Jump to content

Ауди А6 3.0ТДИ разлики преди/след фейслифт


niksaudi

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Насочил съм се към А6 фейслифт, но ми е любопитно да разбера какви са разликите в двата модела. Фейса е от 2009 година, което прави по-възможно намирането на запазен екземпляр под 200к километра. Но не много, уви :( 

Това, което съм успял да прочета и разбера ще го напиша, пък моля да ме допълните/поправите където греша. Ако някъде има подобна тема, но не съм използвал коретно търсачката - сорри :)

 

1) Двигателя: не можах пак да го намеря, но имам спомен че съм чел, че проблема с омекналите повдигачи и тракащата верига е вече решен напълно. Малко по-мощен(239hp) е и по-икономичен - има няма 10-тина процента. Все не лоши неща :) Дузите са различни, но някой по-компетентен да се изкаже дали за добро или лошо са различни :) За турбината не знам дали има разлика...

2) Двигателя е монтиран мааалко по-навътре в коша, а не до фаровете, с цен да не е толкова тежък носа и шофирането да е по-приятно. 

3) 4х4 куатрото е с разпределение 40:60 в полза на задните, пак с цен по-приятно шофиране. (преди фейса е 50:50)

4) Навигацията е с по-бърз процесор - но освен това, има ли разлика в резолюцията на екрана или някакви други интересни параметри?

5) Автоматичната кутия ъпдейтва ли се нещо, или е същата като преди фейса?

6) Освен нормалния трилъчев С-лайн волан, има и един доста готин, който е със скосение отдолу... ала RS6 ми прилича, много готин. Той опция ли е или ... много рядко съм го срещал и не знам дали е специално за фейса или и за преди него.

7) Външно седана има доста променена задница(по-красива според мен), а комбито не чак толкова. Предните фарове са с ЛЕД дневни, по-куул са :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мултимедията (MMI), което включва и навигацията има повече опции при фейслифта. А именно MMI 3G Basic, 3G High и 3G+. За разликите може да прочетеш тук: https://en.wikipedia.org/wiki/Multi_Media_Interface

 

В двигателя е ясно че има подобрения, в кутията също. Колко си заслужават ценовата разлика с пре-фейса, вече е друг въпрос.

 

Външно разликите са повече от само фаровете и стоповете, като например, че лайсните долу на вратите са с хром лайсна, мигачите от калниците са на огледалата и естествено нов сет от брони съответно за базовия и с-лайн моделите. За другите по-добре не знам.

 

По интериора също има доста дребни промени, но са козметични, мисля няма нищо функционално като разлика.

 

Има разлика обаче и в набора от екстри, като ако не се лъжа пример за това е Lane и Side assist-а, които ги няма при пре-фейса.

 

Личното ми мнение обаче е, че ако искаш да си вземеш добре оборудван фейслифт модел (и читав), то ще се изръсиш с 25+ бона (поне от това което виждам из мобилето). Читав пре-фейс, доста добре оборудван и в последствие ревизиран, ще ти стъпи на доста по-малко (дори да смениш веригите и обтегачите, превантивно, пак най-вероятно ще се справиш за под 20к). Базова фейслифтова не мисля че ще ти се услади в последствие. Добър компромисен вариант е 2007-2008-а модел, тамън в края на пре-фейса, където също вече са отстранени повечето простотии.

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kainy, мерси за инфото.

Това за MMI беше мого полезно. 
А мога ли на вънщен вид(например снимки от мобилето) да разбера дали колата има 6.5 инчовото или 7 инчово и кое от MMI 3G Basic/High/3G+ е всъшност?

 

Иначе като екстри ми се иска да има Bose саунд + S-line седалки, като предпочитам само кожа, а не кожа+алкантара, но и на 2-те съм ок :)
За Бозе-то четох, че ретрофита нито е евтин, нито е лесен... За седалките поне "монтажа" изглежда по-лесен, но колко би струвал запазен С-лайн салон? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

39 minutes ago, niksaudi said:

А мога ли на вънщен вид(например снимки от мобилето) да разбера дали колата има 6.5 инчовото или 7 инчово и кое от MMI 3G Basic/High/3G+ е всъшност?

