Jump to content

Дайtе мнение за работата на дебитомер и турбо на А3 (лог)


s7r3l0k

Recommended Posts

Двигателят е AGR, но е с турбо с променлива геометрия, карти и всичко от 110-ка (освен дюзи мисля). Колата ми се струва много мудна. Рязкото ускорение започва от около 2200-2500 оборота до около 3000, поне в повечето случаи. После бученето/хъркането е повече, отколкото ускорението. Максималната скорост е около 170 км/ч. Заподозрените са дебитомер, н75, МАП и турбото. Другото оплакване е, че ибиза 110 кс при подаване на газ реагира много по-агресивно и ускорява в пъти по-бързо отколкото при мен. Тоест, на лице са късно и много плавно ускорение.
Турбото е минало веднъж през смяна на актуатор, защото стария беше забил в отворено положение, но НЕ е чистено. Другия актуатор е втора ръка. Маркучето на EGR-а е извадено и затапено, защото като е закачено колата си подава обороти сама и ги сваля веднага (около 50-100). Нищо друго не е пипано. След правенето на логовете имам чувството, че колата стана още по-мудна, но нямаше записана грешка за пренадуване. Limp mode записва ли се като грешка в компютъра и изобщо в този режим ли влиза? Всякакви насоки са добре дошли. Дано не е проблем, че пренебрегнах 8-ми канал.
 

LOG-01-003-010-011.xlsx

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

Достатъчно ниски ли са, че да представлява такъв голям проблем? Около 2000-2200 оборота не са ли прекалено високи показателите за налягане? Тази разлика от 300 mbar ми се струва притеснителна. Същото се случва и при 3000 об.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането не е проблем, винаги има пик в началото, после се стабилизира. Намери причината за ниската стоиност на дебитомера.

Моя днес намерих време да го чистя. Такава чернилка не бях очаквал да видя. За сефте го свалих и го пъснах с CRC спрей. Двадесет годишна финна пепел по мрежата, а вътре не знам как е било. EGR клапана се затапва с пластина, за да е сигурно, че не пуска. Чистене на колектора или направо смяна с такъв от 131 PD.

 

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера съм го чистил със същият спрей есента и промяна нямаше. Същите стойности ми даваше (ниски). Вероятно е пътник, затова ще търся от някой да пробвам как ще стоят нещата с друг.
Предстои ми сваляне на турбо, турбо пътища и кулер, както и всмук. колектор за почистване. Като свалих маркуча към EGR-а нямаше никакви наслоявания по него (EGR клапана), просто беше омаслен с тънък слой масло. Повечето масло си избива навън от него през о-пръстена. В колектора не знам как са нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалих дебитомера, почистих го със спрей. Промяна няма. Въпреки това, като му извадя буксата има значителна разлика в ускорението. Започвам да се съмнявам дали той е главния виновник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са симптомите на некоректно работещ Н75? След превключване от втора на трета скорост и подаване на 100% газ, колата няма никаква мощност. Това не е постоянно обаче.

На кой канал се проверява и темп датчик, за да се подсигуря и там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурния датчик можеш да го гледаш на 7ми канал.

От прецакан Н75 може да имаш лошо развъртане на турбото в по-ниски обороти (под 2500 да речем) и затова по-малко въртящ момент. Но в по-високите обороти разликата трябва да е минимална или никаква при загрял двигател. Непостоянното поведение също е типично за проблемен Н75. Обаче ако липсата на мощност е в целия оборотен диапазон, най-вероятно трябва да търсиш другаде.

Може да опиташ да разкачиш маркуча от Н75 към актуатора(като го затапиш естествено, за да няма изтичане на вакум) и да видиш какво ще е поведението на колата тогава и дали ти напомня на твоя проблем. Без вакум геометрията трябва да остане напълно отворена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Има страшна липса на мощност в ниските. Турбото развърта след 2200 об., а след 3000 пак умира. Грубо имам едни 1000 оборота мощност. След 3000 об. спада на мощност е по-усезаем.

Утре ще пробвам това с клапана, но съм карал с блокирал актуатор година и нещата бяха още по-зле от сега, но главната разлика беше в силно понижената максимална скорост. Ускорението не се подобри чак толкова със смяната му.

Лоша центровка на помпата доколко може да повлияе на ускорението? Мисля че помпата има нужда от аванс. Тайминга и е ниско. Не помня, но имаше прилична разлика (беше около 30-35).

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Друго също ми прави впечатление. В лога първата стойност на EGR duty cycle е 79.7%, а после е на 4.8% или иначе казано е в затворено положение. Как това се получава, като съм извадил маркуча му и съм го затапил. Не би трябвало да стига такава висока стойност.
100-200 единици при MAF-а не би трябвало да оказват такова сериозно влияние върху количеството гориво, съответно и ускорението. Споменах ли, че разхода ми се струва висок? Със 140 км/ч разхода ми скача до 7.1л/100км.

