Jump to content

МАСЛЕНА ПОМПА ЗА AUDI A6 AVANT (4F5, C6) 2.0 TFSI


dragogbg

Recommended Posts

Здравейте колеги.Купих си преди няколко дни Audi - A6, 2.0 TFSI, 170к.с. - 2006год. от Германия от частно лице ( германец) със сервизна книжка и т.н... 

Не минах и 10км. с нея и светна лампата за налягане на маслото. Отивам в сервиза и смених маслото с "Castrol" всичко както си му е реда, и разбира се масленият филтър, който беше полуразграден и пълен с кал!

Тръгнах с нея извън града и не минах и 40км. и пак светна лампата.Някой има ли си на идея за какво иде реч? И ако е от малената помпа, каква и е цената г/д? Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май немеца не е сменял филтър на тая кола скоро време... Гледах един мерцедес при моя човек - сервизна книжка изрядна, ама като свалихме масления беше пред разпад - демек тарикатите го сменяли само на документ. Голяма греда ако и при теб е станало така. Онзи прави основен на двигателя после

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама при нас в България все още битува мнението, че германците били много грижливи при поддръжката на автомобила си. Вече няма значение дали е от Германия, Италия, България или откъдето и да било закупен. Просто е късмет да попаднеш на добър автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е до човека, но германка на четвърт милион обикновено работи и изглежда по-добре от купена от порше кола на 100к...

Иначе почпата е етрина трябваше да я смениш при първоначалното обслужване даже, под сто лева е мисля.

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддръжка да очакваш от швабата на премиум автомобил и то при положение че от ауди му заявяват всичко тука е лайфтайм, и те така на шега с две до три смени на масло може до се стигне до сто хиляди километра. 

Маслената помпа на този мотор е над 1000EUR, така че ще я запомниш добре, ако в нея е проблема, но ме съмнява.

Преди да тръгнеш да разглабяш мотора на съставните му части първо се увери дали проблема с налягането на маслото не се създава от основата на масленият филтър, една пластмаса пак за доста пари, която е с три клапана, които може да са се скапали от толкова много нагар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес колата отказа да запали! Изписва на компютъра "SERVICE" и до там.

Вдигнах капака и като отвих капачката на маслото ме лъхна миризма на бензин.Може би някоя дюза "пикае" .... Просто ще полудея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро ще обеднееш.. :steinigung:

 

Търси някой, който разбира за диагностика, че може да олекнеш доста, ако започнеш да сменяш наред.

Редактирано от hysterics
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, остави форумната диагностика, нещата миришат на сериозен проблем от немарлив предишен собственик - трябва си майстор и форума няма да ти помогне. Репатрак и към сервиза е решението. И както казаха колегите - да разбира от диагностика. Задължително спомени разпадналия филтър и шлаките, защото тая гняс се е набила където не трябва. Другото решение е да намериш продавача и да му я удариш в главата...

 

Успех и дано да не излезе дебелата тояга!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

34 minutes ago, congo said:

Само информативно ... колко струва тази кола ?

Какво значение има? Проблемът е в оригиналното масло и интервалите за смяна по 30-50к км, които немците много обичат да спазват.

 

Моторът повече не трябва да се върти на стартер. Свалете бензиновата помпа за високо налягане и проверете дали визуално няма нещо счупено. Ако моторът върти леко на ръка (с извадени свещи) може да пробвате да го завъртите на стартер, но задължително с вързан манометър за масло.

Пластмасовата конзола на филтъра струва малко над 300лв комплект с гарнитури и филтър.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 11 часа, hysterics написа:

По-скоро ще обеднееш.. :steinigung:

 

Търси някой, който разбира за диагностика, че може да олекнеш доста, ако започнеш да сменяш наред.

В Петък съм си записал час в Автотехника - Плевен.Да видим какво ще излезе.Иначе днес запали, поне двигателя работи все още.Оказа се, че иска да и натисна съединителя за да запали! Интересното е че, има налягане на маслото над 4 бара, а щеката показва ниво над нормата.Антифриза си е на мястото.Абе кошмар...

Преди 7 часа, congo написа:

Само информативно ... колко струва тази кола ?

7000€ + 1000лв. да стигне до БГ.Без номера, седяла в гараж 2-3 месеца без да се кара!

Преди 11 часа, Nikosaul написа:

Поддръжка да очакваш от швабата на премиум автомобил и то при положение че от ауди му заявяват всичко тука е лайфтайм, и те така на шега с две до три смени на масло може до се стигне до сто хиляди километра. 

Маслената помпа на този мотор е над 1000EUR, така че ще я запомниш добре, ако в нея е проблема, но ме съмнява.

Преди да тръгнеш да разглабяш мотора на съставните му части първо се увери дали проблема с налягането на маслото не се създава от основата на масленият филтър, една пластмаса пак за доста пари, която е с три клапана, които може да са се скапали от толкова много нагар.

