Jump to content

Проблем с климатроника - вентилатора в купето не духа.


JusttRelaxx

Recommended Posts

Здравейте,  Колеги! 

 

От седмица спря да ми духа перката в купето. Закачихме я и показа Fresh Air Blower - нещо свързано с неконсистентно напрежение беше грешката. 

 

Взех друга перка и пробвах с нея - не стана. Междувременно закачих директни 12 волта на моята - работи перфектно. 

Пробвах с 2 други таралежа (управлението на перката) - също никаква промяна. 

 

Проблемът от известно време се проявяваше понякога, но доста рядко - тръгвам, пускам климатика, но перката не тръгва, карам 10тина минутки и тръгва. 

 

При смяната на перките забелязах, че като я включа, се върти лекичко. Това вероятно е от факта, че колата е със соларен шибедах. 

 

Та след като изключих проблем с таралеж, перка,бушон, останаха 2 компонента

  •  студена спойка в управлението на климатроника (подгрева работи, мести клапите, регулира температурата, но при повишаване/понижаване на степента на вентилатора в купето не се случва нищо) Когато сложа мултицет на буксите на перката стигат към 8 волта, независимо как регулирам степените от управлението. 
  • Проблем с релето, свързано с работата на соларния шибедах.

 

Второто не знам къде се намира, ако някой има идея, нека сподели, ще ми се да започна с него и да видя за студени спойки, лош контакт. 

 

Ако някой има и други предположения, съм отворен да ги чуя. 

 

П.С Колата е A6 C5 4.2 1999г. 

Edited by JusttRelaxx
Link to comment
Share on other sites

Имаш +12 волта на буксата на вентилатора? Те минават през клемореда/таралежа на контактния ключ и два броя предпазители даже!

Като закачиш плюс от запалката(примерно) и хванеш маса от тази на вентилатора когато усилваш степените трябва да се усилва и светлината на лампата. Така ли е? 

Таралежа с три кабела ли е? 

 

Идеята е че само едното го няма, но трябва да кажеш плюса ли е или минуса защото диагнозата е различна. В Аутодата има схема. 

Edited by Vankata_84
Link to comment
Share on other sites

Не, перката я тествах директно на акумулатора. 

 

Toва е таралежа: 

28534793_1720622831294390_1846828639_n.jpg

 

Преди това мултицета го бях закачил на буксите на перката, не съм пробвал методът, който описа.  

 

 

Edited by JusttRelaxx
Link to comment
Share on other sites

Ако е пробил транзистор може да отчита напрежение, но ток не протича. За това се мери с пробна лампа така протича ток и измерването е под товар, ако свети лампата трябва да работи вентилатора. 

Link to comment
Share on other sites

Maлко развитие по темата - оказа се, че проблемът е в релето на соларния шибедах. Презапоих го и тръгна. Поработи и пак спря. Явно не ме бива достатъчно с поялника, или си е било пътник. 

 

Поръчах друго втора ръка, но е възможно и то да умре след не много време. 

 

Релето е с номер 385, 4B0 959 589 

 

Ако някой има идея между кои 2 крачета може да се сложи мостче, за да се елиминира нуждата от релето, ще се радвам да сподели. :) 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Дай снимка. На пиновете на релето има номерца, и евентуално на него отстрани може да има схема. 

Link to comment
Share on other sites

Днес пристигна релето-заместител. Plug'n'play беше работата, отново имам парно/климатик, абе всичко. :)

И за да не бъде типичната тема, в която след оправяне на проблема не се споделя полезна информация 

                                               ||

                                               V

В заключение малко обобщено инфо за системата и нейния troubleshooting:

 

Системата при коли със соларен шибедах се състои от 4 основни компонента: 

  • Перката в купето, която е едно цяло с моторчето, намира се под жабката.
  • Т.нар таралеж - управлението на перката, намира се в ляво от перката.
  • Управлението с бутоните на целия климатроник.
  • Реле 385 за соларния шибедах. 

Грешката, която излизаше беше: Fresh Air Blower V2  Control Difference - Intermittent

 

С Output test от VCDS също не тръгваше. 

 

Тествах я като я свалих и и подадох директни 12V от акумулатора, така се разбира дали наистина работи. В моя случай работи чудесно.

 

Когато проблемът е в таралежа, до буксата на перката стига много ниско напрежение, около 2-3V, независимо от степента, която е зададена от климатроника и тя се върти прекалено слабо. Но когато се цъкне OFF, перката спира. 

 

Когато проблемът е в реле 385, перката се върти лекичко дори и при изключен климатроник и при пускането му не настъпва промяна. 

И последният компонент, който уж най-рядко дефектира е самото управление. Моето го свалих и го проверих, презапоих всичко, за да се подсигуря и за в бъдеще. 

 

Самото реле се намира в бушониера в лявата страна на волана. За да се стигне до него, се сваля пластмасата под волана, държаща се на 5 болта - 2 отдолу в ъглите, един достъпващ се отстрани, където са бушоните и 2 намиращи се под пластмасата между волана и таблото. 

 

В Audi World намерих чудесна тема, по която се водих: 

https://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c5-platform-discussion-7/how-remove-repair-solar-sunroof-relay-385-fix-interior-blower-fan-2853817/

Link to comment
Share on other sites

Честито, най-добрия вариант за оправяне на проблема - реле :) .

Link to comment
Share on other sites

Като изключим, че 3 пъти го вадих, поих и накрая смених с друго, като преди това свалих и тествах всички други компоненти.. :D 

 

Много ти благодаря и на теб за насоките и съветите!! :) :bia:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...