Jump to content

Гаснене на двигателя в движение


nastradin2

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Отдавна не съм се мяркал тук. Поздрави на всички, с които сме си писали или чували!!! За много години и много здраве и късмет!!!

От известно време ми се появи проблем с колата. А4 В5 1.6 бензин 1995 г.

Както се движи и изведнъж се чува едно тихичко "пиим" някъде отляво на волана, все едно пластинка вибрира и двигателя угасва. Всичко останало си е подточено, но запалването изключва. Добре е, че ми се е случвало досега само на ниски скорости, но ако изгасне по някое нанадолнище и на завой....ще стане лошо....

Някой да се е сблъсквал с подобен проблем или да е чувал за нещо подобно?

Питах един познат - автомобилен електрончик...Предположи, че е нещо в "главното реле"...Да сте чували за такова?...По неговите думи, захранването от контактния ключ първо отивало в компютъра и оттам в това въпросното главно реле...Та предположи, че там нещо изключва, но не беше сигурен изобщо...

Аз си помислих евентуално за буксата на контактния ключ, но звукът всеки път е един и същ, което е много странно...Едва ли от клема на буксата ще излезе такъв звук, но...знае ли човек....

Ще съм ви благодарен, ако споделите опит!

Редактирано от nastradin2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Или, ако някой има схема на блока с  релетата и тяхното предназначение - да я качи, за да погледна?....

Редактирано от nastradin2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш кората под волана< там е въпросното реле. Не помня кой номер е.

За да разбереш кое е релето, даваш на контакт и то трябва да цъкне, но е възможно да сработи и друго реле. Другият начин за проверка е: колата на контакт и започваш да вадиш релетата едно по едно< като следиш кога ще изгасне подсветката на бутоните за аварийни мигачи, подгрева на задното стъкло...

До колкото си спомням това реле е с два контакта и е по- мощно от другите.

Провери и клемореда.

Качи снимка на релетата

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам точно как е на А4 В5 1.6 бензин 1995 г., но на 1.8 бензин реле 30 (J271) се намира в кутията на ECU. Патих си от него и докато не го смених, не миряса да ми прави номерца. Рядко, наистина, но на няколко пъти имах затруднения с паленето. Никога не ми е прекъсвало в движение, но тогава обикновено съм на газ. Така че рови в кутията на ECU, не чисти никакви контакти, а сменяй. Не струва скъпо.

Друга възможна причина е релето за горивната помпа, с трите контакта. През него минава захранването на запалването, бензиновата помпа и бензиновите дюзи. Това реле е скъпо и трудно се намира.

Но трябва да се убедиш какво прекъсва - запалването или горивото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nastradin2, заблудил съм те баце, не е 213, а J17 въпросното реле, или 372, сиво.

Скъпо скъпо, колко да е скъпо, FUEL PUMP RELAY FOR AUDI A4 B5 (8D5)

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето за горивната помпа е еднакво  за  1.6 и 1.8 и изглежда така:

305729361_.jpg.dae9d9cea5567027d31ae692920fff9d.jpg

Това реле захранва с 12V горивната помпа, дебитомера, дюзите, клапана за вентилация на бензиновия резервоар и подгряването на кислородния датчик. Не захранва запалването.

MEYLE-ORIGINAL Quality e 64 лв, без доставката.

 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.03.2020 г. at 21:05, aldygreen написа:

 

Това реле.........Не захранва запалването.

Аха, а "горивната помпа, дебитомера, дюзите, клапана за вентилация на бензиновия резервоар и подгряването на кислородния датчик" така прилежно подредени какво са, да не би да са част от "гасенето"? Когато заекне т'ва реленце, какво става?

 

@jovcho, дай да ги видим местата на другите 372, ще е интересно...

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои хора май си мислят, че бензиновата помпа "пали" бензина и го подава запален в цилиндрите. 

А какво беше това "запалителна система" и има ли тя почва у нас?

Запалителната система получава 12V  от клема 15 на контактния ключ, през предпазителя F32,  без  никакво реле и се управлява от ECU, което решава, на базата на данните от няколко сензора, кога точно да бъде подадена искрата в свещите. Състои се от управляващ блок, високоволтови бобини, запалителни свещи.