Цена на маслената помпа - 369лв. оригинал, и това е без отстъпката!

Редактирано от dragogbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслена помпа за надлъжни 2.0Т: https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/oil-pump/06d103295p/

Има няколко ревизии, което е достатъчно показателно.

За А3/Голф цената на последната ревизия е 2600лв (в Порше сигурно е над 3000лв).

 

При всички положения е хубаво да се свали картера и да се почисти механично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 3 часа, robobug написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Ами в моят доверен сервиз точно това им казах да направят, но те избраха по-лесното и сега едно масло по дяволите с филтера.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дамм, направили са я в едно с балансшафта и верно ще иде към две три хилки. Ето номера: 06D103295P

 

По принцип в бяла държава би следвало да го начукаш на сервиза, но всички знаем за бе ге реалити стандартите, че това едва ли ще стане

 

http://partscatalog.info/audi/en/?i=cat_vag_models&brand=au&number=1288&set=1305&ein=2010&f=648&hauptgr=1234567890&hg=1&grf=011525412&bf=11500&hgug=115&ug=15&parent_id=1756059

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 2 часа, N1995 написа:

 

Цитиране на предходно мнение! 

Благодаря колега! Това номера на помпата ли е?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, dragogbg написа:

Ами в моят доверен сервиз точно това им казах да направят, но те избраха по-лесното и сега едно масло по дяволите с филтера.

 В твоят доверен сервиз този двигател е "Rocket Science", и трябва да има поне един инженер, за да прочете и да помисли преди да се смени маслото...

Този двигател има доста иновации и не прилича на други четирицилиндрови VAG-ове, като напр. 1.8Т, така че има реален шанс да бъде занемерена поддръжката му от незнание.

 

Споменаваш, че налягане на маслото държи 4bar, това къде го гледаш, на FIS-а ли?

 

Този двигател има проблем с налягането на маслото! Проблема с налягането на маслото е съсредоточен главно в две критични места: на маслената помпа има клапана за работно налягане, който регулира дебита ѝ в две положения според оборотите на ДВГ, както и има клапан за номинално работно налягане, който е в основата на филтъра (там са инсталирани три клапана, които се прецакват). Проблема се появява след неправилен избор на масло и от твърде дългите междусменни периоди на маслото, т.е. проблема се генерира от образуване на нагар. А този двигател прави много нагар.

Най-често се прецакват клапаните в основата на филтъра, за това по-горе ти споменах да се прегледа налягането на маслото.

Ако се гледат параметрите от FIS-a, то те може да не са реални поради това, че клапаните са повредени и реално налягането на маслото след филтъра е ниско, и за това сработва датчик за ниско налягане в ГРМ на ДВГ. 

За да се провери дебита и състоянието на помпата (без да се демонтира), то най-добре да се закачи външен манометър и да се премери налягането, като се следят данните за дебита/налягането от 1000 об./мин. до 3500 об./мин. на ДВГ.

Маслената помпа за този двигател, ако си я намерил нова на цена от 369.00лв., по-добре си купи две, а даже и аз бих я купил на тази цена!!! По-горе колегата Robobug ти е посочил алтернативи за закупуване освен от официалният дилър на марката. 

Помпата на този двигател е усложнена, защото разполага с баланс шафт модул (и други помпи на VAG го имат), който обаче се разкача при обороти на ПХ, и е е с контролирано налягане на маслото според оборотите. Доста здрава и безпроблемна. Има минимален шанс да даде отклонения в дебита ѝ, ако е била твърде много занемерена масло-смяната според ауди препоръките.

Ако е имало дълго време проблем с налягането на маслото, тогава ще се наложи по-скъп ремонт, дано швабата не е продал колата, заради цената на този ремонт., а да му е писнало да се разхожда до ауди сервиз без да му решават проблема.

Успех!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслената помпа на A6 4F, 2.0 TFSI, 170к.с. (код на мотора BPJ / BYK) e с p/n: 06D 103 295 E / M / P / T, т.е. общо четири ревизии има (по-горе Robobug го спомена) и най-вероятно, ако твоята кола е MY2006 е оборудвана с помпа от втората ревизия с буква М накрая.

Основата на масленият филтър е с p/n: 06F 115 397 F / H, като би следвало от завода колата да е излязла с буква F накрая (до 2011г. се слага тази част след това се поставя ревизираната нова част), т.е. можеш да си провериш дали накой германец, някога я е сменявал тази част или ти си щастливеца с печелившият лотариен билет.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Nikosaul написа:

 В твоят доверен сервиз този двигател е "Rocket Science", и трябва да има поне един инженер, за да прочете и да помисли преди да се смени маслото...

