Jump to content

2.0тди проблем с алуминиева резба


shenti_bul

Recommended Posts

Здравейте колеги. От няколко дни съм собственик на ауди а6 4f 2.0tdi и днес при смяна на обтяжна ролка на ангренажния ремък превъртя шпилката в алуминиевата резба и я извади на спирала от главата. Моля дайте някакъв съвет, може ли да се залепи шпилката с нещо в превъртялата резба или да се направи нова по голяма с метчик или някакви други идеи че направо незнам какво да правя. Питах един майстор който прави глави и така ме отчая че  едва ли не трябва да търся нова глава. Благодаря ви предварително

Редактирано от shenti_bul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти винаги има вариант за ремонтен размер резба.

Двустъпална шпилка, или резбова втулка.

Снимай мястото да се види какво си сътворил.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага го снимам, има съвсем лека резба останала в алуминия и на ръка като завия шпилката неможе да се извади но има луфт и мърда

IMG_20171005_193932.jpg

IMG_20171005_193913.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това останалото трябва да се извади, дали с разпробивне, дали със шпилката....

После мериш отвора, и се допитваш какъв е следващия размер резба. Ако искаш да не разпробиваш, а директно да навиеш резба....размера трябва да е нестандартен. Виж какъв е отвора на ролката, дали позволява ремонтен(по-голям) размер шпилка. Което е почти невероятно. Или трябва двустъпална шпилка.

Ако не си на Ти с разпробивнето и нарязването на резбата...по добре си плати на стругар да дойде на място....щото ако ти избяга съосието може да не легне ролкта както трябва или шпилката да е под напрежение. Което ще доведе до отвиване или счупване на шпилката или да изскубе още при стягането....не е шега работа, най-малкото ще замине бързо ролката и ремъка. Аз имам няколко ремонти шпилки, и даже една резбова втулка по ангренажа. Ако се направи както трябва даже  е по-здраво от оргиналното...

Другия път отвивай гайките и навивай само шпилките до край, после гайките... Щото така с гайките не можеш да предцениш колко се е завила шпилката...а швбата така го е изчислил, че резерв няма, една- две резби по-малко да хване и се скубе резбата. И не пренатягай.  Швабата е дал таблици с моменти на затягане за всички болтчета. Но истината е, че алуминия се уморява заради различния коефициент на температурно разширение в зглобка при наличие на постояни температурни промени..

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Данчо я кажи, швабския стандарт за шпилките какъв е? Навиваш с гайките до скъсване и 1/4 на зад или броиш 2 резби? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с двукомпонентен "течен метал". Обезмасляваш старателно мажеш щпилката и отвора. Навиваш до упор. След като се втвърди според инструкциите на лепилото, монтираш всичко останало като спазваш моментите на стягане. Марките са Locktite или Bison.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се сетих за този вариант, за поксипол или от тези ако са с по-добри характеристики, отделно е останала лека резба и ще стане сигурно добра спойка само незнам дали ще държи на температура че алуминия има големи амплитуди в топлообмена, благодаря колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поксипола се втечнява при висока температура. Абсурд да държи, особено такъв важен детайл от ангренажната група.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава няма да стане с нито едно от тези лепила, всички са епосидни. Варианта ще остане май само с нарязване на по-голяма резба и по-голяма шпилка да намеря. Гледам има някакви ремонтни комплекти за възстановяване с някакви пружинки на Вюрт но комплекта е 200лв. Закъсах го с тая кола а още не съм и се нарадвал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с щуротии.

Никакви лепила и ремонтни пружинки няма да помогнат.

Ти ако смяташ за закъсване- една превъртяла резба.То аз трябва да се самобеся безкрйно.:hilezh:

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега направо го закъсах, оказа се сериозно, двама стругари идваха и двамата не искаха да разпробиват по голям размер че незнаят колко е дебела стената и отделно после от къде такава закалена шпилка. Единия иска да свалям главата и да я наварявали дупката.  Не е майтап, най важния възел е. Не знам към кого да се обърна някой който има опит с такива резби да дойде и да я оправи, хубав ден 

Редактирано от shenti_bul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става номера със шпилка за обтяжна  ролка от 1.9 пд там оригинално шпилката  е с 2 размера 10 мм в главата и 8 мм за ролката,може да се пробива там без проблем(главата)!намери читав стругар да разпробие отвора със свредло 8.5 мм и нарязвате резба 10х1,5 завиваш шпилката от 1.9 мотора и забравяш за подобен проблем докато е твоя колата!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, shenti_bul написа:

Колега направо го закъсах, оказа се сериозно, двама стругари идваха и двамата не искаха да разпробиват по голям размер че незнаят колко е дебела стената и отделно после от къде такава закалена шпилка. Единия иска да свалям главата и да я наварявали дупката.  Не е майтап, най важния възел е. Не знам към кого да се обърна някой който има опит с такива резби да дойде и да я оправи, хубав ден 

От къде си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Там има читав стругар, утре може би ще му намеря телефона. Без име.jpg

За шпилка са ти дали идея, друг вариант е: да се отреже якостен болт(8.8 или 10.9) и да се преработи на шпилка.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много. Утре ще говоря с единия от стругарите дали може да реализираме идеята на bobi1234 и да намеря такава шпилка. Предполагам че вече  е правено на този мотор схемата с тая преработка от 1.9, щом така категорично казва че има мегдан за разпробиване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стругара се презастрахова, щото не е правил. Предпочита да изгуби едни пари, а те са малко за една резба, от колкото да рискува без да знае.  Кажи му, че си питал и има стена за да не се страхува и да свършите работа. Само шпилка(от 1.9 пд) можеш да намериш единствено по моргите, нова предполагам се продава с целия ангренажен комплект. Има търговци във форума питай ги тях. @gsb  ми е помагал много с такива редки детайли.

 

П.П. след като навиеш шпилката се убеди, че не надстърча резбата по-високо от главата и опира в ролката.

Ролката трябва да си легне на самата глава обезателно.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново ви благодаря! Страхотни сте и неочаквах че толкова бързо ще помогнете. Не бях влизал тук от 2012, ще пиша какво сме направили в началото на седмицата. Хубава вечер 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правил съм 3 коли с такъв проблем и 3-те нямат никакъв проблем,мога да ти снимам двата модела шпилки на 1.9 и на 2.0 16в.по дължина са напълно еднакви единствената разлика че на 2.0 е 8 мм имам ги и 2- та модела мога да ги снимам една до друга да видиш разликите!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам колега бая далече съм от теб!Пловдив!Всеки добър механик може да свърши тая работа,при теб е още по лесно всичко отпред е разкачено.Тая процедура съм я правил и на напречно разположен двигател(джета) там няма място за разпробиване!Иди при някой от форумните майстори 100% ще имат шпилка от 1.9 ПД!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...