Jump to content

Трудно превключване на предавките при запален двигател


BikerBoy

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

карам Ауди А4 1,8Т Quattro, '98 година с ръчна скоростна кутия и от известно време превключването на запален двигател е мъка. Става въпрос от неутрална на първа, от първа на втора и от неутрална на задна скорости. Направи ми впечатление че ако се налага няколко пъти да превключвам от първа на задна, в началото сработва добре, но после не може. Сякаш зависи от усукването на колата. При потегляне, на светофар примерно, за да мога да включа на първа понякога се налага да завъртя волана на дясно, за да може да мога да я включа нормално. Обратно на очакванията ако съм имал проблеми с включването на предавка на място, ако изключа двигателя включването е абсолютно безпроблемно. Питането ми е, това на какво се дължи. Не е сменяно маслото на кутията, в началото като я взех го нямаше така изразен този проблем. Пробвах със смяна на ябълката на скоростния лост, но нямаше ефект. Имам известен луфт в механизъма за превключването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ks1, ще ги погледна. Имаш ли представа как се установява заминал тампон на кутията или двигателя. Ако надигна кутията, трябва ли или не да се мърда, и как ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителят ти не се отделя напълно от маховика. Причината може да бъде и от горната помпа на съединителя. Първо с къса една пружинка,която движи буталцето с гумичките и педала си променя позицията,като слиза по-надолу. Няма нужда да се оглеждат тампони,защото кутията е фиксирана плътно към блока на двигателя

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не увлича това е сигурно, просто трудно се оцелва правилното положение на лоста на скоростите и скоростната кутия. За да включа трябва да го натисна с повече усилие лоста и да се наместят двата механизъма. А когато е изключен двигателя, включването и изключването е с два пръста. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В кое положение на педала на съединителя колата потегля,"горе"-когато е натиснат или "долу"-когато пече е почти пуснат.

Двата педала,на спирачката и на съединителя успоредно ли стоят в свободно положение?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата потегля, когато педала на съединителя е почти освободен (пуснат), за това дали педалите са успоредни не мога да кажа, ще гледам довечера :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да зацепва чак тогава,педала ако е твърд-най вероятно заминал феродов диск,трябва да зацепва ниско и педала да е мек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педалите на спирачката и съединения са равни, това сега проверих. За съединител съм правил тест на бордюр на трета предавка и загасна колата,  също и при рязко потегляне не пребуксува. Спрямо тези показатели смятам че съединителя е не е заминал още, а и педала на съединителя не е твърд при натискане.

Редактирано от BikerBoy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има същия проблем, но мотора е без турбо. И аз имам проблем с луфт на скоростния лост най-вече на ляво и на дясно <-----> ! Според мен е или от него, /от луфта/ или някоя помпа /горна или долна/ не сработва. Но за момента нямам решение, и карам така.

Редактирано от IceHeart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теста от клипа го направих и тъй като съм с механична скоростна кутия,  включвам на първа и с дръпната ръчна и натисната спирачка отпускам съединителя. Двигателя загасва почти и като го погледнах през отворения капак се движеше малко. Същото направих и с включена задна и двигателя се премести в другата посока. Общо да се е преместил 1 пръст двигателя нагоре надолу. Който разбира да каже дали е добре това... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем с тампоните на мотора се разбират с рязко тръгване, /без въртене на гуми/ и с отворен преден капак, както си направил. Но за целта си намери широко място, без трафик. Бързо пускане на съединителя и газ, но не с въртене на гуми, и гледаш двигателя. При спиране рязко пак гледай. Не трябва да има блъскане. Ако не чука, няма проблем.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо занимаваш човека с безмислени тестове. Няма нищо общо с неговия проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверете ябълката на селектора на скоростите , пластмасови са и с годините се разчекват , трябва да се свали целия лост и ябълката е набита в дългата щанга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

488098s-960.jpg

Ако за тази ябълка става въпрос съм я сменял и нямаше голяма разлика, дори майстора сложи течна грес около ябълката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ми е същият, със смяна на съединителя се оправя! Но не е проблем и да караш така, аз вече 40х.км съм така и е досадно понякога, ама се свиква, аз имам проблеми само с 1-ва и задна, понякога!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Какво стана?  Скоро имахме същия случай. Притискателя беше омекнал и не можеше да отлепи феродовия диск. Сменихме ги и нещата се оправиха

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при нас влизаха само 3,4 и 5 предавка,с лека трудност.При опит да се вкара 1 и 2 ,колата се опитваше да се измести леко напред.При угасен двигател влизаше първа или задна скорост и като пусна педала на съединителя потегляше нормално.Ако имаш същите симптоми,значи си за смяна на съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен никога, при опит да включа на първа или задна скорост, колата не се е опитвала да се премества. Благодаря ти за интереса @integrale45 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...