Липсата на пренадуване или недостигане на исканото налягане също ме учудва. Един вид турбото работи коректно, но в същия момент колата е спъната, но НЕ влиза в авариен режим. В една друга тема съм споменал, че турбото си свири доволно силно, но няма никакви пушеци. Възможността за спукан маркуч от турбо пътищата също отпада като вариант.
Освен вакуумната система и дюзите от 90 кс като причина за намаляне на мощността има ли друг вариант? Повредена скоростна кутия или по-вероятното - износен вал, проблем с турбото, въпреки че стойностите му са в норми?

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

С разкачен актуатор ускорението е още по-зле, независимо от оборотите. Поне турбината ми даде малко почивка и спря да свири.

Темп. датчик е в нормите.

Injection quantity-то трябва ли да се влияе от включените консуматори като фарове, халогени и прочее?

Това mod piston displ. какво е? При мен е от 1.45 до 2, а при мен се колебае около 1.460 и 1.5. На изгасен мотор 0.720.

BTDC и клапана за студен старт са с много високи стойности, а бтдц играе много. Също specified start постоянно стои на early,а при форсиране е на закъснение, ако има значение изобщо. Отклоненията/компенсацията на дюзите са доста под 1, с изключение на момента в който запаля и покарам малко. До тогава на 2 и 3 цилиндър имам 1.01-1.2 на 2ри и -1-1.2 на 3ти.

 

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще карам наред както ти си ги писал:

-Това, което ти виждаш като duty cycle на ЕГР-а няма никакво значение след като си махнал маркуча от актуатора. Компютъра продължава да си контролира клапана и показва какво се подава към клапана, а не някаква измерена реална стойност. 

-100-200 единици на МАФ-а изобщо не са малко и могат да имат осезаемо влияние.

-Износен разпределителен вал за мен е последното, което трябва да заподозреш, имайки предвид, че не е помпа-дюза. Все пак, проверката не е толкова трудна. Отваря се капака на главата, гледа се, пипа се. Предполагам в нета има снимки на повредени и здрави валове. Ако го правиш, обърни внимание на ръбовете на гърбиците. Ако добрите валове имат шлайфан ръб, това е най-лесния начин да провериш за износване. На повдигачите също трябва да се обърне внимание за издраскване или вдлъбване.

-Повредената скоростна кутия издава много неприятни шумове от моя опит.

-Турбото според мен също надува правилно. Колата няма причина да влезе в авариен режим - измерените стойности са почти перфектни, само пиковете са малко височки, но като вземем предвид, че си имаш Франкенщайн, не мисля, че може да се очаква друго. Свиренето на турбото се получава, когато лопатките на геометрията се затворят - факта, че е изчезнало като си откачил вакума, демонстрира това. Щом турбото свири и налягането е стабилно, аз бих отхвърлил Н75. Съскането от спукан турбо път е по-различно, малко напомня мелене на дребни камъни във високооборотна мелачка.

-Injection quantity е нормално да се влияе от консуматори, все пак електрониката се цели в определени обороти и при по-висок товар е нормално да вкарва повече гориво, но не в някакви големи граници - най-голяма разлика прави климатика.

-Mod. piston displ. е подаваното напрежение към клапана, който регулира инжектираното количество гориво. 1.46 до 1.5 ми се струва нормално на място.

-Компенсацията на дюзите според мен е най-коректно да се гледа при загрял двигател. Другото е смислено само ако имаш проблеми при студен двигател. Веднага след запалване също обикновено картинката е по-различна от след като е работил двигателя.

 

Имам един основен въпрос - колата винаги ли е вървяла по този начин или е започнала впоследствие? Чисто хипотетично, ако си с дюзите от 90 коня и те СА по-малки (което аз лично не знам), е съвсем логично да има недостиг на гориво във високи обороти. И според мен е време да ни покажеш центровката и това играещо BTDC и duty cycle на cold start valve. Това са 1ви, 4ти канал и естествено графиката с точките.

Също и един лог като този в началото на темата, но на 1ви и 11ти канал, за да може да съпоставим поведението на турбото с инжектираното количество; 1ви и 4ти, за да видим как върви аванса спрямо количеството гориво. Давам ги по 2, защото логването на 3 канала сваля refresh rate-a много. Ако изпитваш дискомфорт да логваш в движение, може и 3те наведнъж.

 

Едит: Добра идея ще е по възможност да пробваш с друг дебитормер, защото иначе всичко останало може да се окаже загубено време и нерви.

