Jump to content

ЛЕД КРУШКИ НА ДЪЛГИТЕ СВЕТЛИНИ


vigizzle

Recommended Posts

Здравейте! Нов съм във форума и колкото успях прегледах но не открих такава тема. Въпросът ми е: сложих лед на късите светлини, свети много добре според мен, но на дългите немога да ги сложа защото трябва под ъгъл да влезе крушката и не се получава може би заради вентилатора, някакви съвети бихте ли ми дали ако някой го е правил? Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези led-ове на късите си направил голямо зло най-вече на останалите участници в движението. Иначе за дългите нещо от този тип може би ще свърши работа. Другият вариант е да се реже отзад фара и да се правят разни цигании, но не знам дали си струва при наличието на качествени халогенни крушки, които могат да се сложат.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при наличието на лупи мисля че несъм направил такова зло както казвате, извинявам се ако греша, а ако е така защо вече започват да налагат лед светлини в колите ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си с лупи значи далеч няма да е толкова трагично положението, но пак зависи разбира се. А като си с лупи не си ли с ксенон фабрично? Защо реши да го смениш с led?

 

Иначе фабричните led фарове нямат общо с led крушките, които се предлагат за вграждане в обикновени фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с лупи съм но не оригинални фарове, така я купих, пак беше ксенон но изгоря и ми предложиха да ги пробвам, а има ли къде в интернет да видя оригинална фабрична лед крушка? И имали такива лед крушки която само едната да е 8000 лумена т.е. комплекта да е 16000 лумена защото всеки различно казва, 8000 комплекта на други казват 8000 на 1 крушка ? Не съм никак компетентен затова се извинява  за тъпите въпроси.

Редактирано от vigizzle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LED крушките на пазарът са таван (разбирай, абсолютния максимум на най-скъпите крушки) по 2500 лумена на крушка. Това 16000 лумена е :stupid:. За сравнение, стандартна халогенна крушка е към 1400 лумена, а стандартна фабрична ксенонова крушка е около 3000 лумена. Ти имаш ли идея какво са 8000 лумена???

 

За тези които сега си казват "Този скептик пък какво само си чеше езикът и отрича иновациите", ето и малко резултати от реални тестове, правени от колега:

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което съм написал и за което питам са неща които съм чел из различни сайтове, казах че не разбирам извиних се за тъпия въпрос и НЕ НЯМАМ СИ ИДЕЯ КАКВО СА 8000 ЛУМЕНА, АКО МАЛКО СЕ БЕШЕ ЗАМИСЛИЛ НЕ СЛУЧАЙНО СЪМ УТОЧНИЛ ЧЕ СЪМ НЕ КОМПЕТЕНТЕН В ТИЯ НЕЩА, МАЛКО ПО ЛЕКО ДРУГИЯ ПЪТ С ОТГОВОРИТЕ, БЛАГОДАРЯ ЧЕ БЕШЕ ТАКА ДОБЪР ДА ОТГОВОРИШ. СЪОБРАЗЯВАЙ СЕ МАЛКО ЩОТО НЕ СЪМ ОТ ПИШЛЕМЕТАТА ЗАД ЛАПТОПА КОИТО ЗНАЯТ МНОГО И СЕ ПРАВЯТ МНОГО МНОГО, МИСЛЕХ ЧЕ ТУК Е МЯСТОТО КЪДЕТО НОРМАЛНО СЕ РАЗГОВАРЯ АМА БЪЛГАРСКОТО СИ ПРОЛИЧА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и качествени led крушки(примерно Philips), но са по над 300лв комплекта. Не че и от евтините не може да се намери нещо прилично, което да свети добре с лупи, но трябва да се търси на метода проба-грешка, което също няма да е евтино ако трябва да купуваш всеки комплект който пробваш.

