Jump to content

Питане за датчик за ниво на маслото ауди а3


zezo_inter

Recommended Posts

Здравейте колеги и за много,
Онзи де ден ми изтече маслото през масления охладител и благодарение на KOKO 100 C4 който ме оборудва с масло и въпросния О-пръстен колата вече заработи.

Въпроса ми е  защо като ми изтече маслото не ми светна лампата с идикация?Има ли датчик за масло?Дали е възможно да е той и ако да къде се намира?За смяната трябва ли да източвам отново маслото?

Автомобила е ауди а3 1.8 агн 125 к.с 1998година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При подаване на контакт ми светва червена лампичка за масло,значи би трябвало да имам.Примерно ако на картера няма,къде на друго място да го търся?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да разбирам,че когато ''не  дай си боже''   светне червената ти логично по-подразбиране си отива маслената помпа така ли,щом говорим за налягане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не винаги е помпата,много неща могат да накарат червената лампа да светне.Карай и си свиркай,нали нямаш проблем с нея сега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам проблем,но се стреснах като ми изтече маслото и индикацията за ниско ниво не се активира.Доста е странно,Че Ауди за заложили на датчика за ниво да бъде ''опционална ЕКСТА''.Защото иначе биха могли да станат доста поразии на автомобилите от тяхната гама за сериийно производство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой знае ли лампата за ниско ниво на маслото кога светва? По-точно за 1.6 AEH мотор, който събира 4.5л. Колко литра е необходимо да се изгубят за да светне? Изглежда съм си ударил картера в някоя ледена буца, и докато карах започна да премигва червената лампа за маслото, но жълта не светна. В момента колата е паркирана на първото място което видях и си чака :) Върнах се на мястото където колата беше паркирана 8 часа и имаше огромна локва масло. Съмнявам се за 8 часа да не е изтекло всичкото масло. Най-вероятно съм карал или без масло 5км или с много малко, което е изтекло по пътя. Жълта лампа не светна, явно не работи. И все пак след каква загуба на масло трябва да светне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На картера отдолу, имаш един датчик, на вид прилича като кубче /ориентировъчно/. Ако маслото ти е под минимума, тогава светва жълтата лампа. Явно при теб, е светнала червената, защото губиш налягане /и масло/. Поне така си го обяснявам. И картера не е задължително да ти е спукан. Може да е маркуч който влиза в охладителя, и от там да е изтекло. Докато не я качиш на канал, няма как да се каже от къде е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв дагчик имат само фейслифтовите А3. През 98-ма не се поставят. Даже и да си сложиш, няма към какво да го свържеш. Не е "опция", защото през тези години го няма.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно си прав.За А3 незнам,обаче при GOLF със сигурност няма общо с годината и съм виждал на два абсолютно еднакви екземпляра,при които единия имаше,а другия-не.

Редактирано от vlado_tonev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, vlado_tonev написа:

обаче при GOLF със сигурност няма общо с годината и съм виждал на два абсолютно еднакви екземпляра,при които единия имаше,а другия-не.

Това може да го срещнеш и при А3, но след 2000-година. Преди 2000-та няма. Датчикът е цифров и общува директно с таблото. Тоест, трябва фейслифтово табло за да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, bsdnikolov написа:

Това може да го срещнеш и при А3, но след 2000-година.

Въпросният датчик освен нивото измерва ли други параметри на маслото?Питам,защото имахме коментари с един познат,който е в час с електрониката по автомобилите и той ми сподели,че освен ниво датчика отчитал температура и вискозитет на маслото.Ако мръднат извън нормите светва на таблото сигнализацията придружена със звуков сигнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температура да, вискозитет не. В адаптационен канал на таблото се задава индексът на маслото (но това важи само при зададено че караш с масло за flexible интервали) и таблото измерва динамично интервалите за смяна на база на инфото от датчика.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж линкът който поставих в предходния си пост. Там ще прочетеш това, което те интересува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен текът на масло се оказа от гумичката на охладителя на маслото. Червената мигаща лампа с пиукане ме е сигнализирала когато е останало около 2л масло. Акъла ми не го побира как няма датчик за ниво на масло а само за налягане. Ако имах за нивото щях да разбера много по-рано и нямаше да има риск за двигателя. При запалването се чуваха как тракат повдигачите, останали са без масло. Сега остава да карам и да следя нивото на маслото дали ще го гори много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, sNiCkEr написа:

Акъла ми не го побира как няма датчик за ниво на масло а само за налягане.  Ако имах за нивото щях да разбера много по-рано и нямаше да има риск за двигателя.

И на мен преди 20 години ми се искаше да имам серво на волана, ама ..... Всяка екстра с времето си. Та и при теб така. Смени си А3-ката с такава след 2000-та и ще имаш датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...