Jump to content

Замяна на филтър за дизелово гориво


nevi1983

Recommended Posts

Привет!

Предстои ми техническо обслужване, което включва и замяна на филтъра за гориво, колата е A4 B8  2.0 TDI. Самата замяна е елементарна, въпроса е с въздуха в горивото. В немските сайтове предлагат  като се монтира новия филтър, с компютър да се влезе в  специален режим на помпата  за 2-3 минути и така да се избегнат проблеми. Други предлагат само да се напълни филтъра/ което не е много лесно, защото е хоризонтален/. Моля за компететно мнение  от  колегите, които имат реален опит по този въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебита на помпата е достатъчен за да не загасне колата,поне на мен не ми е гаснало 2.0 Cr, може да пуснеш помпата превантивно с vcds.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, nevi1983 написа:

, с компютър да се влезе в  специален режим на помпата  за 2-3 минути и така да се избегнат проблеми.

 Драма няма, хубаво е тоя филтър да се сменява със смяната на маслото или един път в годината, за да се избегнат  зимните проблеми.

Ако не може да се пълни филтъра...тогава трябва принудително да се извади въздуха, което става с помпата.

Ако е възможно се пълни за да се избегне навлизането  на въздуха в системата и последващото му обезвъздушаване. Може даже да се наложи да се отвие някъде в най-висока точка( ниското налягане) след  филтъра и да се пусне помпата за да се извади въздуха. А може автоматично помпата да го избута през маркуча за излишно гориво  в резервоара.

 

Ако навлезе въздуха в дюзите, трябва да се върти на стартер с натиснат педал на газта 100%,

Ако човека, който ще ти прави обслужването е пипал дизели, всичките тия неща са му пределно ясни.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя като го сменях си му пуснах помпата през VCDS и нямах никакви проблеми.Пише,че не е хубаво да се пали с празен филтър,понеже ако помпата за високо налягане остане за момент без нафта и е възможно буталото и да надере цилиндъра и тогава работата става дебела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ...според теб е възможно  филтъра да е празен  от там въздуха да влезе в  помпата за високо налягане,  но въпреки това  да има налягане  в рейла и да работи колата?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, аз мисля че това се случва още докато въртиш дълго в опит да запали колата непосредствено след смяната на филтъра.Не ми се иска да експериментирам,и за да си спестя евентуални главоболия си направих процедурата както трябва ;) Дори и шанса това да се случи да е 1% реших да не си изпробвам късмета :D 

Snap11.jpg

Редактирано от nikolay80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш филтъра,и после с ваг ком пускаш помпата принудително,прави се 3-4 пъти да напълни филтъра иначе има опасност да задере помпата за високо налягане ако остане суха(алуминиева е)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се !

Това e логично и покрива и моята представа за нещата, но означава,че трябва да търся по- специализиран сервиз, ако я закарам където обикновенно си сменям маслото, и им кажа че за смяна на филтър им трябва лаптоп, ще ме гледат като извънземен :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз моята я закарах да ми го сменят,и си взех лаптопа,и след като го смениха си пуснах процедурата с помпата и готово ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я процедурата по обезвъздушаване по ELSA.Нищо не пише за пробка,а и не съм виждал да има някъде такава пробка.То реално напълва системата с гориво,като въздуха бива избутан по обратната нафта до резервоара.

Snap11.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...