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Първо благодаря за отделеното време за изключително подробния пост.
Като запаля ми се струва, че в първият момент (секунда) на палененето оборотите са прекалено високи (нестабилни) и рязко падат до 903 (на толкова съм я настроил). Сякаш я форсирам съвсем леко.
Дюзите съм ги мерил на загрят мотор. Просто преди това правих output тестове и като стигна до клапата за меко гасене, мотора естествено угасна. Веднага след това запалих и проверих дюзите. В началото драмите са големи, както казах при два от цилиндрите стойностите са над 1, съответно в положителна и отрицателна величина, в последствие достагат до ~0.70-0.90 и съответно в отрицателна величина за другия цилиндър. Зимата има страшни драми с трудно първо палене и стабилно пушене няколко минути. Лятото не се проявява. Отдавам го на липсата на добра центровка + ниските температури.
Друго което съм забелязал е острия мирис на изгорели газове отпред, което не е от меката връзка, защото нито има закъсване, нито е почерняла някъде. Катализатора е махнат, но гърнето му е сложено обратно. Като добавим едно грозно хъркане/резонанс около 2000-2200 оборота (на всяка скорост), няма нищо друго. Чудя се дали няма брутален теч на газове, което би трябвало да намаля мощността. Вероятно трябва да сложа резонатор (не че има значение в случая с мощността).
 

Главата не ми се отваря още, изчаквам да приключа с останалите възможности преди да помислям за каквото и да било отваряне на мотора, дори да е само главата.

Историята на колата е страшно дълга. Купена е така (не в мое присъствие), като в последствие в КАТ се оказа, че фабричния ASV мотор е сменен с AGR. Турбото е оставено, заедно с управлението му, компютъра и цялата периферия около самият мотор. Колата беше още по-куца, както казах, но нещата се оправиха с подмяната на актуатора. Не знам дали е сменен целият мотор с AGR или само блока, но предположението ми е, че е целият мотор, съответно е с дюзите, отварящи на по-малко барове (190 бара) и по-малки разпръсквачи. Като добавим и грозната компенсация, нищо чудно да са пътници или да не се справят със софтуера от ASV. Това ще го видим на логовете евентуално.

 

Не ми е проблем да направя логовете, имам безопасно място без трафик където мога да ги направя на спокойствие. Просто не мога да ги направя в момента в движение. От вчера при форсиране на около 2000 и повече оборота имам някакво присвирване/хъркане/съскане пред двигателя (около радиатора и ролките) и не знам какво е. Звучи като въздух, но може и да е ролка. Отпред няма от какво да изпуска въздух. Първия свободен час за сервиза, където съм редовен е след 2 седмици. След като открием и отстраним проблема ще направя логовете.
Графиката за тайминга мога да я направя още утре. Тайминга е между 24 и 32, като трябва да е около 60 мисля. Играе около червената линия - ту е над, ту под нея. Теста съм го правил на загрят мотор, както трябва. Въпроса е, че няма даден A3 ASV, а Golf4 AHF/ASV/AGR/ALH 4.99> което не знам дали значи след тази година или преди. Това поне за тайминга не е релевантно. Показва си една и съща стойност, просто графиката се измества минимално. Каквото и да избера все е много ниско (около червената линия).

В момента търся дебитомер, просто хората около мен са с 1Z или 2.5TDI и няма от кого да взема за проверка.

ПП Ще се опитам да извадя от една архивна тема малко снимки на стойностите на BTDC и клапата за студен старт. Изменения няма, защото не съм пипал помпата.

Едит: 

Ето графиката: Цък

Колебанията са почти същите с минимални разлики. Снимките по каналите ги няма. Има ли смисъл да правя клипове на едно място в idle обороти какви брутални са измененията в BTDC и колко са неравномерни? Клапата за студено палене достига до почти 90% при натоварване на мотора.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо като за начало не сложиш една пластина на ЕГР да си сигурен ,че не пропуска има случаи да не затварят плътно,пък после гледай дебитомера..Сам знаеш,че центровката не е наред и на студено пали трудно и има пушеци, дай предварение виж милиграмите  и тогава да се гледа кое не е както трябва..А за помпата и дюзите не би трябвало да е проблем ,как от 90к.с. ги правят 110-115к.с. само с чип с тази помпа и тези дюзи.

пп. и при мен при запалване оборотите отиват леко над 1000 и веднага заковават на 861 ,питах  така трябвало да е...тези двигатели по-принцип не износват разпределителен вал.

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпитал съм за оригинални тапи за EGR-а и чакам да ми отговорят дали още ги има налични. Ясно е, че EGR-а ще се затапва, защото така или иначе ми прави проблеми. Като съм със закачен маркуч за клапана, оборотите на колата започват да играят, подава си съвсем малко газ и спира и така постоянно. Веднага след това дебитомер, както предложи колегата @Buddah. Проблема ми тук е, че два от болтовете, които прикрепят EGR-а с тръбата към колектора са заяли и след половин флакон WD40 все още не се развиват. Не знам и дали имам достъп отгоре да затапя тръбата от другата страна (тапите вървят по 2 в комплект).

