Jump to content

Q7 падащ акумулатор, възможна отечка


truetothis

Recommended Posts

Здравейте, 

 

От няколко дена имам проблем с падане на акумулатора за кратко време (под 24ч.), като след замерване за 30 минути с мултицет ми дава харч 0,70. Разпитах разни хора и ми казаха че над 0,50 се счита за много и е възможно да има отечка. 

* Колата НЕ е с безключово палене и по време на замерването бях оставил ключа на 20+метра, въпреки това.

Акумулатора е на 3 години, нямам проблем да го сменя, но ако е отечка се губи смисъла.

Днес го заредих с едно от обемистите лидълски зарядни и ми направи впечатление, че когато отидох след няколко часа да го прегледам до къде се е заредил, чух странен жужащ звук м/у двигателя и таблото от към шофьрската страна ( зад изводите за акумулатора).

Kолата беше заключена часове и въпреки това имаше работещ елемент за това времe.

Някой има ли идея какво може да е това? Не е помпата за въздушното окачване, защото тя е в багажника.

Някакви идеи дали този харч е нормален?

Предложения какво да тествам? 

Благодаря предварително. 

Редактирано от truetothis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси CVT! 

След кратък рисърч забелязвам че там където чувам шума се намира ECU-то, като това може би е вентилатор към ecu-то (ако има такъв.) Някакви идеи защо не спира шума оттам. Реле, което да го кара да работи постоянно, може би? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да се чува нищо след минута, най-много 2 след като се изгаси мотора. Ако се чува жужене, може да е влязла вода и да се получава електролиза, или просто нещо да искри. Трябва да се отвори и да се види. За сега си изключвай акумулатора вечер, защото тази утечка ще го скапе доста бързо, особeно ако не е AGM.

 

Иначе ако се чува само по време на зареждането и идва от акумулатора е нормално.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Това е проблема. Порових се още малко и откривам, че има реле, което може да доведе до този проблем - 

17072/P0688/001672 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271): Open Circuit
Possible Symptoms
Engine Coolant Fan running at full Speed while Ignition is OFF and Engine is COLD (could lead to discharged Battery)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, CVT said:

Не би трябвало да се чува нищо след минута, най-много 2 след като се изгаси мотора. Ако се чува жужене, може да е влязла вода и да се получава електролиза, или просто нещо да искри. Трябва да се отвори и да се види. За сега си изключвай акумулатора вечер, защото тази утечка ще го скапе доста бързо, особeно ако не е AGM.

 

Иначе ако се чува само по време на зареждането и идва от акумулатора е нормално.

 

  Благодаря CVT, разгледах релетата и и бушоните там, но всичко е ок, работят си - вода не е влизала.

Чува се при изключен автомобил, постоянно. Утре ще проверя въпросното реле от предния ми коментар. За съжаление май е под волана и е трудно достъпно.

 

П. с. AGM е, но е под седалката и е зор да го изключвам. Засега пускам зарядното да го поддържа вечер. 

Редактирано от truetothis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти се намира стетоскоп от този тип много помага при търсене на шум който сякаш идва от всякъде. Продават се по аптеките заедно с апарата за по 30 лв.

Stethoscope-2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат... не. Ако ми се намира, ок, но да тръгна да купувам, за да търся шума е лудост, с която не разполагам. Надявам се да изкочи някой познаващ а6/q7 и да пусне инфо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждаш акумулатора, докато е закачен на клемите на автомобила? Мисля, че можеш да си създадеш куп други проблеми с електрониката така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е хубаво зарядното (импулсно) - няма проблеми, аз също така си зареждам акумулатора.

 

По темата - явно самото реле е нагоряло или клеясало или не дава добър контакт към управлението му. Не знам къде се намира при Q7, а и не познавам добър жичкаджия, който да препоръчам. Можеш като за начало да потърсиш в интернет къде точно е монтирано въпросното реле.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Импулсно е, да. В спешни случаи върши работа. 

Днес установих, че компютъра не изключва системите по двигателя след спиране от контакт. Звука, който чувам е от дросела. След като дръпнах буксата на компа всичко угасна, но това е нормално, разбира се. Сега остава да разбера дали компютъра се ебава или е релето, което мисля. Разбрах, че тея Qта понякога давали проблем в компа... но засега няма карач да ми потвърди от личен опит. 

Редактирано от truetothis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не опиташ да разказиш клемите,да закачиш мултицета  на  тях и да дърпаш бушоните един по един,Там където имаш спад   ти е отечката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...