JusttRelaxx Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 (edited) Здравейте, Колеги! От седмица спря да ми духа перката в купето. Закачихме я и показа Fresh Air Blower - нещо свързано с неконсистентно напрежение беше грешката. Взех друга перка и пробвах с нея - не стана. Междувременно закачих директни 12 волта на моята - работи перфектно. Пробвах с 2 други таралежа (управлението на перката) - също никаква промяна. Проблемът от известно време се проявяваше понякога, но доста рядко - тръгвам, пускам климатика, но перката не тръгва, карам 10тина минутки и тръгва. При смяната на перките забелязах, че като я включа, се върти лекичко. Това вероятно е от факта, че колата е със соларен шибедах. Та след като изключих проблем с таралеж, перка,бушон, останаха 2 компонента студена спойка в управлението на климатроника (подгрева работи, мести клапите, регулира температурата, но при повишаване/понижаване на степента на вентилатора в купето не се случва нищо) Когато сложа мултицет на буксите на перката стигат към 8 волта, независимо как регулирам степените от управлението. Проблем с релето, свързано с работата на соларния шибедах. Второто не знам къде се намира, ако някой има идея, нека сподели, ще ми се да започна с него и да видя за студени спойки, лош контакт. Ако някой има и други предположения, съм отворен да ги чуя. П.С Колата е A6 C5 4.2 1999г. Edited March 12, 2018 by JusttRelaxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vankata_84 Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 (edited) Имаш +12 волта на буксата на вентилатора? Те минават през клемореда/таралежа на контактния ключ и два броя предпазители даже! Като закачиш плюс от запалката(примерно) и хванеш маса от тази на вентилатора когато усилваш степените трябва да се усилва и светлината на лампата. Така ли е? Таралежа с три кабела ли е? Идеята е че само едното го няма, но трябва да кажеш плюса ли е или минуса защото диагнозата е различна. В Аутодата има схема. Edited March 12, 2018 by Vankata_84 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JusttRelaxx Posted March 12, 2018 Author Report Share Posted March 12, 2018 (edited) Не, перката я тествах директно на акумулатора. Toва е таралежа: Преди това мултицета го бях закачил на буксите на перката, не съм пробвал методът, който описа. Edited March 12, 2018 by JusttRelaxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vankata_84 Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 Ако е пробил транзистор може да отчита напрежение, но ток не протича. За това се мери с пробна лампа така протича ток и измерването е под товар, ако свети лампата трябва да работи вентилатора. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JusttRelaxx Posted March 20, 2018 Author Report Share Posted March 20, 2018 Maлко развитие по темата - оказа се, че проблемът е в релето на соларния шибедах. Презапоих го и тръгна. Поработи и пак спря. Явно не ме бива достатъчно с поялника, или си е било пътник. Поръчах друго втора ръка, но е възможно и то да умре след не много време. Релето е с номер 385, 4B0 959 589 Ако някой има идея между кои 2 крачета може да се сложи мостче, за да се елиминира нуждата от релето, ще се радвам да сподели. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vankata_84 Posted March 20, 2018 Report Share Posted March 20, 2018 Дай снимка. На пиновете на релето има номерца, и евентуално на него отстрани може да има схема. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JusttRelaxx Posted March 20, 2018 Author Report Share Posted March 20, 2018 Снимка от вътре: Link to comment Share on other sites More sharing options...
JusttRelaxx Posted March 21, 2018 Author Report Share Posted March 21, 2018 Днес пристигна релето-заместител. Plug'n'play беше работата, отново имам парно/климатик, абе всичко. И за да не бъде типичната тема, в която след оправяне на проблема не се споделя полезна информация || V В заключение малко обобщено инфо за системата и нейния troubleshooting: Системата при коли със соларен шибедах се състои от 4 основни компонента: Перката в купето, която е едно цяло с моторчето, намира се под жабката. Т.нар таралеж - управлението на перката, намира се в ляво от перката. Управлението с бутоните на целия климатроник. Реле 385 за соларния шибедах. Грешката, която излизаше беше: Fresh Air Blower V2 Control Difference - Intermittent С Output test от VCDS също не тръгваше. Тествах я като я свалих и и подадох директни 12V от акумулатора, така се разбира дали наистина работи. В моя случай работи чудесно. Когато проблемът е в таралежа, до буксата на перката стига много ниско напрежение, около 2-3V, независимо от степента, която е зададена от климатроника и тя се върти прекалено слабо. Но когато се цъкне OFF, перката спира. Когато проблемът е в реле 385, перката се върти лекичко дори и при изключен климатроник и при пускането му не настъпва промяна. И последният компонент, който уж най-рядко дефектира е самото управление. Моето го свалих и го проверих, презапоих всичко, за да се подсигуря и за в бъдеще. Самото реле се намира в бушониера в лявата страна на волана. За да се стигне до него, се сваля пластмасата под волана, държаща се на 5 болта - 2 отдолу в ъглите, един достъпващ се отстрани, където са бушоните и 2 намиращи се под пластмасата между волана и таблото. В Audi World намерих чудесна тема, по която се водих: https://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c5-platform-discussion-7/how-remove-repair-solar-sunroof-relay-385-fix-interior-blower-fan-2853817/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted March 21, 2018 Report Share Posted March 21, 2018 Честито, най-добрия вариант за оправяне на проблема - реле . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JusttRelaxx Posted March 21, 2018 Author Report Share Posted March 21, 2018 Като изключим, че 3 пъти го вадих, поих и накрая смених с друго, като преди това свалих и тествах всички други компоненти.. Много ти благодаря и на теб за насоките и съветите!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now