Този двигател има доста иновации и не прилича на други четирицилиндрови VAG-ове, като напр. 1.8Т, така че има реален шанс да бъде занемерена поддръжката му от незнание.

 

Споменаваш, че налягане на маслото държи 4bar, това къде го гледаш, на FIS-а ли?

 

Този двигател има проблем с налягането на маслото! Проблема с налягането на маслото е съсредоточен главно в две критични места: на маслената помпа има клапана за работно налягане, който регулира дебита ѝ в две положения според оборотите на ДВГ, както и има клапан за номинално работно налягане, който е в основата на филтъра (там са инсталирани три клапана, които се прецакват). Проблема се появява след неправилен избор на масло и от твърде дългите междусменни периоди на маслото, т.е. проблема се генерира от образуване на нагар. А този двигател прави много нагар.

Най-често се прецакват клапаните в основата на филтъра, за това по-горе ти споменах да се прегледа налягането на маслото.

Ако се гледат параметрите от FIS-a, то те може да не са реални поради това, че клапаните са повредени и реално налягането на маслото след филтъра е ниско, и за това сработва датчик за ниско налягане в ГРМ на ДВГ. 

За да се провери дебита и състоянието на помпата (без да се демонтира), то най-добре да се закачи външен манометър и да се премери налягането, като се следят данните за дебита/налягането от 1000 об./мин. до 3500 об./мин. на ДВГ.

Маслената помпа за този двигател, ако си я намерил нова на цена от 369.00лв., по-добре си купи две, а даже и аз бих я купил на тази цена!!! По-горе колегата Robobug ти е посочил алтернативи за закупуване освен от официалният дилър на марката. 

Помпата на този двигател е усложнена, защото разполага с баланс шафт модул (и други помпи на VAG го имат), който обаче се разкача при обороти на ПХ, и е е с контролирано налягане на маслото според оборотите. Доста здрава и безпроблемна. Има минимален шанс да даде отклонения в дебита ѝ, ако е била твърде много занемерена масло-смяната според ауди препоръките.

Ако е имало дълго време проблем с налягането на маслото, тогава ще се наложи по-скъп ремонт, дано швабата не е продал колата, заради цената на този ремонт., а да му е писнало да се разхожда до ауди сервиз без да му решават проблема.

Успех!

 

Благодаря за изчерпателната информация! Утре в 9:00ч. имам записан час в официално представителство в Плевен.Ще Ви информирам, какво ще установят там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така "РАЗВРЪЗКАТА"

Във "Аутотехника - Плевен" закачиха я измериха налягането на маслената помпа, което беше ниско и на моменти варираше.

Вариантите следователно бяха два.Запушена помпа или повредена помпа.Вторият вариант изобщо не ме устройваше тъй-като цената на помпата наистина се оказа "дебела"

само 2300лв. защото тя по талон е 2006год. но по рама излезе 2007-ма.И така оказа се, че Германеца от който я купих е направил последна смяна на масло, когато колата е била на 124,000км. и до 153,000км не е сменяно,Отделно е стояла 2-3 месеца в гараж без да се пали.В Германия обаче след покупката я карахме около 120км. след това се качи на автовоз и до Плевен.Регистрирах я минах 20-30км. и светна лампата за налягането на маслото.И от там смяна на масло и филтър, в доверен сервиз където видяхме полуразпадналият маслен филтър, но не помогна.След като свалиха картера в Аутотехника вътре беше пълно с мизерия а на цедката на помпата имаше нагар, като утайката от кафе която остава на дъното на чашата! Последва почистване на картер и цедка, смяна на масло и филтър ( съответно чисто новото масло и филтъра на боклука - 140лв.) смяна на въздушен филтър и поленов на купето и сега автомобила се движи перфектно,Благодаря на всички за информацията, живи и здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито!

Моторът има много добро поведение, ако те устройва разхода е  добро попадение. Ако си с ръчна кутия може да "чипнеш" колата - разликата е осезаема, а двигателя и турбината имат голям запас.

 

Силно ти препоръчвам да провериш буталцето на помпата за високо налягане. Проверката става за 20-на минути, а самото буталце струва под 50лв.

На около 150к км (или със смяна на ремък) трябва да се сменя. Особено ако колата е карана с немски лонглайф масла.

Ето степените на износване (визуално при изчезнал "черен" цвят на челото буталцето трябва веднага да се смени):

http://r-techperformance.co.uk/2-0-tfsi-tuning/

 

А ето и процедурата по смяна:

http://shopdap.com/vw-audi-2-0t-fsi-cam-follower-and-camshaft-wear-problems/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 31/07/2016 at 9:11, robobug написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Ръчка е и наистина се колебая дали да я чипирам! Колега ако е удобно дай някакъв номер за връзка явно добре познаваш този мотор.Или звънни на : 0876774766 - Драго.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...