 

Що се отнася до дългите светлини, там поне не трябва да се съобразяваш със заслепяването на другите, което улеснява търсенето. В първия си пост дадох линк към led крушки с подходящо охлаждане, което няма да стърчи колкото вентилаторното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, vigizzle написа:

НЕ НЯМАМ СИ ИДЕЯ КАКВО СА 8000 ЛУМЕНА, АКО МАЛКО СЕ БЕШЕ ЗАМИСЛИЛ НЕ СЛУЧАЙНО СЪМ УТОЧНИЛ ЧЕ СЪМ НЕ КОМПЕТЕНТЕН В ТИЯ НЕЩА, МАЛКО ПО ЛЕКО ДРУГИЯ ПЪТ С ОТГОВОРИТЕ, БЛАГОДАРЯ ЧЕ БЕШЕ ТАКА ДОБЪР ДА ОТГОВОРИШ. СЪОБРАЗЯВАЙ СЕ МАЛКО ЩОТО НЕ СЪМ ОТ ПИШЛЕМЕТАТА ЗАД ЛАПТОПА КОИТО ЗНАЯТ МНОГО И СЕ ПРАВЯТ МНОГО МНОГО, МИСЛЕХ ЧЕ ТУК Е МЯСТОТО КЪДЕТО НОРМАЛНО СЕ РАЗГОВАРЯ АМА БЪЛГАРСКОТО СИ ПРОЛИЧА.

 

1. Не обичам да ми крещят!!! 

2. Не мисля, че "малко по леко другия път с отговорите" е подходящата реплика. Попита и ти отговорих. Ако не ти хареса отговорът ми, не е това езикът.

3. И аз не съм "пишлеме зад лаптопът" и "съобразявай се" не звучи уместно!

 

На кратко, зададе въпрос и ти отговорих. Дали на теб ти хареса отговорът ми, за мен няма никакво значение. Важното е, че ти дадох коректна и точна информация. Пък тонът ти вече бе друга бира. Тук си помагаме, не се караме. Който се кара и се прави на интересен, се оправя сам ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се извинявам ако съм те обидил, извинявам се ако е прозвучало така, но на мен ми се стори малко подигравателно от твоя страна, просто наистина не разбирам толкова много и затова задавам тъпи въпроси. А колкото до теб bsdnikolov евала ти правя. В темите които съм успял да прочета доста хора те хвалят, разбираш може би наистина много, търсят те да им помогнеш с нещо и аз нямам нищо лично към теб, дори ти се кефя че разбираш толкова много, може би твоят пост ми се стори малко подигравателен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, vigizzle написа:

..... но на мен ми се стори малко подигравателно от твоя страна .....

 Подигравателно беше към китайците и безумията които пишат.

 

Ще споделя малко личен опит. Лятото купих за пробата два комплекта LED крушки за тестове. Купих това:

 

LED_COB.png

 

Когато пристигнаха, първо направих електрическите замервания. Въпреки гръмко обявените 110W (по 55W на крушка), реалната им консумация бе по 30W. При напрежение 14.0 волта, консумацията им бе по 2.1 Ампера на крушка. 

След това ги тествах и на колата. Тъй като съм с фабричен ксенон, най-логичното място за тестове бе халогенът за мъгла:

 

LED_COB_00.png

 

Светлината бе видимо по-бяла, но в сравнение с халогенната крушка не бе по-силна. И тук идва и отговорът на въпроса, относно силата им на осветеност. Гръмко обявените 26 000 лумена (по 13 000 лумена на крушка) са абсолютна лъжа. Така на око прецених, че не превишават 2500 лумена на крушка.

А сега и на основната тема, монтажът им в секцията на дългите. Монтажът им е възможен, но се маха вентилаторът и лично аз отрязах с флекс част от охлаждането. Иначе просто не искаха да влизат. Крушките ги монтирах в колата на @POPCORN, Като основната им функция не е да се ползват като дълги светлини, а като дневни светлини. Пролетта му бях активирал  дневни светлини през дългите, управлявани от фабричния Central electric модулът, със стъпката на димитиране през 1%.  Но обикновенната халогенна крушка при димитиране на 30% свети доста жълтеникаво. За това, лятото му монтирах LED крушките, димитирани на 10%. Димитирайки ги толкова, отпадна нуждата от охлаждането им, тъй като се захранват с много ниско напрежение. Ето как станаха дневните му:

 

LED_COB_01.png

 

Когато се стъмни, преминахме и към тестване на функцията им като дълги светлини. И тук отново настъпи разочарование. Прилагам три снимки. На първата, колата е на къси светлини (фабричен ксенон), на втората колата е на дълги светлини (късите разбира се още светят) и на третата снимка, колата е на дневни светлини (димитирани дълги).