Помпата е еднаква на всички мотори 90 и 110 кс. Разликата е във по-големите разпръсквачи, съответно по-голям дебит на гориво и налягането на което отварят. Не съм сигурен, че дюзите от 90 кс се справят с исканото количество и налягането на което трябва да отварят със стоковия софт от 110-ка. Не знам отклоненията им дали са в следствие от износване/повреда или заради калпавата центровка.

Центровката е втората работа след като разбера от какво е шума отпред и го отстраним. Не съм сигурен обаче, че тя би ми създала чак толкова големи грижи, а ако беше толкова лоша, че да е причина за липсата на мощност, си мисля че колата щеше да пуши доволно, а колкото и да я мачкам, пушеци няма. Не искам да я настройвам сам, защото не съм толкова наясно и не искам да си създавам допълнителни проблеми.

 

ПП Проблема е, че лятото не съм в София, а в тук в този край (Старозагорско, евентуално Сливен и Ямбол) няма кадърни майстори, на които да се доверя да пипат помпа, дюзи и т.н. Тук няма къде да ми отворят помпата за смяна на гарнитурите, които ги имам вече от 2 месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен със сигурност ще ми е интересно да видя клип на аванса, но мисля и че ще е полезно за диагностични цели.

Принципната идея на cold start valve е да дърпа аванса в предварение и съвсем леко в закъснение спрямо статичната настройка. Колкото по-висок е duty cycle, толкова по-голямо е предварението.

Високи проценти може да означават:

-голямо закъснение на статичния аванс

-ниско вътрешно налягане на помпата поради теч (който отново може да бъде вътрешен), защото авансатора ползва налягането на горивото, което самата помпа създава

-проблем със самия авансатор(издрано бутало, например)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Достигаме до някаква истина. Мотора при мен работи доста шумно и твърдо, в сравнение с другите TDI-ки. Уви, пак казвам, мога да покажа само стойностите на загрял мотор в idle обороти. В долната част на помпата се наблюдават мокри петна. Същото е положението по тръбите за входящата и обратната нафта. Не разбирам там как попада. Сменен е маркуча за нафта към дюзата на първи цилиндър, защото беше напукан и целата оплетка беше напоена в нафта. Другите маркучи са твърди като камък и нямат течове.

20160209_144908_HDR.jpg

20160209_144919.jpg

20160209_144929_HDR.jpg

20160209_144952.jpg

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип задното и горното уплътнение, могат да се сменят, ако си държал гаечен ключ и нямаш технофобия. Има си материали по въпроса доста в мрежата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво успях да запиша:

1.  Цък

2.  Цък

Умната дюза е на трети цилиндър, нали? Дали пък не е взела-дала вече?
И един въпрос малко в страни от нещата: Като съм на място и напомпя спирачката, педала остава твърд доста време и омеква само като подам газ. Но в движение, дори да съм изключил от скорост, педала е много лек и ако го натисна/напомпя и задържа постепенно (сравнително бързо) омеква почти до края, но колата продължава да намаля равномерно (по-рядко на тласъци, но това мисля, че е от дисковете, след като загреят, сменяни са и са на под 10к км). Това нормално ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е разсейването на графиката, моето е два пъти по-малко, напрежението играе в съответствие с разсейването. Ценровката е ясно, че трябва да се пипне. Но ме съмнява, че тази помпа е за по-сериозна ревизия и чистене.

Милиграмите са ок, cold start valve трабвя да е близо до 3%, при мен е някъде там виж ми темата.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си е загрял колата ,тези данни се гледат при температура 88 гр. и fuel temp да e 120-130 гр.

Докараи е до тези показания  и ще се оправи центровката. За егр е рисковано да се опитваш да отвиваш на колекторите възможно съсване на болт..изрежи ламаринка от алумин или мед по дебела  и наври между тръбата  и егр от страната на егр аз даже съм сложил от тенекия за сирене с гарнитурки от двете страни ,изкара 2 години сега е смених с нова...По помпата доколкото се вижда няма фрапантен теч,може да се опиташ да притегнеш тръбичките отзат. и моята е така онафтена леко от доста време и чакам да текне да сменям гарнитури.ама за сега неще..ако не те е страх провери и всички болкове по помпата стегнати ли са.От долната страна помпата теква от О пръстена на ел.авансатора.за  смяна се сваля помпата а то като е свалиш сменяш всичко..Колегата е написъл за вътрешното налягане на помпата гледам клапана оцапан с боя,и там е бутал некои ,провери го с шублера трябва да е 4,5-5 мм, набит..

pokazaniq vag com.jpg

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...