head_up Публикувано 4 Септември 2017 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2017 Колата е audi 80 b4 Avant, 1.6 101 кс - ADA. Кара се само на бензин, не е имала газ. Но има климатик, който работи (има общо с написаното по-долу). Почетох, но не намерих, та да попитам - за какво служи този г-образен маркуч? Снимката е от интернет, покрай всичко днес не се сетих да снимам. Въпросния маркуч се е сбръчкал ужасно и изглежда не пуска много въздух. В точка 1 има засмукване. Без маркуча двигателя се опитва да гасне. Ако затапя точка 1 с пръст - двигателя работи, но нещо не е наред. По принцип има някакъв проблем с форсирането - като настъпя газта рязко се случва да прегърми (пак казвам - НЯМА газова), има замисляне/прекъсване около 1800 оборота, после наема, но не ще да се форсира, а го кара яваш-яваш... Иначе като развие обороти - върви, но все едно й липсва мощност. От къде започна проблема - прекъсваше на високи обороти - 3000++, но не винаги - при някакви условия (натоварване според мен) решаваше, че ще прекъсва и това си е. Смених свещи, кабели, капачка, палец. Покрай това открих, че ми е омаслен и ангренажния ремък, та и там отиде един неочакван ремонт. След смяната все още не съм я хванал да прави това прекъсване (а я настъпвах на няколко пъти за опит), но и нямам много километри наблюдения. Проявява се спорадично. Днес се прояви по-сериозно следния проблем: паля колата 2 секунди и гасне. 3-4 пъти подред. Накрая запали и работи стабилно. Това ми е се е случвало още няколко пъти (студена винаги, мисля), знам си я, но като чукна газта и се закрепяше. Днес оптивам същния номер - няма значение - мачкам газта - отскачат малко оборотите и гасне. Това пред майстора - бях отишъл просто да го видя, а то какво стана... Почваме да гледаме двамата - този маркуч, за който питам, е за смяна, това ясно. Но надали само той е проблема. Мисля, че има свързано нещо с въздух/вакуум. Чувам леко съскане при запален двигател, горе-долу в същата област на този маркуч, но пък не виждам маркуч да е спукан (освен този проблемния). Замених проблемния с не г-образен за проба - това не помогна за форсирането, а и мисля, че пак чувам съскащия звук. Разбира се, въпросния маркуч трябва да е Г-образен, защото правия е много твърд и напъва в точка 2, а там е пластмаса, не ми хареса да има такова усилие. След въпроса - от къде да намеря такъв г-образен масло устойчви маркуч - по сайтовете за авточасти дори не мога да определя какво търся? Огледахме около спирачнат помпа, не се вижда нещо, нито се променя звука при разклащане. До колкото разбирам там вакуума играе за този автомобил. За отбелязване е, че педала на спирачките ми е твърд. От както я карам на няколко пъти усещам педала да варира между "мек" и "твърд". Но колата спира. Вярно, иска натискане (липсващ ABS, ако това има значение), но спира като за тежка кола. До колкото разбирам климатика също има общо с вакуума - резервоар/клапа под левия калник? Но той си работи. Или поне работеше преди седмица. Ще съм благодарен на всякакви насоки, но ако може да помоля по-конкретно, това ми е първата кола, още се уча на мизериите й Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
piton78 Публикувано 5 Септември 2017 Доклад Share Публикувано 5 Септември 2017 Маркуча е за маслените пари.Сменяш го с маслоустойчив за да не се налага до година пак да го сменяш ако сложиш обикновен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 5 Септември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 5 Септември 2017 Този маркуч го смених. Не е лесно да се намери 90 градуса, маслоустойчив с този диаметър, но ми измъкнаха някакъв вакуумен от друга марка/модел, уж маслоустойчив, който имаше 2 чупки - почти на същите градуси. С малко желание се получиха две парчета с почти идеална форма, сложих едното - добре е, пали. За сега. Но проблема с форсирането все още остава. По-късно ще кача видео (надявам се да се чува нещо), ако някой ще може да се ориентира на звук... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 5 Септември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 5 Септември 2017 Ето го и видеото. Първото подаване на газ е рязко, веднага се усеща замислянето, припукване дори има леко. Второто подаване на газ е плавно, там е по-трудно да се различи проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sklepi Публикувано 5 Септември 2017 Доклад Share Публикувано 5 Септември 2017 Като се качиш в колата и тръгнеш да палиш предполагам натискаш педала на спирачките. Преди палене как е - твърд или мек? Може сервото на спирачките да му е скъсана мембраната и да смуче нерагламентирано въздух. Това последното си е мое разсъждение и незнам доколко е правилно. Можеш да извадиш вакуума от сервото да го запушиш с нещо и да видиш дали ще се оправи работата на двигателя. Погледни и маркучето за вакуум на регулатора за гориво с времето се спича и може да се счупило някъде и от там пак да смуче въздух. На снимката гледам нямаш фланеца на пръчката за маслото. Погледни и уплътнението на капачката за маслото... Много неща станаха за гледане, но с тия коли е така Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 5 Септември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 5 Септември 2017 За снимката - взета е от интернет, когато постнах темата не се бях сетил да снимам. 