Но реле 372 няма пряко отношение към нея.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааааа, а когато "незапаления" бензин спре, какво става със "запалването"?

Или когато инжекторите не пускат гориво? Пак ли имаме "запалване"?^_^

Някои хора е добре, да използват нещото, наречено главен мозък;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свържи малка контролна лампа към десния крак на предпазителя F32 и маса и наблюдавай как свети по време на работа и във движение. Ако контактният ключ прави номера, веднага ще се забележи, като го ръчкаш. По същия начин можеш да свързваш контролната лампа към предпазители F28, F29, F34,  съответно към бензиновата помпа, дебитомера и дюзите. Ако релето на бензиновата помпа 372 прави номера, ще видиш дори кой контакт го прави. Ако дефектът се проявява рядко, ще ти трябва търпение. А дотогава следвай собствения си съвет за маЦките.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря aldygreen!!!

Това е много ценна информация!!! Задължително ще го направя!

Лампичката трябва да свети стабилно при работа на двигателя, нали? Ако започне да примигва - значи има лош контакт?...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.03.2020 г. at 12:00, aldygreen написа:

Не знам точно как е на А4 В5 1.6 бензин 1995 г., но на 1.8 бензин реле 30 (J271) се намира в кутията на ECU.

Както е написал колегата намери реле №30  свали го и разглоби, най вероятно има спукани спойки. В 90% от случаите  проблема е  в това реле, то захранва компютъра и не излиза като грешка.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато реле 30 прави номера, може да светне лампата на ECU и понякога записва грешки

 

17925 -  Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
        P1517 - 35-10 -   - - Intermittent
18010 -  Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
        P1602 - 35-10 -   - - Intermittent

 

J271 за бензиновите мотори е точно реле 30 в кутията на ECU.

Аз свалях и разглобявах първия път това реле. Уж изглеждаше като ново, беше с печатна платка, оригинално. Позапоих силовите писти, работи към месец и пак започна да се обажда. Затова втория път просто го замених го с MEYLE и оттогава, вече 8-9 месеца, не се е обадило повече . 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off Topic

Сега си спомням, че от миналата година рядко , но не чак толкова, при първо запалване не пали, както трябва. Или палят само един - два цилиндъра и двигателя, съответно тресе и гасне, или изобщо не запалва. При повторно стартиране си пали от раз без проблеми. Мислех, че поради някаква вътрешна нехерметичност, пада налягането в горивопровода и помпата не може от първия път да подкачи достатъчно гориво...Но ето -оказва се, че може би наистина номерът го прави релето на помпата...Ако някой контакт е нагорял и не подава захранване...Първия път може и изобщо да не върти помпата....И затова горивото е недостатъчно. О остатъчното налягане припалват цилиндрите, които са преди ГМТ и след като налягането и дебитът спаднат...двигателят изгасва. При повторното стартиране, явно акумулаторът се е повъзбудил малко и се притискат по-силно контактите на релето , та помпата сработва.....

Може би ще трябва да закача първо пробната лампичка на клемите на помпата и да проверя хипотезата...

 

Сега си спомням, че от миналата година рядко , но не чак толкова, при първо запалване не пали, както трябва. Или палят само един - два цилиндъра и двигателя, съответно тресе и гасне, или изобщо не запалва. При повторно стартиране си пали от раз без проблеми. Мислех, че поради някаква вътрешна нехерметичност, пада налягането в горивопровода и помпата не може от първия път да подкачи достатъчно гориво...Но ето -оказва се, че може би наистина номерът го прави релето на помпата...Ако някой контакт е нагорял и не подава захранване...Първия път може и изобщо да не върти помпата....И затова горивото е недостатъчно. О остатъчното налягане припалват цилиндрите, които са преди ГМТ и след като налягането и дебитът спаднат...двигателят изгасва. При повторното стартиране, явно акумулаторът се е повъзбудил малко и се притискат по-силно контактите на релето , та помпата сработва.....

Може би ще трябва да закача първо пробната лампичка на клемите на помпата и да проверя хипотезата...

Извинявам се!

Нещо дублирах поста....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...