 

LED_COB_02.png

 

LED_COB_03.png

 

LED_COB_04.png

 

Както се забелязва, разликата в осветеността между първата и втората снимка е минимална. Дългите светлини са съсредоточени само напред, без да разширят видимия спектър и настрани. На третата снимка (димитирани дълги) вече много ясно се забелязва посоката на светлинния сноп, произведен от LED крушката. Един тесен сноп светлина, съсредоточен право напред.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може нещо аз да съм малоумен, но нали нуждата от охлаждането отпада, щото са "димитирани" на 10% за дневни, а в същото време от време на време светят и на макс пауър като дълги - тогава няма ли проблем? Извинявам се, ако нещо не съм разбрал правилно! :)

И да те попитам нещо направо тук - би ли препоръчал лед-ки на фар без лупа, но за късите светлини? Или по-скоро не? Какъв би бил ефекта - като на ксенон без лупа ли (да осветява добре за мен, ама да заслепява насрещното движение)? Или още по-зле? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, hitar_potar написа:

..... а в същото време от време на време светят и на макс пауър като дълги - тогава няма ли проблем?

Както си написал, от време на време ще работят като дълги. Като се замислиш, колко често и за колко дълго време караш на дълги. Аз поне за последните 5-6 години съм ползвал дългите не повече от 10-15 пъти и за не по-дълго от няколко минути. Трафикът си е интензивен и се налага постоянно превключване от дълги на къси. На охлаждането махнах само активната част. Пасивната ще бъде одстатъчна да осигури нужно охраждане за тези периоди от време. Активното охлажнане е задължително при постоянно и продължително натоварване (както е когато се монтират за къси светлини).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, manoleo написа:

На рефлекторен фар(без лупа) всичко освен халогенна крушка е смърт. Обсъждахме го в другата тема за led светлини на късите. 

Извинявам се, Аудито е на жената, но понеже тя все пак е жена и такива работи не я влекат кой знае колко, а и е натоварена много сериозно служебно, да не говорим, че и сега кара и шофьорския курс и й е напрегнато, та честта да опозная Ауди-форума и съответно Аудито в семейството се пада на мен. А тъй като в последните 45 дни    моите служебни задължение също се увеличиха (според странични хора - в пъти), а и минах през ебаси филма с ремонтите на моето возило, което е свързано с друг форум (БМВ-форума - моля не ме съдете :D ), изпитвам трудности да следя и двата форума едновременно, без да се губя на акъл. Малко дълго се получи извинението и обяснението, но аз да си кажа - извинявам се! :)

 

Преди 8 часа, bsdnikolov написа:

Както си написал, от време на време ще работят като дълги. Като се замислиш, колко често и за колко дълго време караш на дълги. Аз поне за последните 5-6 години съм ползвал дългите не повече от 10-15 пъти и за не по-дълго от няколко минути. Трафикът си е интензивен и се налага постоянно превключване от дълги на къси. На охлаждането махнах само активната част. Пасивната ще бъде одстатъчна да осигури нужно охраждане за тези периоди от време. Активното охлажнане е задължително при постоянно и продължително натоварване (както е когато се монтират за къси светлини).

