Jump to content

За Ауди 80 Б4 - масло на двигателя и проблем с парното


liko99

Recommended Posts

Здравейте.

Искам да разпитам тук, кой какво масло използва за двигателя и от кое е доволен. Колата ми е 2.0 90 коня и яде масло си такова ли таковата. Карам е от септември месец 2015-та и съм минал около 5-7 000 км. До сега съм долял два литра 10w40. Сега съм с Emi и не знам. Днес правя проверка на маслото и е черно като катран.

Да не взема да мина на 15w40 не знам. Дайте идеи какво да правя.

Другото е - пускам парното да духа силно о вентилатора в таблото издава един тъп звук на или запишем и отишъл. Как да сваля таблото в купето да видя дали всичко е наред?

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз съм със същия мотор. Трябва да караш с 10W40. Забрави за други масла. Това масло твоето не съм го чувал. Щом като е черно, значи колата не е обслужвана редовно. Това означава, че ти трябва 2-3-4 пъти да смениш маслото на 3-4 хил. км., за да промиеш мотора. За 15W40 забрави. За вентилатора не се сваля таблото, сваля се само жабката и от там се работи по вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Значи ще гледам да сменя маслото този месец отново. Слагам си само 10w40, а като на марка на коя да заложа? Някой ми беше казал, че имало една марка която няма имитации на пазара.

Трябва да видя как се разглобява жабката за да стигна до мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Три неща за маслото:

 

1. Ако маслото не е тъмно, а изглежда като ново преди смяната значи не е добро масло. Една от функциите на маслото е да задържа финните частици и сажди за да не се събират на дъното на двигателя и да образуват тиня.

2. Тъмното или черното масло не е признак че вече се е образувала тиня на дъното - има си друг начин да се провери това. А ако пък се е образувала, честото сменяне на маслото няма да я накара да изчезне - има си друг начин и за примахването и.

3. Ако има марка масло което никой не иска да имитира или фалшифицира, какво говори това за качеството на тази марка масло?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12 юни 2016 г. at 9:51, liko99 написа:

Трябва да видя как се разглобява жабката за да стигна до мотора.


Отваряш я и огледай хубаво, не е трудно за сваляне.


 

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.06.2016 г. at 11:00, CVT написа:

Три неща за маслото:

 

1. Ако маслото не е тъмно, а изглежда като ново преди смяната значи не е добро масло. Една от функциите на маслото е да задържа финните частици и сажди за да не се събират на дъното на двигателя и да образуват тиня.

2. Тъмното или черното масло не е признак че вече се е образувала тиня на дъното - има си друг начин да се провери това. А ако пък се е образувала, честото сменяне на маслото няма да я накара да изчезне - има си друг начин и за примахването и.

3. Ако има марка масло което никой не иска да имитира или фалшифицира, какво говори това за качеството на тази марка масло?

Извинявай колега, но според мене тия частици е много по-добре да паднат на дъното, а не да ги задържа маслото, защото тогава циркулират из мотора, което не е много за предпочитане. На всички е ясно, че хубавото масло измива мотора. Но така казано, че маслото не дава на частиците да падат на дъното, никак не ми харесва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеаята не е да паднат на дъното а да се задържат в маслото и после като мине през филтъра да останат във филтъра. Образуването на тиня на дъното изобщо не е добре за двигателя. Обаче най-финните си минават през филтъра и затова маслото почернява, но те са толкова финни че не са проблем за двигателя.

 

Аз съм със 2.0 TFSI бензинов двигател - карам само 100% синтетично (Касрол или Мобил) и го сменям на 10 000 км. Винаги старото е черно като катран - така си е от нова. Даже съм го засичал горе-долу кога почернява защото и аз мислех в началото че не е нормално - става по време на първите 2000 км.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Б4 на 23 години и също карам с пълна синтетика 5W40 Bardahl. За 10000 км маслото ми не почернява, а потъмнява става кафеникаво, но прозрачно. Така е последните 4-5 смени. Първите години като купих колата почерняваше много, както казваш на катран, и тогава не чаках 10000, а сменях на 5-6000. Така мотора се изми и сега до 3-4000 не потъмнява. На сина ми колата също е Б4, но той кара с 10W40. Неговото отначало много почерняваше, още на 2000 км, това много ме притесняваше. Но сега и неговия мотор се поизми. Явно в Италия маслото рядко се сменя, това е пословично за тях, и двете ни коли са италианки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може просто да имаме различна представа какво означава „черно като катран“, като се има предвид че катрана е нещо което излиза от битова употреба доста отдавна. Аз например никога не съм ходил до магазина да си купя малко катран. Може също и да има разлика между моя двигател и твоя. Но моята кола я карам вече 10 години и винаги старото масло си е било черно, даже и след първата смяна на 8000 км. Сега мисля че съм на около 3000 км от последната смяна - мога да проверя и да направя снимки на цвета.