6 minutes ago, Sklepi said: Като се качиш в колата и тръгнеш да палиш предполагам натискаш педала на спирачките. Преди палене как е - твърд или мек? Отговарям малко на спомени (по-късно мога да проверя) - мисля, че преди да запаля педала е малко по-мек. След палене се втвърдява. Според майсторчето не бил твърд, но аз го усещам като по-твърд от преди време. Не мисля, че си внушавам. А колата спира. 8 minutes ago, Sklepi said: Можеш да извадиш вакуума от сервото да го запушиш с нещо и да видиш дали ще се оправи работата на двигателя. Погледни и маркучето за вакуум на регулатора за гориво с времето се спича и може да се счупило някъде и от там пак да смуче въздух. Извинявай, не съм сигурен за кои маркучи говориш. Този за сервото мисля, се сещам, кой е, пак идва от към колекторите и влиза фронтално на серво апарата като минава през някакво клапанче (може би?), след него има разклонение, което заминава към таблото. За това ли иде реч? Но кой е за вакуум на регулатора за гориво? Би било добре да пусна актуална снимка (може би по-късно довечера или утре) и по нея, ако може да ме ориентираш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 7 Септември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 7 Септември 2017 Ето и снимките. Снощи направих една разходка към близката планина - качи ме без проблем до горе на 3-та в обороти, но като загубя оборотите не мога да наема както се очаква. Днес на слизане няколко пъти опита да смъкне оборотите - все едно губи мощност точно около 1800 оборота, както се вижда че има задържне на стрелката на клипа при рязко настъпване на газта. В един момент чух три бързи припуквания, като леки гърмежи, с тази разлика, че сега звучаха все едно са надолу след колекторите. Това може и да субективно. Сякаш сместта не е наред и понякога нещо изгаря или в изпускателната, или... не знам дали е възможно - към въздушния филтър. Вярно, че колекторите и въздушния филтър са близо, та е трудно да го определя, особенно от вътре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 28 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 28 Октомври 2017 Нека да си самоотговоря в темата - след всичко, което смених - отидох на елкон и разбира се нямаше нищо нередно. Почистване на МАФ-а със спрей изведнъж оживи колата. Сега - за сега, няма проблеми с това - двигателя се форсира отлично, колата почти се изстрелва за скромните си коне и килограми, набира много добре. Е, живи и здрави, този проблем си замина по реда. Остава да се отуча да я мачкам, че... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slona Публикувано 31 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2017 Извинявам се за невежеството - "МАФ-а" - това клапана за празен ход ли е?....и с какъв спрей го почистиха този МАФ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sklepi Публикувано 31 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2017 МАФ-а при 1.6 е като дебитомера при АБК. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 1 Ноември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2017 Точно. И въпреки, че видимо изглежда чист като новопроизведен - явно не беше. Само не видях с какъв спрей го нацвъка майстора, предполагам, че не се чисти с какво да е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ставров Публикувано 1 Ноември 2017 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2017 Аз ползвам такъв: Цената беше 10-15 лева. Пърскаш със спрея и с него се отмиват мърсотиите. След почистването той изпарява без остатъци по сенсора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
НаскоТ4 Публикувано 5 Ноември 2017 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2017 Става с всякакъв спрей за почистване на карбуратори и дроселови клапи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 19 Ноември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2017 Не знам дали става с всякакъв спрей, но взе да ми вади грешка за MAF-а. Явно само с чистене няма да мина Тъжно, но факт. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване