въртящ момент към задните колела е в порядъка на 3-5% и реално този предаван назад въртящ момент по всяко време обира механичните загуби в раздатката и кардана, които се въртят нон-стоп. 

Най накрая получих адекватен и ясен отговор на въпрос,който задавам повече от 4 години и никой не дава точна насока.Намери се човек,който да затвърди моето предположение.10% към задния мост- все едно вървя с единия крак,а другия го влача в готовност да го задвижа,като ще ме подгонят кучАтата

Опитват се да го предвиждат, подобно на ЕСП, ..според ъгъл на завиване, скорост, предавка и т.н., 

Явно електрониката вижда в бъдещето или трябва да има инсталиран чип в главата на водача,че да му чете мислите

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе маркетингови трикове, за да убедят драгия зрител, че ЕКО AllRoad манията с нискобюджетната AWD системка е върха на технологиите...Поне на първо четене, така изглеждат нещата, защото инфото за тази ултра мания е много оскъдно. Ако беше някаква революция, щяхме да сме свидетели на презентация тип ЕпълКом...където да обясняват колко е ултра, гига,хипер и т.н. и един вид нещо невиждано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекс никъде нищо не праща постоянно. 10% никъде не съм срещал да се твърди, че отиват към задните колела. Постоянно предавания въртящ момент към задните колела е в порядъка на 3-5% и реално този предаван назад въртящ момент по всяко време обира механичните загуби в раздатката и кардана, които се въртят нон-стоп. 

 

Аз така разбрах от поста на Анди

 

 

 

Wizi, на 18 Feb 2016 - 11:12, написа:

За справка Халдекс от 4то поколение насам, което е на пазара вече доволно години монтирано на какво ли не, е с постоянно 10% въртящ момент към задните колела. 

 

И за това реших, че постоянно праща поне малко на задните колела да се задвижват, пък то какво било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...