 

Можеш, ако има снимка на интериора. При 3G Basic екрана е хлътнал навътре в таблото, както е при пре-фейса (MMI 2G). На практика на външен вид е същия. При 3G и 3G+ екрана вече е почти на нивото на таблото и е съвсем леко хлътнал навътре. Разликата между 3G и 3G+ не знам дали може да се хване от снимки

 

3G High

mmi-high.jpg

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, лесно се разпознава така MMI-то, мерси за хинта. 

А дюзите на фейсовия двигател чистят ли се - тип, ала рециклиране, или само в кофата и нови :) 

Надявам се да не се запушват много лесно, ако се кара с хубава нафта... и да стискаме палци, че по-скъпата нафта е по-чиста/хубава :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също ги заглеждам фейсовите 4ф ( Основно в Германия ) .

Това, което разбрах е,че при 239кс. са изчистени проблемите с дюзите.

Не знам, обаче доста хора се оплакват от проблема със стружките, именно от този двигател.

Дали ако се смени горивната помпа, проблема ще се реши?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е този проблем със стружките - нещо от сорта ли?

http://mikrondocev.com/%D0%B0%D0%BA%D0%BE-%D0%BD%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BC-%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%BA%D0%B8-%D0%B2-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D0%BF%D1%80/

(нямам идея какъв е този сервиз, не го приемайте за реклама, просто статия за стружки :))

 

Из БГ пазара няма много С-лайн салон+Бозе+комби... да е на под 200к км, да не кажа хич. Не ми е спешно де, така че ще дебна ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е този, проблемът е със стружки от ГНП , които минават през нея в един момент и заминават всички дюзи, помпата + цялата горивна система е за прочистване, често нанасят и повече щети. Стойността с нови части на ремонта е близо до 1/2 пазарната цена на колата. Кърпене от морги и рециклиране обикновено се влиза в 4-5к лв ,като след това трябва да се продаде, понеже проблемът не е ясно кога ще се появи отново.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със стружките се появява при неправилна смяна на горивния филтър. Ако не се напълни филтъра чрез ваг ком, после при въртене на стартер задира буталото на помпата и от там стружките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, звучи като да става Мортал Комбат :)
А този проблем има ли някакви симптоми, с които може предварително да си смениш горивната помпа например, да си прочистиш горивната система, преди да си прецакал всички дюзи... Как се хващат тези стружки да ги.........

 

И този проблем при фейсовия 3.0тди мотор ли го има, или и при двата? А 3.0Т бензина има ли подобен проблем?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е толкова страшно да имат по някой проблем. То за да е без проблеми - 150+ бонбона и от магазина с панделка :) После дори и да има, ти ги поемат поне.

 

Важното е да може да се хване навреме, да не те остави на пътя(особено ако пътуваш извън страната). 

И разбира се проблемите да не са от сорта - двигателя на салата и хаста ла виста бейби... ремонта е като за тоталка :) 

 

Та по случая - това със стружките има ли симптом или е изненада. Че не е от най-готините изненади...

 

За съединителя четох, че някой път бъгва 4-5-6 предавка и пак е доста кофти да се кара, но стигаш до някъде... 2,5к за ремонт и уш заспиват нещата.

 

Има и други скъпи и неприятни ремонти - но 200+ коня кола, високия клас, с доста електроники и екстри... на цена <20%... за съжаление се чупят и искат ремонт...

По-лошото е, че са примамливи за кражба :( Не колкото БМВ, но след тях... 

А, и не знам защо има някакво мнение - че ОООО-то е най-скъпо за поддръжка от 3-ката БМВ/Мерц/Ауди. Който питам, все така е чувал, но по-скоро няма да са с големи разлики нещата... Нямам опит с ремонти по 3-те марки де. Може някой да сподели :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези коли просто не се паркират пред блока... Много преди да я откраднат, ще ти я батисат съселяните. 

