Jump to content

1,8T подмяна ECU на мотора


Marian_Georgiev

Recommended Posts

Колеги,

може ли да помогнете с информация за процедурата (с VAG-COM) по адаптиране на ново ECU на мотора към таблото?

Става въпрос за А6 1,8Т (МЕ7.5), 2000г. междинка, новото и старото ECU-та са с напълно еднакви номера по Бош и Ваг. Таблото ми е vdo с бяла подсветка и електронен часовник.  Но не съм сигурен дали имам IMO 3.... 

На места чета информация, че за процедурата е необходим pin-a на таблото, който аз нямам, а от други източници, че не е необходим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих информация, но някой може ли да подскаже дали съм с IMMO 2 или IMMO 3 и как мога да разбера, че има голямо значение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че сме с ИММО 3 колега. Някъде във форума имаше тема с линк към чуждестранен сайт в които се обясняваха разликите в таблата на нашите кошници. До колкото разбирам таблото ти е след 2001 г. като моето и по спомени бяхме с ИММО 3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, ето я и темата за която говорех http://www.audizine.com/forum/showthread.php/407363-Understanding-differences-between-Audi-A6-clusters-and-the-compatibility-issues. За съжаление там не пише дали е с ИММО 2 или 3 но ако изровя нещо ще пиша допълнително. Все пак хвърли едно око, мисля че ще ти е полезна.

Ето какво пишат момчетата от rosstech -

 

Immobilizer Generation 2

Many 2000-2001 Model Year Vehicles sold in the North American Region (NAR) have Immobilizer 2 and there are other Rest of World (RoW) Vehicles with Immobilizer 2 which started earlier than that around Model Year 1998. To identify an Immobilizer 2 Vehicle, use VCDS to Select the Instrument Cluster (or Address 25 - Immobilizer in Vehicles with a separate Immobilizer Control Module) and look in the Extra Field. You should see a 14 digit Immobilizer ID Number such as Immo-ID VWZ7Z0W0648696. There should NOT be a 17 digit VIN Number in the Extra Fields. If in doubt, check the Factory Repair Manual for your specific vehicle.

The North American Region (NAR) market VW Cabrio used two different generations of Immo 2, depending on whether the vehicle was built before or after 05/1999. Early production NAR Cabrios with 25- Immobilizer part numbers beginning with 6H0 are Immo 2/Gen 2. Later production systems can be identified by the 6X0 serial number which is Immo 2/Gen 3.

 

Immobilizer Generation 3

Many 2002 and newer Model Year vehicles sold in the North American Region (NAR) have Immobilizer 3 and there are other Rest of World (RoW) Vehicles with Immobilizer 3 as well. Use VCDS to Select the Instrument Cluster (or Address 25 - Immobilizer in Vehicles with a separate Immobilizer Control Module) and look in the Extra Field. You should see BOTH a 14 digit Immobilizer ID number and ALSO a 17 digit VIN number in the Extra fields like this: WVZKB58001H231169 VWZ7Z0W0648696. The first 17-digit string is the VIN and the second 14-digit string in the Immobilizer ID. Keys that have been previously matched to a different Immobilizer 3 System cannot be reused with another one (which has a different Immobilizer ID). In some cases, you'll need to check in the Engine Control Module in Measuring Value Block (MVB) 081 to see the VIN and Immobilizer ID. If in doubt, check the Factory Repair Manual for your specific vehicle.

 

От тук следва,че ако в списъка с екстрите виждаш 17-те символа на VIN-а, значи си с ИММО 3. В противен случай си с ИММО 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на това и аз попаднах и като се позатопли ще тествам процедурата, благодаря все пак :zustimm:

Но най-вероятно изобщо няма да се занимавам с глупости по адаптации, пинове и т.н., ами направо ще забраня имото в ECU-то, не е кой знае колко сложно, ECU-то се вкарва в boot mode режим, тегли се дъмпа от епрома, сменят се два бита, смята се наово чексума, и се налива отново в епрома. ECU-то ти става Плуг-енд-плейн :)  До колкото разбирам става и пре OBD буксата и то с най-обикновен KKL кабел.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, развитие по проблема :)

Смъкнах дъмпа от епрома на ecu-то. Смених байтовете , които забраняват immo-то, сментах на ново чексума и записах новия дъмп в епрома, но в boot mode режим на ecu-то. Проверих - и на масата с токоизправител всичко си работи ок, сега ще чакам да позатопли и да видя дали ще запали. Ако не иска, смятам направо да клонирам моя immo от сегашното ecu в новото ecu. Оказва се, че всичко това се прави с обикновен kkl кабел :) . Накрая ме чака интересен подарък - оригинален "ремап" от ABT.

 

PS. В последствие се оказа, че процедурата по адаптация на ново ECU към imo-то на таблото е много по-лесна, но незнам защо избрах по-сложния път ...... :) (благодаря Пепи - buzzi )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, точния ти адрес в Козлодуй го има в имотния регистър и може да се види през интернет портала срещу 1 лев. Не се ли опасяваш че някой ще ти задигне Аудито след като сега цял свят знае че е без имобилайзер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш времето което е нужно да се открадне колата от минути на секунди. Сваляш и минималната нужна квалификация на автокрадеца от компютърна грамотност на отверкова грамотност. :)

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...