 

Но не мога да се съглася че няколкократна преждевременна смяна на маслото е ефективен начин да се промие двигателя. Ако въобще се постига някакво промиване, то ти излиза прекалено скъпо. Може да се направи промивка на двигателя със специално масло предназначено за тази цел (което се налива, загрява и източва), но това носи други рискове. Това което се препоръчва е ако не се е образувала кал на дъното, маслото да се сменя на стандартни интервали и да не се правят промивки.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 11.06.2016 г. at 21:20, liko99 написа:

Здравейте.

Искам да разпитам тук, кой какво масло използва за двигателя и от кое е доволен. Колата ми е 2.0 90 коня и яде масло си такова ли таковата. Карам е от септември месец 2015-та и съм минал около 5-7 000 км. До сега съм долял два литра 10w40. Сега съм с Emi и не знам. Днес правя проверка на маслото и е черно като катран.

Да не взема да мина на 15w40 не знам. Дайте идеи какво да правя.

Другото е - пускам парното да духа силно о вентилатора в таблото издава един тъп звук на или запишем и отишъл. Как да сваля таблото в купето да видя дали всичко е наред?

Благодаря.

колега 10W40 Кастрол, мисля,че ВАГ препоръчват тази марка масло. а за вентилатора, да сваляш жабката и кората и мотора излиза с завъртане.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте,аз имам подобен въпрос. Може ли някой,който познава добре моделът Audi 80 B4 Avant с мотор 1,6 101к.с. да ми каже колко литра масло трябва да се налее в двигателя при смяна на масло и филтър. Аз отидох в сервиз на ситроен и там ми наляха 3,5 литра 10w40. След 3-4 дена реших да проверя маслото и като погледна щеката ми се стори,че нивото е над максимума.Маслото е много бистро и не може ясно да се види , до къде точно е нивото. Източих около полувин литър и отново имам чувство,че маслото е на максималното ниво.Проверявам и нивото на охладителната, течност там е на средата и няма загуба на т-ст.Попитах в сервиза на ситроен  те ми казват,че всичко е наред и двигателят побира 3,5 литра. От това ми става ясно,че те не са на ясно.Не зная как да процедирам и дали не е станала някоя беля ,защото по кората под картера се вижда,че има оляло масло. Моля за съвет как да постъпя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според Autodata мотора ти събира точно 3 литра заедно с филтъра. Извади още малко, за да си сигурен, че не си над максимума. Проверявай на студен мотор на равно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета, аз така правя. Всяка сутрин преди да я запаля гледам маслото и водата. Имам чувство,че водата намалява,но не е паднало нивото под минимума. Бях се изплашил,че съм карал 3-4 дена с повече от нормалното ниво,но май излишното го е изхвърлил през отдушник или  незнам от къде,защото кората под картера е омаслена,а не беше омаслена. Нямам представа какво може да се случи,ако не бях източил полувин литър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е омаслена кората - около пробката на картера ли? Тия в Ситроен би трябвало да знаят, че като е задължителна смяната на дифтунката на пробката заедно с маслото за техните модели и на нашите също се сменя понякога - няма нищо вечно :) Опитай да затегнеш леко пробката, че като се омазни доволно кората започва да ходи към тръбата на ауспуха и мирише много яко на изгоряло масло :(  За антифриза огледай пластмасовите фланци по главата - единия е отстрани на главата другия отзад и се вкарва единия маркуч за парното в него. Погледни и водната помпа, както и фланеца отзад на термостата.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, цялата кора е омаслена,но не мирише на горяло масло. Мислех да отида на автомивка и да измия двигателя за да видя от къде хвърля масло. Не знам обаче дали трябва да се спазват някъкви специални условия при миене на двигател. Преди да сменя маслото кората си беше суха и чиста, а сега като източвах видях че е омаслена и неможах да разбера от къде точно е изтекло маслото. Сега вече, като чели е започнало да засъхва и не е толкова мазно. Дефтунката намира ли се лесно на пазара.За антифриза имам чувство,че изпуска от горния маркуч на разшерителния съд. Мисля да сменя скобата,която затяга маркуча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз опитах да сменя скобата, но отидох на нов разширителен съд :) Иначе дифтунката се намира навсякъде стига да й знаеш размера 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 9/7/2016 at 10:47 PM, Sklepi said:

И аз опитах да сменя скобата, но отидох на нов разширителен съд :) Иначе дифтунката се намира навсякъде стига да й знаеш размера 
 

Наистина,скобата ми се видя много стегната,но пък изпуска от там. Има зелена капка и винаги е влажно под връзката на маркуча с разширителя.Твоя отговор ме навежда на мисълта да не барам там,но пък ме дразни да виждам,че има зелена капка. Ти защо смени разшерителния съд?

12 hours ago, koko60 said:

Може като са сваляли филтъра да са оляли с масло кората.

Доколкото си спомням,като взех колата беше суха кората и чиста. По-интересно е че маслото е на макс и не намалява,а антифриза намалява малко,но намалява. Надявам се ,че не отива при маслото,но и това е възможно колкото и да не ми се иска да мисля за това.Ще взема да измия двигателя и след това ще си покаже какво му е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото при мен беше твърд и напукан тънкия маркуч и като тръгнах да го сменям, разширителния съд се спука точно при тръбичката. После правеше капка и ме дразнеше и го смених с друго здраво втора употреба. Ходих и до магазина за ново, но пластмасата на новото ми се стори много мека. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях се изплашил,че съм карал 3-4 дена с повече от нормалното ниво,но май излишното го е изхвърлил през отдушник или  незнам от къде,защото кората под картера е омаслена,а не беше омаслена. Нямам представа какво може да се случи,ако не бях източил полувин литър.

Колега няма как да хвърля масло заради половин литър повече. Трябва още 2-3 литра да налееш за да вземе да го хвърля, но дори тогава няма да го хвърля по този начин ами ще излиза направо от ауспуха - от опит знам. А и колкото да е бистро маслото дори като вода да е пак ако избършеш щеката и пак я топнеш и се вгледаш внимателно ще си проличи до къде е.

За антифриза не знам дали знаеш но имай в предвид че когато е студен е с по-ниско ниво съответно горещ - вдига нивото. Ако гледаш антифриза като загасиш колата то винаги на другия ден ще е паднало нивото. Следи го да си е в минимум-максимум зоната след като решиш проблема с теча на тънкия маркуч.

Успех

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако маслото не мърда, а антифриза намалява, не е задължително той да отива при маслото. Той може да просълзява от много места. Това се открива само на студен запален мотор, оглежда се много добре по всички връзки, ако е необходимо и със фенерче, пипа се с пръсти по връзките, да се види има ли овлажняване. На загрял мотор това не може да се направи, защото излезлия антифриз се изпарява бързо, пък и не може навсякъде да се пипа с ръце.

 Когато влезе антифриз в маслото, то неминуемо трябва да започне да побелява и да се пресича. Наблюдавай го всеки ден. Защото това е опасно за мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.06.2016 г. at 21:20, liko99 написа:

съм минал около 5-7 000 км. До сега съм долял два литра 10w40.

Да не взема да мина на 15w40 не знам.

Каквото и масло да сложиш пак ще гори.Няма да се оправи даже и с 20W60 да караш.Ще трябва да ремонтираш двигателя.Гумички на клапани или сегменти,а може и двете.Минал съм по този път и знам.Нито добавки,нито "дебели" масла,нищо не спасява.Трябва си ремонт,защото износването на двигателя е голямо за 20+ години и за 400-500 000 км.Тъй че събирай някой лев и ремонтирай.Или продавай докато още можеш.Друго решение няма,за съжаление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят проблем се умножи и се указа,че са няколко. Това,че кората под картера е омаслена се оказва антифриз,който тече от всички съединения. Колегите http://audibg.com/forum/index.php?/profile/13815-koko60/ и http://audibg.com/forum/index.php?/profile/20193-sklepi/ се оказаха абсолютно прави със съветите, които ми дадоха. Благодаря! Ще видим кога ще почерпя,надявам се ,че няма да е само обещание. Оказа се обаче че имам и скъсан маншон на рейката, но пък нямам загуба на хидравлично масло в казанчето. Сега се чудя да ли само маншона да подменя или да слагам друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншона може да се скъса, а на рейката да и няма нищо. Сменяй само маншона, щом не тече. Той е само против прах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...