Jump to content

Прекъсва при ускорение


if4yy

Recommended Posts

Здравейте, колата е Ауди А6 1998г 1.8Т куатро със ГИ. Проблема започна 1 месец след като я взех, тогава сложих и газ, но проблема в момента го има и на бензин, така че изолирвам газта като проблем. Направил съм пълно обслужване( ремъци, ролки, масла, филтри и др.) Газта е висок клас с мощен изпарител и бързи инжектори. Проблема е, при ускорение на 3,4 и 5та скорост на 2000об. се получава едно забиване, което някой път го няма, а на 1 и 2ра почти не съм го забелязвал. След тези 2000об започва едно придърпване, което мога да го опиша като липса на гориво и продължава до към 3500об след което изчиства и започва да върви както трябва. Това е при плавно натискане на педала на газта, а при натискане до долу, колата започва едно ецане и подскачане (имам чувство, че задния мост иска да захапи предния) и това продължава докато не се отпусне педала. На диагностика изкарваше грешка 00561, която я отсраних и вече системата е ОК (смучеше въздух от втулките на колектора за дюзите), но проблема остава 2 месеца вече. От тогава съм сменил чисто нов дебитомер, нови свещи иридиум, бобини, комутатор, дроселова клапа, датчик колянов вал, калапан Н75 и може и да има нещо друго което забравям. Турбото надува на 0.8бара и на моменти ми стига и до 1бар което малко ме притеснява. Ланда сондата чертае нормално в ниските обороти и на богато когато се натисне педала на газта до долу. предполагам е в норми.  Моля за помощ и съдеиствие от вас, че вече незнам какво да правя с тази кола. Каквото се сетите питайте и помагайте. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите ти подходящи ли са ? Имаш ли чип ? На бензин прави ли го като на газ или по-добре ?  Студена/топла има ли разлика ? Защо турбото ти надува толкова ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върнах оригиналните свещи - никаква промяна.

За чип.. нямам информация, но ако съдя по данните на дебитомера 150г/с не би трябвало.

На бензин имам чуство, че е една идея по-малко.

Няма разлика студена/топла.

Уестгейта на турбото не е пипан. Защо стига до 1бар незнам. Има вероятност и уреда да лъже, но не го пренебрегвам.

 

ПС. Забравих да напиша, че мотора е AJL 180кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобините, които сложи нови ли са или поне от работеща добре кола ли са ? Свещите за този мотор, особено на газ трябва да се еднополюсни. Оригиналните са NGK PFR6Q. Струват към 80-100лв комплекта. На мен ми е сецал на предната кола леко мотор на газ заради 4 полюсни свещи. Но в твоя случай понеже си сменил доста неща, аз бих направил следното:

1-во изолирам газта(защото от горния пост не става ясно дали проблемът го е имало преди нея. Ама под изолирам означава да спра кранчето от бутилката, всичко, както си му е реда, защото може да работи на бедба или богата смес на газ, оттам да бърка тримовете на компа на бензина и съответно и там да работи на лоша смес, след това 50-100км каране на бензин само и да се види пак за грешки. Изводът от тази точно ще води до това дали имаш нужда от настройка на газта. 

