Jump to content

Въпрос относно смяна на турбо 1.8т аеб


achov

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Предстои ми смяна на турбото. Въпроса ми е от къде най-лесно ще излезе? Мисля си, че ако сваля кутията въздушен филтър и всичко около нея ще го изкарам без проблем. Но все пак искам мнение от човек който го е правил.

Също така, ще бъда благодарен ако споделите с какво да внимавам повече. Къде мога да срещна проблеми и т.н.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за всичко се внимава, особено гайките към колектора, имат навика да излизат с шпилките. Отдолу достъпа към масления изход е труден, там също се внимава да не се пречупи силфона (металната оплетка), задължително се пази(или слага нова) гарнитура(дали не беше О-пръстен), желателно е да се мазне херметик. Преди да се развие от колектора, се лашват щуцерите на охлаждането и мазането, че после е тегаво да се държи духалката и да се напъва.

Лично аз за по-лесно махам и колектора.

Преди да го сложиш, иди да ти настроят уестгейта като на старото, че после става дебела да се пипа по него ако се наложи.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колектор не пипам (заради шпилките). Дори съм давал глава за профилактика (пасване, шлайфане и прочие) със се колектор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

те веднъж се пипат, при проблем се правят както трябва и повече няма да се обадят никога през останалия живот на мотора. Задължително само оригинални гайки и шпилки ако се наложи, виждал съм уникални идиотщини по тия места, на предишен мой двигател например имаше смесени болтове с шпилки, болтовете бяха 8.8......., два просто стояха в дупките на бившите резби......

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може. Ама на мен не спря да ми тече масло през шпилката, в момента колата е в познат, който ще смени главата заради тази проблемна шпилка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това вече е друга категория проблем, в повечето случаи на тези глави е нелечим, но зависи все пак къде, как и колко е пукнато. И да, обикновено се стига до смяна на цялата тиква, не си струва усилията за спасяване, поне ги има под път и над път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вече съм с чисто нова К03-029. Разликата е осезаема като се има на впредвид,  че имам и ремап. Колата развърта много по -бързо. И смяната не била никак трудна.  Само един болт ми уби час и малко докато го сваля. На маркуча за масло от долу на турбото.  Благодаря за съветите!  

20161023_191819.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Със старата турбина, когато правих ремап-а изкара 178 коня на диното в Адлер. 

С новата турбина не е качвана на дино, но ако се вярва на показанията на дебитомера, а именно 159 единици сметнато излиза:

159/0,8= 198.75 к.с.

А иначе казано, стандартният ремап до колкото чета при АЕБ изкарва 191 к.с. , следователно малко по-голямото турбо вдига ~10 к.с. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щото аз съм с AJL мАторя и отдолу не съм гледал дали е 005 или 029, но след чип не изкава повече от 190 коня, а заводски е 180..  На две динота си е изкарвала 180-те коня и може би ще се сменя турбината.. целят се около 15-20 коня отгореи малко повече пъргавина до 2500 оборота... но ще видим дали ще намеря читава К03-073 или К04-015

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
On 11/13/2016 at 11:04 AM, achov said:

Със старата турбина, когато правих ремап-а изкара 178 коня на диното в Адлер. 

С новата турбина не е качвана на дино, но ако се вярва на показанията на дебитомера, а именно 159 единици сметнато излиза:

159/0,8= 198.75 к.с.

А иначе казано, стандартният ремап до колкото чета при АЕБ изкарва 191 к.с. , следователно малко по-голямото турбо вдига ~10 к.с. 

Колега каква ти е била старта турбина ?  След като сложи новата, пипал ли си софтуера или нещо друго ( или само сложи новата )  ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте,

Моля за малко помощ. Колата ми е АЕБ мотор 1996. Реших аз да сменям турбо, защото си харчи масло и зимно време от турбото се чуваше едно свирене/виене докато е студена и пуши докато е студена и си викам дай ще го сменя. Купих си едно китайче (линк) и викам по това описание би трябвало да стане на колата и я закарах при един селски майстор да го смени.Смениха ми турбината уж всичко пасва излизам аз на магистралата давам му всичката газ и нещо взе да фучи да трещи. Спирам и що да видя....тръбата за изгорелите газове излязла.IMG-65ac04dda291d2c0cef6ac7b550a5caf-V.thumb.jpg.a4a7f0dc93da67a54be45b58c963dca5.jpg

Снощи се разчетох из форума и разбрах че турбината нищо че е К03 си има 3 разновидности (K03-005; 029 и 073) и че като се сменят тези турбини се правят и някакви други настройки на уейст-гейт и т.н ( ако правилно съм разбрал). И в тоя ред на мисли се чудя моята турбина дали не е била К03-005 а новата пише че е К03-029. И пише че 029-ката има по голяма топла част. Сега това на снимката предполагам че една хубава заварка и ще се оправи. Въпроса е сега като съм сменил така тия турбини може ли да карам колата спокойно или трябва нещо допълнително да се прави? Не искам ремапове и чудесии искам колата да върви да е нормална и да съм сигурен в нея, че няма да им изхвърчи нещо по пътя. направи ми впечатление че новата турбина дойде със един маркуч между актуатора и турбото (както е показано на снимките от линка) а старата турбина не беше така, там тази връзка минаваше през един клапан ( майстора ми обясни че е направена всичките изгорели газове да минават през перката на турбото иначе обикновено част от тях са си излизали някъде отстрани през някаква дупчица) и пак така я вързахме новата, както беше старата. Нямам никакъв номер от старата да видя каква е била-на охлюва е гравирано 53041015091D. Старата турбина като хвана средното тяло и се усеща лек луфт в смисъл тръгнала е а пък и 100% никога не е сменяна (надуваше ми до 0,7бара някъде) и другото което е че имаше и малко масло в кулера на турбото а и чак дросел клапата се омазнява и сензора за темп. на колекторните тръби и той го гледам че е омаслен, но в основата на всичко това смятам че са гумичките на клапаните. Новата не успях да видя до колко ще надуе. Ако някои може да ми каже така ли се прави, правилно ли е сме направили като сме сложили маркучите по стария начин, трябва ли да правя още нещо по колата и т.н, ще съм ви благодарен. И въобще какво трябва да се направи от тук нататък за да стане колата като хората. Аз мисля да ми сменят и гумичките на клапаните и да приключа с тия масла. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е точно, не се притеснявай. Нищо не трябва да правиш след смяната на тази турбина. По принцип 029 е по-добра от 005, пренебрежимо по-голяма е. Вакуумните маркучи си ги вързал правилно. Цапат се описаните от теб неща не само от турбото, но и от картерната вентилация. Гумичките на клапаните случая нямат нищо общо, заради тях може да ти гори масло и да пуши отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...