Jump to content

Audi a4 b7 горещи спирачни апарати


kolu11

Recommended Posts

Предните джанти загряват повече при автоматик по сравнение с ръчна скоростна кутия, така че - нормално е. Съответно и предните накладки се износват по-бързо ако колата е автоматик. Примерно при градско каране загряват до положение, че можеш да си държиш ръката, но не много дълго, което е около 50-60С. Ако са еднакво топли предните колела значи няма проблем, вече ако едното предно колело е по-топло от другото значи най-вероятно му задържа апарата или са заклинили накладките. Задните джанти са доста по-хладни.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е точно така както си го описал при градско каране .

Ти колега с автоматик ли си  и това загряване за джантата ли говориш.

При мен пипам джантата близо до фланеца и там е гореща и при теб ли е така?

Двете джанти са еднакво горещи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, автоматик съм и говоря за загряване на джантата. Колкото пипаш джантата по-близо до диска (по към центъра на джантата) толкова е по-топла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да не се притеснявам че, са ми горещи джантите и че, може да ми заминат лагерите.

И все пак ако някой друг с автоматик си е пипал джантите след градско каране нека сподели мнение

Ще съм благодарен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерите няма как да заминат от такова загряване, при екстремно спиране от висока скорост дисковете се загряват до няколко стотин градуса и светват червено. Ако така заминаваха лагерите трябва на всяко по-екстремно спиране да се сменят :) . Ако толкова се притесняваш мини през някой сервиз след като си карал в града и са топли да ги погледнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано си прав колега.

Ходил съм на сервиз и ми казаха че,не е нормално и аз затова се вкарах в този филм.

До сега не съм карал автоматик и не съм наясно как е нормално.

Благодаря за мнението колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да са по-топли при автоматик при сравнение на същата кола карана по същия маршрут, но с ръчни скорости. Просто въпроса е колко топли са? Имай в предвид, че двигателя ти е тежък и при спиране автоматика се бори и с теглото му и с усилието от скоростната кутия да се движи колата защото не се "изключва" от скорост дори при пълно спиране. Единственото, което я държи при спряло положение са спирачките. Примерно напрежението, което изпитва двигателя при положение "D" когато си на място е доста по-голямо като усилие за спирачките по време на спиране и особено докато колата се движи с ниска скорост преди да спре окончателно. Същото е и при тръгване - за да е плавно отпускаш бавно спирачката и цялото това усилие да "държиш" кола на скорост да се движи бавно се трансформира в топлина на спирачките. При задръстване това е постоянен процес - караш почти непрекъснато на спирачка, което е много близко като ефект до задържащи спирачни апарати. Тъй като колите спират повече с предните спирачки (съотношение 70/30 предни/задни), затова задните джанти са по-студени. Това е и причината спирачките да загряват повече при автомат. При ръчни скорости при спиране си натиснал съединителя (колата е по инерция), а при тръгване ползваш полу-съединител, т.е. спирачките въобще не участват, съответно и загряването им е по-малко.

Важно е на дълъг път при нормално каране да не загряват много ако не са правени екстремни спирания. Можеш да я пробваш на подходящо място като я оставиш почти да спре без да ползваш спирачките и после да видиш колко топли са джантите - това извънградско.

Другото, което може да загрява спирачките са системите за сигурност ABS/ESP - ако караш по-спортно, те се опитват да "държат" колата в правилната траектория като сами "натискат" спирачките на определени колела. Затова зимата ако забуксуваш е хубаво да спреш ABS/ESP докато не излезеш защото системите в опита си да държат колата почват да ползват спирачките интензивно, което води до тяхното загряване и дори може да замирише на феродо.

Ако имаш проблем със задържане на предните спирачки двигателя ще харчи повече, няма да имаш инерция (слагаш на "N" и пробваш дали има инерция), ще мирише на феродо, дори може да почнат да пушат спирачките без значение дали караш градско или извънградско. Прочети си за всеки случай грешките в контролера на ABS-a.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой друг с автоматик не е ли обръщал внимание дали са му горещи джантите след градско каране нека сподели мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...