Jump to content

Audi B6/B7 Multitronic проблем


Audi B6 3.0 Multitronic

Recommended Posts

Здравейте, нов съм в сайта, реших да се регистрирам и да задам въпрос. Надявам се някой да е така добър да ми отговори. Та купих си AUDI A4 B6 2004 (по шаси) 3.0 220 hp Multitronic. Прочетох общо взето мненията за мултитроника. Платката или компютъра  (или както се казва правилно) в скоростите отказа и беше свалена, след което я дадох на майстор да я ремонтира. След поставянето не изписва P R N D на дисплея на таблото (то и преди това не ги изписваше). Отбелязвам за протокола че дисплея е цветния ако това има значение. Иначе след ремонта на платката колата (визирам скоростите) работят добре. Възможно ли е да не е заложено в таблото да изписва P R N D ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото си спомням с ВАГ-КОМа трябваше да се кодира таблото че колата е с автоматични скорости и то тогава показва  P R D N.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой е сменял таблото и не го е кодирал правилно, или е било кодирано и са го разкодирали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за информацията, ами то излиза че трябва да се направи само и единствено през ВАГ-ком. Вие CVT имате ли такъв и колко струва това нещо да се настрои и да го изписва. А и още нещо ако мога да попитам, за какво им е било ако го е изписвали да го направят да не го изписва P R N D (предполагам че таблото не е сменявано)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо са го кодирали така, но ако трябва да спекулирам, мисля че е за да скрият проблем с Мултитроника. При един доста често срещан електронен проблем един от симптомите e мигане на P R N D на таблото:

 

 

Иначе таблото се кодирва дали да получава или да не получава информация на коя позиция е лоста на автоматика. Когато е кодирано да получава веднага изписва P R N D в долната част, даже и да не е закачено за кола, а само да е захранено с 12 волта. Когато е кодирано да не я получава, това поле остава празно.

 

Това се прави с ВАГ-КОМ през екрана "17 - Instruments". Отива се на "Adaptation" и от менюто най-отгоре се избира "CAN-Databus Powertrain (Installation List)":

 

Tablo.png

 

Втория бит на числото определя дали е с автоматични скорости. При мен кода е 1047, ако го превърна в двоична система става 10000010111. Втория бит от дясно на ляво е 1, което означава че колата ми е с автоматик.

 

Просто намери човек който има ВАГ-КОМ в града в който живееш и ще ти го кодира за 5 минути.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравйте, може ли да попитам ище нещо? Колата има няккво замисляне в малките обороти. Сякаш не реагира на подаването на газ, иначе не показва грешки на диагностика. Какво може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички вариаторни кутии, включителни и Мултитроника има едно типично забавяне което е нормално. Казват му "rubber band effect" защото е все едно двигателя дърпа колата с ластик. Не знам дали това визираш.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами възможно е да е това което казвате, защото аз не съм карал такъв тип кола - V6 и мултитроник, все 4 цилиндрови съм карал. Ами как да го опиша, някак след определени обороти се развърта, изведнъж двигателя така да се каже почва да реве с едно такова характерно “бууууууу”. И много зависи как й подаваш газ. Ако подадеш газ по-плавно с постепенно натискане на педала поема по-добре, ако го натиснеш рязко с голям ход, така да се каже да й дадеш мръсна газ - двигателя реагира обратно на очакванията - още по-мудно, секва се. Иначе дори с мазно каране се усеща че колата има сила, неусетно развива скорост, като погледнеш километража. Меродавно ли е да се пусне хронометъра на права отсечка от 0-100 км/ч, защото й дават 6,9 секунди, дали ще покрие г/д този резултат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих ти препоръчал да намериш някой колега точно с тази комбинация като твоята и да ги сравните. Моя Мултитроник е второ поколение  (Б7) на двигател TFSI 2.0, така че сравнението няма да е от полза, а пък V6 с Мултитроник първо поколение никога не съм карал.

 

Между другото в кой град си?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислянето е нормално, когато автомобила е в покой и искаш да потегли. В движение не би трябвало да се усеща осезаемо.....пак има време за реакция, но е много по-малко. Това конкретно не зависи от моторизацията, просто си е особеност на кутията. Всички вариаторни кутии/не само на Ауди/ имат една идея по-дълго забавяне при подаване на газ. Понеже освен Ауди, съм карал съвсем за кратко Субару с вариатор, в това отношение на Ауди-то е много по-бърза реакцията, някак по-адекватно се получават нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Здравейте,

 

Надявам се някой да помогне с акъл :)

 

Смених кутията на моето А6 6 степенна мултитроник и взех една от 3.0i скоростна кутия и в момента ми изписва същото нещо и най-странното е, че преди много добре набираше а сега е все едно на 70% много по бавна в набирането и в скороста за сметна на това, че гори много по малко 30% по-малко.

Влиза в гореспоменатия режим и все едно няма мощност, а зная ,че колата има много потенциал.....

Поздрави Делчев

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типа на мотора е фабрично програмиран в компютъра на Мултитроника. От VAG-COM като влезеш в 02 - Auto Trans  в полето Component можеш да го видиш. На моята например пише:

 

Component: V30 01J 2.0TFSI USA 0010 

 

Имаш 2 опции:

 

1. Оставяш компютъра от стария Мултитроник.

2. Намираш човек който може да програмира новия компютър. Може би колегата @kpematop?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...