Jump to content

Ауди а3 БМН мотор филма е голям


todor1976

Recommended Posts

Здравейте колеги,днес минах през следния филм.Колата е ауди а3 2.0 тди БМН мотор,премахнат ДПФ миналата година май месец и съответно чипната .След интервенцията колата се оптимизира коренно върви много и добре.Софтуера няма да казвам на кого е за да не правя реклама или антиреклама но е на доверени хора които ми чипваха и старото ауди 1,9 тди.Никакви проблеми досега освен с някой дребни забележки като например че от тази зима колата и до ден днешен започна да има труден първи старт,което според мен е механичен проблем и друг проблем който не знам дали може да се каже че е проблем някой път се случва да имам чувството че при много висока скорост говорим за над 200 км/ч все едно нещо я спъва.От февруари се опитвам да я кача на диностенд и днес ми се отдаде тая възможност.След диностенда се установява следното че колата изкара 156 коня и 380 н.м. на мотора.Другото което показа е че има предварение 2,64 от където идва и може би трудния първи старт.Странното е че колата оригинално е 170 коня.Имам също така и загуба на антифриз от 2 години близо като от тая зима е по изразено,но това е друга тема.Другото което ме притеснява е възможно ли е всичко това при положение че колата върви осезаемо по добре от колкото преди софтуера.Турбината е в перфектно здраве на графиката се вижда че след 3500 оборота намаля горивото.Дебитомера е наред.Казвам всичко това защото вече психологически започвам да се вкарвам във филма но така ми е казано.Друго кошто забравих да спомена е че от 4 ри дни колата е с грешка електрически проблем в ламбда сондата.От тук нататък ми предлагат правене на центровка премахване на ЕГР охладителя и механично затапване на ЕГР-ра.След това ми предлагат да диагностицират колата като налеят оригиналния софтуер за я замерят да видят какви коне и колко нютона ще изкара и евентуално нов софтуер техен като всичко това ще ми струва 600 лева.В тая цена не влиза  центровка и премахване на егр  охладителя.Така че помагайте със съвети или дайте човек който си разбира от работата за да знам какво да правя че като ми е влязъл този филм направо съм болен.А колата дефакто си върви както винаги досега.Не казвам къде съм правил диностенда за да не засегна някой защото все пак не знам къде е истината но в цялата работа има нещо нередно и ще трябва да го търся.Моля за съвети помагайте.Благодаря предварително и се извинявам ако на темата не и е тук мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, todor1976 написа:

Колата е ауди а3 2.0 тди БМН мотор,

преди 35 минути, todor1976 написа:

След диностенда се установява следното че колата изкара 156 коня и 380 н.м. на мотора

преди 35 минути, todor1976 написа:

Странното е че колата оригинално е 170 коня.

BMN оригинално е 140 hp!!! 

 

Този мотор (BMN) при качествен тунинг и стокови части може да изкара макс ~173 коня. Дюзите не позволяват повече.

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш проблеми (загуба на антифриз, вероятно повредена ламбда), които може да са причина за ниската мощност, но ти поради някаква причина се опитваш да решиш с напълно несвързани тунинг модификации(пореден ремап, смяна на софтуер). ЕГР охладителя предполагам искат да го махат в случай, че оттам тече антифриза. Но потвърдено ли е по някакъв начин,че това е така? Центровката може да се провери дали е правилна точно за 1 минута с VCDS. Има вероятност да те пращат за зелен хайвер. Добре ще е да отидеш на мястото, където са ти правили ремапа и да видиш те какво мислят.

Не разбрах какво те кара да мислиш, че конкретното предварение 2.64(градуса предполагам?) е причина за лошия старт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено и аз на там клоня,че се опитват да ме пращат за зелен хайвер.Имам уговорка да направим диагностика на колата при човека който ми слага софтуера.Лошото е че тези проблеми със загубата на антифриза и предварението не могат да окажат влияние на мощността а и самият аз познавайки колата и карайки колата вече толкова време не съм забелязал падане на мощност.Ламбда сондата и загубата на антифриз как могат да окажат влияние на мощността.Не е доказано че загубата на антифриз е от охладителя.На ръна ми каза че нещо и е спирало горивото след 3500 оборота,а колата върви с 220.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Спира горивото защото вероятно разпръсквачите не са добре, не знам дали при този мотор е с разпръсквачи. Ни при нас с БКД с развалени разпръсквачи не може да се достигат високи обороти с износени разпръсквачи. Ремапа в Адлер ли ти е ?

Редактирано от TeRRaNoiD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нещо се обърках- колата сток е 170 и след мапване тръгва много добре, ама изкарва 156 к.с на мотор ? Ъмм..нещо логиката ми се губи :nixweiss:  Сигурен ли си, че диното е мерило на мотор ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки инжектор за директно впръскване има разпръсквач.

Ламбдата може да има голям ефект върху мощността, тя отчита съотношението въздух-гориво. Ако отчита повече гориво отколкото всъщност има, ще се получи точно намаляване на мощността. Ако изобщо нещо я кара да реже горивото, трябва да може да се установи какво е с диагностика на живи данни в движение или на дино. Щом имаш грешка за проблем в ламбдата, може и да е в някакъв специален режим, в който намаля мощността, защото има неправилно отчитащ сензор.

За загубата на антифриз вариантите са много - проблем с главата, гарнитура, ЕГР охладител, някой маркуч. Първите 2 на теория могат да влияят и на мощността, но според мен, ако имаше толкова сериозен проблем с глава или гарнитура, че да имаш загуба на мощност, щеше да имаш и други много по-очевидни проблеми.

Давам и +1 за въпроса на Vantage, нещо не се връзва при диното. Освен ако казуса с ламбдата/по-ниската мощност не е много стар и не си караш така откакто е в теб колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 23.07.2017 г. at 15:42, TeRRaNoiD написа:

.Спира горивото защото вероятно разпръсквачите не са добре, не знам дали при този мотор е с разпръсквачи. Ни при нас с БКД с развалени разпръсквачи не може да се достигат високи обороти с износени разпръсквачи. Ремапа в Адлер ли ти е ?

Колата на 173 000 км влиза за смяна на дюзи по сервизна акция сега е на 252 000 км истински.Не би трябвало да е от дюзи.Този модел излиза със сименс дюзи като впоследствие ги сменят по акция но незнам дали слагат отново сименс или бош.Тандем помпата е бош обаче така че си мисля че и дюзите са бош.Софтуера е да на Брезел,но друг ми го налива в колата.

На 23.07.2017 г. at 21:21, Vantage написа:

Аз нещо се обърках- колата сток е 170 и след мапване тръгва много добре, ама изкарва 156 к.с на мотор ? Ъмм..нещо логиката ми се губи :nixweiss:  Сигурен ли си, че диното е мерило на мотор ?

Да този мотор е стоков 170 коня.Диното е мерило на мотор постнал съм графиките от двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.07.2017 г. at 12:08, Buddah написа:

Всеки инжектор за директно впръскване има разпръсквач.

Ламбдата може да има голям ефект върху мощността, тя отчита съотношението въздух-гориво. Ако отчита повече гориво отколкото всъщност има, ще се получи точно намаляване на мощността. Ако изобщо нещо я кара да реже горивото, трябва да може да се установи какво е с диагностика на живи данни в движение или на дино. Щом имаш грешка за проблем в ламбдата, може и да е в някакъв специален режим, в който намаля мощността, защото има неправилно отчитащ сензор.

За загубата на антифриз вариантите са много - проблем с главата, гарнитура, ЕГР охладител, някой маркуч. Първите 2 на теория могат да влияят и на мощността, но според мен, ако имаше толкова сериозен проблем с глава или гарнитура, че да имаш загуба на мощност, щеше да имаш и други много по-очевидни проблеми.

Давам и +1 за въпроса на Vantage, нещо не се връзва при диното. Освен ако казуса с ламбдата/по-ниската мощност не е много стар и не си караш така откакто е в теб колата.

Има логика да оказва влияние ламбдата но грешката ми я наби два дни преди да я замеря на диното.Разлика във вървежа от преди грешката и след няма.От тук идва въпроса пи ремап не се ли изключват тия ламбди.Ако проблема е в колата от преди софта това означава че е била 130 коня с дпф.Нямам толкова фрапантна загуба на антифриз че да е глава.Интересното е че за три дни разлика 2 различни динота дават 10 коня разлика при мерене.От тук идва въпроса дали могат да се манипулират динотата защото и от двете места имам предложения за нов софтуер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И новата ревизия на дюзите е Сименс.

Аз лично в конкретния случай не виждам смисъл да се спира ламбдата, даже е обратното.

Относно динотата, всичко на тоя свят е манипулируемо, но резултата от 2те е достатъчно близък, за да приемем, че не е такъв случая. Изглежда ремапа ти е направен консервативно. Графиката определено е странна, но цифрите на графиката далеч не показват всички неща, които могат да накарат мотора да се усеща по-пъргав. Тук отново стигаме до извода, че ще е най-добре да говориш с мапера и той да каже дали това е очаквания резултат. Само той знае какво точно е направил и целил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...