plamenbv Публикувано 21 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 21 Декември 2017 (Редактирано) Здравейте, колеги! Този пост е по-скоро "след дъжд - качулка", но смятам, че ще е полезно да споделя опитът си тук, защото може и да съм полезен на някого. Предистория - колата е А3 2006 2.0 TDI с код на мАторя BMM. Паркирана на подземният паркинг на метрото в Бинес парка. Паля и се чува яко изчаткване на метал, след което започва да работи като трактор. Гася, отварям капака и ми пада ченето - мАторя се килнал настрани и се изместил с ~5 см напред от страната на ангренажа.. Няма да ви разказвам как се репатрира кола от ниво -2 на подземен гараж и то такъв, при който се излиза с маневра.. Накратко - трудно.. В крайна сметка колата се озова при момчетата от D-Bros - тук ще направя кратка рекламна пауза, за да им благодаря сърдечно. Цецо и хората му са истински професионалисти и ги препоръчвам с две ръце! Да се върнем на мизерията... Оказа се, че триъгълната конзола, която захваща мотора за тампона е счупена. Но по-лошото беше, че и самото ухо на блока на мотора, където се захваща конзолата, също беше отчупено. Става въпрос за горното ухо, отзад на мотора (снимката не е от моят случай): За голямо мое щастие, поражения по ангренажа нямаше. Защо се е получило това счупване - не знам. По разни чужди форуми се твърди, че при смяна на ангренажа и сваляне на алуминиевата конзола се махат болтовете, след което се пренатягат или не се стягат достатъчно. На други места пише, че се получава при удар, на трети - че просто се случва на тези мотори. Без значение каква е причината, при мен вече беше станала белята и трябваше да се оправи. Първото, което ми мина през главата беше да закарам колата за вторични и да приключа драмата.. Тц, не става - зачудих се за нов мотор, но и това беше безсмислено на такава стара кола. След малко ровене в нета, се оказа, че това не е единичен случай, и че такава съдба е спохождала и други (не само с BMM двигатели). Повечето хора си приспособявали разни металчни парчета и винкели (да живее Перник! :D), но нямаше универсално решение... Докато не попаднах на един сайт, наречен Dieselgeek и по-точно следната страница: https://www.dieselgeek.com/products/vangogh-broken-vw-engine-block-fix-kit-for-mk5-brm-tdi-and-late-euro-spec-pd-tdi Оказа се, че някакъв пич в Тексас произвежда ремонтни комплекти за точно това счупено ухо на блока! Свъзах се с него и каза, че е продал повече от 2 000 такива комплекта за различните мотори на VAG. Потвърдих с Цецо, че тази планка ще стане на моят двигател и поръчах. Тук е моментът да изкажа НЕблагодарностите си към ТЕЗИ хора. Рекламират "бърза и лесна" доставка от САЩ, а всъщност неща се случват по много по-различен начин. Според сайта им пратката пристига в БГ до 10-12 след като е в склада им в САЩ. При мен този процес отне точно 23 дни и около 50 лв.! Няма да изпадам в подробности - просто имайте предвид, че не са толкова надеждни. В крайна сметка частта пристигна вчера и изглежда така (не съм снимал болтовете): Закарах я в сервиза и днес получих обаждане, че колата е сглобена. Отново адмирации към D-Bros - въпреки натовареността, се постараха да сглобят колата ми във възможно най-кратък срок, точно преди празниците - страшни сте! Ами - това е - нямам въпроси и оплаквания. Просто исках да споделя, за да може да съм в помощ на някой, ако се сблъска със същата мизерия. :X Макар че не го пожелавам на никого! Редактирано 21 Декември 2017 от plamenbv Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 22 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 22 Декември 2017 Моля снимай и как изглежда монтирана, от любопитство Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kvm_88 Публикувано 22 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 22 Декември 2017 Баси, има ли нещо по тоя 2.0tdi което да е наред? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 22 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 22 Декември 2017 преди 53 минути, Buddah написа: Моля снимай и как изглежда монтирана, от любопитство Има снимки в дадените линкове горе. На 21.12.2017 г. at 17:44, plamenbv написа: https://www.dieselgeek.com/products/vangogh-broken-vw-engine-block-fix-kit-for-mk5-brm-tdi-and-late-euro-spec-pd-tdi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jery Публикувано 23 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 23 Декември 2017 Преди 18 часа, kvm_88 написа: Баси, има ли нещо по тоя 2.0tdi което да е наред? Мани, чета поста на колегата и настръхвам...Представям си филма, да се счупи това ухо когато си извън БГ Е, ако си в Тексас ще е ОК Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamenbv Публикувано 23 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 23 Декември 2017 (Редактирано) А две-три седмици преди да стане мизерията, пътувах със същата кола до Гармиш-Партенкирхен и обратно. По принцип нямам късмет, но тоя път шанса ми се усмихна и минах ~4 000 км без никакви проблеми. Иии послеее... Редактирано 2 Януари 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sa60_89 Публикувано 23 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2018 Същата работа и при мен, преди около година и половина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 23 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2018 тез ВАГони наистина ще се окажат въздух под налягане , само името им остана май. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamenbv Публикувано 24 Януари 2018 Автор Доклад Share Публикувано 24 Януари 2018 (Редактирано) Aз съм си доволен от колата - 3 години ме слуша без особени проблеми.. Само в последните месеци нещо почна да се дъни и дадох сравнително прилична сума за обслужване, но и пробега си е стабилен. Бих си купил Ауди отново, но по-скоро ново от магазина...и то бензиново. Преди 15 часа, sa60_89 написа: Същата работа и при мен, преди около година и половина. ... Значи не съм единствения... Вие, обаче, добре сте се справили със заварката. Вдихте ли мотора или с някаква магия го заварихте на място? Редактирано 24 Януари 2018 от plamenbv Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sa60_89 Публикувано 24 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2018 Не сме сваляли мотора.Махнахме рейката, гърнетата, ДПФ-а и ЕГР-а и се отвори достатъчно място за да сезавари... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване