Jump to content

Нов собственик на oldschool стотак с 2.3E


ChevyGunn

Recommended Posts

Здравейте!

 

Леко по случайност се сдобих с 1992г. стотак на предно с 2.3л. мотор... И за сега много му се радвам. :onceldoc:Първоначално планирах да го карам малко, след което да го разглобя за части. Но в крайна сметка прецених, че е добър екземпляра и заслужава да бъде пазен и каран.

 

Ww6uZBt.jpg

MgVwPVI.jpg

GasMMzg.jpg

3JuphZP.jpg

0RyNAOU.jpg

GDD0lOs.jpg

Q668rsG.jpg

 

За последната една седмица ѝ навъртях 2000км. Всичко по колата работи и е в оригинално състояние. Дори е с оригиналния касетофон и говорители. Че и секретни капачки с ключалки за болтовете на джантите си има. :hilezh: Никога не е имала газ и винаги пали от раз. :lol: Като цяло, единственото неоригинално нещо по колата е една алармена система, която някой е тръгнал да връзва в миналото, но не я е донавързал. 

 

Още в първия ден, когато я купих, смених свещи, дистрибуторна капачка и палец, кабели, спирачни маркучи, накладки, помпа за течност за чистачки и някои крушки. За пробег от 2000км в рамките на една седмица колата не е докоснала маслото - седи си на горната граница на щеката. Загуби на антифриз или хидравлична течност също няма. Отваря термостат, пуска си перките нормално, не втвърдява маркучите и няма и следа от прегряване.

 

Като цяло колата е добре запазена за годините си, но си има външни забележки. През последните 6 години почти не е карана, а и все пак си е една почти 30-годишна кола - някои неща не работят напълно и съответно си имам въпроси за знаещите:

 

1) Как да разбера с какво окачване трябва да съм отзад? Единият от задните амортисьори потропва и като проверих за нови, ми излезнаха варианти за стандартни, спортни и самонивелиращи се амортисьори. :nixweiss: Гледах ги и на пръв поглед ми приличат на най-обикновени амортисьори, ама знам ли. 

 

2) Къде се намира температурният датчик за въздуха навън? Дори в най-големите следобедни пекове в края на Юли на таблото ми се изписваше, че е 15-20 градуса.

 

3) Е така за пробата една вечер реших да пусна парното на максимална температура да видя колко бързо ще стане сауна в салона. Настроих го така че на дисплея да пише "HI", а перката да духа възможно най-силно. Макар и да задуха топло, въобще не успя да направи жега. Да не би климатроника да има някаква защита да не се пуска парното силно когато температурата в колата не е ниска?

 

4) Като включа климатика, моторът за секунда пада на 200-250 оборота и след това оборотите му започват да играят между 250-700 и отказват да се покачат. Като изключа климатика, оборотите спират да играят и се стабилизират, но се покачват на около 1100. Някакви идеи?

 

За сега толкова. Това ми е втората кола с 2.3 мотор - другата е Кабрио от същата моделна година, което няма климатик и странни задни окачвания. Уж едната кола трябва да ми е позната заради другата, но ето, че изникват и редица непознати неща. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Виж при резервната гума дали имаш лепенка с PR кодовете за оборудването на колата. Там би трябвало да пише и типа на окачването.

3) Може радиаторчето на парното да е позапушено. Също виж филтъра на купето да не тотално задръстен след толкова години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът за температурата се намира зад централната решетка на бронята, под номера.

Провери климатроника, дали има записани грешки. Няма защита, колко горещо да духа. Моето радиаторче на парното го смених, защото под 3 000 оборота духаше студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото! 

 

Точно в багажника около резервната гума се оглеждах за стикер като я взимах, защото на същото място е и лепенката в Кабриото. Не я намерих, но ще погледна пак.

 

Не знаех, че климатроника също записвал грешки. Ще го разуча. Така или иначе имам да доразучавам авточека :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.08.2019 г. at 18:31, Chitatelia написа:

Също виж филтъра на купето да не тотално задръстен след толкова години.

На стотица едва ли има филтър за купето, повечето проблеми от този тип се оказват запушен радиатор на отоплението или не добре обезвъздушена система.

Преди входа на радиаторчето има клапан който спира притока на топла вода към радиатора при включен климатак на охлаждане и един винт за обезвъздушаване на системата - при работещ автомобил,загрял на 90 градуса, пусни парното на макс и вентилатора да духа на средни обороти и отвий този винт, ако почне с въздух,значи имаш такъв в системата.

 За окачването си постави едни маслени амортесьори и си ти - те не играят роля за височината ,а пружината . Само да не вземеш за Авант,че там има малка разлика в амортесьорите.

За оборотите които играят при включване на климатроника - при включен компресор оборотите трябва да са малко по високи от нормалните 730. В движение климатика товари ли много мотора,че може да имаш запушен филтър дехидритатор или капилярката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...