Jump to content

Няколко въпроса за б4 v6


Naidden

Recommended Posts

Здравейте колеги. Харесал съм си едно ауди 80 б4 2.8 v6 174hp и искам да разбера повечко за тази кола, но най–вече за този мотор. Знам че е доста рядък или поне до сега не бях срещал такъв. Искам да знам дали много трудно се намират части за мотора, трудна ли е поддръжката и дали има някакви разлики в окачването или си е като на всяка друга б4ка. Всичко по колата е заводско. Също ако някой е карал такова ще ми е от полза да сподели лични впечатления.

Link to comment
Share on other sites

За двигателя нищо немога да кажа, но съм сигурен че се намират части. Иначе би трябвало да е малко по-различна от останалите Б4 - носачите трябва да са чугунени (отливани), ако някой не ги е сменил с обикновени. По-големи са им втулките от на обикновените. Спирачките трябва да са двубутални (Гирлинг 60) малко по-скъпи са им накладките ~50-60 лв. Фаровете трябва да са "цели" и да няма мигач в тях (там където е мигача на обикновенните Б4 при теб трябва да е габарит), мигача е свален в бронята. Мисля, че трябва да има и разпънка между бомбетата. Това са по-особените  неща всичко друго си е като на нормална Б4.

Едит: куатро ли е?

Edited by Sklepi
Link to comment
Share on other sites

Здравей! разликите с други б4-ки  не са големи особено както ти каза колегата носачите са по яки(различни са) но са си обикновенни не чугунени мотора е същия като моя само че аз сам 2.6 същия 6-так с по-малко клапани. Страхотен мотор относно издръжливост, но компромис относно поддръжка и обслужване не се прави с него няма да ти кажа че нищо няма да ти гори ще те излъжа ако го направя . много спокойна и равномерна работа на мотора при изправни бобини, кабели, свещи и тн. не е мех. инжекцион това означава че по-лесно се газифицира не , че мех. не но си иска повечко разбиране иначе ще си много доволен на това купе с този мотор. части намират се има бол, но не виждам ако е добър мотора какво ще му търсиш освен ако не го изсипеш.обслужване според зависи частите около 400-500 лв  и газ

Този мотор не е за състезания не очаквай супер ускорения, но, на магистралата изпреварва с двеста без да се замисли което дори за по-нови коли е трудна задача набира при всякаква скорост но не се изстрелва кат ракета вземай не се чуди ако е добра колата 

Link to comment
Share on other sites

Благодарско колеги :). Точно тези неща ме интересуваха. Само още нещо се сетих, двигателя си бачка равномерно обаче ми се сториха нисички оборотите на празен ход. Някъде около 700-750 съдейки по оборотомера, нормално ли е за този мотор или трябва леко да се вдигнат? Иначе в момента карам б3 1.8 карбуратор сф мотора. Предполагам разликата е доста голяма от към вървеж и не чак толко от към разход. б3ката сега зимата си удря 11-12 бензин, а тази доколкото разбрах е малко повече (около 13 макс 14) при нормално каране. На бензин става дума.

За колегата който ме попита дали е куатро - не е.

Link to comment
Share on other sites

Понеже стана въпрос за носачите. На този мотор са ковани. Не са чугунени, от чугун не се правят носачи. Доста по-здрави са и втулките са им с по-голям диаметър. Взаимозаменяеми са с обикновените. От една година и аз съм с такива.

Link to comment
Share on other sites

За оборотите да точно толкова трябва да си поддържа моята ги държи по към 800 но съм сменял стъпково и от това което съм сложил имам забележки за разхода зимно време при минус 15 с добро подгряване (поне7-8)мин под 15 не очаквай след загрял мотор може и 13 да гори ама тук в севлиево не и в софия примерно

Link to comment
Share on other sites

Понеже стана въпрос за носачите. На този мотор са ковани. Не са чугунени, от чугун не се правят носачи. Доста по-здрави са и втулките са им с по-голям диаметър. Взаимозаменяеми са с обикновените. От една година и аз съм с такива.

Извинявам се за спама.

Ники,може ли да напишеш парт номера на кованите носачи и при кои модификации се срещат,че се замислих ...?

Изпратено от моят Nexus 5 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Носачите можеш да ги намериш при Б3 - 7А (2.3 20V) както и при всички Б4, кабрио, купе, над 150 к.с. т.е. 2.8 вкл. S2, RS2. Номерата трябва да са 893 407 147 D и 893 407 148 D - това от един онлайн каталог който ползвам го извадих и е валидно за RS2. Не ми се занимава да вдигам на крик и да лягам отдолу да видя какво пише на моите. Нови са колкото цяла Б4 :) 

 

Пише че са "forged" , но на мен на пипане ми се струва отливка :) Аз и нищо неразбирам от металообработка :) 

 

Ето и братушките какво казват по въпроса: https://www.drive2.ru/l/8668207/

Edited by Sklepi
Link to comment
Share on other sites

Колега до сега съм имал 5 такива 12 клапанови v6 двигателя. Ако мотора няма някакъв сериозен проблем то с най - обикновена подръжка ще кара много време.

За разхода на гориво не знам дали е оправдан но пък за чувството че караш топ оф дъ лайн си заслужава :D

Наистина носачите са тези кованите. На 2.6 двигателя който е почти същия няма такива носачи. Както и двубуталните спирачки също са само на 2.8 а не на 2.6

Не знам защо са ощетили 2.6 като той почти същия перформънс има.

Мотора тече масло понякога. От капаците на главите отзад много често при кръглото уплътнение. Също така и от иплътненията на коляновия вал отпред и отзад.

Части има със сигурност но при смяна на водна помпа с ремък да речем се изисква един спец инструмент така че ако ще сменяш да знаеш да търсиш такъв сервиз. И без тоя инструмент също може да се смени но не е много сигурно дали ще го уцелят.

Но работи много равномерно и е приятен за слушане ако всичко е наред. Трудно а и безползно се модифицира но и а 2 -3 малки неща които могат да се направят лесно.

Побира 11 литра антифриз ...учудващо много. На старото ауди а8 с 8 цил мотор побираше 8.

Съединителя и ск кутия също са малко по различни от на нормална б4ка.

Фаровете може и да не са цели. Има един колега с такава комби б4ка с фаросе с мигачи отстрани.

Успех

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...