2-ро: Бих започнал 1 по 1 да сменям нещата с такива от работеща кола(като продължваш да си караш на бензин докато излезе проблема) Аз лично бих ги разменял като започна с бобините от перфектно работеща кола, стига някой да ти се навие за 30 минути да ги размените, от всички АЕБ-та стават(А4/А6) сигурно и от други 1.8 Т, без AWT, защото там са новите бобини с вграден комутатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частите които съм сменял са от работеща кола. Свещите в момента са тези с които си доиде колата и го нямаше проблема. Съмняваме, че газовия компютър може да шашка тримовете на бензиновия компютър, обаче с различни настройки на газовата проблема е налице. Компютъра е Фобос 1 вер.9.0, като смених и него, но без успех. Газовите дюзи не изпускат газ, както и вакуума на изпарителя. Ще покарам само на бензин тези дни да видя дали след 100тина км няма да се адаптира бензиновия компютър. Ако се оправи най-вероятно газовия комп. не чете коректно инжекторното време и от там се шашка цялата система. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оглеждал ли си за спукани маркучи на входящия въздух? Вакуумите по мотора също? При мен така се беше получило при първоначалното поставяне на ГИ защото бяха направили дюзите с много големи отвори, но при теб го има и на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да огледал съм всички маркучета и едните даже и ги смених. Щуцерите за газта съм ги презалепил, защото мислих, че смуче въздух от тях. Смених и гарнитура на всмукателя, О-пръстените на бенз. дюзи и едната втулка на колектора, че се беше спукала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той че е тръгнал, тръгнал е ,ама не буксува. А пък и симптомите за него са други. Минал съм към 40км на бензин само с тапа вместо газов компютър. Днес като се прибирах от работа не е проявила проблема. Ще я покарам още на бензин само и ако няма проблем, ще сменя газовия компютър барабар с кабелажа с друга по-нова версия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми мяса на спукан турбо път. Огледай добре маркучите. Знаеш ли преди на какво налягане е надувала?  Като отнемеш газта лашка ли(като забиване)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се огледат добре турбо пътищата и кулъра, защото може да е бил лепен и т.н. и сега да е цъфнал. Закачи я да й гледаш живи данни и виж какво става с налягането и турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.06.2017 г. at 16:30, TiL написа:

Много ми мяса на спукан турбо път. Огледай добре маркучите. Знаеш ли преди на какво налягане е надувала?  Като отнемеш газта лашка ли(като забиване)?

Спукана тръба на турбото няма, проверил съм няколко пъти. Преди проблема не съм мерил налягането на турбото. Като си махнеш крака от газта, понякога се получава като един "удар", но понякога.

 

На 20.06.2017 г. at 22:57, DJANO написа:

Трябва да се огледат добре турбо пътищата и кулъра, защото може да е бил лепен и т.н. и сега да е цъфнал. Закачи я да й гледаш живи данни и виж какво става с налягането и турбината.

Кулера и пътищата са сваляни, проверени и почистени. На живи данни няма  как да се види наляга на турбото, няма МАП сензор този мотор. Гледал съм го с механичен уред и на програмта на газта и си прави налягане, даже и на няколко пъти и в повече от 0.8 колкото го дават по книга. Останалите неща са в норми, според мен.

 

Тези дни карам само на бензин. След 70км проблема с забиването на 2000об и лашкането на пълна газ го няма. Само има едно накъсно ускорение на моменти, но може да е от старите свещи които върнах преди известно време или нешо аз да си въобразявам вече. Следващата стъпка ми е смяна на компютъра на газта с по нова версия и нова настройка на газта. Ще покарам няколко дни да видя дали ще се получи пак същия ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, карам същата кола със същият мотор. При мен този проблем се получава, когато разкача акумулатора за няколко часа и после го закача. След това при всяко палене на колата - първите 2-3-4 минути колата глъхне след 2000 оборота, сякаш няма гориво и забива муцуната. Покарам ли малко се оправя, но на всяко следващо палене поведението  и е същото, докато не минат 2-3 дена. Аз си го обяснявам, че проблема е заради адаптациите на бензиновият компютър.
Това не ме притеснява чак толкова, понеже знам, че проблема се оправя докато двата компютъра "започнат да се разбират" по между си.

Имам друг проблем. Когато купих колата (преди малко повече от две години) вървеше страшно много. Впоследствие разбрах, че турбото е к04-015 и дюзите са от 6цилиндров двигател на Алфа/Бмв 5-та серия. И така колата си вървеше до преди година. От тогава имам чувството, че на тая кола не и се включва турбото, сякаш карам атмосферка. Знам, че ще кажете, че просто съм и свикнал, но не е така. Това го забелязват и хора, които са я карали преди и след. Бихте ли ми казали, от къде да започна да изследвам, за да открия проблема? 
Имам и едно гадно дрънчене от към колекторите при форсиране и ходих да погледнат гърнета/мека връзка и казаха, че не виждат от никъде да има пробив. След като се разчетох малко, видях че въпросният дрънчащ звук (който в движение на свалени прозорци чувам сякаш карам Москвич) идва от паричката на гейта. Така се получавало, когато била разхлабена. Говоря само на теория, тъй като от механика чисто технически не разбирам.  

