Jump to content

Не включва ел. перките..


Net_Master

Recommended Posts

Колеги, откак съм купил колата мисля...имам следния проблем, който досега редица майстори и не-майстори не успяха или им се занимаваше да оправят. Мина доста време и след поредните опити проблемът още не е решен и мисля да се допитам най-накрая до умните глави във форума :hilezh::lupe:.

Та..колата е S6, 2001, ANK мотор, 340 коня. Охлаждането е с виско + две ел. перки, една вътре до виското и една отпред на климатичния радиатор. По принцип работят заедно и имат две степени, дотук знам това. По някаква търсена причина, не искат да се включат сами, когато има нужда от тях. Ако пусна климатика - той ги включва. Перките работят, управлението им явно работи т.н. Ноо...ако не е включен климатика и си повися в задръстване примерно в жегицата и температурата се покачва - по показания през VAG съм я гледал да достига 105 градуса, при което вече и стрелката на таблото започва леко да бяга вдясно. Обикновено не я чакам да стига дотам и си пускам климатика да си охлади своевременно, което разбира се е само workaround решение. Виското е ново /Hella/, датчикът, който се намира на изхода на радиатора и се грижи за включване на перките също е сменен наскоро - няма промяна. Сложил съм датчик, както го дават по каталог - темп на включване/степен - 95-102 градуса и темп на изключване 90 градуса. Търсих решение с друг датчик с по-ниски температури, но не намерих такъв, вкл. и от друг автомобил, който да пасне там....Водна помпа hepu и термостат wahler са нови, сменени при обслужването на колата преди около 25К км...

Сега сте вие ......:unsure::wall:

Link to comment
Share on other sites

Може да си попаднал на кофти датчик... Заложи на по-качествен. Отделно при 2.7Т са два датчика, единия е на главата пред водача, трябва да се провери как е при теб, че не ги помня. Лично аз ги смених и за няма и месец единия датчик започна да тропа като го тръскаш, а другия беше поел вода... последва нова смяна с възможно най-качествените и засега нямам ядове.

Link to comment
Share on other sites

Според тестовете не е от датчика колега..и предния е работел най-вероятно и новия работи. При мен доколкото съм наясно не са два, така казват и майсторите....

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

На запален двигател ако извадиш буксата от датчика и дадеш накъсо вътре в нея перките въртят ли? Така ще разбереш дали е по инсталацията или е датчика.

Link to comment
Share on other sites

Колега, включват си ако повишиш изкуствено температурата - майстора тествал с картон между виското и радиатора и вика, че включвали доста бързо след това...не съм присъствал на теста, но му вярвам. Като цяло не мога да си обясня защо първо са го измислили да е в най-студената част на охладителната система сложен тоя датчик...и от тази разлика в температурите преди и след радиатор следва ли да имам проблем в радиатора или по-скоро той е другаде...:wall:

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Значи не е пробвано.

Тогава направи този тест и ще разбереш къде е проблема. Примерно дефектен предпазител или реле е възможно..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...