Ясно, разбрах. И аз предполагах нещо такова, но като не съм сигурен, чакам някой запознат технически да го потвърди. Съжалявам, че използвам този форум да питам за БМВ-то - проблема с фаровете е при него: слаби са, светят на петна, бият много нагоре и ако ползвам настройката за височина, съвсем се осира светлинния поток. В същото време А3-то свети уникално добре както на къси, така и на дълги, светлината е равномерна и не дразни, нито пък натоварва. А и двете коли са с рефлекторни фарове с обикновени крушки (Осрам на БМВ-то и не знам какви на А3-то), та чак вече не знам кво да правя (а в темата в БМВ-форума нещо не са толкова активни).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма за какво да се извиняваш, просто казвам къде има още информация по въпроса. 

 

БМВ-то какво е и в какво състояние са му фаровете? Ако са с потъмнели/изгорели стъкла или рефлектори може от това да е проблема. Другият вариант е просто крушките да не са наместени като хората, но това предполагам си го проверил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е46 2003 год. е, фаровете са прясно полирани и лакирани след това (прясно, прясно, преди месец и половина), за да се запечата полировката - не бяха кой знае колко матирани, но след процедурата има известно подобрение. Но малко след това взехме Аудито и разликата е фрапираща - удоволствие е да се кара нощем с него, на дълъг път грам не се напрягам, щото и къси, и дълги фарове правят ден отпред. И никой не святка насреща - значи не ги заслепявам. Докато със слабите фарове на баварката се е случвало не веднъж и дваж да ми присветнат - ясно ми е, че фаровете не са регулирани съвсем перфектно, но все пак е шантаво - хем са слаби, хем заслепяват. Чудих се дали самия рефлектор не е зацапан нещо и да не отразява добре светлината от крушката, но поне визуално няма разлика между рефлекторите на двете коли. Та се зачудих дали ЛЕД-крушка би оправила положението поне за късите, или пък да се свържа с 1 фирма, занимаваща се с почистване на рефлектори... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези LED фарове ги дъвчем от доста време и вече във трета тема! @manoleo  им е върл противник, но аз пък съм доволен!

Да, настрани светят по малко, но напред светлината ме устройва! Никой не ми присветква, че го заслепявам...:nixweiss:

Така, че пробвай колега, но внимавай има ЛЕД-ове които дават грешка на компа за изгоряла крушка! Виж и другите теми за ЛЕД, и там има снимки!:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с това, което казваш. И при мен така. Доволен съм и бих сложил и на дългите ако изкочи нещо.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дългите сякаш чак не бих пробвал, независимо дали А3-то или баварката - там най-много сякаш от по-мощните халогенни крушки бих сложил, но зора не е толкова голям - проблема са ми късите. А с ЛЕД пак ли би светило на петна, както е сега, но просто по-силно, или снопа би се пооправил? 

И по отношение на грешките за изгоряла крушка - няма значение каква е колата, нали? Стига да е гарантирано, че крушката не дава грешка, ще си е безпроблемна независимо дали на БМВ-то или на Аудито ги бодна, така ли? :)

Благодарско, че ме търпите! :bia:

Редактирано от hitar_potar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снопа няма да се оправи, да на петна и доста по силно свети...ако до сега са ти присветвали, с ЛЕД-а може и да те набие някой!:zustimm:

Без реглаж на фаровете няма да минеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай се да огледаш горната част на рефлекторите на бмв-то. Там се нагряват най-много и се матират и потъмняват. Разбира се не е лошо да идеш и на един реглаж на фаровете, щом казваш че не са регулирани както трябва.

 

А логиката "не ми присветкат - значи не заслепявам" не е логика и не трябва да се водим по нея. 

 

Не съм противник на led крушките като цяло, а на неправилната им употреба.

 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, hitar_potar написа:

 

И по отношение на грешките за изгоряла крушка - няма значение каква е колата, нали? Стига да е гарантирано, че крушката не дава грешка, ще си е безпроблемна независимо дали на БМВ-то или на Аудито ги бодна, така ли? :)

Благодарско, че ме търпите! :bia:

Всички търговци твърдят,че като са "Канбус" не дават грешки, но аз смених 3 комплекта докато намеря правилните!

Така, че пробвай преди да плащаш:zustimm:

Не те търпиме бе Пепи, хортуваме си сладко! Ха ха! ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...