Jump to content

4.2 Загрява в задръстване


JusttRelaxx

Recommended Posts

Малко развитие по темата... 

 

След като така и не успя да ми остане време да закача колата, за да проверя калибрирането на таблото, но пък врътнах едни бързи 2000 км, видях негативна промяна от страна на горепосочения проблем... 

 

Август месец, мръсна жега, София - Бургас - София , нормално каране - температурата си беше бетон, всичко точно. 

 

Миналата седмица - София - Свети Влас беше маршрута. Каране в ограниченията. Изведнъж стрелката мръдна след 90 градуса. Стигаше до 104 градуса и след няколко километра се връщаше в норма... 

 

Вчера един колега и приятел, сподели че е имал идентични проблеми на А4ката. 

-"Пробвай да смениш капачката на разширителния съд на антифриза, какво ли не смених, без успех, докато се усетя."

 

Оставаха 30 мин от работното време на Тех-Ко. Скокнах до там, купих нова капачка на Febi за малко под 7 лв. 

 

Сложих я на колата, оставих я на място да позагрее. Едно нещо веднага ми направи впечатление - нивото на антифриза се покачи повече, както би трябвало да бъде. Това не се случваше със старата капачка. 

 

След това отидох да покарам. Повозих се 20 минути, избрах си максимално много светофари. Гледах през цялото време температурата. Обикновенно със старата капачка, седеше в диапазона 98-99-100 градуса, които лесно стигаха над 102 на първия по-сериозен за чакане светофар. Сега - 94-5 градуса. Стигна след продължително стоене 97, но после веднага падна пак на 95. 

 

Има добър шанс това да е ключа от бараката. Старата капачка дрънка като я разклатиш, оригиналната е, може да и е дошло времето. 

 

Тези дни като ми се наложи да покарам по-сериозно в задръствания и светофари, ще споделя мнение. Ще проверя и калибрирането на стрелките, като влезе за обслужване след 10тина дни. :)

 

 

Та колегите със сходен проблем - пробвайте. Евтино и изключително просто, ако помогне чудесно. :) 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Дано си решил проблема. Друг вариант, който май никой не спомена е температурата на автомата, който топлообменя с антифриза. Хубаво е в такива моменти на загряване да видиш температурата на маслото на автомата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли канал на климатроника, или друго място, където да я следя тази температура и в какви граници е нормално да седи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, JusttRelaxx написа:

Та колегите със сходен проблем - пробвайте. Евтино и изключително просто, ако помогне чудесно. :)

Хах, Миро....не бях си и помислял, че се опитваш да решаваш сложни проблеми със загряване по колата, а дори не си сменил капачката? Дето се вика то оттам се почва...А нивото се е покачило, защото едва ли си изчакал да изстине колата за да развиеш старата и да сложиш новата. Иначе стискам палци това да е бил проблема при теб! :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата я слагах при студен мотор, колата беше седяла 15-16 часа. Поросто със старата като загрееше колата не мърдаше нивото, с тази леко се покачва. 

Относно самата капачка - е на акъл не ми беше дошло, че може тя да ме ебава. Нищо де, по-добре късно, отколкото никога... :D 

 

Днес влезе за боя, като стане готова ще я разходя в задръстванията, дано да не си покаже пак рогцата. :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, JusttRelaxx said:

Има ли канал на климатроника, или друго място, където да я следя тази температура и в какви граници е нормално да седи? 

 

Не знам дали може да се гледа на климатроника, предполагам че може. Иначе кутията не трябва да минава 100 градуса, ако е повече има проблем. Трябва да я засечеш в задръствания и на магистрално бързо каране :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще проверя. Другия вариант предполагам е с Ваг-Ком? 

Ще я закарам след 10тина дена при Цецо и Любо за обслужване, тъкмо да огледат от къде леко покапва антифриз, че е някъде между мотора и кутията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Да се включа и аз ... S6-ца 4.2 C5 има 3 перки, като виското е ясно, до него електрическата се включва при загряване а предната се включва винаги с климатика заедно. Загряването до 95-6 гр. в градско през лятото в задръствания се е дефлот за тези мотори ( и моите го правят това ), но все пак два са най-лесните и бързи ремонти с които се започва ... капачката на разширителя и самия разширител... Тези коли имат една тенденция да пукат разширителя по средни му ръб , което не е видимо за окото , но се вижда по това , че антифриза колкото и да налееш винаги спада малко под средата и стои там. При мен са изчистени перфектно радиаторите и пак го прави, така че съвет: Не се занимавай със сваляне и чистене освен ако нямаш мн свободно време. Има и още едно нещо , което съм имал като проблем. Понякога виското може и да е ново , но неговата ролка като се прецака, то не работи пълноценно и може да даде тези проблеми. И последното някой от по новите С-ки имат един малък допълнителен радиатор под десния фар с допълнителен термостат точно за такива екстремни ситуации . Не е лошо по скоро него да провериш, защото термостата често се прецаква и направо може да го отстраниш, така или иначе тези коли и зимата бързо си загряват ако имаш всички кори. Последно ако си с газ и всичко да ти е наред , пак ще ти дига градуси в задръстванията. Един съвет, как аз се справям с проблема... в задръстванията спирам на 4-5 метра от предната кола , за да не ми вкарва нейните горещи изгорели газове в радиатора и да загрява, още повече ако спреш зад някой друг осмак или автобус :)

 

Редактирано от gop86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених капачката, резултат за жалост няма. Казанчето е чисто ново ОЕМ от Ауди Германия, на не повече от 2 години... 

