Jump to content

Сваляне на корите на предните колонки на Ауди 80 В3


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

Реших да сваля дясната платмаса на колонката, защото на павета дрънчеше и силно ме дразнеше (лявата ми пластмаса на колонката я свалих с глава :musik: като бързах да вляза в колата в един дъжд, в следствие на което се наложи да и залепя всички крепежни щипки- 3 броя).

1. Така, започваме от горния край, от към стъклото подпъхваме пръсти и леко издърпваме, колкото да помръдне 2-3 мм пластмасата навън:

o633073333957343750.JPG

Не прекаляваме, за да не счупим щипките!

2. Подпъхваме пръсти от към стъклото в долния край на пластмасата и пак леко издърпваме навън. Отново само няколко мм да помръдне пластмасата!

o633073334037968750.JPG

3. След това, ако имате нерви и тънки пръсти хващате едновременно отгоре и отдолу и дърпате към вас, като внимавате:

- да не си разбиете носа

- да не си бръкнте в окото

- да не си откъртите огледалото за обратно виждане

Аз пробвах, но не можах удобно да хвана едновременно и горе, и долу пластмасата, затова, с риск да счупя щипка, хванах и издърпах първо горния край:

o633073334131875000.JPG

После издърпах и долния край. За мое „щастие”, така или иначе най- долната щипка си беше счупена, от там основно идваше и тракането. Отдолу, под пластмасовата кора колонкота изглежда така:

o633073334211406250.JPG

4. След като имаме жертва(жертви) от щипките, трябва да извадим парченцето, останало в металната щипка на колонката. Това става, след като сме раздвижили леко с подпъхване на отверка около крачето или чрез захващане и клатене с тънки клещи.

След като сме раздвижили отчупеното парченце, трябва да го хванем здраво с клещи и да го тздърпаме навън, като не смао дърпаме, но и клатим нагоре-надолу клещите. Внимаваме и да не деформираме много щипката, все пак ще я лепим 

o633073334272187500.JPG

o633073334339687500.JPG

5. Прибираме се вкъщи и оглеждаме какво е положението с кората и щипките.

Първо виждаме, че от единия край също е имало малки крачета, моите, и на двете кори липсваха:

o633073334416250000.JPG

6. Понеже е доста мръсна кората, измиваме я добре. Отчупената щипка- също. После оставяме добре да изсъхне всичко:

o633073334486093750.JPG

o633073334547968750.JPG

7. С макетен нож и клежи с тънки челюсти зачистваме издърпаното парченце, понеже много или малко се е деформирало в основата, където е било хванато с клещите. Тук снимките не станаха много ясни, извинявам се за което:

o633073334619062500.JPG

o633073334695156250.JPG

8. Можете сега да залепите уплътняващата лента, можете и после, след като залепите щипката. Аз лепнах лентат от страната, на която липсваха малките крачета. Ползвах уплътняваща лента з апрозорци и врати, гумирана, самозалепваща. Лепнах я на нивото на липсващите крачета, като по- дебелата част оставих навътре!

o633073334769843750.JPG

o633073334844843750.JPG

o633073334912968750.JPG

9. За залепването на щипката ползвах епоксидно лепило, но понеже си купих някаква по- здрава разновидност на това, което ползвам, сложих и от двете ))

o633073335000000000.JPG

Първо залепих с малко лепило самата щипка(с по- здраво- лепящото)

o633073335086406250.JPG

После, след като изсъхна, залях обилно около щипката с лепило, като внимавах да не повишавам нивото на напречните ребра, които са около щипката:

o633073335161875000.JPG

10. Оставих да изсъхне добре

11. Монтирането е по- лесно, ако в металните скоби пръснете смазка, аз ползвах силиконов спрей. След това нагласих трите щипки на нивото на кората и с леко потупване докато щракнат, сложих обратно кората.

o633073335278281250.JPG

Не е сложно, просто иска малко търпение ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да споделя малко опит....

Изкуствените материали като тая гумичка издържат прекалено малко време и самите те скърцат.

За обезшумяване е най-добре да се ползват естествени материали..примерно картон, памучна вата, кожа, защото те дори и да се търкат не издават шумовете като от пластмаси и гуми. И от личен опит знам че със затягане не става, след 3 месеца си пак се отпуска. За целта трябва да се направи така че между допирните точки да няма пластмасови детайли. Тези неща скърцат поради усукване на купето и вибрации с определена честота. При вибрации друг метод е да утежниш конструкцията примерно с битумна лента, тогава резонансната честота пада много ниско и или не я чуваш или колата не може да вибрира така. Има изписано много по темата в разни сайтове, но за Ауди.. инженерите са си свършили работата много добре и за нас остава съвсем малко за дооправяне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си направил, но от опит знам, че няма да изкара дълго време. От вибрациите пак ще се разкърца.

Лявата я правих преди година и нещо и не се е разскърцала още :bia:

Свалих я и нея в Събота, просто за спорта. Отлепи се само лепената с поксипол щипка, другата- лепена с ползваното за щипките на дясната кора епоксидно лепило, не мръдна. Залепих и тази щипка с новото лепило, смених изолиращата лента и всичко заспа. Тествах по Прага, Борис 3- скърцане няма, ще видим след година как ще е :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...