 

Редактирано от Kn0cK3r
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене няма проблем след и разкачване на акумулатора. Вече минах 170км само на бензин и единственото което забелазах като проблем е на светофар като тръгна, на 1ва и на 2ра като отпусна съединителя и започне да набира от 1500об премерно се получва едно насичане, което започвам да се замислям, че може и да е от демфера на съединителя, тъй като се е поизносил вече. Както и да е, утре слагам другия газов компютър и ще си каже.

Преди 7 часа, Kn0cK3r написа:

Здравейте, карам същата кола със същият мотор. При мен този проблем се получава, когато разкача акумулатора за няколко часа и после го закача. След това при всяко палене на колата - първите 2-3-4 минути колата глъхне след 2000 оборота, сякаш няма гориво и забива муцуната. Покарам ли малко се оправя, но на всяко следващо палене поведението  и е същото, докато не минат 2-3 дена. Аз си го обяснявам, че проблема е заради адаптациите на бензиновият компютър.
Това не ме притеснява чак толкова, понеже знам, че проблема се оправя докато двата компютъра "започнат да се разбират" по между си.

Имам друг проблем. Когато купих колата (преди малко повече от две години) вървеше страшно много. Впоследствие разбрах, че турбото е к04-015 и дюзите са от 6цилиндров двигател на Алфа/Бмв 5-та серия. И така колата си вървеше до преди година. От тогава имам чувството, че на тая кола не и се включва турбото, сякаш карам атмосферка. Знам, че ще кажете, че просто съм и свикнал, но не е така. Това го забелязват и хора, които са я карали преди и след. Бихте ли ми казали, от къде да започна да изследвам, за да открия проблема? 
Имам и едно гадно дрънчене от към колекторите при форсиране и ходих да погледнат гърнета/мека връзка и казаха, че не виждат от никъде да има пробив. След като се разчетох малко, видях че въпросният дрънчащ звук (който в движение на свалени прозорци чувам сякаш карам Москвич) идва от паричката на гейта. Така се получавало, когато била разхлабена. Говоря само на теория, тъй като от механика чисто технически не разбирам.  

 

 За тебе колега бих те насочил да започнеш от измерване на налягане на турбото. Ако паричката на актуатора не уплатнява добре , може да започне да не надува както трябва и от там да идва невървежа. Дрънченето заедно с невървежа на едно ли се е случило или не си обърнал внимание? Хубаво да се направи и една дигностика, да се видят живи данни. Може и дебитомера да не е в ред. На този етап това мога да те посъветвам аз. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за насоките! Като ми остане време ще ги проверя тези неща и пиша резултати. Последно съм  ги замервал преди година и половина. Тогава турбото даде 1.2 , а дебитомера нa 3-то до прекъсвач даде 142.5 , но ще замеря пак и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема го има и с другия газов компютър. Заеграх се с таблицата на газта пак, и при обедняване и при обогатяване се е зле. Оставил съм я за сега, че вече много се ядосвам с тая кола. Вече се изчерпах от към идей.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
преди имах този проблем, но след смяна на свещи и кабели всичко се оправи.
Сега карам A6 C5 2000г. 2,5 дизел и го забелязвам същия проблем и въобще не е приятно.

Имате ли идея при дезелите какво би породило това прекъсване?

 

Благодаря предварително,

Росен 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ‎10‎.‎07‎.‎2017 at 17:10, RossMitev написа:

Имате ли идея при дезелите какво би породило това прекъсване?

 

На ‎10‎.‎07‎.‎2017 at 17:10, RossMitev написа:

Сега карам A6 C5 2000г. 2,5 дизел

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Проблема е решен! Маркуча излизащ от блоуофф клапана , който влиза в големия преди турбото има една Г-образна чупка със две скобички. Едната беше хлабава, при което след стягането й всички проблеми се премахнаха. Може и аз да съм пропусал да я затегна или преди мен някой. Направих нови настрйки на ГИ-то и вече върви като за 180кс и то много мазно без прекъсване. турбото надува вече до 0.8бара пик. Благодаря на всички отзовали се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...