 

Иначе имай на предвид че колите са мислени да се обслужват (не говоря само за масло и течност за чистачки) само в официалните сервизи и си имат предвиден период за експлоатация, за по-голямата част от който и дават гаранция. Просто да измислят вечна машина е нерентабилно по ред причини. Много хора си карат колите буквално под наем и на 5 години я сменя. Като обмислях дали да оставам в Англия, гледах ква кочинка да си купя и трябваше да мина през 5 страници, че да намеря колко струва колата кеш (нова). Всичко беше на месечни вноски за по 3 години и после buyback. Пича си взима нова, а старата бавно си проправя път след още 7-10 години да стигне до България :), най-вероятно в морга :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз специално пиша за служебна кола на колега 3тди, взета и купена от Порше 2010 обслужвана само там до последния ден, карана само със скъпата нафта на ОМВ...проблема със стружките я направи за скрап. Продадохме я на 1/2 от най-ниската цена в мобиле.бг на човек от фирмата да си я ремонтира. Това ако на лична кола ми се случи повече нито марката, нито горивото бих избрал повторно при такъв случай...ама хора всякакви.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kainy, защо да има голяма разлика в поддръжката на преди/след фейсовата?

Например, водни помпи, термостати, нафтови помпи, дискове/накладки, окачване, разни датчици и бъгни из електрониката - много ли са различни и по-скъпи цените? 

За дюзите - по-нови са, по-скъпи са... , ММИ-то, ако е 3G High/+ е по-голямо, нормално и малко по-скъпо.

Турбината, разни гарнитурки и други цвъчки... амортесьорчета на багажника и знам ли какво друго - не са ли почти еднакви цени? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам, че е много по-скъпо. Казвам, че по-високата начална цена + по-високата цена поддръжката (малко, но я има), спрямо това което предлага в сравнение с пре-фейса, особено ако се опиташ да ги match-неш по екстри, просто не си заслужава. Ако за 25к се взимаше фейслифт на под 200к км, разбирам, но не се. При 400к пре-фейс, най-лошото, което се случва (не броим екстремните случаи) е да трябва да правиш дюзи, вериги и/или кутия. В най-лошия случай е и 3-те, което са съответно 1000лв+3500лв+2000лв(1200 или по-малко ако се вземе цяла втора ръка). Това са 6500лв, към 14-15к средна цена на пре-фейс, който би имал шанс за такъв хетрик, отиваш на 20к, но напрактика имаш нова кола. За повече от 2 години, някой да е ударил хетрик не съм виждал. Мисля че вериги правеха 2-ма, 3-ма. Дюзите са малко по-често, но пак масово хората си карат с леко тръгналите дюзи и най-вероятно и така си я продават. Най-много да пуши малко отзад и да понамирисва, ама какво толкова :). На фейса обаче ако удариш такъв хетрик, не мисля че 6-7к ще те оправят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, бях пуснал един отговор, но нещо явно не се е постнал.

 

Относно разликите в цените. Наистина по-скъпо ще ти дойде да си купиш фейсова, но оттам можеш и да си избиеш някой от цените по ремонта.

Например, колата като ти е на 50% по-малко километри, имаш 50% по-малък шанс да правиш някой от 3-те големи ремонта. Плюс, този за обтегачите и веригата нали е фикснат и това няма да ти се наложи да правиш.

Дюзите ще са малко по-скъпи, но на по-малко км = по-малък шанс за запушване. После, двигателя харчи средно около 1 литър по-малкко на 100км, което за 4-5 години ще ти спести някой лев. Всички други малки бъгчета, които са фикснати - ще ти спестят нерви и пари... и като я продаваш след някой година, ще има по-голяма стойност от преди фейсовата.. и като събереш всички неща, може би пак ще си дал малко повече пари, но не чак толкова много повече. 

