Jump to content

Счупено ухо на блока - BMM


plamenbv

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Този пост е по-скоро "след дъжд - качулка", но смятам, че ще е полезно да споделя опитът си тук, защото може и да съм полезен на някого.

 

Предистория - колата е А3 2006 2.0 TDI с код на мАторя BMM. Паркирана на подземният паркинг на метрото в Бинес парка. Паля и се чува яко изчаткване на метал, след което започва да работи като трактор. Гася, отварям капака и ми пада ченето - мАторя се килнал настрани и се изместил с ~5 см напред от страната на ангренажа.. :o Няма да ви разказвам как се репатрира кола от ниво -2 на подземен гараж и то такъв, при който се излиза с маневра.. Накратко - трудно.. :D В крайна сметка колата се озова при момчетата от D-Bros - тук ще направя кратка рекламна пауза, за да им благодаря сърдечно. Цецо и хората му са истински професионалисти и ги препоръчвам с две ръце!

 

Да се върнем на мизерията... Оказа се, че триъгълната конзола, която захваща мотора за тампона е счупена. Но по-лошото беше, че и самото ухо на блока на мотора, където се захваща конзолата, също беше отчупено. Става въпрос за горното ухо, отзад на мотора (снимката не е от моят случай):

24203655_10212898576012385_2084459986_n.

 

За голямо мое щастие, поражения по ангренажа нямаше. Защо се е получило това счупване - не знам. По разни чужди форуми се твърди, че при смяна на ангренажа и сваляне на алуминиевата конзола се махат болтовете, след което се пренатягат или не се стягат достатъчно. На други места пише, че се получава при удар, на трети - че просто се случва на тези мотори. Без значение каква е причината, при мен вече беше станала белята и трябваше да се оправи.

 

Първото, което ми мина през главата беше да закарам колата за вторични и да приключа драмата.. :D Тц, не става - зачудих се за нов мотор, но и това беше безсмислено на такава стара кола. След малко ровене в нета, се оказа, че това не е единичен случай, и че такава съдба е спохождала и други (не само с BMM двигатели). Повечето хора си приспособявали разни металчни парчета и винкели (да живее Перник! :D), но нямаше универсално решение... Докато не попаднах на един сайт, наречен Dieselgeek и по-точно следната страница:

https://www.dieselgeek.com/products/vangogh-broken-vw-engine-block-fix-kit-for-mk5-brm-tdi-and-late-euro-spec-pd-tdi

 

Оказа се, че някакъв пич в Тексас произвежда ремонтни комплекти за точно това счупено ухо на блока! Свъзах се с него и каза, че е продал повече от 2 000 такива комплекта за различните мотори на VAG. Потвърдих с Цецо, че тази планка ще стане на моят двигател и поръчах. Тук е моментът да изкажа НЕблагодарностите си към ТЕЗИ хора. Рекламират "бърза и лесна" доставка от САЩ, а всъщност неща се случват по много по-различен начин. Според сайта им пратката пристига в БГ до 10-12 след като е в склада им в САЩ. При мен този процес отне точно 23 дни и около 50 лв.! Няма да изпадам в подробности - просто имайте предвид, че не са толкова надеждни. :)

 

В крайна сметка частта пристигна вчера и изглежда така (не съм снимал болтовете):

25589803_10213076580062375_676530133_n.j  25593410_10213076579782368_1107443301_n.  25564928_10213076580022374_2048036127_n.  25589855_10213076579822369_28392203_n.jp

 

Закарах я в сервиза и днес получих обаждане, че колата е сглобена. Отново адмирации към D-Bros - въпреки натовареността, се постараха да сглобят колата ми във възможно най-кратък срок, точно преди празниците - страшни сте! :)

 

Ами - това е - нямам въпроси и оплаквания. :D Просто исках да споделя, за да може да съм в помощ на някой, ако се сблъска със същата мизерия. :X Макар че не го пожелавам на никого!

Edited by plamenbv
Link to comment
Share on other sites

преди 53 минути, Buddah написа:

Моля снимай и как изглежда монтирана, от любопитство :)

Има снимки в дадените линкове горе.

 

На 21.12.2017 г. at 17:44, plamenbv написа:

 

Link to comment
Share on other sites

Преди 18 часа, kvm_88 написа:

Баси, има ли нещо по тоя 2.0tdi което да е наред?

Мани, чета поста на колегата и настръхвам...Представям си филма, да се счупи това ухо когато си извън БГ:huh:

Е, ако си в Тексас ще е ОК:hilezh:

Link to comment
Share on other sites

 

А две-три седмици преди да стане мизерията, пътувах със същата кола до Гармиш-Партенкирхен и обратно. По принцип нямам късмет, но тоя път шанса ми се усмихна и минах ~4 000 км без никакви проблеми. Иии послеее... :D

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Aз съм си доволен от колата - 3 години ме слуша без особени проблеми.. Само в последните месеци нещо почна да се дъни и дадох сравнително прилична сума за обслужване, но и пробега си е стабилен. Бих си купил Ауди отново, но по-скоро ново от магазина...и то бензиново. :)

 

Преди 15 часа, sa60_89 написа:

Същата работа и при мен, преди около година и половина.

...

 

Значи не съм единствения... Вие, обаче, добре сте се справили със заварката. :flehan: Вдихте ли мотора или с някаква магия го заварихте на място? 

Edited by plamenbv
Link to comment
Share on other sites

Не сме сваляли мотора.Махнахме рейката, гърнетата, ДПФ-а и ЕГР-а и се отвори достатъчно място за да сезавари...

DC907B4A-7848-41BA-8219-F2D55A5E6691.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...