 

Моята не е S и няма допълнителната перка отпред на климатичния радиатор. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята капачка и казанче също са нови, но това не й пречи понякога също да се опитва да вдига  малко темп. Верно много рядко, но си има склонност. Иначе това за спирането по-далеч от предната кола е добър workaround, но като цяло не е решение на проблема, доколкото е проблем в истинския смисъл или просто контруктивна слабост. Виското ми е ново и си работи бая здраво даже бих кзал че се вие доста повече от необходимото дори и на студена кола. Като цяло не мога да определя дали имаше осезаем ефект върху охлаждането.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моята кола е сменено всичко - даже и термошалтери датчици и всичките други глупости.... 

Управлението на ел. перката трябва да проверя като ми остане време, въпреки, че няма грешка. 

 

При мен грее и на магистралата понякога. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Aз съм с по-малкият брат на 4.2 - 2.8, но проблемат ми е същият. Колата беше с нормалното оборудване - виско и ел. перка, която се пуска от климатика или когато мотора вдигне 95 градуса. В задръстване колата спокойно си качва над 105 градуса, според управлението на климатика. Термостат и водна помпа са сменени при обслужването преди 10000км. Помпата е Kolbenschmidt, термостата Behr. Лятото смених и датчика, който пуска перката - вече и малката перка работи самостоятелно, полза от това не видях. Виското се предаде, ядосах се и го изхвърлих от колата. На негово място поставих ел. перка от Форд Мондео 3 (пасна много добре, почти идеално запълва маската), която се управлява от термошалтер монтиран на радиатора (интересно, Ц5 имат място за датчик на радиатора, закрит с тапа). И тогава разкрих нещо интересно - водният радиатор. Случайно ми попадна оригинален радиатор от 2.8 и сравнявайки го с моя е поне двойно по-тежък и масивен. Явно в даден момент моят е сменяван с кой знае какъв. За съжаление, оригиналният радиатор, който ми попадна протече и бях принуден да върна стария, най-вероятно китайски, но според мен (и) тук ще да се крие ключа от бараката. Иначе ефект от ел. перка има - повече от 101 градуса не съм виждал ,няма го вече досадното бучене и липсата на Х на брой коне в топло време :) Но тоя радиатор ме съмнява, и ще го сменя с качествен, за по-сигурно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, victor_ написа:

........интересно, Ц5 имат място за датчик на радиатора, закрит с тапа). И тогава разкрих нещо интересно - водният радиатор. Случайно ми попадна оригинален радиатор от 2.8 и сравнявайки го с моя е поне двойно по-тежък и масивен. Явно в даден момент моят е сменяван с кой знае какъв. За съжаление, оригиналният радиатор, който ми попадна протече и бях принуден да върна стария, най-вероятно китайски, но според мен (и) тук ще да се крие ключа от бараката. Иначе ефект от ел. перка има - повече от 101 градуса не съм виждал ,няма го вече досадното бучене и липсата на Х на брой коне в топло време :) Но тоя радиатор ме съмнява, и ще го сменя с качествен, за по-сигурно. 

Това е интересен момент със затапения датчик на радиатора...Може би колите които са с две ел. перки като V8-ците, точно там стои шалтера за перката. Тъпото е, че аз перка си имам и шалтера е сменявам и т.н. и пак не включва. От още един колега днес чух, че и на стара А6-ца (100) пак така си е било, позагрявала е и перките са тръгвали чак към 105 градуса и нагоре, което потвърждава други мнения, които чух, че тази ел. перка дето "помага" на виското всъщност не е направена за да помага, а в буквално в аварийна ситуация дето се вика "малко преди да прегрее колата".... :wall:  :steinigung: Относно радиатора при мен проблемът може да е в самият радиатор вътре, но като размер мисля, че е точно такъв какъвто трябва, доста хора са го гледали и щяха да забележат, а и на мен ми изглежда точно толкова голям като на други S6-ци, които съм виждал... Иначе ако ми работеха перките както си трябва и аз бих карал без виско, но за съжаление при този мотор едва ли е опция, при условие, че има нужда от всяко налично охлаждане. Чисто новото ми виско Hella вие като чакал ужасно много дори и на студено и си прав, че вече почти не си чувам звука на мотора, което в случая си е чиста загуба....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя радиатор е сменяван , но с оригинален. Не е там проблема. На пролет ще се търси явно.

Sent from my SM-A700F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...