 

Ето една оферта от Шумен:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11459451793228469&slink=dave2d

2010 година, внос от Швейцария. Пише, че километрите може да се проверят. За БМВ знам, че имат връзка из цяла Европа и можеш да изкараш историята на колата от посещенията в официалния сервиз. Може ли и за Ауди да се провери тази история по ВИН?

Нещо необичайно да забелязвате по офертата иначе? Гледам, че ауспусите са малко по-големи от стандартните... Да не би да е гонена до смърт по Немските аутобани, за да чуят звука на V6 ... и "bonus" един прегрят двигател няма да е много готино :)

Но цената е ОК, за 25k може и да се радва да я даде :) Има си Бозе + с-лайн седалки.... Само дето е на 236к км. Не е малко от 2010 насам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с веригите съм склонен да съм скептичен към него, просто защото при пре-фейса проблема излиза към 350-400км, а и доста по-късно, което е грубо около 10-тата година. Фейса има още време да се докаже. За стойността на препродаване си прав, но пазара е нещо на което не трябва да разчиташ. Разликата между пре-фейс и фейс със времето се стопява, при всички марки и много малко хора правят информиран избор, различен от този базиран само на цената, състояние и брой екстри... Единият литър разход разлика, я го усетиш я не... Единствените две неща за които се сещам дето често се прецакват и са оправени при фейса са ръчната спирачка и клапите на климатика. Нищо друго не ми изниква. И тук пак е под въпрос че фейса не е минал 10 години, когато се проявяват най-често тези работи.

 

Тази която гледаш е интересна. Това с ауспусите не го мисли много. Съмнявам се да ги е сменял, защото цената щеше да е различна, а и щеше да е споменато. Най-вероятно е сменил само накрайниците. А дали е жулена из Германия... ако е карана там е жулена. Ако си е седяла в Швейцария... може би не толкова. Като екстри е средна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, прав си, че фейса има още някой година да се доказва, какво му е фикснато и какво не :)

А км-тата може ли да се проверят в БГ, ако е обслужване в Швейцария?

 

Като екстри да ти кажа ми е достатъчно. Само ми е странно, че няма преден парктроник(няма копчето за парктроник на централната конзола), а за задния не го виждам, но пише, че има парктроник. Но пък има и безключов достъп, което е шукаритетно също (въпреки, че в един от Автобилдове-те казваха колко лесно се краде кола с тази екстра:) )

 

А пак към проблема със стружките - има ли как да се диагностицира или да се разбере при някакъв тест, някакъв симптом например, който да издаде наличието на такива. Което да стане при тест/диагностика преди закупуването на колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което могат да ти кажат във Ауди е кога за последно е влизала в сервиз на Ауди и на какви километри е била. Няма как да проверят дали е манипулирана.

 

Ако е само заден парктроник няма да има бутон. На снимките се вижда че има заден парктроник. Безключовото палене откъм сигурност е проблем, да, но за целта трябва да си сложиш допълнителен имобилайзер за предпочитане с NFC.

 

За стружките не знам нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише си в ауди на коя дата на колко километра какво е извършено по колата, накладки, масло сервизни акции всичко. Моята имаше до влизането в България всичко описано и после от порше няколко влизания докато я взема. Така, че си пише.

 

Тая кола щом е швейцарска значи е сменяно както трябва всичко, стига се филмира.

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@niksaudiако ще се разглеждат обяви за автомобили ще трябва да си пуснеш нова тема в „Как и какво Ауди да си купя”.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 22 часа, VBI написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Да, прав си, да не разводняваме темата.

Ако някой знае нещо повече за саждите или други интересни факти за преди/след фейса, тук му е мястото да сподели:)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълни глупости са приказките за отстраняването на износените обтегачи! Аз лично бях пощурял на тема фийс и лично гледах няколко екземпляра, който тракаха като трактор пред моята. За това отложих и раздялата ни.....

Всичко се свежда до километри и колко време е била на ти с "екологията"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...