Jump to content

Дискусия за лентовия кабел на Airbeg-а на А4 Б5


Konstantin993

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Имам нужда от малко акъл за лентовия кабел на еърбега на А4 Б5 с мултиволан.

Проблемът е следния:

От известно време ми свети лампата на еърбега. Чрез ваг-ком стигнахме до извода, че проблема е в лентовия кабел. Грешката която изписва, по памет е (0058 airbeg driver side voltage too high).

При изтриване на грешката, същата се появява отново, като се завърти волана в карйна лява позиция при маневриране.

Днес намерих същия лентов кабел като този в моята кола с ОЕМ-ски номер 1 J0 959 654 R, свален от А6-а с "трилъчев" волан. Монтирах го, изтрихме грешката и всичко си дойде на място. Дотук добре, но бутоните на мултиволана спряха да работят. Единствената разлика с моя лентов кабел е в кабела за захранването на бутоните (от кутията на лентовия кабел тръгват два кабела, жълтия за еърбега и черния за захранването, като разликата е в черния. Моят е само с две жички, кафява и черна, другият е с четири жици, бяла, червена, синя и зелена). Не мога да го използвам него, защото в единия си край буксата е различна. Пробвахме с мултицет  кое е + и кое маса, за да нагодим моя спрямо този, но нищо не излезе.

Въпросите ми са три:

1. Им ли вариант да си подкарам мултивоална с наличните чарколяци?

2. Ако няма, какъв лентов кабел трябва да търся като номер, така че, хем ербега да работи, хем и бутоните на мултиволана да са активни?

2. Някъде не ги ли презапояват тези лентови кабели? Така ще стане най-безболезнено според мен.

 

Прилагам следните снимки:

Това е моят волан:

20130421_155727.jpg

 

Това е моят лентов кабел, абсолютно идентичен по вид и номер с този който взех днес:

IMAG0597.jpg

 

На тази снимка се вижда моят захранващ кабел, като е видно, че моят е само с две жички. Голямата букса и на двата кабела е еднаква. Новият влиза без проблем в кутията на лентовия кабел, но в другия край моят е с малка букса с три пина.

IMAG0616_1.jpg

 

Това е захранващия кабел който вървеше с лентовия кабел който взех днес. Разликите са: 1. Има повече жици; 2. В двата края е с големи букси. В кутията на лентовия кабел буксата пасва, но в другия край не. Моят волан е с малка букса с три пина.

IMAG0617.jpg

Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен търсиш решения, идеи и всичко друго, но не дискусия. Та на въпроса:

1. Преместване на буксите от оригиналния кабел на новия и замерване къде има напрежение, като се изолират излишните.

2. Стреляне на стария кабел с уред, къде прекъсва. Рязане на мястото, съединяване и на ново на колата...

3. Друг, нов, кабел от друга кола, от обявите за коли на части в мобиле и "продължаваме напред"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 Още вчера пробвахме и не стана. Буксата на новия в единия си край е различна. Затова измерихме къде е плюса и масата и нагодихме моя захр. кабел, но ток до бутоните няма.

2. Ако зная къде и кой може да ми презапои стария лентов кабел ще ида веднага. Според мен проблема е в едната от буксите. С рязане не зная дали ще стане, тъй като той е с определена дължина заради навиването на волана.

3. От три дни обикалям по моргите включително всички форумни и тези от мобиле/карс в района на София. Да намериш лентов кабел за кола с мултиволан е тегаво, повярвай.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, направих белята. Стопих новия лентов кабел като си играх с жичките на захранващия кабел на мултиволана. Уж ги върнахме в първоначалния вариант, но изпуших и моя лентов кабел.

Направих се на майстор и окепазих нещата. Сега ако си намеря нов лентов кабел се опасявам, че и него ще стопя тъй като съм оплескал нещо.

Трябва ми добър жичкаджия или някой който се занимава с мултиволани да закарам колата и да оправим попарата която надробих.

Можете ли да препоръчате някой по възможност от София?

toshkov81 от Пазарджик ли беше?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тошков е от Пазарджик и ако не е зает (в което много силно се съмнявам), ще му трябват няколко дни да прегледа схеми и окабеляване, за да ти прехвърли всичко.

За София, според мен, прървият човек към който трябва да се обърнеш, е колегата @bsdnikolov.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за отговора! То общо взето няма какво да се прехвърля, просто нещо оплетох с токовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискусията има положително продължиние. Изгорели модули по колата няма. Бутоните на мулти-волана работят, клаксун също (тествани). Остава да намериме на колегата Slip ring. С първия е имал лошия късмет да замаси плюсовия кабел, а с втория е смачкал краче от плюс към GND. Нищо фатално за колата, но кофти за джоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вид изглежда същото. Нека колегата сравни номерата. Колата си я кара в момента. Сглобихме я вече, в очакване на новия Slip Ring.

Сега се сетих, че не е задължително Slip Ring-ът да е от кола с мулти-волан. Достатъчно е да е от автоматик (с бутони за превключване на предавките). Също така, ако не намери от мулти (или автомат), мисля може да се сложи и обикновен. Разликата между двата е втората букса, с която се захранва мултито (+12V и GND). И двете могат да се вземат от клаксона. Недостатък би бил, че когато е натиснат клаксона, няма да работят мутни-бутоните и нощем подсветката им ще гасне пак при натискане на бибитката. ^_^

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърдечно ти благодаря за професионалната работа и гостоприемството. Удоволствие е да се наблюдава работата на човек който си разбира от занаята :)

Този лентов кабел който е постнал Иво е с разлика в последните букви и не мога да бъда сигурен че ще сработи. Не мога да видя хубаво от снимките дали буксите за кабелите откъм колата са същите. Иначе отпред и по вид изглежда същия. Ще потърся тези дни и тук и ще видим какво ще правим.

Иво има от кола без мулти и можем наистина да вземем ток от клаксона, но не зная дали самия лентов кабел ще е със същите на брой пътеки за да управлява мултито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес оправихме нещата и всичко по колата вече работи както си трябва.

Още веднъж огромни благодарности на Пламен (bsdnikolov) за перфектната работа. Благодарности на Иво Динков, s7r3l0k, sweetlioo и на всички които се включиха в темата. 

Новият лентов кабел който намерих и сложихме днес на колата е с буква "М" накрая, същия като този който изпържих аз. Колата беше с кабел с буква "R" накрая. Пламен може да се включи и да разясни какви са разликите върху иначе абсолютно еднаквите компоненти.

Благодаря още веднъж!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първопричината да не тръгнат бутоните на мулти-воланът с новия Slip ring е била хардуерната разлика в двата Slip ring-а. А именно:

1J0 959 654 R

Screen_Shot1270.png

 

1J0 959 654 M

Screen_Shot1271.png

 

По-наблюдателните ще забележат един липсващ пин. А в колата на колегата, този пин се ползва за K-wire връзката на бутоните с колата. Тоест, без него липсва цифровата връзка на бутоните. 

 

Решението в този случай бе, преместване на червения кабел с жълта нишка (K-wire) от 5-ти пин на долната букса в 4-ти пин на горната букса. Така или иначе, горната букса ползва само 2-ри пин (плюс при контакт към бутоните на мулти-волана) и 3-ти пин (GND към бутоните на мулти-волана). След това логично се мести и съответния пин и от другата страна на Slip ring-а.

Screen_Shot1272.png

 

А пушеците и стопените Slip ring-ове са били резултат от безразборно местене на пинове по вече захранени пътечки.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...