Ivo_Dinkov Публикувано 17 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2007 Реших да сваля дясната платмаса на колонката, защото на павета дрънчеше и силно ме дразнеше (лявата ми пластмаса на колонката я свалих с глава като бързах да вляза в колата в един дъжд, в следствие на което се наложи да и залепя всички крепежни щипки- 3 броя).1. Така, започваме от горния край, от към стъклото подпъхваме пръсти и леко издърпваме, колкото да помръдне 2-3 мм пластмасата навън:Не прекаляваме, за да не счупим щипките!2. Подпъхваме пръсти от към стъклото в долния край на пластмасата и пак леко издърпваме навън. Отново само няколко мм да помръдне пластмасата!3. След това, ако имате нерви и тънки пръсти хващате едновременно отгоре и отдолу и дърпате към вас, като внимавате:- да не си разбиете носа- да не си бръкнте в окото- да не си откъртите огледалото за обратно вижданеАз пробвах, но не можах удобно да хвана едновременно и горе, и долу пластмасата, затова, с риск да счупя щипка, хванах и издърпах първо горния край:После издърпах и долния край. За мое „щастие”, така или иначе най- долната щипка си беше счупена, от там основно идваше и тракането. Отдолу, под пластмасовата кора колонкота изглежда така:4. След като имаме жертва(жертви) от щипките, трябва да извадим парченцето, останало в металната щипка на колонката. Това става, след като сме раздвижили леко с подпъхване на отверка около крачето или чрез захващане и клатене с тънки клещи. След като сме раздвижили отчупеното парченце, трябва да го хванем здраво с клещи и да го тздърпаме навън, като не смао дърпаме, но и клатим нагоре-надолу клещите. Внимаваме и да не деформираме много щипката, все пак ще я лепим 5. Прибираме се вкъщи и оглеждаме какво е положението с кората и щипките.Първо виждаме, че от единия край също е имало малки крачета, моите, и на двете кори липсваха:6. Понеже е доста мръсна кората, измиваме я добре. Отчупената щипка- също. После оставяме добре да изсъхне всичко:7. С макетен нож и клежи с тънки челюсти зачистваме издърпаното парченце, понеже много или малко се е деформирало в основата, където е било хванато с клещите. Тук снимките не станаха много ясни, извинявам се за което:8. Можете сега да залепите уплътняващата лента, можете и после, след като залепите щипката. Аз лепнах лентат от страната, на която липсваха малките крачета. Ползвах уплътняваща лента з апрозорци и врати, гумирана, самозалепваща. Лепнах я на нивото на липсващите крачета, като по- дебелата част оставих навътре!9. За залепването на щипката ползвах епоксидно лепило, но понеже си купих някаква по- здрава разновидност на това, което ползвам, сложих и от двете ))Първо залепих с малко лепило самата щипка(с по- здраво- лепящото)После, след като изсъхна, залях обилно около щипката с лепило, като внимавах да не повишавам нивото на напречните ребра, които са около щипката:10. Оставих да изсъхне добре11. Монтирането е по- лесно, ако в металните скоби пръснете смазка, аз ползвах силиконов спрей. След това нагласих трите щипки на нивото на кората и с леко потупване докато щракнат, сложих обратно кората.Не е сложно, просто иска малко търпение Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch technik Публикувано 18 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2007 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 19 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2007 И аз да споделя малко опит....Изкуствените материали като тая гумичка издържат прекалено малко време и самите те скърцат.За обезшумяване е най-добре да се ползват естествени материали..примерно картон, памучна вата, кожа, защото те дори и да се търкат не издават шумовете като от пластмаси и гуми. И от личен опит знам че със затягане не става, след 3 месеца си пак се отпуска. За целта трябва да се направи така че между допирните точки да няма пластмасови детайли. Тези неща скърцат поради усукване на купето и вибрации с определена честота. При вибрации друг метод е да утежниш конструкцията примерно с битумна лента, тогава резонансната честота пада много ниско и или не я чуваш или колата не може да вибрира така. Има изписано много по темата в разни сайтове, но за Ауди.. инженерите са си свършили работата много добре и за нас остава съвсем малко за дооправяне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojo06 Публикувано 19 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2007 Хубаво си направил, но от опит знам, че няма да изкара дълго време. От вибрациите пак ще се разкърца. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metody Публикувано 20 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2007 Лепиш със силикон и нема мърдане Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 20 Февруари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2007 Хубаво си направил, но от опит знам, че няма да изкара дълго време. От вибрациите пак ще се разкърца.Лявата я правих преди година и нещо и не се е разскърцала още Свалих я и нея в Събота, просто за спорта. Отлепи се само лепената с поксипол щипка, другата- лепена с ползваното за щипките на дясната кора епоксидно лепило, не мръдна. Залепих и тази щипка с новото лепило, смених изолиращата лента и всичко заспа. Тествах по Прага, Борис 3- скърцане няма, ще видим след година как ще е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts